Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 19924
Sitat av Revestreken Vis innlegg
ikke alene, ikke men tynnere blod skal vistnok hjelpe amfetaminen i de oppgavene jeg beskrev der.
Vis hele sitatet...
Det hjelper utrolig lite å komme med uttalelser om rusmidler med fraser som "visstnok" og "de oppgavene der" i en tråd som dette. Vis til en pålitelig kilde.. "word on the street" er kronisk feilaktig.
Jeg har lest det meste av artikler rundt MDMA og neurale skader, og selv om det ikke er bevist skadelig hos mennesker , så betyr ikke det at det ikke er sant. Det meste tyder faktisk på det motsatte, da dyreforsøk med både primater og rotter som utelukkende har fått MDMA, histologisk viser neural degenerasjon. Det er umulig å etisk kunne bevise dette hos mennesker med den samme metode, og derfor har man brukt markers isteden for som blant annet SERT (serotonin transporteren). Stort sett ser man et tidlig fall av denne etter MDMA bruk, som så reverserer seg ca 100% senere. Dette hverken utelukker eller beviser at MDMA gir skader på menneskehjernen, desverre, og for å kunne bevise det ene eller det andre er man nødt til å komme med bedre undersøkelsesmetoder.
Sitat av Revestreken Vis innlegg
ikke alene, ikke men tynnere blod skal vistnok hjelpe amfetaminen i de oppgavene jeg beskrev der.
Vis hele sitatet...
Som fetter skriver er du nødt til å finne dokumentasjon som underbygger påstanden. Det foreligger hverken dokumentasjon på at blodfortynnende stoffer forsterker effekten av amfetamin, eller en plausibel farmakodynamisk forklaring på hvorfor dette eventuelt skulle være faktum. Denne myten er "busted" inntil dette foreligger
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Jeg har hørt at man blir høyere av å stå på hodet når man røyker hasj/weed. Altså, at man er oppned. Stemmer dette?
Vis hele sitatet...
kommer helt an på hvem som står på hodet ditt. hadde jeg stått på ditt hode så hadde jeg sikkert vært 195cm så høyre hadde jeg jo blitt, men den effekten forsvinner jo når jeg går av. så sum av sumarum: det beste er nok å stå på sitt eget hode, da blir du høyest
Sist endret av skukketrure; 14. desember 2010 kl. 12:28.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Som fetter skriver er du nødt til å finne dokumentasjon som underbygger påstanden. Det foreligger hverken dokumentasjon på at blodfortynnende stoffer forsterker effekten av amfetamin, eller en plausibel farmakodynamisk forklaring på hvorfor dette eventuelt skulle være faktum. Denne myten er "busted" inntil dette foreligger
Vis hele sitatet...
dette er kanskje ikke vitenskapelige skilder på at det forsterker heroinrusen, (som myten handler om, amf og heroin.) men det inneholder flere skilder som sier at det inneholder rottegift:

http://www.digoo.info/gro/2010/09/Hv...se-heroin.html

http://www.facebook.com/topic.php?ui...86858&topic=62

I denne står det noe om cns-symptomer, kanskje relatert til amfetamin:

http://www.veterinarkatalogen.no/vet...tml&frameset=0

Men kanskje dette ikke kan annsees som kilder, men jeg vil kalle det gode grunner til å vite at det i det minste kan inneholde det!

Dessuten henta du denne "myten" fra en tråd der man egentlig diskuterte amfetaminoverdose og at det er bøffet ut, og folk på gata sier at hensikten er å forsterke, men hvorvidt det virker er det kanskje lurt å legge fra seg, men hvorfor i all verden bruke penger på det hvis det ikke virker, bare bøffer ut, når man like gjerne kan ta bakepulver? for meg så er ikke plata i oslo en sikker skilde, men jeg har selv sett flere knuse og blande inn fargefri marevan når de skyter. og jeg opplever selv at hvis jeg tar mange ekstra marevan i to tre dager og så tar to-tre paralgin forte, så er rusen der på den dosen også, det samme gjelder ritalin.

Marevan = rottegift for de som ikke viste det
Inneholder brennevin solgt i Norge brekkningsmiddel?
Sitat av vadefuglen Vis innlegg
Mangel av oksygen kan føre til hjerneskade.

Edit: Skjønte etter å ha lest den andre posten din at du ikke var seriøs.
Vis hele sitatet...
Lystgass dreper hjerneceller?

Sitat av tøffel Vis innlegg
Inneholder brennevin solgt i Norge brekkningsmiddel?
Vis hele sitatet...
Dette lurer jeg også på. Foreksempel billig sprit aka kalinka, tik tak/ 20% ect, smaker rart. Det smaker vann, sprit og såpe. Jeg har hørt at den eneste vodkaen som ikke inneholder brekningsmiddel er russisk vodka. Stemmer dette?
Sitat av tøffel Vis innlegg
Inneholder brennevin solgt i Norge brekkningsmiddel?
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør det ikke.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Lystgass dreper hjerneceller?
Vis hele sitatet...
Nei, men oksygenmangel gjør det, så indirekte kan overdrevet bruk føre til tap av hjerneceller.
Sitat av tøffel Vis innlegg
Inneholder brennevin solgt i Norge brekkningsmiddel?
Vis hele sitatet...
Alkohol i seg selv er et brekknings middel. Det er alkoholen selv som fører til at man spyr da man har drukket litt for mye.
Sist endret av elirdir; 14. desember 2010 kl. 18:18.
Var ikke meningen å gi deg KP. Nei det er ikke noe brekningsmiddel, etanol er giftig, men du kan fint drikke det uten å få brekninger.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Var ikke meningen å gi deg KP. Nei det er ikke noe brekningsmiddel, etanol er giftig, men du kan fint drikke det uten å få brekninger.
Vis hele sitatet...
Drikk nok så skal du se at kroppen forsøker å kvitte seg med giften, hvordan? Ved å spy det opp.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Drikk nok så skal du se at kroppen forsøker å kvitte seg med giften, hvordan? Ved å spy det opp.
Vis hele sitatet...
drikk nok KEFIR å du spyr da også, uten at det gjør det til noe brekkmiddel av den grunn
Drikk nok? Drikker du nok vann, så spyr du da også, hva er poenget ditt?
hvis du røyker cannabis, og holder trekket i lungene dine lenge så blir du mer stein ?
Jeg finner ikke kjempebra kilder, men denne sier ganske klart at å holde mer enn et par sekunder ikke er vits. Har lest det samme andre plasser også.
Har hørt at man inhalerer lightergass når du tar det første trekket av en sigarett/joint/pipe.

Det stemmer ikke, eller?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Introspection Vis innlegg
Har hørt at man inhalerer lightergass når du tar det første trekket av en sigarett/joint/pipe.

Det stemmer ikke, eller?
Vis hele sitatet...
Nei, ettersom dei fleste tenner lighteren før dei slipper ut store mengder gass. Det er heller ikkje slik at det å puste inn en kubikkcentimeter butan en gang i blant er spesielt skadelig - butan er ikkje ein giftig gass. Hovedproblemet er ved store doser, eller at den fortrenger oksygen.
Sitat av Buggha Vis innlegg
hvis du røyker cannabis, og holder trekket i lungene dine lenge så blir du mer stein ?
Vis hele sitatet...
Litt mer stein blir du kanskje, men det er mye placebo inne i bildet her. Australske studier har vist at 95% av virkestoffene er tatt opp i lungene etter noen få sekunder. Det du derimot får i deg mer av gjennom å holde røyken lengre inne, er tjære.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Litt mer stein blir du kanskje, men det er mye placebo inne i bildet her. Australske studier har vist at 95% av virkestoffene er tatt opp i lungene etter noen få sekunder. Det du derimot får i deg mer av gjennom å holde røyken lengre inne, er tjære.
Vis hele sitatet...
har du kilder eller ? alltid noen som har lært at de skal holde røyken så lenge inne, som ikke tror på meg når jeg sier at de bare skader lungene sine mer
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Myte: Majoriteten av dem som kjenner igjen cannabislukt røyker selv.
Vis hele sitatet...
Sitat av trippy Vis innlegg
Ofc, hvordan skulle de ellers vist om det var tjall hvis ikke de var klar over hvordan det lukta?
Vis hele sitatet...
Man kan da ha luktet det før uten å ha røyka det selv?

Jeg vil tro temmelig mange ikke-røykere vet hvordan det lukter.
Er kanskje ikke så rart om det ikke finnes, men noen som har kilder på dette?
Sitat av Buggha Vis innlegg
har du kilder eller ? alltid noen som har lært at de skal holde røyken så lenge inne, som ikke tror på meg når jeg sier at de bare skader lungene sine mer
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål! Jeg har fått denne infoen av andre nFFere som jeg respekterer og regner med at kommer med valid info, derfor har jeg aldri sjekket etter kilder på dette selv, før nå. Og jeg må innrømme at det er vanskelig å finne. Jeg finner en haug med påstander om både australske og kanadiske studier, sistnevnte i forbindelse med et påstått studie gjort på Dalhousie University, som vitterlig driver med seriøs cannabisforskning. Jeg klarer likevel ikke finne en troverdig kilde på denne spesifikke informasjonen, bare en masse udokumenterte påstander. Så inntil videre ser det ut til at denne myten ikke er totalt busted! Tar med glede og takknemlighet imot linker som kan bidra til å få knekt denne.
Sitat av Deci Vis innlegg
Da jeg var yngre hørte jeg at hvis man spiste knips/ecstasy så ville dette ettse flekker på hjernen.
Jeg feide denne tanken fort vekk ettersom det hørtes usannsynelig ut, men er det noe sannhet i denne påstanden?

Jeg regner vel med at myten stammer fra faktaen om at serotonin-utskillerne kan kortslutte etterhvert.
Vis hele sitatet...
Dette er vel egentlig et meget hektisk område innen human biologi ennå, men en ting er sikkert.. mdma øker adrenalin tilgjengelighet og minsker samtidig opptaksevnen til gaba-reseptorene over lengre tid.
Men etse flekker på hjernen gjør det neppe, fordi hjernen/kroppen skiller ut/deler disse stoffene for hvor de skal automatisk.

Problemet som myten oppstår i ligger vel heller hos overtak av mdma som fører til mindre opptak av andre stoffer som hjernen eller trenger(GABA, serotonin etc), som hjernen kompanserer ved andre virkemidler..

kan hende dette også økte gaba-tilgjengelighet

Kjemisk sprit inneholder ofte brekningsmidler... slik at man ikke skal kunne bruke det til "vanlig bruk"
Sitat av Deci Vis innlegg
Da jeg var yngre hørte jeg at hvis man spiste knips/ecstasy så ville dette ettse flekker på hjernen.
Jeg feide denne tanken fort vekk ettersom det hørtes usannsynelig ut, men er det noe sannhet i denne påstanden?

Jeg regner vel med at myten stammer fra faktaen om at serotonin-utskillerne kan kortslutte etterhvert.
Vis hele sitatet...
Busted.

Hovedsaklig stammer vel myten fra en gammel undersøkelse hvor rotter ble injisert med store doser PCP og ketamin, ikke ecstasy.

http://en.wikipedia.org/wiki/Urban_l...s_in_the_brain
Er vel ingen som kan si hvor den stammer fra. Ecstacy har fått den myten fordi mange heavy knips brukere sliter med psykiske probler, da fordi serotonin utslippene ikke fungerer optimalt etter et langvarig ecstacy bruk der mye serotonin utslipp har fått systemet i ubalanse.
Sitat av Revestreken Vis innlegg
dette er kanskje ikke vitenskapelige skilder på at det forsterker heroinrusen, (som myten handler om, amf og heroin.) men det inneholder flere skilder som sier at det inneholder rottegift:

http://www.digoo.info/gro/2010/09/Hv...se-heroin.html

http://www.facebook.com/topic.php?ui...86858&topic=62
Vis hele sitatet...
Dette kan knapt kalles pålitelige kilder, og myten var heller ikke hvorvidt det forekommer heroin/amfetamin som er blandet ut med rottegift, men om rottegift kunne forsterke effekten av de nevnte stoffene. Og, helt seriøst, du utviser en ekstrem mangel på kildekritikk når du tyr til random facebook-posts!
Sitat av Revestreken Vis innlegg
I denne står det noe om cns-symptomer, kanskje relatert til amfetamin:

http://www.veterinarkatalogen.no/vet...tml&frameset=0
Vis hele sitatet...
Har du lest teksten? Det er snkk om CNS-symptomer som følge av blødning, ikke en direkte effekt av stoffet i seg selv.
Sitat av Revestreken Vis innlegg
Dessuten henta du denne "myten" fra en tråd der man egentlig diskuterte amfetaminoverdose og at det er bøffet ut, og folk på gata sier at hensikten er å forsterke, men hvorvidt det virker er det kanskje lurt å legge fra seg, men hvorfor i all verden bruke penger på det hvis det ikke virker, bare bøffer ut, når man like gjerne kan ta bakepulver?
Vis hele sitatet...
Fordi folk i rumiljøer blindt sprer myter som sannheter? Fordi dealere og junkier er dumme? Jeg har ikke noen fasit, men kan forsikre deg om at denne myten er: nettopp en myte.
Sitat av Revestreken Vis innlegg
for meg så er ikke plata i oslo en sikker skilde, men jeg har selv sett flere knuse og blande inn fargefri marevan når de skyter.
Vis hele sitatet...
Enten gjør de dette fordi de, i likhet med deg, har en onkel som har foklart dem at det forsterker effekten, eller så er det et forøk på å beskytte seg mot blodpropper som følge av injeksjonen. Ikke vet jeg.
Sist endret av felix_poker; 30. desember 2010 kl. 13:58.