Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1490
I denne tråden vil jeg legge ut tegninger og fotografier som jeg har produsert.

håper på konstruktiv tilbakemelding

først vil jeg introdusere meg

dette er langs akerselva

dette inntrykket la seg på min bevissthet en gang i tiden

Denne tegningen laget jeg på paint brush (windows) i januar

Denne tegnet jeg i 2003-2004

ferdig behandlet på psykiatrisk oslo universitets-sykehus.
ikke mer de kunne hjelpe meg med

Dette synet viste seg for meg en dag

light from the Sun

en gang ble jeg slengt inn i en ovn

så kom solen

Fra vinduet på Dikemark sinn-syke-asyl 2016

vinduet fra Dikemark 2016

dette fikk jeg se

slektninger

tegning paint på windows 2019

tegning 2003-2005

2003

selvlysende druer 2003

slanger i senga

slektning 2018

en natt det regner

min dobbeltgjenger på toppen av en bygning

trafikk oslo 2019
Sist endret av Morad; 2 uker siden kl. 22:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke om det gir deg noe mere, men for å introdusere meg selv; jeg har en master i estetiske studier. Her er det klart mye spennende, liker spesielt godt inntrykket som kommer av oppløsningen i dine bilder. Med «titlene» er de ekstra sterke, (konsept er så og si det som skiller modernistene og postmodernistene)

Jeg hadde ikke stusset om jeg gikk inn på en utstilling med disse verk. Takk for opplevelsen, nå i disse dager da disse opplevelsene ikke kan nåes.

Spesielt interessant hvordan dine tegninger fra 2003-2005 minner meg om moderne Murakami. Flotte farger. Dine nye verk (en gang ble jeg slengt inn i en ovn) er for meg, ekstremt flott. Estetisk veldig flott, og ga meg meget
Sist endret av Door145; 2 uker siden kl. 23:17.
kutt ut de digitale greiene og skaff deg ett gammelt film kamera. Bildene dine kommer til å bli jæla mye bedre. Bildet 1 og 20-23 viser at du kan få til mye bra. Ellers er det mye snapshots som du ikke behersker enda. Anbefaler å se mye mer kunst som ikke er norsk og generelt slite litt mer når du jobber. Spør deg selv hva du forventer. Hvorfor tar du de valgene du gjør? Kan du gå enda dypere inn i deg selv?

Jada jeg er streng, og takk for at du poster noe interessant.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
kutt ut de digitale greiene og skaff deg ett gammelt film kamera. Bildene dine kommer til å bli jæla mye bedre. Bildet 1 og 20-23 viser at du kan få til mye bra. Ellers er det mye snapshots som du ikke behersker enda. Anbefaler å se mye mer kunst som ikke er norsk og generelt slite litt mer når du jobber. Spør deg selv hva du forventer. Hvorfor tar du de valgene du gjør? Kan du gå enda dypere inn i deg selv?

Jada jeg er streng, og takk for at du poster noe interessant.
Vis hele sitatet...
Det å skyte analogt i dag er omtrent like originalt som å vise pikk i kunsten. Og «bedre» er subjektivt i denne konteksten.
for å presisere. Film, fortrinnsvis s/v og undereksponert slides vil gi mye mer å spille på i forhold til det utrykket TS arbeider med.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
for å presisere. Film, fortrinnsvis s/v og undereksponert slides vil gi mye mer å spille på i forhold til det utrykket TS arbeider med.
Vis hele sitatet...
Gir mening! Enig i at det ville vært spennende å se han forsøke seg frem med dette.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
7 20

Lys i mørke

Åpen lås

Bud
Sist endret av Morad; 1 uke siden kl. 12:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kult! Likte best de verkene fra 2003-2005. Bildene fra Dikemark minner meg om noe Marianne Heske kunne lagd på 80-tallet(eks. https://www.artland.com/artworks/mar...eske-geiranger)

Ellers liker jeg godt komposisjonen på 'slektning 2018' og 'Dette synet viste seg for meg en dag"

'min dobbeltgjenger på toppen av en bygning' er også god. Gir meg litt vibber i retning "kunst" "laget" av AI blandet med klassisk Cyberpunk stemning(Bladerunner, Akira, Stalker).
Trådstarter
7 20

2004

2003

solens øye Mars

Red Sun

KinoBesøk 2003

sjørøvere 2003

Totempæl

Red Sky Supernova
Skal dette være kunst? Hva gjør det isåfall til det? Hva er det som gjør dette fint, imponerende eller interessant?

For meg ser dette ut som tilfeldige mønstre og bilder av tilfeldige objekter. Jeg finner i utganspunktet ingenting interessant med det. Ut i fra KP'ene er det jo tydeligvis noen som liker det. Hva er det som er likbart med denne "kunsten"? Jeg er genuint interessert.
🌶🌶Drit sterk🌶🌶
vindaloo's Avatar
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Skal dette være kunst? Hva gjør det isåfall til det? Hva er det som gjør dette fint, imponerende eller interessant?

For meg ser dette ut som tilfeldige mønstre og bilder av tilfeldige objekter. Jeg finner i utganspunktet ingenting interessant med det. Ut i fra KP'ene er det jo tydeligvis noen som liker det. Hva er det som er likbart med denne "kunsten"? Jeg er genuint interessert.
Vis hele sitatet...
Smak er individuelt og alle opplever ting forskjellig.
Blir vell problematisk å lage noe som ALLE liker? Kan ikke se at det burde være et mål heller

Dessuten er det kanskje litt vanskelig å se dette som kunst ut ifra noen små thumbnails.
Prøv å se for deg de to siste, Totempæl og Red Sky Supernova, i store versjoner mot en hvit gallerivegg.
Jeg er ingen entusiast, har vel vært på galleri maks 3 ganger, men dette syntes jeg var veldig fint. Kino besøk 2003 og Red sky supernova var utrolige. Alle dine verk 2003-2004 generelt var utrolig fine, TS. Keep on grindin, dette hadde jeg uten tvil kjøpt.
Trådstarter
7 20

Universet førjeg ble født

universet etter jeg er død

Det bilde har HÆN lagt ut før

her er bilde av min tå

min kone mener jeg er en Taper

Veldig kult
Trådstarter
7 20

jeg er helvete i satan
jeg er paradis i Gud

jeg har avgitt fornuften på samme måte som jeg avgir fortiden

universet er en sirkel rundt meg

livet er en sirkel rundt meg

dyret er en sirkel rundt meg

dypt inne i dyret er mennesket rundt meg

mennesket er en sirkel

en sirkel rundt meg er min kropp

kroppen er en sirkel rundt meg

GrunnSetning 1: Du = Meg
GrunnSetning 2: Jeg= Deg

Aksiom 1: Jeg er
Aksiom 2: Verden er ( Aksiom 1 + Aksiom 2 = Virkeligheten )

Postulat: Der er lover
Er ingen kunstekspert, men det greiene her synes jeg er bra.
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Skal dette være kunst? Hva gjør det isåfall til det?
Vis hele sitatet...
At det får deg til å stille det spørsmålet, blant annet.

Liker estetikken, fortsett å gjøre din greie TS! Hadde digga å sett disse bildene i stort format på vegg.
Trådstarter
7 20
Takk for Tilbakemelding

Ved Steiner Rundt Tre

Nøkler

& Roses

Over Fjell

GjennomReise

Kakepynt

Trær i Himmel

Sirkler Rundt Kjerner

HeimDal Står på Broen

Daglig nedtur gjør ydmyk

REIR

Røtter

1997

romFARTØY med lys

Min Kone Er Ei Heks

en gang spiste jeg et eplE

Blomster som sover om natten er skjønne som døden

der er blitt sprekker i asfalten

spiste noe blomster og fikk utslett på huden

salmestund 2003
Sist endret av Morad; 13 timer siden kl. 22:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.