Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1072
Hei, jeg lurer bare på hvordan PA anlegg funker inne, har hørt att de er laget for større rom, men vil det funke på ett lite 11kvm rom?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
PA er bare meget kraftige(konsert) anlegg

Du vil nok få mye guffe i et så lite rom, mulig det holder med en hjemmeforsterker, men om du har henda i en PA, hvorfor ikke?

La naboene nyte musikken din.
Sist endret av Fleff; 18. august 2012 kl. 23:27.
Trådstarter
49 0
men har hørt at bassen blir borte, men stemmer dette?
PA-anlegg kommer i alle størrelser, så å si om det vil være for kraftig er nokså umulig. Størrelse på anlegget?
Trådstarter
49 0
vetke enda, har ikke kjøpt noe, men ville vært såpass att jeg kan bruke det inne på rommet mitt, også om jeg skal i gymsaler og ha lan der osv..

tipper i hvertfall att det blir på 2*400watt om ikke mere...
Sitat av RoXXoR Vis innlegg
Hei, jeg lurer bare på hvordan PA anlegg funker inne, har hørt att de er laget for større rom, men vil det funke på ett lite 11kvm rom?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv hatt to stykk doble 15" inne i stua, men jeg fikk på langt nær bruk for all potensialet i disse monstrumene.
Det ser kult ut, du vil kunne kjekke deg ovenfor vennene dine, men du vil aldri få utnyttet dem slik de er ment for å brukes.
Full trøkk med et skikkelig PA-anlegg blir bare riv ruskende galt innendørs, men å ha dem på et "humant" nivå gir deg ofte godfølelsen mens du lytter på musikk eller ser på film.
Om du er hypp på anlegget og kommer til å få glede av det så er det vel bare å gå til anskaffelse av galskapen?
Trådstarter
49 0
så det funket bra inne? (knask) har selv noen kompisser som har xls 215 også 21" sub, spiller det nesten på fult, er med en cxa 10
Så bassen blir ikke borte på PA inne i små rom?
Sitat av RoXXoR Vis innlegg
så det funket bra inne? (knask) har selv noen kompisser som har xls 215 også 21" sub, spiller det nesten på fult, er med en cxa 10
Så bassen blir ikke borte på PA inne i små rom?
Vis hele sitatet...
Hvis du spiller på et fornuftig volum istedenfor å ødelegge hørselen samt stentøyet til din mor så vil du ikke merke noen betydelig reduksjon i bassen, men om du har tenkt å bråke mest mulig er nok ikke dette optimalt.

Kompisene dine spiller høyre enn det som er bra for dem, herregud.
Trådstarter
49 0
haha, musikken er jo laget for å spilles høyt da
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av RoXXoR Vis innlegg
haha, musikken er jo laget for å spilles høyt da
Vis hele sitatet...
Det sier du helt til den dagen du sitter med nedsatt hørsel og konstant pipelyd i ørene
Trådstarter
49 0
hmm... den dag den sorg
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av RoXXoR Vis innlegg
haha, musikken er jo laget for å spilles høyt da
Vis hele sitatet...
Nei musikk er laget for å spilles på akseptabelt nivå mens det nytes med en pils med kamerater på fredagskvelden!
En kompis av meg har 2 2x 15" plus en 18" subwoofer, og når han spiller høyt, hører du det godt nedi gaten.

Han har et 3x3m rom, så kunne jo nesten brukt rommet sitt som sub-kasse :-P
Trådstarter
49 0
Han har PA? i såfall har jeg hørt att de hører det like godt utvendig som innvendig...
hva synes dere jeg skal satse på? PA eller inneanlegg?

er feks dette noe å satse på? http://www.ljudia.no/pa-dj-s82099/hy...p-x15b-p80693/