Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4012
Hei, syns det er gøy med planter å se dem vokse fra et lite frø til en stor plante. Men det blir litt kjedelig, derfor tenkte jeg en plante man kan høste og samle opp for å f.eks tjene småpenger, eller bare hobby.

Å plante ulovlige planter blir nok ikke en mulighet for meg, men tenker kanskje på å plante tobbaksplante.

Men jeg vil ha en plante som man kan høste, så tenkte kanskje på kattemynte, for planten blir fin og man kan høste den

Har du noen gode tips til hva man kan plante? Helst inne.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Hei, syns det er gøy med planter å se dem vokse fra et lite frø til en stor plante. Men det blir litt kjedelig...
Vis hele sitatet...
Fort gjort å være litt uenig med seg selv.

Men du kan jo plante tomater av flere sorter, sitronmelisse, anis, og sikkert fler krydderurter o.l.
Takk for tipset det med krydder og det

Det jeg mente var at det er gøy med å se dem vokse osv, men det er kjedelig når dem er "ferdig" vokst og du kan ikke gjøre noe mer.
Sitat av random71455 Vis innlegg
Takk for tipset det med krydder og det

Det jeg mente var at det er gøy med å se dem vokse osv, men det er kjedelig når dem er "ferdig" vokst og du kan ikke gjøre noe mer.
Vis hele sitatet...
Du kunne vel kanskje ha spist de?
Sist endret av Avatar; 11. august 2012 kl. 20:54.
Selv har jeg plantet både tobakksplanter og mais i år. Er enig med deg at det er moro å følge utviklingen, og se de vokse seg store, samtidig som man kan høste.

Tobakk er fullt lovlig å plante, og man får tak i veldig billige frø på ebay. Mer informasjon kan du finne i denne tråden.
Var et tastetrykk unna å kjøpe det idag, men mamma er ikke så gira på å få en tobakksplante i hus, dermed så tror jeg at jeg går for kattemynte.

Noen som vet hvordan man høster kattemynte? og får man kjøpt denne på plantasjen? http://en.wikipedia.org/wiki/Nepeta
Det er jo så og si bare fantasien som setter grenser der. Hva med karve, kål, gulrot, poteter, (purre)løk, jordbær, bringebær, brekkbønner + sar, (sukker)erter og det er mye mere! Med karve og kål har du til din egen surkål. :P Og kokte brekkbønner med sar = namnam!
Parkettetterligning
Er tobakksplantestell spessielt? eller er det bare å huske sollys, vann og kanskje litt gjødsel som mange vanlige planter?
Sitat av trappetryne Vis innlegg
Er tobakksplantestell spessielt? eller er det bare å huske sollys, vann og kanskje litt gjødsel som mange vanlige planter?
Vis hele sitatet...
Ja, vokser veldig lett. Eneste er bare at dem blir veeeldig store.

Men noen som vet om man kan få kjøpt denne på plantasjen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Nepeta
Kjøp deg et bonsai tre. Jeg hadde mitt i 3 år, klippet og stelte hver eneste dag. Dårlig med frukt osv men dette er faktisk ganske artig hvis du får det til å se bra ut.
Ser jo ut som et ekte miniatyr tre

Men tror jeg bestiller catnip fra impecta
Sist endret av random71455; 12. august 2012 kl. 23:43. Grunn: stavefeil
Sitat av random71455 Vis innlegg
Ser jo ut som et ekte miniatyr tre

Men tror jeg bestiller catnip fra impecta
Vis hele sitatet...
Mener jeg leste et sted at du er 15 år gammel. Kanskje en chili-plante hadde vært noe for deg - litt tøft med sterkt krydder, eller hva?
Kjempeenkle å gro og du kan høste etter ikke mange månedene (også fascinerende å observere endringen i farge på chiliene, fra grønn til rød, som tar i gjennomsnitt et par dager). Anbefales for en "nybegynner".
Ja, er 15

Catnip er bestilt, men hvis man leser om den så skal den gjøre at du blir trøttere, skal hjelpe mot hodepine osv.. Samt så er det jo kult å samle opp tørkede blader i poser

Tawon: Chilliplante hørtes tøft ut, om den ikke er alt for dyr så blir det den neste gang jeg er på plantasjen.

Men tror jeg kommr til å gå lei med plantene når skolen begynner, nå i ferien har jeg ikke så mye å gjøre at det er gøy å pjuske litt med noe
Sist endret av random71455; 13. august 2012 kl. 00:02.
Kjøp en pakke ferske chili på Rema/Rimi whatever.. Plukk ut frøa, spis chili'n.. Profit!
Sitat av nZaal Vis innlegg
Kjøp en pakke ferske chili på Rema/Rimi whatever.. Plukk ut frøa, spis chili'n.. Profit!
Vis hele sitatet...
Jeg og en kompis gjorde det, tunga under vasken i noen minutter
Sist endret av random71455; 13. august 2012 kl. 00:17.
Hehe, klassiker!
Melk eller yoghurt funker mye bedre, vann gjør det nesten bare værre for min del.
Hva med Peyote, Peruvian Torch eller San Pedro?
Noen som vet leveringstiden på Impecra.se?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da var planten nesten ferdig

http://visedeg.no/images/bqi63mjy3px1qwyepke.png
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Neste gang du spiser en god tomat, tørk frøene og så de. Har sykt gode tomater i stua nå (stod ute i sommer)