Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3805
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Heisann,

I forsgårs hadde et nytt program på TVNorges nye kanal - FEM - premiere; Unge Mødre. Vi (Kamikaze Media) har laget hele profilen i samarbeid med Gosu Design House (De lagde 3d-modeller i bakgrunnen). Musikk av Plaster Music.

Ta en titt på vignetten her.

edit:
Kan også nevne en vignett fra tidligere i år, som jeg ikke har nevnt på nFF:

Vignett for Fengselskoret. Originalopptak av Nordisk Film. Som på Unge Mødre gjorde vi alt av vignett, bumpere, supere og rulletekst. 3D av Gosu Design House.
veldig profesjonelt laget, men jeg følte at det ble veldig "standard" etter min mening (jeg er veldig glad i ting som skaper reaksjoner (positive/negative)).
Denne synes jeg var kjempebra! Svært imponerende arbeid, absolutt.. Å si at dette er "veldig standard" synes jeg er ganske drøyt, dagsrevyen er "veldig standard" i mine øyne. Dette stikker seg ut som en positiv overraskelse i mengden spør du meg Tror dog ikke jeg kommer til å se programmet med det første, befinner meg ikke helt i målgruppen.
Synes den var flott. Dere klarte å unngå kjedelig intro, og akkurat passe lengde.

Dette skapte for meg positive reaksjoner. En viss skjønnhet i hele klippet, med rolig og avslappende musikk. Ikke bare det, men introen var jo i god takt med hva programmet handler om også. Fin løsning mener jeg
Sist endret av Bagster; 10. januar 2008 kl. 22:26.
Veldig kul - og bra visuellt konsept. Likte nostalgi-følelsen man får av den hvite, runde "bilde-disken" (husker ikke hva det heter, det er minst 15 år siden jeg sist prøvde en slik) - satt opp i mot "nåtiden", med bleieskift og unger i slutten av filmen.

Catchy låt som passer bra sammen med grafikken; og som noen andre allerede har nevnt, så skiller den seg ut fra øvrige vignetter man ser. Teknisk sett tilnærmet perfekt - jeg oppdaget ingenting som jeg kunne sette fingeren på og si "Aha, her har dere slurvet" ;-)

Det eneste jeg ville ha påpekt, sånn i forhold til Internatet-vignetten, var at man i Internatet-vignetten ble veldig godt kjent med rollefigurene i serien via vignetten; her er de redusert til nærmest illustrative figurer på en alenemor, selv om alle (4-5?) mødrene har større individuelle roller enn kidsa i Internatet. Men dette er pirk. Terningkast 6
Eg får ikkje sett vignetten.. kjem berre opp ei heilt tom side. Må ein ha noko installert for å sjå?
Sitat av Loonie
Eg får ikkje sett vignetten.. kjem berre opp ei heilt tom side. Må ein ha noko installert for å sjå?
Vis hele sitatet...
Test Video Lan... google "VLC"
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Takk for tilbakemeldinger alle sammen, kjekt å se at dere likte resultatet.

Stormen: Du la ikke merke til Dag Erik eller Kjetil baki der da? De groover i bakgrunnen på dansegulvet ;-) Ellers er ingen av jentene i vignetten med i serien.
Haha, jævlig fett ;p
I like it ;D
Utrolig rått! Liker denne typen vignetter.

Bare sånn av ren nysgjerrighet, hvilke programvarer jobber dere med når dere setter sammen noe slikt?
Hæhæhæhæh! Bebisen prompa!
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av grudgE
Utrolig rått! Liker denne typen vignetter.

Bare sånn av ren nysgjerrighet, hvilke programvarer jobber dere med når dere setter sammen noe slikt?
Vis hele sitatet...
Vi bruker Final Cut Pro for å klippe sammen videoen, og After Effects for å gjøre det fett. :-)

Helt btw: Kom på at vi ikke har postet vår forrige vignett her tidligere, så jeg tar den her.

Vignett for Fengselskoret. Originalopptak av Nordisk Film. Som på Unge Mødre gjorde vi alt av vignett, bumpere, supere og rulletekst. 3D av Gosu Design House.
Heh, artig den! Likte den, minner litt om det på TVN med de ungdommene som skal tilbake i tid.

"Ikke alt var bedre før"
Sitat av fulloggal
Heh, artig den! Likte den, minner litt om det på TVN med de ungdommene som skal tilbake i tid.

"Ikke alt var bedre før"
Vis hele sitatet...
Var samme folka: tråd.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av Gusto
Helt btw: Kom på at vi ikke har postet vår forrige vignett her tidligere, så jeg tar den her.

Vignett for Fengselskoret. Originalopptak av Nordisk Film. Som på Unge Mødre gjorde vi alt av vignett, bumpere, supere og rulletekst. 3D av Gosu Design House.
Vis hele sitatet...
bare meg, eller er det en tesla coil inni der? lyden iallefall
Sitat av Gusto
Stormen: Du la ikke merke til Dag Erik eller Kjetil baki der da? De groover i bakgrunnen på dansegulvet ;-) Ellers er ingen av jentene i vignetten med i serien.
Vis hele sitatet...
Ah - hehe, ser i hvert fall Kjetil nå ja. Typisk dere, dere er sååå PR-kåte! Regner med at Kjetil fører seg opp som skuespiller på Filmfront.no nå? ;-)

Når det gjelder jentene, så har jeg ikke sett serien enda, så bare regnet med at det var hovedpersonene... Da er den isåfall godkjent
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Bare jeg som mener at Fengselskoret-vignetten var litt vag? Teknisk sett var den veldig pen, men du får da ærlig talt ingen anelse om hva programmet handler opp. Jeg ser for meg en thrillerserie i stil med Prison Break eller noe slikt.

EDIT: Tror jeg må moderere meg selv litt nå. Jeg tok en titt til, og jeg ser jo nå at det er flere pek til akkurat dette koret som jeg savnet. Notene som er skrevet på veggen, teksten som blinker som sier "fengselskoret" og den dirigenten som viser seg.

Sorry.
Sist endret av ticks; 11. januar 2008 kl. 14:26.
Sjeft... Kunne gjettet at det var dere.. ligner veldig på "Feriekolonien" og "Fengselskoret". Men som sagt dritbra!
improbable
Gusto's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Diablo
Var samme folka: tråd.
Vis hele sitatet...
Hehe, dere er skarpe folk med god hukommelse :-)

Unge Mødre var litt spesiell mtp. at vi hadde ingenting å jobbe med. På Feriekolonien spilte vi inn all footage selv, og på Fengselskoret fikk vi mye footage av Nordisk Film. På Unge Mødre var det ingenting å jobbe med - alle menneskene er urelaterte fotografier (som vi har tatt selv naturligvis) satt sammen til en video av denne stilen.

Sitat av ticks
Bare jeg som mener at Fengselskoret-vignetten var litt vag? Teknisk sett var den veldig pen, men du får da ærlig talt ingen anelse om hva programmet handler opp. Jeg ser for meg en thrillerserie i stil med Prison Break eller noe slikt.
Vis hele sitatet...
Morsomt at du mener det. TVNorge sa til oss - når de fikk sett vignetten for første gang - at de synes vignetten var altfor bra for showet ;-)
Sitat av Gusto
Morsomt at du mener det. TVNorge sa til oss - når de fikk sett vignetten for første gang - at de synes vignetten var altfor bra for showet ;-)
Vis hele sitatet...
Synes også at den var veldig bra = Stort pluss.
Men skal inrømme, Prison break slo meg i tankene også til å starte med.