Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1287
Hei


Når starter lønnstrekkene etter utleggforretning , og er det mulig å komme ajour med lånekassen igjen etter at utleggforretning er gjennomført?

Lån er kun oppsagt, ikke permanent overført.
Det er mulig å få lån tilbakeført til Lånekassen om det et det du mener.
Hvor omstendig det er å få til er en annen sak.
Ring lånekassen eller Statens Innkrevingssentral å hør hva du burde gjøre.
jeg kjørte studielånet mitt i grus for noen år siden.

det so hos meg skjedde var at Lånekassen overførte den skyldige summen (det jeg ikke hadde betalt som var forfalt) over til SI.

jeg var dog smart å ringte de og fikk til en ordning.

det som var nedturen var at lånekassen nå sendte de kvartalsvise avdragene over til SI, som la dette til totalsummen jeg skylte

så fort gjelda var ajour hos SI (inklusive det lånekassen legger på hvert kvartal) så ble det overført tilbake til Lånekassen i sin helhet. siden da har jeg aldri missa en innbetaling, men nå har det også blitt måndtlige innbetalinger, ikke kvartalsvis som det da var

så ta opp telefonrøret og snakk litt med de. de vil prøve å hjelpe så langt det lar seg gjøre
Så si jeg har en rundt 30000 utestående nå, og klarer å hoste fram 40000 over de neste 2 månedene, vil det da være nok til å få lånet ajour med lånekassen tror du? Skjønner det blir enda dyrere nå som utleggforretningen er gjennomført alt.

Jeg har prøvd å få til en avtale med avdrag over noen måneder, de ba meg sende en mail med dokumentert lønn, eiendeler osv. Det gjorde jeg, og fikk da en tilbakemelding på at det nå skulle utføres utleggforretning og om jeg ville stoppe utleggforretningen så måtte jeg betale 29000 innen en viss tidsramme. Det hadde jeg ikke råd til da, men kan klare det over et par måneder med litt nøktern levesett.