Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 685
Konstruktiv feedback søkes =P

https://soundcloud.com/panamabeats/moonman-lofitrap

Føler den er litt ensformig, men sliter med å finne passende instrument.
hvordan er EQn?
Veldig clean lyd, kanskje litt vel clean til å kalles lofi.

Mixen din synes jeg trenger litt arbeid. Kicken din sitter alt for langt oppe i forhold til resten av låten. Den skal jo være midtpunktet, spesielt i trap, men det er viktig å finne en balanse sånn at alt glir godt i sammen. Resten av elementene blir da litt for lav lyd på i forhold. Jeg forventer også mye mer bass i en trap-låt, jeg hørte på denne med HD650 hodetelefoner og bassen er nesten ikke merkbar. Jeg ville også prøvd å "lime" alle elementene litt mer sammen, i Ableton kan du sette Glue Compressor på en mix-bus eller på masteren og prøve deg litt fram med mild compression slik at alt smelter inn i ett.

Ellers, for å få en skikkelig lofi sound, så synes jeg du burde få inn litt mer noise. Litt vinyl crackle eller tape noise i bakgrunnen kan gjøre mye.

Alt i alt så synes jeg det er en bra låt, lydvalget er bra og du har klart å få en veldig varm og fin lyd. Prøv å få til litt mer variasjon. Du trenger ikke legge til flere instrument, men ta for eksempel en bar uten kick, en bar med litt low-pass filter, legg til noen ekstra effekter på acapellaen her og der. Det er mye man kan gjøre med å bare ta vekk elementer her og der og leke litt med effekter. Jeg håper jeg var til hjelp!

Tar også gjerne i mot konstruktiv på min egen lofi låt:
https://soundcloud.com/andeby-1/lff59
La meg vite hvor hardt jeg suger
mææn, denna gikk rett i lo-fi lista på soundcloud! skulle hatt litt vinyl-knitring i bakgrunnen. Lastet selv ned en pakke på 40 forskjellige lyder, og dette funker fint å kjøre forsiktig bak. Må si din også var knall, hippitus!
prod.
Trådstarter
24 6
Tusen takk gor tilbakemeld! skal prøve å mixe/remastere litt for å bedre sounden hippitus

glad du likte den kjelleba$$en )