Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1947
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Hei

Har kjøpt meg billetter til Swedish House Mafia konserten nå i desember, er dessverre under 18 år og må derfor tilbringe tiden på tribunen med resten av de mellom 15 og 18 år.

Lurer på om det vil bli sjekket sekker og vesker før man går inn, og hvor hardt det vil bli slått ned på om man evt. har med seg ei god gammeldags lommelerke med en halvliter sprit eller noen øl i sekken?
Blir du tatt med sprit eller øl blir du vel sikkert kastet ut.

Off-topic: er det fortsatt igjen billetter for over 18?
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Trådstarter
Det vet jeg ikke, du kan sjekke selv på Billettservice.no

Vurderer å prøve å fylle en lommelerke som er festet på innsiden av beltespennet, tviler på de sjekker hele meg.
Hva med å drikke på vorspiel før selve konserten og så skjerpe seg i billettkøen? Det skal jeg gjøre, hvis jeg får tak i billetter of course. Tipper det er lettere og BETYDELIG mindre risky enn å smugle inn noe. Er under 18 selv.
Sist endret av Entourage; 5. oktober 2012 kl. 23:04.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
lurer virkelig på hvorfor det er aldersgrense på alkohol. "ironic bomb delivered"
Det jeg gjør er å fylle små absoulutt vodka flasker å stappe dem i uggsene
Sist endret av Kjuu5H; 5. oktober 2012 kl. 23:14.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Trådstarter
Sitat av zeicko Vis innlegg
lurer virkelig på hvorfor det er aldersgrense på alkohol. "ironic bomb delivered"
Vis hele sitatet...
Fyller 18 år kort tid etter konserten, moralfag.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Broiler Vis innlegg
Fyller 18 år kort tid etter konserten, moralfag.
Vis hele sitatet...
så ? du er fortsatt ikke myndig under konserten
Vors + ta med en brusflaske med noe sprit blanda med den brusa = profit?
Sitat av zeicko Vis innlegg
lurer virkelig på hvorfor det er aldersgrense på alkohol. "ironic bomb delivered"
Vis hele sitatet...
Det er ikke aldersgrense på alkohol? Det er kun aldersgrense på å selge eller gi alkohol til personer under 18. Ellers er det fritt frem for mindreårige å drikke så mye de vil, uten at de bryter loven.
Sitat av Broiler Vis innlegg
Fyller 18 år kort tid etter konserten, moralfag.
Vis hele sitatet...
Definer kort tid.
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Definer kort tid.
Vis hele sitatet...
Hva er det du vil ha ut av han med et slikt spørsmål? tid er relativt, men jeg tipper du skjønner at det ikke er snakk om år, men heller dager/uker i en slik sammenheng. hvis du ville at han skulle presisere hvor nærme han er 18 årsdagen, var det derimot en helt elendig formulering, men uansett intensjon kan jeg kjapt konkludere med at du er en pretensiøs, kverulernde idiot. Når han har bursdag er uansett irrelveant.

Det lille stuntet til trådstarter er ulovlig uavhengig av alder http://www.lovdata.no/all/tl-19890602-027-012.html
§8-9, bare så det er avklart
Sitat av Kjuu5H Vis innlegg
Det jeg gjør er å fylle små absoulutt vodka flasker å stappe dem i uggsene
Vis hele sitatet...
Jeg er nå litt nærmere sannheten om hvorfor folk fremdeles ønsker å ikle seg de heslige sakene.
De fleste store konserter jeg har vært på i Oslo (både spektrum og telenor arena), har jeg blitt kroppsvisitert på vei inn. Og dama har måttet vise frem innhold i veska.

De kroppsvisiterer ikke like grundig som på en flyplass, men med mindre du har lommelerka godt plassert mellom skinkene dine, så kommer den nok til å bli oppdaget.
Sitat av Broiler Vis innlegg
Hei
Lurer på om det vil bli sjekket sekker og vesker før man går inn, og hvor hardt det vil bli slått ned på om man evt. har med seg ei god gammeldags lommelerke med en halvliter sprit eller noen øl i sekken?
Vis hele sitatet...
Du bør regne med at de sjekker godt etter om folk har med
seg drikkevarer inn på arrangementet. Skjenkekontrollen har
garantert folk på stedet. Arrangøren får pes hvis vaktene
er slepphendt, særlig på et arrangement der det også er folk
under 18.

Jeg ville nok latt godsakene være igjen hjemme, og vært nokså
forsiktig med inntak i forkant. Ryker du til, så taper du jo både
billettpenger, konsertopplevelsen og drikkevarene.
Ta med så små flasker som mulig om du skal inn med alkohol. Du kan gjerne stå i køen med en brusflaske fylt med øl/sprit, sålenge du ikke oppfører deg idiotisk. Har du så med deg en liten lommelerke skal ikke det være noe problem. Gjort dette på flere konserter, og aldri opplevd nøye gjennomgang av vaktene.

Forøvrig må det vel være bedre å se konserten edru enn i uggs.
Sist endret av Screwdriver; 8. oktober 2012 kl. 19:03.
Jeg og en stor gjeng med venner satt nesten helt foran i Skrillex konsert-køen i Oslo i fjor og koste oss med en annen stor random gjeng vi møtte. Og når jeg sier koste, så mener jeg at vi satt med drikkeleker og shotta gin og vodka. Etter rundt en times tid ble vi fratatt restene vi hadde. Fikk fortsatt lov til å komme inn, selv om vi begynte å bli ganske beruset (litt for beruset faktisk) Men vi ble ikke kastet ut hvertfall!
(konserten var for de under 18)
Seriøst mange personer som ikke klarer og se helheten i et spørsmål. Detaljer og dårlige svar. Kos deg gutt, vanlig brusflaske med blandings er det sikreste.. Du blir ikke nektet inngang om de finner noen småflasker på deg. Boksern! Ferdig! Enjoy the music!