Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 788
HeI!

Syns det ser morsomt ut å lage elektronisk musikk via data, enten det er drum 'n bass, dub step, elektronika, eller lignende...

Kan noen anbefale et program for en person som er HELT ny på området?

Krav:
Enkelt å sette seg inn i/bruke
Ikke helt trash-rævva
Ikke for avansert
FL Studio? Prøvde dette selv, og det funket ganske bra. Jeg er ganske lettlært tho..
Ableton live
FL studio er et godt tips ja. Det aller mest elementære du må kunne er å programmere en trommemaskin, og FL-studio har et oppsett der du har så mange trommemaskiner du vil liggende under hverandre. I tillegg har den innebygde softsynther og div. du vil kunne bruke i elektronisk musikkproduksjon. Når du behersker FL kan du jo flytte over på noe mer avansert, som Reason, eller rett og slett en sequencer (Cubase f.eks.) du bruker sammen med div. frittstående trommemaskiner og softsynther.
Sitat av stehal Vis innlegg
HeI!

Syns det ser morsomt ut å lage elektronisk musikk via data, enten det er drum 'n bass, dub step, elektronika, eller lignende...

Kan noen anbefale et program for en person som er HELT ny på området?

Krav:
Enkelt å sette seg inn i/bruke
Ikke helt trash-rævva
Ikke for avansert
Vis hele sitatet...
Jeg begynte med produsering for et par uker sia, og vet du hva? Det er avansert, utrolig avansert. Jeg har sett maaange timer med tutorials på youtube og lest mye, og jeg har såvidt satt meg inn i Ableton. Jeg anbefaler å sitte endel timer på youtube.

"Enkelt å sette seg inn i"
"Ikke for avansert"
Da er ikke produsering noe for deg, tror du det virkelig er såå lett? Lykke til, ønsker ikke å ødelegge for deg.. Men du lager ikke musikk på 1-2-3!

http://forum.ableton.com/
Sist endret av daaa; 17. desember 2010 kl. 20:54.
Sitat av daaa Vis innlegg
Jeg begynte med produsering for et par uker sia, og vet du hva? Det er avansert, utrolig avansert. Jeg har sett maaange timer med tutorials på youtube og lest mye, og jeg har såvidt satt meg inn i Ableton. Jeg anbefaler å sitte endel timer på youtube.

"Enkelt å sette seg inn i"
"Ikke for avansert"
Da er ikke produsering noe for deg, tror du det virkelig er såå lett? Lykke til, ønsker ikke å ødelegge for deg.. Men du lager ikke musikk på 1-2-3!

http://forum.ableton.com/
Vis hele sitatet...
Eh nei... Jeg har aldri sagt det at musikkproduksjon skal være sååå lett. Nå legger du ord i munnen min. Jeg leter etter et nybegynnerprogram.

PÅ lik linje som når du starter med piano, så starter du gjerne med noen enkle akkorder og bjørn nilsens barnesanger på 123.. Jeg skal ikke bli mester på en dag. Men for å starte må det vel finnes noe der ute som man ikke trenger å lese en bibel for å lære å slå på.
Nettopp, og da er FL Studio et godt valg. Her kan du velge om du bare vil fokusere på enkel trommeprogrammering, eller gå litt mer avansert og inkludere synth osv.

LITT knot må du dog regne med.
Dubstep, hvilket som helst program egentlig :P
Jeg bruker FL Studio 8 XXL Edition og lasta ned VST som heter Massive
Jeg fant alt jeg skulle ha på ThePirateBay ofc. ;D
Ableton er et program jeg syns er veldig bra. Det er en fryd å jobbe med samples i dette programmet.
Reason er ikke så bra, men veldig lett å lære.

Kanksje begynne med reason og etterhvert kombinere det med ableton via rewire?