Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1651
Jeg har diagnosen ADHD og har brukt ritalin for dette, men har sluttet med dette grunnet at medisinen forandrer meg på en negativ måte.

Jeg går på Paralgin forte grunnet ryggsmerter i øvre og nedre del av ryggen. En stor bonus med denne medisinen er at den også virker veldig positivt inn på diagnosen ADHD og gir meg ro.

PF har jeg brukt siden jeg var 19 år, nå er jeg 39. Dosen er nå 6 tabletter daglig, jeg tar den ikke for å ruse meg men for at den roer ned adhd min til ett akseptabelt nivå. Med pf i kroppen klarer jeg å sette meg ned å slappe av, uten denne medisinen er det så mye uro at noen form for avslapping er nesten umulig.

Men både lege og psykiater har sagt at de ikke kan skrive ut en medisin mot ADHD visst den er ment som smertestillende.

Ritalin er preparat A, mens PF er preparat B, visst PF hjelper både mot smerter og mot ADHD hvorfor kan den ikke da skrives ut mot ADHD alene også, ivertfall når pf fungerer bedre mot adhd enn ritalin, som er en ren adhd medisin?

At man blir avhengig av pf, ok, men det blir man jo også av ritalin og i en mye verre grad også. Det er jo pasienten selv som må leve med en eventuell avhengighet og jeg vil mye heller være avhengig av en medisin som hjelper meg enn å gå rundt med angst og uro som ingen annen medisin kan ta bort på samme måte.

Ritalin er en medisin som ikke er bra å gå på, den har ved flere anledninger gitt meg psykoser.

PF som jeg tar mot smerter hjelper virkelig bra mot adhd, men siden det er en smertemedisin så kan den ikke skrives ut mot adhd selv om den hjelper bedre enn ritalin gjør?

Hvem i all verden er det som tar slike avgjørelser, medisinen du tar mot smerter som hjelper deg kan du ikke få.... men medisinen du blir dårlig av den kan du få mer av?

Finnes det leger her i Norge som er villig til å skrive ut medisin som faktisk hjelper? opiat mot ADHD

Ser for meg at visst jeg er ærlig å forteller dette til en lege så vil han ganske kjapt stemple meg som en misbruker og noen form for hjelp etterpå vil være lik null. Jeg har lest litt om dette på nettet og det er mange som meget gjerne skulle ha fått dette forskrevet av sin lege da opiat mot adhd faktisk virker.

Her er en av få leger som faktisk har skjønt denne problemstillingen, lenke:

http://www.understandingpain.com/opi...order-ocd.html

Denne legen har også skrevet en bok om emnet som heter The opiate Cure
Skjønner problemstillinga, men om du får codein for smerter er det da noen problem? Du bruker dem som du vill når du først har fått dem? Jeg tipper du ikke får fler pf om du maser mer om dette til en lege

Men hva med all paracetten har du gått på 2.5g paracett i 20år? Kan umuligt være bra for levra di
Sist endret av Alge; 11. oktober 2017 kl. 16:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
2 0
Glemte å skrive en vesentlig ting, legen min skal slutte og jeg må derfor skifte lege. Nye legen virker restriktiv og vil helst ha meg over på andre medisiner, men det har jeg vært igjennom tidligere.... det er ingen andre medisiner som fungerer enn opiater som pf, OxyContin og lignende.

Når det gjelder paracet og leveren min.... har akkurat tatt en årlig utvidet helsesjekk, alt var som det skulle være og så fint ut.
Sitat av Leiavadhd Vis innlegg
Glemte å skrive en vesentlig ting, legen min skal slutte og jeg må derfor skifte lege. Nye legen virker restriktiv og vil helst ha meg over på andre medisiner, men det har jeg vært igjennom tidligere....
Vis hele sitatet...
Javell så si du har vert igjennom hele greia tidligere da, vist ikke så bytt lege. Selv om du får ny lege så kan jo ikke han bare ignorere alt som har vært testet osv.. du har jo trossalt fått PF i 20år, regner med at det er en grunn for at du har fått samme medisinen i 20år. Om ikke den nye legen skjønner dette så skift lege

hvilke medisiner er det den nye legen foreslår? spør av nysgjerrighet
Sist endret av Alge; 11. oktober 2017 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.