Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1026
Hjelp, jeg trenger tips om vilket program er best for behovet mitt?
Jeg trenger å kunne logge meg på /jobbe på andre PCer fra min laptop.
Må kunne hantere både win7 32 og 64 bit, XP og Vista.
Enkelt å operere uten å måtte konfigurere forbindelser hver gang.
Fikk anbefalt MS Remote Desktop Manager men er denne enkel nok til mitt bruk?
Mvh Hans
Du har jo Logmein, der lager du en bruker, godkjenner pcen din, og vips, så kan du logge på fra hvilken som helst pc gjennom browseren.
teamviewer? enklere blir det jo ikke!
Men i alle dager.. Både det enkleste og beste er da vel bare å bruke det innebygde i windows? Remote Desktop(mstsc)
Der kan du enkelt sette opp ferdige tilkoblinger mot hver pc, inklusiv brukernavn/pass om du ønsker(anbefales ikke), lagre, og så bare dobbeltklikke på ikonet. Enklere blir det ikke.

Fatter ikke hvorfor folk foreslår at man skal installere unødvendig software for en så enkel oppgave..
remote desktop manager (http://www.microsoft.com/en-us/downl....aspx?id=21101) fungerer finfint så lenge du ikke må forholde deg til at maskiner står bak rutere slik at du må få forwardet porter etc, må du frem med port forwards eller ssh-tunneller for å nå frem er logmein finere

Hvis det ikke er enkelt nok å sette opp alle forbindelser i rdcman burde man egentlig bare legge fra seg pc-en og finne seg en jobb som ikke utfordrer hjernekapasiteten
hjf
Trådstarter
21 0
Tak for nyttige tips. God jul til alle.
Co-signer teamviewer.