Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3585
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ADHD og tar daglig 70 mg elevanse, som tilsvarer 20.8 mg deksamfetamin.

Bruker det som jeg skal, med noen sjeldene unntak, som idag. Tok 210 mg elvanse (3x70), dvs. 62.4 mg deksamfetamin. Fikk ingen rus eller eurofri, ble bare avslappet som det skulle vært en vanlig dagsdose.

Hva tenker dere er en passende dose for å bli småspeedt og en god eufori?

Burde jeg neste gang 70 mg x 5?
Dvs. 104mg deksamfetamin.
Eller burde jeg ta 70 mg x 7?
Dvs. 145.6mg deksamfetamin


Er forresten kvinne, 175 høy, 61 kg, hvis det er relevant
Burde la medisin være medisin, om du virkelig har ADHD.
Slipper du gruse toleransen din (og hjertet), som er fin å ha på et nivå du og legen kan overvåke ryddig.

Når du føler behovet for 'småspeedt og god eufori' så handler du deg litt kokain.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Cola er boss. Og kuttet ut miljøet. Var glad i fart men lagt det på hylla for godt. Selvsagt kan du oppnå likegod om ikke bedre rus på deksamf, men en med adhd vil trenger større dose enn kompisen for å bli like rusa, tar jeg for lite/høye medisinske doser blir jeg rolig, men kompis uten adhd er allerede mer våken.

Bruker det som jeg skal, snakk om en utskeielse I kvartalet.

Håper noen med kunnskap kan svare meg på spørsmålet. Alt annet er urelevant. Takk.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
theimplication har et godt poeng, det fungerer som regel ekstremt dårlig, altså at det må store doser (med mer bivirkninger) til om man skal ruse seg på egen medisin. En toleransepause fremstår som det eneste andre rasjonelle alternativet.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
theimplication har et godt poeng, det fungerer som regel ekstremt dårlig, altså at det må store doser (med mer bivirkninger) til om man skal ruse seg på egen medisin. En toleransepause fremstår som det eneste andre rasjonelle alternativet.
Vis hele sitatet...
Har hatt pause fra medisinen hele november, så i desember fortsatte jeg videre med min normale dagsdose på 70 mg. Merker ingen bivirkninger av medisinske doser, eller på 210 mg, tenker mindre på mat kanskje men kan spise fint. Har alltid hatt høy toleranse for stimulanter.

Så MÅ jo en med adhd opp i høyere doser for å få rus, jeg blir helt rolig på 70mg (20.8 deksamf). En kompis som ikke har adhd vil få mer energi.

Så er ikke dosen jeg tok, stor for noen egentlig.

Og dosene jeg tilslutt foreslo, er jo nettopp fordi du må ta en del mer enn Ole for å bli småspeeda, når du har ADHD.

Så nok moralpreken, en sjelden gang er lov.

Ønsker gjerne svar fra dere som går på lisdeksamf eller deksamf!
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
At du ikke merker bivirkninger er ikke det samme som at de ikke oppstår. Kommenterte litt skarpt fordi det er et dumt spørsmål, du burde da kjenne deg selv og medisinen din såpass at du kan regulere dette alene. Hvorfor nevnte du ikke november-pausen i startinnlegget? Det er jo høyst relevant. Om det stemmer har du allerede merket hvor dårlig dette virker. Kjøp noe coke og lykke til med hjertet ditt.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og den siste setningen der sammenfaller med en generell trend her i det siste: folk handler før de spør etter bekreftelse på om de har gjort ting riktig eller feil. Litt gal rekkefølge å operere i spør du meg.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvordan er 60 mg deksamf mye?? Gatespeed har grovt regnet 50/50 deks og levo. 1 g = halv gramt deksamf. Sett bortifra eventuell bøff. Så 200mg makka blir 100mg deksamf, resten er levo amf.

Da er jo 60mg deksamf absolutt nada (210mg elvanse).

Så jeg spørr igjen, etter noen med god peiling:

Burde jeg neste gang 70 mg x 5?
Dvs. 104mg deksamfetamin.
Eller burde jeg ta 70 mg x 7?
Dvs. 145.6mg deksamfetamin

Er forresten kvinne, 175 høy, 61 kg, hvis det er relevant

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er 60 mg deksamf mye?? Gatespeed har grovt regnet 50/50 deks og levo. 1 g = halv gramt deksamf. Sett bortifra eventuell bøff. Så 200mg makka blir 100mg deksamf, resten er levo amf.

Da er jo 60mg deksamf absolutt nada (210mg elvanse).

Så jeg spørr igjen, etter noen med god peiling:

Burde jeg neste gang 70 mg x 5?
Dvs. 104mg deksamfetamin.
Eller burde jeg ta 70 mg x 7?
Dvs. 145.6mg deksamfetamin

Er forresten kvinne, 175 høy, 61 kg, hvis det er relevant

Vis hele sitatet...
Siden det er så stimulerende å spørre igjen, ta 10.
Makka er ikke 50% deksamf, det er ''noe annet'' i en annen %, tror også det er et annet stoff enn deksamf da jeg mener å huske at det ikke funker å skyte det osv.
Sist endret av Speedfrik; 12. desember 2019 kl. 22:59.
Ren gateamfetamin har 50/50 levo/dex. Dexamfetamin øker i større grad konsentrasjon, velvære, hukommelse enn levo, mens levo gir større påvirkning på puls, blodtrykk, våkenhet og kroppslig uro enn dex. Ved ADHD brukes omtrent bare dex da det gir mer ønskede virkninger og færre uønskede virkninger. Grovt regna kan du si at for ruseffekt tilsvarer 210mg lusdex ca 100mg ren gatespeed i rusopplevelse, men noe mindre risk for hjerte og kar. Dog virker lisdex vesentlig lenger enn gatespeed og det tar lengre tid før du får max konsentrasjon. Lisdex er laget for å være mindre attraktiv til rusformål enn vanlig dex samt vare lenger.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
Ren gateamfetamin har 50/50 levo/dex. Dexamfetamin øker i større grad konsentrasjon, velvære, hukommelse enn levo, mens levo gir større påvirkning på puls, blodtrykk, våkenhet og kroppslig uro enn dex. Ved ADHD brukes omtrent bare dex da det gir mer ønskede virkninger og færre uønskede virkninger. Grovt regna kan du si at for ruseffekt tilsvarer 210mg lusdex ca 100mg ren gatespeed i rusopplevelse, men noe mindre risk for hjerte og kar. Dog virker lisdex vesentlig lenger enn gatespeed og det tar lengre tid før du får max konsentrasjon. Lisdex er laget for å være mindre attraktiv til rusformål enn vanlig dex samt vare lenger.
Vis hele sitatet...
Takk for et utfyllende og oversiktlig svar!
Virker som du har grei peiling, så kan jeg spørre deg om denne påstanden jeg ramlet over stemmer, om ingen andre kan bekrefte/avkrefte?:

I en studie ble det vist at omdannelsen til aktivt deksamfetamin var proporsjonal med dose lisdeksamfetamin i enkeltdoser helt opp til 250 mg, noe som tyder på at det ikke skjer en metning av enzymene som hydrolyserer lisdeksamfetamin (4).

https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/4-5199

Betyr dette at alt over 250 mg lisdek (74 mg deks) er bortkastet?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av carttown Vis innlegg
Siden det er så stimulerende å spørre igjen, ta 10.
Makka er ikke 50% deksamf, det er ''noe annet'' i en annen %, tror også det er et annet stoff enn deksamf da jeg mener å huske at det ikke funker å skyte det osv.
Vis hele sitatet...
10 x 70 = 700 mg lisdeks, som ifølge @OneofaMind grovtsett tilsvarer 350 mg gatespeed uten levo effekten. Man skorter som regel ikke 350 mg på en linje, og siden gatespeed har ikke optimalt opptak i magen kan man fint svelge 0.3g, men elvanse har optimalt opptak oralt. Dermed blir det mer å droppe 300mg elvanse oralt enn droppe speed. Prøver derfor å tenke utifra hvor mye jeg kunne finne på å snorte på en time i "mine gamle dager". Må bli en god stund til neste gang, men får vurdere 420mg lisdeks (6 stk=125 mg deks), om det tilsvarer ca. 0.2 g med form.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
10 x 70 = 700 mg lisdeks, som ifølge @OneofaMind grovtsett tilsvarer 350 mg gatespeed uten levo effekten. Man snorter som regel ikke 350 mg på en linje, og siden gatespeed har ikke optimalt opptak i magen kan man fint svelge 0.3g, men elvanse har optimalt opptak oralt. Dermed blir det mer å droppe 300mg elvanse oralt enn droppe speed. Prøver derfor å tenke utifra hvor mye jeg kunne finne på å snorte på en time i "mine gamle dager". Må bli en god stund til neste gang, men får vurdere 420mg lisdeks (6 stk=125 mg deks), om det tilsvarer ca. 0.2 g med form.
Vis hele sitatet...
** snorter
Jeg tror du misforstår hva ordet "proporsjonalt" betyr.

Det betyr ikke at doser over 250mg er bortkastet, men da er ikke lengre effekten proporsjonal med dosen. Hvis du plotter dette inn en graf, så vil doser over 250mg flate ut grafen til en viss grad.
Sist endret av Superspurv; 13. desember 2019 kl. 10:59.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg tror du misforstår hva ordet "proporsjonalt" betyr.

Det betyr ikke at doser over 250mg er bortkastet, men da er ikke lengre effekten proporsjonal med dosen. Hvis du plotter dette inn en graf, så vil doser over 250mg flate ut grafen til en viss grad.
Vis hele sitatet...
Hehe misforsto visst godt der ja.. Men la oss si at jeg neste gang vil ta 400mg, da gir altså de siste 150 mg ut mindre deksamf? Vil det si at jeg ønsker effekten av 400, må jeg oppi f.eks. 500-550?

Sorry mange spørsmål, men er så sjeldent jeg unner meg en slik dag, at det er så kjedelig å tatt for lite når du ikke kan justere opp, da det tar en time til den virker, 4 timer til den peker, og den totale virketiden er 14 timer fra inntak.. Med andre ord, ikke praktisk å justere opp gjennom dagen med mindre du er på lan
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hehe misforsto visst godt der ja.. Men la oss si at jeg neste gang vil ta 400mg, da gir altså de siste 150 mg ut mindre deksamf? Vil det si at jeg ønsker effekten av 400, må jeg oppi f.eks. 500-550?

Sorry mange spørsmål, men er så sjeldent jeg unner meg en slik dag, at det er så kjedelig å tatt for lite når du ikke kan justere opp, da det tar en time til den virker, 4 timer til den peker, og den totale virketiden er 14 timer fra inntak.. Med andre ord, ikke praktisk å justere opp gjennom dagen med mindre du er på lan
Vis hele sitatet...
* 4 timer til den peaker
Veldig vanskelig å si, da jeg har kun 1 setning å forhold meg til.

La oss si halvparten blir omdannet opp til 250mg. og fra 250-300mg blir 40% omgjort, og 300-350mg blir 30% omgjort osv. Dette er selvfølgelig bare fiktive tall fra min side, men jeg vil tippe at det er ca sånn det foregår.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Veldig vanskelig å si, da jeg har kun 1 setning å forhold meg til.

La oss si halvparten blir omdannet opp til 250mg. og fra 250-300mg blir 40% omgjort, og 300-350mg blir 30% omgjort osv. Dette er selvfølgelig bare fiktive tall fra min side, men jeg vil tippe at det er ca sånn det foregår.
Vis hele sitatet...
250 mg lisdeks omgjøres kun til 74 mg deksamf (står på esken/felleskatalogen) og det vil si at opptil 250 mg blir 30% omgjort til deksamfetamin. Som du sier er det bare dine fiktive tall, men utifra dette, hvordan ville du regnet det ut på nytt nå? :P
Hvis feks du hadde da tatt 500mg elvanse, så hadde kanskje totalt 20% blitt omgjort? (30% opp til 250mg og detetter utjevner det seg). Det reelle tallet kan såklart være noe annerledes.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvis feks du hadde da tatt 500mg elvanse, så hadde kanskje totalt 20% blitt omgjort? (30% opp til 250mg og detetter utjevner det seg). Det reelle tallet kan såklart være noe annerledes.
Vis hele sitatet...
Takk for innspillet!
Da får vi prøve på 500 mg elvanse utpå nyåret en gang Om så de siste 250 skulle blitt halvert til 15% vil det likevel ligge noe over 100 mg med deksamf, som forhåpentligvis gir en liten høy sammenlignet med de 62 deks igår
[quote=Anonym bruker;3549466]Takk for et utfyllende og oversiktlig svar!
Virker som du har grei peiling, så kan jeg spørre deg om denne påstanden jeg ramlet over stemmer, om ingen andre kan bekrefte/avkrefte?:

Ja vi mennesker liker som oftest å lure oss selv til å tro at det vi vil høre er sant.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
10 x 70 = 700 mg lisdeks, som ifølge @OneofaMind grovtsett tilsvarer 350 mg gatespeed uten levo effekten. Man skorter som regel ikke 350 mg på en linje, og siden gatespeed har ikke optimalt opptak i magen kan man fint svelge 0.3g, men elvanse har optimalt opptak oralt. Dermed blir det mer å droppe 300mg elvanse oralt enn droppe speed. Prøver derfor å tenke utifra hvor mye jeg kunne finne på å snorte på en time i "mine gamle dager". Må bli en god stund til neste gang, men får vurdere 420mg lisdeks (6 stk=125 mg deks), om det tilsvarer ca. 0.2 g med form.
Vis hele sitatet...
Speeden fra dine gamle dager feks 80-90 tallet er ikke hva speeden er idag.