Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 17028
Har ingen planer om å kjøre fra politiet eller å gjøre noe ulovelig, men har tenkt litt på hvordan man kunne gjort det.
slik
Tenkte at det må jo være noe man kunne ha montert på bilen at man har større sjans til å komme seg unna. Hva om man monterer noe på bilen slik at man kan legge olje over hele veien og et røykteppe etter seg?

Noen andre ting man kunne gjort med bilen eller gjøre for å unngå å bli tatt?
Bare et lite spørsmål:
Seriøst?
Har du spilt flåklypaspillet for mye nå?


Men ontopic: Spikermatter, røykbomer, bakovervendte maskingevær?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sett litt mye på film?
kjøp james bonds aston martin.
Du må ha muligheten til å forsvinne... Enten en hule du kan kjøre inn i, eller en ubåt eller helikopter etc. Rømningsplan er alfa og omega.
vel, du klarer jo kanskje å kjøre fra de hvis du har proffrally-kjøreegenskaper, men det hjelper en vel lite, når de først har kommet etter deg så er det vel enten å rømme landet eller vente på at de kommer og henter deg. Det tror nå jeg ihvertfall, det virker jo som at hver gang det er biljakt på gang så blir de tatt til slutt.
Trykker høyre fot på gassen, slipper, legger venstre fot på clutch, girer opp, slipper clutchen, trykker høyre fot på gassen. Gjenta til du er i det høyeste giret og kjør som du aldri har gjort før.
Sving alltid inn mot venstre. De fleste svinger til høyre. Venstre er vanskeligere svinger. Sving til venstre.
Sitat av Wigga Vis innlegg
vel, du klarer jo kanskje å kjøre fra de hvis du har proffrally-kjøreegenskaper, men det hjelper en vel lite, når de først har kommet etter deg så er det vel enten å rømme landet eller vente på at de kommer og henter deg. Det tror nå jeg ihvertfall, det virker jo som at hver gang det er biljakt på gang så blir de tatt til slutt.
Vis hele sitatet...
Man skal huske på at det ikke er i politiets interesse å broadcaste det hver gang noen slipper unna en biljakt da.

I Norge er det vel egentlig bare å kjøre fort nok. Da er politiet fornutig nok (som regel) å sakke av, fordi det er fare for andre medtrafikkanter. Man må selvfølgelig sørge for at politet ikke har tatt registreringsnummeret ditt da.
Må være lettere å komme seg unna på motorsykkel da de er mindre i bredden og kan foreta en del forbikjøringer osv hvor en vanlig bil ikke får plass. Men direkte lett vil det vel ikke være uansett for de fleste i politibilene har trening for høy hastighets kjøring etter hva kompis ble fortalt når han ble busted for akkurat dette forsøket.
Enkelt, Mc. Offroad.
Sist endret av bacardi; 3. oktober 2013 kl. 17:58.
Parkeringshus med bom må vel være det beste om du har politiet rett bak deg.. De vil stort sett alltid bli litt ekstra forsinket og du får tid til å parkere bilen og skru av motoren. Ihvertfall for en kjapp getaway med en stjelt bil.

Om man har middels god avstand, så kan en godt traffikert vei være det beste. Om man har en bil som ikke skiller seg ut.

Eventuelt en liten skogssti som man svipper oppom og skrur av motoren!
I GTA kan du kjøre tilnærmet rett oppover fjellsider, OG det funker bra! Ergo er det utvilsomt en grei måte å gjøre dette på, bare husk å gjøre ulovlighetene dine nærme fjell.
Hvis du har en dirtbike så er det bare å kjøre ut i skauen. Fungerer som regel da politiet ikke kan følge etter deg i en skog med bilene sine.
Synes du bør se The Fast and the Furious ca 10 ganger, så kjører du fra politiet lett neste gang de prøver å ta deg.
Før chasen er i gang har de sikkert skiltnummeret ditt, og hvis ikke vil det bli plukket opp på et av de hundrevis av kameraene du vil kjøre forbi. Så om det skal være noe poeng i det hele tatt må du også montere forheng du kan utløse over skiltet
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Før chasen er i gang har de sikkert skiltnummeret ditt, og hvis ikke vil det bli plukket opp på et av de hundrevis av kameraene du vil kjøre forbi. Så om det skal være noe poeng i det hele tatt må du også montere forheng du kan utløse over skiltet
Vis hele sitatet...
Evnt bare ta av skiltet, tror det hadde vært smartere
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Evnt bare ta av skiltet, tror det hadde vært smartere
Vis hele sitatet...
Jeg antok at TS så for seg en uventet situasjon hvor han må kjøre fra politiet.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg antok at TS så for seg en uventet situasjon hvor han må kjøre fra politiet.
Vis hele sitatet...
Som vil si at det kan ta lang tid fra han monterer forheng til han faktisk får bruk for det? Virker lite suspekt det da..
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg antok at TS så for seg en uventet situasjon hvor han må kjøre fra politiet.
Vis hele sitatet...
Men da har han jo allerede kjørt forbi et eller flere kameraer.............
frostvekse og skummetmelk, i eksosanlegget!, via spylerveksepumpe.. røyklegger en bra sky bak deg!
En boks med mange forskjellige spiker, kartong med egg, flaske ketchup/sennep og stor oljekanne. Alt dette har du klart i forsete! Skulle purken komme etter deg så er det bare å trekke ned vinduene og velg et disse hjelpemidlene du har i bilen og hiv det ut! Så er det bare å be og håp at du traff purken. lol

Nei, dette blir bare tullete. Hvordan kjøre fra politiet? Hmm er nok bare å kjøre fort i tettbygd strøk, ettersom politiet ikke tørr å kjøre etter i fort hastighet(tror jeg).
Enten kjøre fort (ved fare for andre trafikanter skal de gi seg), eller kjøre et sted de ikke har mulighet (at du har bil eller sykkel som tåler skikkelig off-road). Å kjenne veinettet ekstremt godt og dermed ha en plan for hvor du kan kjøre og bli kvitt de er heller ikke å forakte. Alle "ting" å kaste ut vindu blir for "hollywood" og vil ikke fungere i praksis uten spesialkompetanse i å bygge slike systemer slik at det er "automatiset".
Sist endret av Hager; 3. oktober 2013 kl. 19:47.
Hvis du skal kjøre fra onkel blå i Norge så må du ha en bil som går styggfort. Vet at politiet i Norge får pepper hvis de kjører fortere enn rundt 200 km/t. Da vet hvor fort du må kjøre....Du må tørre å gi på der andre bremser. Ikke kjør på store veier som E6 og liknende. Hvis du bor på østlandet kan jeg informere om at politihelikopteret er veldig raskt etter deg. De har også samband som du ikke kan lytte etter, (kryptert). Dette gjør at de hele tiden kan planlegge sperringer etc foran der du er.

Vet ikke hvordan reglene er i Norge, men vet at de i Sverige praktiserer at så lenge politiet ikke vet hvem som kjørte, bare ser skiltet, så kan ikke eier få bot. Selv om han kjørte. Kan noen fortelle hvordan reglene er i Norge?

Faren til en kamerat av min lillebror er innsatsleder i UP. Der jeg har 200km/t fra
Har kjørt forbi politiet to ganger med scooter, den ene gangen en scooter som var trimmet og gjorde rundt 100 kmt mens andre gangen så kjørte jeg en utrimmet.

Trikset med å kjørefra politiet er å kunne veiene, kunne omerådene du skal riste av deg snuten på.

Hvis du kan alle veien så er det bare å kjøre for harde livet, ta sjanser!

Husk politiet kjører for times lønna, du kjører for livet ditt!
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Vet ikke hvordan reglene er i Norge, men vet at de i Sverige praktiserer at så lenge politiet ikke vet hvem som kjørte, bare ser skiltet, så kan ikke eier få bot. Selv om han kjørte. Kan noen fortelle hvordan reglene er i Norge?
Vis hele sitatet...
Det er likt her. Politiet kan ikke straffe bileier for overtredelser gjort av en annen sjåfør jo mindre eieren av bilen bevisst har overlatt kjøretøyet til en uten lappen er som har vært beruset ol. Leste for noen år siden om en sak i avisa hvor politiet stoppet en bil de mistenkte at ble ført av en beruset fører, for deretter å finne 2-3 fulle østeuropeere i baksetet(de fikk ikke sett føreren pga sota ruter eller om det var en en varebil eller så), og fikk derfor ikke straffet noen av dem for fyllekjøringen.
Sist endret av legalize_it; 3. oktober 2013 kl. 20:22.
Snakker av erfaring hos en kompis som har kjørt fra 2 ganger. I følge han så slipper politiet deg når du kjører over 160 og uforsvalig. Dvs ukontrollert svinging, bremsing eller lignende.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er likt her. Politiet kan ikke straffe bileier for overtredelser gjort av en annen sjåfør jo mindre eieren av bilen bevisst har overlatt kjøretøyet til en uten lappen er som har vært beruset ol. Leste for noen år siden om en sak i avisa hvor politiet stoppet en bil de mistenkte at ble ført av en beruset fører, for deretter å finne 2-3 fulle østeuropeere i baksetet(de fikk ikke sett føreren pga sota ruter eller om det var en en varebil eller så), og fikk derfor ikke straffet noen av dem for fyllekjøringen.
Vis hele sitatet...
Så hvis de tar meg i gjennomsnittsmåling, og slipper løs det som er av ville ponnier i motoren for så å kjøre fra dem så kan dem ikke gi meg bot så lenge de ikke tar meg igjen? Ikke at jeg har noe store planer med det første om å kjøre fra dem, men bare lurte på hvordan reglene var angående det.
Å kjøre fra politiet på motorsykkel lar seg enkelt gjøre her i Trondheim hvertfall. Med bil derimot tror jeg det blir verre.
kjør motorsykkel, bare ta av deg hjelmen, da har ikke politiet lov til å følge etter deg.
Sitat av columbia Vis innlegg
kjør motorsykkel, bare ta av deg hjelmen, da har ikke politiet lov til å følge etter deg.
Vis hele sitatet...
Tja, vet ikke hvor "lurt" dette er. Gjøre et forsøk på å kjøre fra politiet i høy hastighet, eller å ta av seg hjelmen for at de ikke skal ha lov til å kjøre etter deg. Du fortjener nesten å krasje etter min mening hvis du tar av hjelmen mens du kjører...
1. Ha en ekstra 20 liters beholder med frostvæske med en pumpe du kan aktivere, slipp frostvæsken inn i grenrøret på bilen når onkel blå er bakom deg. Dette gir en helt totalt tett smokescreen.

2. 50 liters dunk med spillolje i bagasjerommet, som har rør til under bilen. Må ha dyser for spredning der oljen slippes ut + høytrykkspumpe. Sier seg selv hvordan dette blir i en sving.

3. En tre stegs beholder med spanske ryttere som du kan slippe ut via knapper bakom bilen. Da kan du slippe ut ryttere tre ganger.

4. En co-pilot som kan bemanne systemet, mens du kjører som et helvette.
jeg hadde gått for Bakovervendt Maskingevær og granater.
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Så hvis de tar meg i gjennomsnittsmåling, og slipper løs det som er av ville ponnier i motoren for så å kjøre fra dem så kan dem ikke gi meg bot så lenge de ikke tar meg igjen? Ikke at jeg har noe store planer med det første om å kjøre fra dem, men bare lurte på hvordan reglene var angående det.
Vis hele sitatet...
Så lenge de ikke har bevis på at det var du som kjørte bilen kan de ikke det nei. Det de av og til gjør ved gjennomsnittsmåling er dog å kjøre opp på siden av bilen de skal stoppe før de skrur på blålysa, for å se hvem som kjører. Av samme grunn er det ganske så strenge krav til bildekvalitet på feks fotobokser, nettopp så ikke feil person risikerer å bli bøtelagt.
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Tja, vet ikke hvor "lurt" dette er. Gjøre et forsøk på å kjøre fra politiet i høy hastighet, eller å ta av seg hjelmen for at de ikke skal ha lov til å kjøre etter deg. Du fortjener nesten å krasje etter min mening hvis du tar av hjelmen mens du kjører...
Vis hele sitatet...
Er det lurt å kjøre fra politiet, eller noe annet nevnt i tråden?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Leste denne tråden og fant fram en gammel video jeg ikke hadde sett på veldig lenge..
Ghost rider in Subaru

Der kjører han fra politiet og klarer å få såpass forsprang til at han kan kjøre inn i en garasje når helikopteret kommer.
Bananskall må vel være det eneste som kan fungere...
marilize legajuana
Broiler's Avatar
En kompis av meg kjørte fra politiet på scootermoped som hadde maksfart på 70 km/t, med en hånd over skiltet og den andre på gassen kjørte han fra politiet uten store problemer langs E6 og videre opp en gang- og sykkelsti.

Men som nevnt over her kan bananskall, magiske hull og venstresvinger også fungere.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Leste denne tråden og fant fram en gammel video jeg ikke hadde sett på veldig lenge..
Ghost rider in Subaru

Der kjører han fra politiet og klarer å få såpass forsprang til at han kan kjøre inn i en garasje når helikopteret kommer.
Vis hele sitatet...
Ghost rider er jo bare legendarisk. Veldig få som har kjørt fra politiet så mye som han...
Sist endret av Fjøsnissen; 4. oktober 2013 kl. 01:37.
Viss man kjører mc er det veldig lett å kjøre fra politiet i Norge.
Morsomt å lese om folk som trur alt kommer i media,folk kjører fra politiet hver bidige dag her i landet,det kommer sjeldent i media.
Er ikke spesielt vanskelig å kjøre fra politiet i bil heller,så lenge man kjenner området man er i.De fleste som prøver å kjøre fra snuten,kjører rundt i stjelte biler så de trenger ikke bry seg om politiet ser skiltet.
Husk at politibiler går stygg godt! hadde dem i ræva mi konstant, med en bil som har 240hk
Det staves Stearin!
Sterain's Avatar
Bruk Pursuit Breakers som bensinstasjoner, donut-sjapper og vanntårn.
Sitat av intents Vis innlegg
Husk at politibiler går stygg godt! hadde dem i ræva mi konstant, med en bil som har 240hk
Vis hele sitatet...
Vil ikke tro at alle politibiler er like raske. Mange av sivilbilene har grei motorisering, men patruljebilene går dass. Med så mye utstyr så veier de sikkert 1700-1800kg. Og en Passat med den vekta tror jeg ikke skremmer noen med motor på rundt 150hk. Likevel finnes det unntak. Husker jeg så en sivil MB Gelenderwagen AMG 55. Den gikk styggfort.

Tror de tenker litt sånn at hvis bilen er uniformert så brukes den i byer og steder der politiet må synes. Sivilbilene brukes der det er rom for å kjøre fort, eller kan bli situasjoner som krever det.
Sitat av intents Vis innlegg
Husk at politibiler går stygg godt! hadde dem i ræva mi konstant, med en bil som har 240hk
Vis hele sitatet...
I oslo? Politiet har jo R36 der. (V6 på rundt 300hk)
Edit samt AMG suv som overnevnte..

Bare de markerte politibilene som er originale med 1.9 tdi..
Sist endret av bacardi; 4. oktober 2013 kl. 16:36.
Sitat av Negr Vis innlegg
Bananskall må vel være det eneste som kan fungere...
Vis hele sitatet...
Helt idiotisk. Alle vet jo at dersom de blir liggende for langt bak så får de uansett bare blått skilpaddeskall. Og da er du screwed uansett!

On topic så vil jeg tro at det beste for å slippe unna er å kjøre uansvarlig. Dersom det til samfunnets beste å la deg kjøre i fred slik at du kjører roligere så gjør de nok heller det. Bot blir vel sendt til bil-eier uansett, som så evt. må bestride at han/hun kjørte bilen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kommer vell helt an på hva du kjører?

La oss si at du kjører bil og politiet er etter deg med blålys, hva gjør du?
Fleste politibiler er utstyrt med kamera i fronten, de vill mest sannsynligvis få reg.numre på bilen.
Er det din bil, er du fucked.

Er biln stjålet, drive it like you stole it?

Hvis du er kjent der du kjører så er sjansen høy for å stikke av, siden du kjenner til veiene som er der og forhåpentligvis vet hvor de fører?

Kjører du på ukjent plass, så har jeg heller lagt meg flat å stoppa bilen..
Kjør så fort du klarer gjennom tun, tettbygde strøk og 30-sone med flest mulig lekende unger i veien. Jo farligere farten din er for mennesker, jo bedre. De får ikke tillatelse til å følge deg i slike hastigheter når risikoen er såpass stor.

Hater meg selv litt for å foreslå dette, men jeg tipper at det er den letteste måten å få politiet av halen din.

Ikke gjør det.
Sist endret av apocalypse; 15. november 2013 kl. 00:28.