Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4326
http://www.itavisen.no/nyheter/nå-ka...team-os-144431
Noen som Har prøvd ut dette her? Hva er deres inntrykk av det?
Ars Technica har en fin artikkel på det, men SteamOS er fortsatt bare en "beta", så det trengs sikkert fortsatt litt arbeid.

http://arstechnica.com/gaming/2013/1...-own-computer/

Jeg ser absolutt gode ting i det, feks flere spill for linux, som igjen vil gjøre det mer interessant for hardwareleverandører å lage skikkelige drivere.
Skal lastes ned så snart AMD kort støttes.
Laster ned nå, får se hvordan dette funker
Gleder meg til å få prøvd det ut! Men venter nokk til alt funker som det skal, så slepper jeg alt hodebry med bugs ol.
Håper Steam OS tillater at maksimalt maskinkraft kan brukes i spillet, istedet for OSet tar masse prosenter av kaka

Noen som vet om det er mulig å kjøre SteamOS på en PS3?
Sitat av BloodSpilla Vis innlegg
Noen som vet om det er mulig å kjøre SteamOS på en PS3?
Vis hele sitatet...
Det var faktisk originalt ment at ps3 kunne kjøre Linux, men denne planen endte noen år siden.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Det var faktisk originalt ment at ps3 kunne kjøre Linux, men denne planen endte noen år siden.
Vis hele sitatet...
Men gamle PS3er kan jo fortsatt nedgraderes til gammel programmvare som tillater at man kjører dualboot?
Så da skulle det jo være mulig å kjøre Steam OS på en gammel PS3 med gammel programvare?

Eller er jeg på bærtur nå?
Sist endret av BloodSpilla; 14. desember 2013 kl. 19:05. Grunn: småpirk
The image provided here requires at least a 1TB disk.
Vis hele sitatet...
javell?

titegn
Meh, de krever jo faktisk UEFI booting...
Når kan man kjøpe den Steam kontrolleren da? Skeptisk til den, men det er verdt forsøket
Når begynte maskiner å komme med UEFI boot? Har et par maskiner liggende men jeg er usikker på om de ikke bare har vanlig bios
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Til info så er det bare å bruke valgfri kontroller Sitter på SteamOS med Xbox 360-kontroller selv.
Hvordan er det med drivere på SteamOS? Nedlastbare drivere har ikke SteamOS som alternativ hos Multicom :/
Sist endret av FlipMcFlop; 15. desember 2013 kl. 06:21.
Jeg ville se hva prisen endte på med en helt grei spill pc(mini-itx) for SteamOS på komplett.no, endte med en prislapp på 5800,- før frakt Blir kanskje PS4 istedenfor da.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Hvordan er det med drivere på SteamOS? Nedlastbare drivere har ikke SteamOS som alternativ hos Multicom :/
Vis hele sitatet...
Antar at drivere til debian fungerer siden steam os er basert på det.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Hvordan er det med drivere på SteamOS? Nedlastbare drivere har ikke SteamOS som alternativ hos Multicom :/
Vis hele sitatet...
Nå er vel ikke SteamOS offisielt ute enda, så det er vel ikke annet enn forventet.

Noen som vet noe om hva som støttes av spillkontrollere?
Fram til Steam Controlleren kommer for salg så kunne jeg tenkt meg å bruke PS3 eller XBox 360 kontrollen, men helst uten USB kabel, mulig?
Eller må jeg sitte en hel dag og Google terminal-kommandoer for å få installert bluetooth drivere og tredjepartsprogramvare for kommunikasjon?
Sitat av Goofygutt Vis innlegg
Nå er vel ikke SteamOS offisielt ute enda, så det er vel ikke annet enn forventet.

Noen som vet noe om hva som støttes av spillkontrollere?
Fram til Steam Controlleren kommer for salg så kunne jeg tenkt meg å bruke PS3 eller XBox 360 kontrollen, men helst uten USB kabel, mulig?
Eller må jeg sitte en hel dag og Google terminal-kommandoer for å få installert bluetooth drivere og tredjepartsprogramvare for kommunikasjon?
Vis hele sitatet...
xbox 360 funker fint hvis du har pc versjonen med den mottakerenheten. Forøvrig er man ikke nødt til å ha UEFI BIOS for å installere SteamOs.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Goofygutt Vis innlegg
Jeg ville se hva prisen endte på med en helt grei spill pc(mini-itx) for SteamOS på komplett.no, endte med en prislapp på 5800,- før frakt Blir kanskje PS4 istedenfor da.
Vis hele sitatet...

Altså SteamOS er ikke noe magisk som man installerer så blir det en heftig spill PC. Var vel snakk om at de hadde fått økt ytelsen litt i diverse spill som Left 4 Dead 2 og lignende, men du trenger fortsatt en "gaming PC" for å få høy oppløsning og respektabelt antall bilder per sekund.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ja nei jeg skulle bygge en SteamOS pc, men jeg tror det ender opp med at Win8 blir installert på den istedenfor, det er ikke store utvalget i Linux katalogen på Steam
Sitat av fatfro Vis innlegg
Skal lastes ned så snart AMD kort støttes.
Vis hele sitatet...
…og hvis AMD langtidsstøttes, så skal det ikke lastes ned?