Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1448
Da sa vekta mi byebye så nå har jeg ingen måte å måle opp bønna på. Hvordan kan jeg få målt opp 0.4 med bønne på øyemål? Suger på slikt, så har noen noe tips?
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor må du måle opp? Regner med at det er til mekk og ikke salg? Er jo bare å mekke til man er fornøyd
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor må du måle opp? Regner med at det er til mekk og ikke salg? Er jo bare å mekke til man er fornøyd
Vis hele sitatet...
Prøver å trappe ned på mengden bønne jeg bruker. Har gått fra 0.5 til 0.4 og skal videre nedover. Cold turkey funker ikke på meg.
Vel.. hvor stor mengde er klumpen du har da?

1g? da er det veldig enkelt. da deler du det opp i f.eks 10 x 0.1 eller 5 x 0.2 klumper og så bruker du barneskolemattematikken din til å finne ut hvor mange klumper du må ha for å få 0.4

Altså, del dritten din opp i 10 eller 5 like store biter og gang opp

den samme teknikken funker fint på større mengder også.

Det skal selvsagt sies at dette er langt ifra noen eksakt vitenskap, men det er nok det nærmeste du kommer nøyaktighet på øyemål
Du husker vel hvordan klumpen du målte opp sist så ut? I min høytid kunne jeg treffe på 0.1 uten vekt hvis jeg var kjent med bønna. Feel the force
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp deg ett gram på gata. Da vet du at halvparten av den klumpen er 0.4g.. maks
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Vel.. hvor stor mengde er klumpen du har da?

1g? da er det veldig enkelt. da deler du det opp i f.eks 10 x 0.1 eller 5 x 0.2 klumper og så bruker du barneskolemattematikken din til å finne ut hvor mange klumper du må ha for å få 0.4

Altså, del dritten din opp i 10 eller 5 like store biter og gang opp

den samme teknikken funker fint på større mengder også.

Det skal selvsagt sies at dette er langt ifra noen eksakt vitenskap, men det er nok det nærmeste du kommer nøyaktighet på øyemål
Vis hele sitatet...
Er nok like greit å dele grammet i to, så gå for den som ser minst ut.

Man kan jo faktisk bruke linjal for å måle opp også, så lenge man vet hva man jobber med. Har du 1g så kan du rulle den til en 2cm lang pølse. Da vil 0.4g være 8mm av den pølsen.


Hvis du legger ut bilde av hasjen så kan jeg sammenligne den med den som ligner mest av de typene jeg har, og veie opp 0.4g for deg, med noe du kan bruke som mal ved siden.
Takk for tips. Har en 1 grammer så tror jeg bare deler den i to og røyker litt ekstra bare i kveld��
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
12 små biter på størrelse med et knappenålshode pleier å holde i en liten joint om du røyker hele jointen i ett strekk.
Om du heller foretrekker å lage en sterkere joint du bare tar noen trekk av og legger fra deg en stund før du tenner igjen flere ganger over en hel kveld så bruk 25-30 knappenålshoder
Har du forsøkt å skifte batteri?
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Har du forsøkt å skifte batteri?
Vis hele sitatet...
Nei har ikke fler batteri hjemme så har ikke prøvd det enda, skal prøve det i morgen. Men synes det er rart om batteriene er nesten tomme allerede da jeg kjøpte vekta for knapt en uke siden.
Kan det ha havna noe under plata du veier på? Vet ikke hva slags vekt fu har, min er dog sær på om den står helt rett (typ ikke på låret ditt baki en bil elns, da blir den vondbråten). Hvis batteriene fulgte med ved kjøp kan det jo bare hende at de er for gamle
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Kan det ha havna noe under plata du veier på? Vet ikke hva slags vekt fu har, min er dog sær på om den står helt rett (typ ikke på låret ditt baki en bil elns, da blir den vondbråten). Hvis batteriene fulgte med ved kjøp kan det jo bare hende at de er for gamle
Vis hele sitatet...
Funka ikkw å bytte batteri og overflata gjorde ingen forskjell :/ er ikke noe under plata heller. Tror jeg må vurdere å kjøpe en ny.
Klipp den opp i 10 like biter og mekk med 4 av bitene hvis du har en grammer. Har du vært nøye så skal du i teorien være ganske nærme 0,4g.

Er det sånn som smuldrer opp så kan du knuse det og legge det i 3 like store hauger. Én av haugene skal da være 0.33g sånn cirka.
Hvis du skal trappe ned, så er det jo bare å ta mindre og mindre mengder per joint, trenger ikke vekt til det. Er jo praktisk med vekt, bruker det selv ettersom jeg røyker svært sjeldent om dagen og vet at en 0,2 holder hele dagen for min del, men om heg er ute eller på besøk så tar man det jo bare på øyemål. Hvis du røyker inne så er det jo uansett ikke så farlig hvor stor eller liten jointen blir, er jo bare å la den slukke eller rulle seg en ny.
Del 1 gram i 4 så har du 4x 0.25, så deler du en 0.25 i to og legger til en 0.25 så har du ca 0.37g.

Ikke værre enn det.