Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 6570
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Homer klarer nok en gang å rote seg inn i et edderkoppnett, nei stryk det, grisenett som det er bortimot umulig å komme seg ut av. Noe mer av handlingen får dere ikke vite!

Etter mange år med manusskriving og jernhanskekontroll av Matt Groening, har manusforfatterne kommet fram til en historie alle Simpsonsfans kan sette pris på. Der andre animerte serier som South Park og Family Guy har endret både sjanger og fokus på sine spillefilmer til henholdsvis musikal og en veldig spesialisert historie om Stewie, har Groening & co kommet opp med en fullspekket episode på én og en halv time.

Det er tydelig at manusforfatterne stiller friere på lerretet enn på TV-skjermen. Jeg antar de har fått bruk for mange vitser og scener i filmen som tidligere har blitt refusert av FOX opp igjennom årene. Noen åpenbare scener er Bart sin penis og Homers langfinger. Produsentene har hatt ett og et halvt år på å tegne Simpsonsfilmen, og det er tydelig. Kvaliteten på streken og øye for detaljer har aldri vært bedre enn i dag. Man merker spesielt den gode 3D-følelsen man får under filmen (selv om den er i 2D såklart), samt en høy prosent av morsomme elementer i bakgrunnen til hovedfokuset. Scenene har blitt litt lengre enn i TV-serien. Når dette er en spillefilm og man ikke trenger å skynde seg til neste synsvinkel for å rekke en 20 minutters episode, blir lydbildet og filmmusikken mye fyldigere.

Liker du TV-serien vil du elske denne filmen. PS: Hold dere unna Tom Hanks hvis dere ser ham på gata.

Terningkast: 5

Skrevet av Carl (Gusto)

Les mer om The Simpsons Movie på Filmfront
Kan tenke meg denne filmen blir en klassiker

Spiderpig!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Terningkast, Carl? Ser dere har det på siden deres, men kunne jo kanskje være greit å ta med her også :-). Fin omtale forøvrig, gleder meg veldig til å se denne.
Me can't wait! Jeg elsker The Simpsons og jeg elsker filmen, allerede.
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Takk Tias, glemte det i farten.
Jeg så filmen idag og den er dritbra.. Jeg gir den også terningkast 5

Og det blir en oppfølger
I like turtles
Skyfex's Avatar
Filmen var The Simpsons på sitt aller beste. Filmen gir akkurat det den lover: The Simpsons Movie.
Btw, noen som har sett den syke ratingen den har fått på IMDb?
http://www.imdb.com/title/tt0462538/

Mange veldig bra filmer under den på Top 250 lista, men nå var jo filmen veldig bra og
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg har ikke gledet meg så mye til en film siden Atter en Konge gikk for 3,5 år siden. Jeg hadde derfor sett alle trailerene og teaser'ene til filmen. Filmen er bra, faktisk virkelig god, greide jeg å bli litt skuffet. Siden alle de morsomste scenene er med i trailerene. De har derfor brukt opp overaskelses momentet, og det blir ikke like morsomt andre gangen du ser det. Om du ikke har gått i den fellen allerede, ikke se alle trailene! Filmen har forøvrig mange artige sleivspark til amerikansk politikk og samfunnsliv Samt en fantastisk samling med refferanser til andre filmer. NBK, Askepott og Løvenes Konge for og nevne noen. Definitivt noe for DVD hylla
Sitat av spetznaz
Jeg har ikke gledet meg så mye til en film siden Atter en Konge gikk for 3,5 år siden. Jeg hadde derfor sett alle trailerene og teaser'ene til filmen. Filmen er bra, faktisk virkelig god, greide jeg å bli litt skuffet. Siden alle de morsomste scenene er med i trailerene. De har derfor brukt opp overaskelses momentet, og det blir ikke like morsomt andre gangen du ser det. Om du ikke har gått i den fellen allerede, ikke se alle trailene! Filmen har forøvrig mange artige sleivspark til amerikansk politikk og samfunnsliv Samt en fantastisk samling med refferanser til andre filmer. NBK, Askepott og Løvenes Konge for og nevne noen. Definitivt noe for DVD hylla
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg i at mange morsomme momenter ble kinda ødelagt siden jeg allerede hadde sett dem i traileren, men jeg lo godt når Bart skrev på tavla i introen "I will not illegaly download this movie"
Terningkast 4 her. Enig i at trailerne ødelegger litt for mange av de beste scenene/poengene. Ellers en bra film, meget bra tidsfordriv.

Hva er det forresten med det å klappe til en film? Var riktignok verdenspremieren, men så lenge ingen av skuespillerne (hadde vært noe det) eller noen bakom filmen er tilstede blir det bare teit synes jeg.
Så den i dag, og må si at det er lenge siden jeg har ledd så godt og koset meg så mye med en film som jeg gjorde med the Simpsons Movie. Jeg hadde forventet at den skulle være underholdende, men for å være ærlig hadde jeg ikke sett for meg at den var så bra som den viste seg å være. Liker du the simpsons, så er det ingen tvil om at du bør se denne filmen, den er genial.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Så filmen også idag og er overrasket over hvor mye bedre kvaliteten på filmen, kontra de siste sesongene i serien, var.

Men jeg lo godt og koste meg under hele filmen. Så jeg vil absolutt anbefale.
Jeg må si jeg ble litt skuffet. Det er egentlig det eneste jeg har å si, samt at det må være en vanskelig jobb å leve opp til alle forventningene til den beste serien som noen gang er laget.
såg filmen i dag, og må innrømme at jeg ble litt skuffet siden jeg allerede hadde sett det morsomste i trailerene. vil gi filmen 4-5, absoludt vert å se!
Digget filmen! Lo av en typisk The Simpsons humor fra ende til annen.
Anbefales til alle som liker The Simpsons.
Fikk billetter midt i sal 5 i stavanger! Var den aller første som kjøpte billetter! kom kl. 09.30 om morgenen på lørdag.. Desverre åpna de ikke før kl 10 så jeg måtte vente 1.30 time.. var noe av det beste jeg noen gang har sett! måtte avlyse alle avtaler (inkludert ferie til sørlandet med faren min!) Fikk med meg plakat og ekstra (ubrukt) billett for "display purposes"... For dem som kansje ville tvilt på at jeg er en ekte gjennomboret The Simpsons fan (aner ikke hvorfor de skulle tvile..) så beviser jeg gjerne med en liste (nedenfor...) med alle tingene (vel nesten.. tror ikke det er alle...).

Jeg har:

1 The Simpsons Monopoly (sender bilde)
1 The Simpsons Scrabble (-||-)
3 vanlige postere
1 orginal The Simpsons Movie poster (med hele familien oppå taket..)
1 The Simpsons spå ball (med Homer som snakker)
1 The Simpsons freezing mug (keeps your beer cold)
1 miniatyr Itchy figur (holder en øks)
1 miniatyr Sratchy figur (holder en motorsag)
1 The Simpsons 2007 kalender (med ett spørsmål per dag)
6/7 The Simpsons blader
5 The Simpsons Books of Wisdom (Lisa, Ralph, Comic Book Guy og Krusty)
9 The Simpsons sesonger
1 The Simpsons pizza kutter (snakker hver gang du kutter)
1 The Simpsons øl åpner (snakker hver gang du åpner)
1 Homerism (statue av Homer der det står: "To alcohol! The cause of - and sulution of all worlds prolems!")
5 store simpsons figurer (vanskelig å forklare sender bilder...)
1 The Simpsons figur i porselen... (Homer klipper gresset, står på t skjorten hans "Will work for beer")
1 The Simpsons senge sett.. (Bart på skateboard)
5 The Simpsons Pez Figurer (I orginal pakning)
4 Andre The Simpsons godteri "stuff"... (ett eller annet "crazy dip"...)
1 Bart Simpson *RARE* figur på skateboard (fra sent 1980 tallet!)

Dette er vel mesteparten... tror jeg har mer..
Sitat av Mr.Non-Sleep
Fikk billetter midt i sal 5 i stavanger! Var den aller første som kjøpte billetter! kom kl. 09.30 om morgenen på lørdag.. Desverre åpna de ikke før kl 10 så jeg måtte vente 1.30 time..
Vis hele sitatet...

Hvis de åpna klokka 10 og du var der 09:30, hvordan kan du ha venta i 1:30 time da? Satt du å venta uttafor en time selv om dørene var åpne da?
Så filmen på kino ikveld, som tidligere nevnt var jeg litt bekymret for at filmen kanskje kunne bli litt kjedelig når en halvtime på TV3 eller ZTV var akkurat nok. Men nei! The Simpsons Movie er absolutt en kjempe bra film.
Ser noen mener at trailerne viser noe av det morsomste i filmen. Vel, sånn er vel de fleste trailere, i trailerne ser vi jo Spiderpig, men bortsett fra det så mener jeg filmen har utrolig mye mer og by på! Etter min mening er det ingenting og rakke ned på, filmen skal absolutt kjøpes!

Terningkast: 6
Jeg syntes nå filmen var nogenlunde jeg da. Duppet faktisk av et par ganger under filmen, men er nok fordi jeg er på lan og ikke har fått sovet på over 30 timer. en svak 4er av meg
Sist endret av Meeger; 30. juli 2007 kl. 01:21.
Lo meg igjennom hele filmen en GANSKE så sterk 5'r..
Det er en bra film. Jeg så den på søndag.
Anbefales.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Så den natt til fredag. Kanskje det er fordi den er såpass overhypet som den er, eller fordi jeg har sett alle de gøyale scenene på forhånd, men jeg ble faktisk litt skuffet. Skal ikke si jeg ikke lo en håndfull ganger gjennom filmen, men det beste av Simpsons er det definitivt ikke.

Terningkast 4.
"Spider pig, spider pig.." Holdt på å dø når jeg så d

Terningkast 5 fra meg og
Sist endret av R|Lum; 30. juli 2007 kl. 08:22.
"But Marge, he's not spider pig anymore.
He's Harry Plopper!"

"That can be anyones PigShit Silo!"
Da blir det tur nr. 2 til kinosalen idag da
Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor hele verden synes denne spiderpigen er så sykt mye morsommere enn alt annet.

Uansett, en veldig morsom film, jeg ler sjelden på kino, og mindre og mindre av Simpons jo nyere episoden er, men på fredag lå jeg og skreik av latter under store deler av filmen, og kan ikke si annet enn at den virkelig overgikk mine forventninger. Anbefales!

Og til slutt: Alle filmens morsomheter vises selvsagt ikke i traileren. Dere har masse å se fram til.
Sist endret av Robbie; 31. juli 2007 kl. 11:25.
Sitat av Robbie
Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor hele verden synes denne spiderpigen er så sykt mye morsommere enn alt annet.

Uansett, en veldig morsom film, jeg ler sjelden på kino, og mindre og mindre av Simpons jo nyere episoden er, men på fredag lå jeg og skreik av latter under store deler av filmen, og kan ikke si annet enn at den virkelig overgikk mine forventninger. Anbefales!

Og til slutt: Alle filmens morsomheter vises selvsagt ikke i traileren. Dere har masse å se fram til.
Vis hele sitatet...

Det vises en god del i traileren så jeg anbefaler å ikke se den før filmen.. Men ja det er mye annet som er morsomt og ja!
Jeg så filmen i går. Det er definitivt ikke Simpsons på sitt beste, mer på høyden med de bra episodene de siste par-tre sesongene. En del hysterisk bra spøker, litt resirkulering, og en del middelmådig (til Simpsons å være). Fungerer greit som en firedobbel episode. Terningkast 4.
Dette var skuffende vil jeg si. Enkelte små ting i filmen ga meg latter må jeg innrømme, men ikke slik at jeg fikk totalt latterkrampe.

Men dette var en helt grei film. Henger meg på xtapolpocetl og kan si meg enig om at det fungerer greit som en firedobbel episode. Ikke noe mer.
Det "To be continued" midt i filmen gjorde nok sitt til at jeg ikke satt igjen med en så god følelse som jeg hadde håpet på at jeg kom til å få når jeg gikk ut av kinosalen.
Vil nok gi en svak 3'er. Mye pga at forventningene mine ikke ble innfridd etter å ha sett trailere av filmen.
"to be continued" var jo genialt. en jeg kjenner skjønnte ikke den med en gang.. han ble nesten litt sur.. va tidig det
Sist endret av Rellativ; 31. juli 2007 kl. 22:58.
bra start men, slutten dro den ned litt .Den var akuratt lang nok pleier å synes at en halvtime på tv3 er nok menmen. terningkast 4
Så filmen i dag, den var egemtlig helt grei, ikke noe mer. filmen hadde jo sine høydepunkter, men det holdt ikke til å bli noen veldig god film. Jeg kommer nok til å kjøpe den (masse slettede scener), men blir en firer fra meg.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Enig med det mange av dere skriver, filmen var helt grei. Så jeg gikk egentlig ut av kinosalen en tanke skuffet.
Virket som det som var fryktet av hardcore-fansen at de er litt tom for idèer og dette går ut over morsomhetene.
Det virket også som de har prøvd å gjøre filmen mer spiselig for nye seere, også de som ikke ser så mye på film/tv som mange av oss. Det virket med andre ord som de brukte ferre referanser enn det vi er vant til fra serien. Noe som jeg mener trekker ned.
Ellers vil jeg si at det virtuelle var jo kraftig forbedret fra tv-serien, noe som nok har med et kraftig budsjett å gjøre + mer tid.

Men alt i alt en underholdene film.
3.5 / 6
Noe av sjarmen gikk tapt i den "forbedrede" animasjonen, for meg. Effektene osv.. Litt toy story feel over noen deler. Hadde også sett for mange trailere på forhånd, så det ble litt "åja.. hehe nå klapper han, også joiner Lisa så blir det snøskred.. hah.."
Haha, introen med Greenday var morsomt da


Spiderpig, spiderpig, does whatever a spiderpig does, can he swing to a web? No he can't for he's a spiiiderpig!
4+ får den av meg.vil ikke røpe så mye her som er kjedelig det kan bli spoiler.
Sitat av Tias
Så den natt til fredag. Kanskje det er fordi den er såpass overhypet som den er, eller fordi jeg har sett alle de gøyale scenene på forhånd, men jeg ble faktisk litt skuffet. Skal ikke si jeg ikke lo en håndfull ganger gjennom filmen, men det beste av Simpsons er det definitivt ikke.

Terningkast 4.
Vis hele sitatet...
Ganske enig med deg, jeg sovna under filmen.
Sist endret av Bundy; 2. august 2007 kl. 06:09.
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av spetznaz
Filmen er bra, faktisk virkelig god, greide jeg å bli litt skuffet. Siden alle de morsomste scenene er med i trailerene.
Vis hele sitatet...
jeg er HELT enig. Jeg holdt på å gi filmen en terningkast 3 eller 4 pga dette, men etter å ha roet meg ned bestemte jeg meg for å ikke la deres elendige markedsføringstriks gå ut over filmen i seg selv.
Sitat av slækkern
Noe av sjarmen gikk tapt i den "forbedrede" animasjonen
Vis hele sitatet...
Jeg er faktisk enig, synes det ikke var så simpsons-aktig, og som tidligere nevnt er filmen også ment for nyere seere. Filmen burde vært mer tilrettelagt for oss ekte fans! Men så skal jo en god del av scenene være slette, disse scenene håper jeg kommer på DVD. Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å kjøpe den selv om ikke filmen nådde mål, det er jo tross alt Simpsons! Så for de av dere som ikke har sett filmen, og ikke er hardcore-fans, vil jeg anbefale dere å vente til den kommer på DVD.
Den første halvtimen er helt klart best. Det blir for mye historie kontra vitser mot slutten, og historie er ikke the simpsons' sterkeste side.
Spiderpig er grise morsom og det gjelder mye annet i filmen også, men det dabber av ca. midt i filmen. Savner mer mr. burns, lenny & carl, mer action hos moe og sure replikker fra comic book guy og hvor ble det av apu?

Gir filmen terningkast 4.
(Eller 5 på 2d4 terninger)
Ute som DVD-screener nå. Dritbra film! Spiderpig, spiderpig
Filmen var dritgøy. Terningskast 5 av meg.