Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 4469
Hei! Mekka 3g for en drøy uke siden og fikk noen effekter jeg aldri har vært borti før.
Var mye lignendes en lav LSD dose uten visuals, eufori i starten men med forverret angst (som skjer når jeg tar lsd) og selvinnsikt og den vanlige greia med at man får "åpenbaringer" om ting og tang og det varte i 8-9 timer. Var egt en grei opplevelse utenom angsten.
Hadde sterkt redusert motorikk i et døgn (f.eks var jeg på butikken og skulle skrive under på en kvittering og skrive navn og spnt og det tok meg sånn 2 minutter, og slet veldig med å snakke i 2 dager etterpå, var ikke det at jeg forvrengte ordene elns men jeg slet utrolig med å komme på ord og var ikke i stand til å holde en samtale. Og når jeg skulle lage mat (som var en enorm utfordring) la jeg asjetten ned på en glodvarm stekepanne og brant fingern min som bare f.
Har vært utrolig vimsete i 5 dager etterpå og hatt helt elendig korttidshukommelse.
Det hadde en søt smak og var veldig lett å trekke ned, megachill egt.
Røyka kanskje halvparten av det jeg vanligvis gjør den første dagen, bare for å teste styrken, og opplevde dette. Dagen etterpå tenkte at jeg skulle teste hva som skjedde hvis jeg røyka bittebittelitt, røyka seriøst den minste klumpen jeg klarte å pelle ut, på størrelse med en femtedel av en fyrstikk liksom, og var hadde fortsatt disse effektene i 8/9 timer.

Det eneste jeg kan tenke meg utenom at den var pensla med etellerannet er at det har hatt noe å gjøre med en medisin jeg tar (lamictal) men ser på det som usannsynelig da jeg røyka 3g over en uke rett før og opplevde ingenting utover normalen. Har gått på disse medisinene i 3mnd og røyka i ny og ne og ikke merka noe.
Har prøvd i flere timer å google men finner ingenting om noen som har hatt samme effekt. Jeg skjønner ikke en driiiiit.
Har tatt kontakt med dealeren som jeg ser på som en relativt streit type og han sa han bare ble fjern av det, men kan jo ikke stole særlig på det da han sikkert har lyst til å beskytte seg mot tystere hvis det faktisk var pensla. Anyone know wtf this is?
Det er ikke pensla. Det er aldri pensla. Det er bare en urban myth. Cannabis kan gi veldig sterk virkning og kan minne om andre psychedelics, spesielt hvis man har tatt syre, sopp eller noe før.
Det kan selvfølgelig være noen som har tilsatt noe, men det er veldig sjelden. Du fikk bare voldsom effekt. Har du psykiske problemer fra før av så hold deg unna cannabis
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Det er ikke pensla. Det er aldri pensla. Det er bare en urban myth.
Det kan selvfølgelig være noen som har tilsatt noe, men det er veldig sjelden.
Vis hele sitatet...

Høres ut som noe en som selger buff sier.


Tror det er noe dårlig hasj ja utifra det du beskriver, ikke godt å vite hva det er da. Men tipper på noe syntetisk utifra varighet å mengde du beskriver.
Folk i alle nord europeiske land sier det er syntetisk hasj i omløp så ikke hør på alle disse folka som røyker 1 gang i halvåret å ikke har peiling.
Dette ble tatt opp på Norcan nylig om Bergen,
https://norcan.org/topic/31164-fake-hasj-bergen/
Også på det svenske flashback forumet er det folk som rapporter om "fake" hasj i omløp.
https://www.flashback.org/t2987751
Danskene er enig:
https://grønstue.net/emne/1967-er-de...formula-falsk/
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Høres ut som noe en som selger buff sier.


Tror det er noe dårlig hasj ja utifra det du beskriver, ikke godt å vite hva det er da. Men tipper på noe syntetisk utifra varighet å mengde du beskriver.
Folk i alle nord europeiske land sier det er syntetisk hasj i omløp så ikke hør på alle disse folka som røyker 1 gang i halvåret å ikke har peiling.
Dette ble tatt opp på Norcan nylig om Bergen,
https://norcan.org/topic/31164-fake-hasj-bergen/
Også på det svenske flashback forumet er det folk som rapporter om "fake" hasj i omløp.
https://www.flashback.org/t2987751
Danskene er enig:
https://grønstue.net/emne/1967-er-de...formula-falsk/
Vis hele sitatet...
Den første linken du viser til er dessverre ikke noe særlig ''bevis''. Det er en fyr som synes hasjen sin virker merkelig.

I den andre linken du viser til så er det en venn av trådstarter som hadde en dårlig opplevelse på hasj, og de konkluderer med at det er spice uten noe særlig annet å støtte seg på enn en fæl opplevelse.

Klikker jeg meg inn på den tredje linken du viser til så får vi en ny trådstarter som tar et bilde av hasjen sin, helt ute av fokus og lurer på om det kan være falsk hasj.

Alle linkene dine har et fellestrekk: Ingen av de kan konkludere med at noe av det er falsk hasj. De første to fikk en skremmende opplevelse, noe som kan skje med cannabis. Den tredje syntes hasjen sin så rar ut. Dette var tre innlegg på tre forskjellige forumer i tre forskjellige land, det er ikke akkurat spesielle håndfaste bevis på at det florerer med falsk hasj i nordeuropa. Men helt klart; det eksisterer falsk hasj i alle land, poenget er at det er langt mer sannsynlig at TS fikk en merkelig reaksjon av hasjen, fremfor at det var noe helt annet enn hasj han fikk.

Jeg sier meg enig med NodSquad i at det mest sannsynlig bare var en kraftig rusopplevelse, og at syntetiske cannabinoider i hasj forekommer veldig sjeldent, spesielt ''pensling''. Det hender dog at folk tilsetter stoffer i hasjen for at den skal se bedre ut, men dette kan man unngå ved å kjøpe god hasj. Det er også rimelig sjeldent at dette skjer. Er man usikker så kaster man hasjen og bytter dealer.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Post bilde hvis du forsatt har den
Trådstarter
18 2
Skjønner ikke hvordan i helvete dere kan mene at det bare var en kraftig rusopplevelse? Er ikke første gangen jeg har røyka for å si det sånn. Har dere lest posten i det heletatt? Mener dere seriøst at en klump på den størrelsen jeg beskriver som er en tiendel av det jeg ròyker vanligvis kan gi den effekten? I 9 timer og med de ettervirkningene jeg beskriver? Har fått psykeseliske opplevelser fra hasj før og dette var ikke i nærheten av samme effekt.

https://imma.gr/76691xe707d
Sist endret av Bakr; 13. november 2018 kl. 17:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vel.. Jeg hadde røyka i mange år før jeg fikk min første psykedeliske opplevelse av hasj. Eller.. Det var en sykt potent cheese.

Har forøvrig hørt venner fortelle om psykedeliske opplevelser av hasj, som ikke jeg har fått selv om vi har de samme greiene.
Det jeg og mine har konkludert med er at perioder med stress og/eller lite søvn kombinert med høy potens kan være utløsende.
Trådstarter
18 2
Var endel grønnere enn jeg har opplevd tidligere og hadde også en smak jeg aldri har opplevd tidligere
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
For å si det sånn så kan man noen ganger bli veldig overrasket, selv av hasj. Hvorfor skulle noen pensle dette? Hvorfor skal de gidde det? Det er veldig få psykedeliske stoffer som kan røykes, og mange av dem vil ha en svakere effekt om dette er roa. At det varte i 9 timer gjør det enda mer tvilsomt, hva skal det liksom være?

Hvis du er så usikker, kast det heller. Hva ønsker du vi skal si til dette? Gjør det dagen din bedre om svaret er at; ja du har fått psykedelika mikset med hasjen din? Eller kanskje du bare har røyka elendig weed og hasj tidligere, vanskelig å si.

Er du den eneste som har responderte på denne måten?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som syntetiske cannabinoider blanda med f.eks. henna og/eller allerede dårlig hasj.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
[quote=Relevant;3474909]Den første linken du viser til er dessverre ikke noe særlig ''bevis''.

Alle linkene dine har et fellestrekk: Ingen av de kan konkludere med at noe av det er falsk hasj. /QUOTE]


Hva er bevis nok for deg? Når noen du kjenner blir hjerneskada/dør av hasjen? Eller analyse i laboratorium? Kripos har jo tilogmed sagt de får inn beslag av noe som ligner på hasj men er ikke hasj. Du kan jo gjette hva det er.

Du må begynne å tro på folk sine erfaringer. Kan godt hende TS sin hasj ikke er fake men bare dårlig, men du kan ikke nekte for at det finnes fake/farlig hasj i omløp. De blander gjerne fake hasj å dårlig hasj for at det skal se mer autentisk ut, å for å fucke opp sånne engangstester for at det skal slå ut på THC.

Også kan det hende dealers misliker noen de selger til å bestemmer seg for å kødde med varene.

TS:
Dumt å ha bilde av fingeravtrykk når du legger ut bilder, å prøv å få ett bilde så nærme som mulig av hasjen så vi ser trikomene.

Anbefaler du kjøper deg ett mini mikroskop så du kan se på hasjen grunding. Det er enkelt å se med mikroskop om det er buff eller ekte hasj.
Trådstarter
18 2
Tror dere ikke på meg når jeg sier det varte i 9 timer? Og når jeg sier at det var en liten prikk med hasj? Vet at man kan bli overraska av hasj forfan men dette er jo helt hensides noen effekt jeg noensinne har hatt og helt noe annet enn jeg noensinne har hørt om. Og jeg har IKKE lite erfaring. Ja håper på en oppklaring for jeg er helt clueless om hva dette dreier seg om
Sitat av Bakr Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan i helvete dere kan mene at det bare var en kraftig rusopplevelse? Er ikke første gangen jeg har røyka for å si det sånn. Har dere lest posten i det heletatt? Mener dere seriøst at en klump på den størrelsen jeg beskriver som er en tiendel av det jeg ròyker vanligvis kan gi den effekten? I 9 timer og med de ettervirkningene jeg beskriver? Har fått psykeseliske opplevelser fra hasj før og dette var ikke i nærheten av samme effekt.

https://imma.gr/76691xe707d
Vis hele sitatet...
Jeg synes det høres ut som om du har tenkt mye over hva som skjedde, og kanskje fått litt angst. Det kan gi slike symptomer som du beskriver, for eksempel at du kan bli tullete i hodet og kløne med ting og få drastisk nedsatt korttidshukommelse. Det er jo heller ikke så rart å begynne å kjenne litt etter for senvirkninger hvis man er redd for at man har fått i seg syntetiske cannabisprodukter, dette kan skape veldig reelle og virkelige problemer som rett og slett er fabrikkert av din egen hjerne.

Om hasjen du fikk inneholdt syntetiske cannabinoider eller noe annet lumskt som gir slike effekter og ettereffekter så burde det bli et ganske rent helvete i området rundt deg av folk som blir ufrivillig kastet inn i en ukjent og veldig sterk rus med grove ettervirkninger. Dersom kun en minismule gir deg disse effektene skulle en jo tro at legevakten er bort imot stappfull nå. I så fall vil jeg tro avisen skriver om det.

Det beste du kan gjøre er å kaste hasjen og kjøpe ifra en ny batch dersom du vil fortsette å røyke. Opplever du det samme igjen så kan du føle deg trygg på at det bare er hodet ditt som ikke tåler cannabis slik det en gang gjorde. Lykke til.
Trådstarter
18 2
Får ikke til å fokusere nærmere med mobilkameraet, skal se om jeg får tatt et bilde med et ordentlig kamera

Freaka ikke ut og tok det ganske rolig egt, syns low key det var litt lættis egt. Er ikke traumatisert på noe vis er bare ekstremt nysgjerrig på hva det er for jeg vet 100% sikkert at det ikke var vanlig hasj
Sist endret av Bakr; 13. november 2018 kl. 18:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er bevis nok for deg? Når noen du kjenner blir hjerneskada/dør av hasjen? Eller analyse i laboratorium? Kripos har jo tilogmed sagt de får inn beslag av noe som ligner på hasj men er ikke hasj. Du kan jo gjette hva det er.
Vis hele sitatet...
Altså, jeg har da aldri nektet for at det finnes syntetisk hasj. Det jeg kommenterte på var at lenkene du viste til ikke var spesielt givende.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du må begynne å tro på folk sine erfaringer.
Vis hele sitatet...
Denslags kildekritikk er heldigvis ikke normen. I går så spiste jeg en komisk liten banan, og like etterpå så fikk jeg en voldsom hodepine. Jeg kunne jo ha påstått at små bananer er en utløser for hodepine, men jeg velger å heller ta en titt på det store bilde å akseptere at dette trolig ikke er tilfellet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan godt hende TS sin hasj ikke er fake men bare dårlig, men du kan ikke nekte for at det finnes fake/farlig hasj i omløp.
Vis hele sitatet...
Det har jeg heller aldri gjort. Du ser ikke ut til å ta poenget mitt. Her er et lite utklipp ifra innlegget mitt som du nå siterer hvor jeg forklarer det ganske tydelig, og i tillegg nevner at jeg erkjenner eksistensen av falsk hasj:

Sitat av Relevant Vis innlegg
Men helt klart; det eksisterer falsk hasj i alle land, poenget er at det er langt mer sannsynlig at TS fikk en merkelig reaksjon av hasjen, fremfor at det var noe helt annet enn hasj han fikk
Vis hele sitatet...
Trådstarter
18 2
Skal ta vare på den og få sjekka den med mikroskop elns etterhvert.
Jeg får enda litt syre visuals etter den gangen jeg tok syre, når jeg røyker. Jeg hører også lyder som looper hele tiden i hodet, og er høylytte. Ganske weird
Trådstarter
18 2
Etter litt mer research ser det ut som lamictal og hasj komboen kan ha bivirkningene jeg har beskrevet. Fuck me. Får vel kutte ut hasjen da.
Trådstarter
18 2
Er vist slikt at sativa kan fucke deg opp hardt på lamictal, er nok grunnen til at jeg ikke merket noe annerledes uka før med hasj som garra var indica. Får nok holde meg unna alle drugs resten av livet riprip. Takk for hjelpen tho!
Sist endret av Bakr; 13. november 2018 kl. 21:03.
Sitat av Bakr Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan i helvete dere kan mene at det bare var en kraftig rusopplevelse? Er ikke første gangen jeg har røyka for å si det sånn. Har dere lest posten i det heletatt? Mener dere seriøst at en klump på den størrelsen jeg beskriver som er en tiendel av det jeg ròyker vanligvis kan gi den effekten? I 9 timer og med de ettervirkningene jeg beskriver? Har fått psykeseliske opplevelser fra hasj før og dette var ikke i nærheten av samme effekt.

https://imma.gr/76691xe707d
Vis hele sitatet...
Kan da godt hende du har fått rusutløst psykose av god hasj i tillegg til at du knasker piller?

Hva er vitsen i å i det hele tatt be om andre perspektiver hvis du så bastant mener at du sitter på sannheten? Meningsløst.

Så vidt jeg vet varer ikke noen av JWH-strainsa i 9 timer i strekk. Ikke en gang en relativt stor dose sopp gjør det på den måten du beskriver, men du kan jo så klart ha fått et flunkende nytt kjempepotent RCpsykedelika, men må si jeg tviler.

Beste er jo å snakke med personen du skaffa dette fra og evt. andre du vet har inntatt det for å kalibrere.

Edit: ser du fant ut at det var blandingsmisbruk. Hvem skulle trodd!
Sist endret av Våtfisk; 13. november 2018 kl. 22:19.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Bakr Vis innlegg
Etter litt mer research ser det ut som lamictal og hasj komboen kan ha bivirkningene jeg har beskrevet. Fuck me. Får vel kutte ut hasjen da.
Vis hele sitatet...
Bombe. Hvem skulle tro medikamenter kunne ha interaksjoner med narkotiske midler? Neste gang kan man kanskje ha dette i bakhodet før man mener ditt og datt, og er overbevist over at greiene er laced med ting som ikke eksisterer
Selv om jeg selv stiller meg ganske skeptisk til at det er noe galt med hasjen din, så syns jeg likevel det er merkelig at nesten alle her konkluderer ganske så sikre på at hasjen helt i orden. Det er ikke vanskelig å blande en dritt plate (som ellers ikke hadde solgt) med f.eks syntetiske cannabinoider. Jeg vet om idioter som har gjort tilsvarende å solgt det som god shit dessverre... Av erfaring så kan shit vare utrolig lenge, særlig når man blir så balle fjern som ts beskriver, men jeg syns dog det er rart med alle ettervirkningene som blir beskrevet.

TS:
Personlig så opplever jeg at vist man først får sånne sterke rus opplevelser på hasj at det er lett for å skje igjen de 4 - 6 neste gangene jeg røyker, selv om jeg røyker ekstremt små doser for å prøve å unngå det. Hvorfor prøver du ikke bare å kjøpe en ny god hasj fra en annen kilde for å se om det eventuelt skulle skje igjen? Sansynligheten for å kjøpe en anen hasj som også skulle være blandet ut skal være ekstremt liten da det er ekstremt sjeldent å komme over ublandet hasj i førsteomgang. Reagerer du likt som med den du har nå så tipper jeg at du bare får sterke rus opplevelser av hasj fortiden, gjør du ikke det så kan det jo hende den du har nå er ublandet. Kanskje den ikke er det uansett, men hvorfor ta sjansen? kast det i søpla.

Denne tråden gir meg sterk deja vu forresten =P
Sist endret av Alge; 13. november 2018 kl. 22:50.
Jeg har opplevd lsd aktig visuals av hasj engang. Men har også hatt følelsen av å være vektløs og sveve på en rosa sky, dog dette var først etter jeg har prøvd lsd og deretter hatt en lang pause fra alt. Da jeg røyka da, følte jeg faktisk hasjen som en «trip»

Tror bare du har fått gode potente saker
Trådstarter
18 2
Sitat av kmsc Vis innlegg
Bombe. Hvem skulle tro medikamenter kunne ha interaksjoner med narkotiske midler? Neste gang kan man kanskje ha dette i bakhodet før man mener ditt og datt, og er overbevist over at greiene er laced med ting som ikke eksisterer
Vis hele sitatet...
Seff enig i det. Men f.eks det at jeg følte det som syre i så mange timer med den euforien gjorde at jeg ikke skjønte bæret. Og det faktum at jeg har røyka en del mens jeg har gått på disse medisinene uten problem. Nå var det jo ingen her som foreslo interaksjonen mellom medisinene og cannabis, var mer pissed på alle som mente at det bare var sterkt shlt og en vanlig psykedelisk opplevelse, eller aom mente at jeg overdrev.
Har hatt litt sinneproblemer de siste dagene, også ble jeg kanskje en smule overengasjert. Også er jeg nok en smule kverulant til tider. Uamsett, ser at jeg tok feil, men still, lett å være etterpåklok. Hvis du var en så klok person som du prøver å fremstille deg selv som så hadde du kanskje nevnt dette FØR jeg posta forklaringen?
Sist endret av Bakr; 14. november 2018 kl. 01:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bakr Vis innlegg
Seff enig i det. Men f.eks det at jeg følte det som syre i så mange timer med den euforien gjorde at jeg ikke skjønte bæret. Og det faktum at jeg har røyka en del mens jeg har gått på disse medisinene uten problem. Nå var det jo ingen her som foreslo interaksjonen mellom medisinene og cannabis, var mer pissed på alle som mente at det bare var sterkt shlt og en vanlig psykedelisk opplevelse, eller aom mente at jeg overdrev.
Har hatt litt sinneproblemer de siste dagene, også ble jeg kanskje en smule overengasjert. Også er jeg nok en smule kverulant til tider. Uamsett, ser at jeg tok feil, men still, lett å være etterpåklok. Hvis du var en så klok person som du prøver å fremstille deg selv som så hadde du kanskje nevnt dette FØR jeg posta forklaringen?
Vis hele sitatet...
Av nysgjerrighet, har du noen link til dine kilder på interaksjonen mellom medisinene og cannabis?
Trådstarter
18 2
Sitat av Bakr Vis innlegg
Hei! Mekka 3g for en drøy uke siden og fikk noen effekter jeg aldri har vært borti før.
Var mye lignendes en lav LSD dose uten visuals, eufori i starten men med forverret angst (som skjer når jeg tar lsd) og selvinnsikt og den vanlige greia med at man får "åpenbaringer" om ting og tang og det varte i 8-9 timer. Var egt en grei opplevelse utenom angsten.
Hadde sterkt redusert motorikk i et døgn (f.eks var jeg på butikken og skulle skrive under på en kvittering og skrive navn og spnt og det tok meg sånn 2 minutter, og slet veldig med å snakke i 2 dager etterpå, var ikke det at jeg forvrengte ordene elns men jeg slet utrolig med å komme på ord og var ikke i stand til å holde en samtale. Og når jeg skulle lage mat (som var en enorm utfordring) la jeg asjetten ned på en glodvarm stekepanne og brant fingern min som bare f.
Har vært utrolig vimsete i 5 dager etterpå og hatt helt elendig korttidshukommelse.
Det hadde en søt smak og var veldig lett å trekke ned, megachill egt.
Røyka kanskje halvparten av det jeg vanligvis gjør den første dagen, bare for å teste styrken, og opplevde dette. Dagen etterpå tenkte at jeg skulle teste hva som skjedde hvis jeg røyka bittebittelitt, røyka seriøst den minste klumpen jeg klarte å pelle ut, på størrelse med en femtedel av en fyrstikk liksom, og var hadde fortsatt disse effektene i 8/9 timer.

Det eneste jeg kan tenke meg utenom at den var pensla med etellerannet er at det har hatt noe å gjøre med en medisin jeg tar (lamictal) men ser på det som usannsynelig da jeg røyka 3g over en uke rett før og opplevde ingenting utover normalen. Har gått på disse medisinene i 3mnd og røyka i ny og ne og ikke merka noe.
Har prøvd i flere timer å google men finner ingenting om noen som har hatt samme effekt. Jeg skjønner ikke en driiiiit.
Har tatt kontakt med dealeren som jeg ser på som en relativt streit type og han sa han bare ble fjern av det, men kan jo ikke stole særlig på det da han sikkert har lyst til å beskytte seg mot tystere hvis det faktisk var pensla. Anyone know wtf this is?
Vis hele sitatet...
Sitat av Bakr Vis innlegg
Seff enig i det. Men f.eks det at jeg følte det som syre i så mange timer med den euforien gjorde at jeg ikke skjønte bæret. Og det faktum at jeg har røyka en del mens jeg har gått på disse medisinene uten problem. Nå var det jo ingen her som foreslo interaksjonen mellom medisinene og cannabis, var mer pissed på alle som mente at det bare var sterkt shlt og en vanlig psykedelisk opplevelse, eller aom mente at jeg overdrev.
Har hatt litt sinneproblemer de siste dagene, også ble jeg kanskje en smule overengasjert. Også er jeg nok en smule kverulant til tider. Uamsett, ser at jeg tok feil, men still, lett å være etterpåklok. Hvis du var en så klok person som du prøver å fremstille deg selv som så hadde du kanskje nevnt dette FØR jeg posta forklaringen?
Vis hele sitatet...
Sitat av Alge Vis innlegg
Av nysgjerrighet, har du noen link til dine kilder på interaksjonen mellom medisinene og cannabis?
Vis hele sitatet...
https://www.drugs.com/answers/what-a...ine-59260.html

Ble ikke informert av legen om at dette kan være en dårlig combo, selvom jeg har vært åpen om hasjbruk. Whatever. Tusen takk for alle svar og beklager min kverulante oppførsel. Er fortsatt veldig fordjamset over at en så miniskul mengde har forårsaket denne enorme reaksjonen, tenker jeg tar vare på klumpen og får sjekka den på et eller annet vis bare for å være 100% sikker på at det ikke var noe uggent, men er jo selvfølgelig aller mest sannsynlig at det var interaksjonen. Uansett, holder meg unna hasj fremover.

Sorry for elendig fornatering og at jeg akuratt quota 3 innlegg. Er på mobil.
Sist endret av Bakr; 14. november 2018 kl. 01:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bakr Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg finner det fortsatt merkelig at du fikk noen av de effektene som du nevner, pluss jeg syns det er rart at du har røket cannabis tidligere og ikke merket mye av det du beskriver tidligere om det hadde noe med interaksjon mellom stoffene å gjøre. Jeg er ikke helt overbevist kan man si, men igjen så er ikke jeg noen lege da.
Sist endret av Alge; 14. november 2018 kl. 01:53.
Trådstarter
18 2
Sitat av Alge Vis innlegg
Jeg finner det fortsatt merkelig at du fikk noen av de effektene som du nevner, pluss jeg syns det er rart at du har røket cannabis tidligere og ikke merket mye av det du beskriver tidligere om det hadde noe med interaksjon mellom stoffene å gjøre. Jeg er ikke helt overbevist kan man si, men igjen så er ikke jeg noen lege da.
Vis hele sitatet...
Skal snakke med legen min til uka(han er bro) Har tenkt på det mer de siste minuttene. kan det være mulig at det var noe syntetisk som igjen har fått min bipolare lidelse til å reagere? jeg var jo totalt ute av stand til å fungere i flere dager etterpå. av en ekstremt miniskul mengde.
Smaken har jeg som sagt aldri vært borti heller. Det var ikke en smule harskt engang,
sykt digg å trekke ned. men kan jo seff hende dette var amazing shit som er vanskelig å oppdrive i norges land.
Sist endret av Bakr; 14. november 2018 kl. 02:08.
Sitat av Bakr Vis innlegg
Skal snakke med legen min til uka(han er bro) Har tenkt på det mer de siste minuttene. kan det være mulig at det var noe syntetisk som igjen har fått min bipolare lidelse til å reagere? jeg var jo totalt ute av stand til å fungere i flere dager etterpå. av en ekstremt miniskul mengde.
Smaken har jeg som sagt aldri vært borti heller. Det var ikke en smule harskt engang,
sykt digg å trekke ned. men kan jo seff hende dette var amazing shit som er vanskelig å oppdrive i norges land.
Vis hele sitatet...
Men med psykiske lidelser så skal man være ytterst forsiktig med å bruke cannabis. Jeg ville sterkt vurdert å lagt cannabis på hylla. Kan hende det er var bedre shit enn det du er vandt med som utløste det som skjedde, men top notch shit er ikke uvanlig i Norge
Det er jo min plass... Jeg har psykiske lidelser, opptil flere, jeg røykte, dyrket og brukte daglig i nesten 10 år... Kanskje jeg er unntaket, men det er på sin plass å si... I dag har jeg, hus, bil, kone, barn og hele den pakka, men takk gud for mitt vennskap med cannabis, jeg er ti ganger den personen jeg engang var... Harke egentlig noe å tilføye enn at, du har et liv, om du liker å røyke, ta deg selv seriøst, les deg opp, kjøp en lampe, gro din egen, om Indica funker med medisinen din, så er jo det veien å gå... Fred
Sist endret av Kloakk; 14. november 2018 kl. 02:22.
Trådstarter
18 2
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Det er jo min plass... Jeg har psykiske lidelser, opptil flere, jeg røykte, dyrket og brukte daglig i nesten 10 år... Kanskje jeg er unntaket, men det er på sin plass å si... I dag har jeg, hus, bil, kone, barn og hele den pakka, men takk gud for mitt vennskap med cannabis, jeg er ti ganger den personen jeg engang var... Harke egentlig noe å tilføye enn at, du har et liv, om du liker å røyke, ta deg selv seriøst, les deg opp, kjøp en lampe, gro din egen, om Indica funker med medisinen din, så er jo det veien å gå... Fred
Vis hele sitatet...
Thanks bro <3 syns indica er så sykt chillern på kvelden og når jeg ikke har noe mer å gjøre om dagen. Være sammen med venner og bare chille, se på morsomme videoer, se en film, høre på musikk (!!!) spise digg mat, spille mario party og bare være skikkelig sløve sammen. Har så utrolig mange gode minner med cannabis. Men er ikke så gira på å gro sjæl Blir veldig veldig trist å måtte slutte men gjør det jo seff hvis medisinene mine reagerer slikt på sativa.
Eneste problemene jeg føler at jeg har har hatt med cannabis er egt bare at hvis jeg røyker på dagtid så blir jeg fette lat, som kan være litt irr angst til tider hvis jeg røyker for mye men de siste åra har det blitt 100 ganger bedre i takt med at jeg har blitt bedre til å deale med angsten. problemer med å sove hvis jeg blir griseballe rett før sengetid, og blir helt kanakas hvis jeg røyker i fylla. alkoholkonsumet har vært et mye større problem for meg, som jeg innser nå at jeg må kutte kraftig ned på.

Sitat av Alge Vis innlegg
Men med psykiske lidelser så skal man være ytterst forsiktig med å bruke cannabis. Jeg ville sterkt vurdert å lagt cannabis på hylla. Kan hende det er var bedre shit enn det du er vandt med som utløste det som skjedde, men top notch shit er ikke uvanlig i Norge
Vis hele sitatet...
Har liksom røyka fra sikkert 60+ forskjellige klomper i både hjemkommunen min, oslo, og danmark,, en hel haug weed i Danmark, så det jeg er vant med er at styrken varierer veldig. Ser på det som veldig usannsynelig at dette shitef er 400% sterkere enn alt annet jeg noensinne har røyka liksom.

Ser nå at kanskje freakforum var feil sted å poste dette på, tenker jeg prøver på Reddit også.
Sist endret av Bakr; 14. november 2018 kl. 03:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bakr Vis innlegg
Har liksom røyka fra sikkert 60+ forskjellige klomper i både hjemkommunen min, oslo, og danmark,, en hel haug weed i Danmark, så det jeg er vant med er at styrken varierer veldig. Ser på det som veldig usannsynelig at dette shitef er 400% sterkere enn alt annet jeg noensinne har røyka liksom.

Ser nå at kanskje freakforum var feil sted å poste dette på, tenker jeg prøver på Reddit også.
Vis hele sitatet...
Nå var det jo først du som nevnte styrken på greiene da.. "men kan jo seff hende dette var amazing shit som er vanskelig å oppdrive i norges land."
Sist endret av Alge; 14. november 2018 kl. 03:27.
Trådstarter
18 2
Sitat av Alge Vis innlegg
Nå var det jo først du som nevnte styrken på greiene da.. "men kan jo seff hende dette var amazing shit som er vanskelig å oppdrive i norges land."
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på smaken.

Men tusentakk til alle dere som har svart som faktisk tror på meg! Ser at jeg finner ingen lignende historie på nettet om lamictal blandet med cannabis, men det er mulig ettervirkningene har blitt fortsterket av lamictalen, Jeg er klar over at syntetisk hasj/andre blandinger folk har kommentert er uhyre sjeldent, men sånn Jeg ser det nå er det ingen annen logisk forklaring.
Tusen takk for hjelpen!!

Ser ikke ut som om det er mulig å redigere innlegg på mobil. Er dette mulig på PC?
Og få fjerna det bildet? Skulle gjerne gitt dere litt mer info men kan ikke være for varsom med politiet i det landet her as

Må si at jeg er overasket over hvor mange kunnskapsløse idioter det er på det forumet her. Når en person kommer med sin historie og kun ønsker å vite hva det er for noe så jeg evt kan tipse politiet så de kan gå ut med en advarsel og kanskje redde et menneskeliv,, og dere ikke tror på effektene han har fått eller hvor lite han brukte så blir jeg faktisk tom for ord. Mange kunnskapsrike folk her tho og tusen takk til dere som har kommet med ordentlig info!

Kan jo selvfølgelig være dårlig hasj også som dere har nevnt, selvom jeg ikke har så mye erfaring med hva det er.
Sist endret av Bakr; 14. november 2018 kl. 05:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Syntetiske cannabioler varer da ikke i 9 timer, og er heller kjent for å vare kortere enn typisk cannabisrus.

Om det ikke er lamictalen din som er årsak så finnes det garantert haugevis av mennesker som har overdosert på samme type hasj og har vært på legevakten allerede..
Rundt den tiden jeg begynte opplevte jeg å bli fjern i ca 6-9timer av et par bong trekk.

Kom fra samme plate jeg hadde røykt 1uke på før og røykte den opp etterpå.

Av de 100 grammene ble jeg bare fjern så lenge den ene gangen og alle de andre var helt ordinær lenge vis dette kan hjelpe.




Men vis du lurer på penslet hasj, flask hasj osv. Det kommer med erfaring men her har du en link så du får den nødvendige erfaringen.
https://norcan.org/topic/14976-hvord...me-importhasj/


Ingen som blander hasj med noe annet rustoff da dette blir bare jævlig dyrt, vis hasjen er blandet ut kan det vær kamel fett, bildekk, "dritt", falsk hasj, syntetisk hasj og annet piss som ikke er bra.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Hør her ts, det er vel ingen som ikke tror du opplevde det du opplevde. Folk som har svart deg tror heller neppe det er noe psykedelika inne i bildet, av forskjellige årsaker. Symptomene du oppgir virker usannsynlig. Det er ingen psykedelika som ville vart så lenge som du nevner ovenfor, og enda færre går i det hele tatt an å røyke.

Etter min erfaring er det å røyke psykedelika generellt(med noen svært få unntak) en elendig roa. Effektene er 10% hvis ikke mindre når man bruker denne inntaksmåte. Er tom for forslag på hva det kunne ha vært utifra forklaringen. Jwh-gruppen er/har ingen ekte psykedeliske effekter afaik.

Men hvem vet, kanskje du har fått et stoff, et rc blandet inn ingen vet om enda som er helt, helt nytt. Mulig men svært usannsynlig. Man kan noen ganger bli tatt på sengen, selv av et rusmidler man har brukt 1000 ganger før

Og jeg glemte legge til: hvem andre du kjenner har prøvd denne hasjen? I såfall hvordan reagerte de på denne? Ser du nevner dealeren som virker til å være en oppegående(?) type, som beskriver han bare ble Stoned på normal måte.
Sist endret av kmsc; 14. november 2018 kl. 08:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hør her ts, det er vel ingen som ikke tror du opplevde det du opplevde. Folk som har svart deg tror heller neppe det er noe psykedelika inne i bildet, av forskjellige årsaker. Symptomene du oppgir virker usannsynlig. Det er ingen psykedelika som ville vart så lenge som du nevner ovenfor, og enda færre går i det hele tatt an å røyke.

Etter min erfaring er det å røyke psykedelika generellt(med noen svært få unntak) en elendig roa. Effektene er 10% hvis ikke mindre når man bruker denne inntaksmåte. Er tom for forslag på hva det kunne ha vært utifra forklaringen. Jwh-gruppen er/har ingen ekte psykedeliske effekter afaik.

Men hvem vet, kanskje du har fått et stoff, et rc blandet inn ingen vet om enda som er helt, helt nytt. Mulig men svært usannsynlig. Man kan noen ganger bli tatt på sengen, selv av et rusmidler man har brukt 1000 ganger før

Og jeg glemte legge til: hvem andre du kjenner har prøvd denne hasjen? I såfall hvordan reagerte de på denne? Ser du nevner dealeren som virker til å være en oppegående(?) type, som beskriver han bare ble Stoned på normal måte.
Vis hele sitatet...


Du er klar over cannabis er et psykadelika?
Trådstarter
18 2
https://imma.gr/76703x14ee0

Her er et bilde av str på klumpen jeg røyka andre gang. Ser muligens litt større ut pga vinkelen men dere skjønner vel hvor lite der var.
Har ikke funnet noe som tilsier at lamictal+cannabis kan ha noe i nærheten av denne effekten. Flaska er 0.5l btw. Burde kanskje brukt en mynt eller noesånt som scale of reference menmen
Sist endret av Bakr; 14. november 2018 kl. 09:53.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Cloor Vis innlegg
Du er klar over cannabis er et psykadelika?
Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke. Vet du i det hele tatt hva kriteriene for å kalle et stoff "psykedelisk" er? Kom gjerne med en kilde som fastslår at cannabis er et psykedelisk stoff.

Det er vel ikke heller psykoaktivt du mener?
Sitat av kmsc Vis innlegg
Nei det er det ikke. Vet du i det hele tatt hva kriteriene for å kalle et stoff "psykedelisk" er? Kom gjerne med en kilde som fastslår at cannabis er et psykedelisk stoff.

Det er vel ikke heller psykoaktivt du mener?
Vis hele sitatet...

Prøv og google det heller gutt, er ikke moren din.

Cannabis er et mildt psykadelisk stoff.

Og til TS. Hold klumpen på fingeren els, gjerne brekk den i midten og ta et bilde i så høy kvalitet så mulig(bruk kamera appen, ikke snapchat)
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Cloor Vis innlegg
Prøv og google det heller gutt, er ikke moren din.

Cannabis er et mildt psykadelisk stoff.

Og til TS. Hold klumpen på fingeren els, gjerne brekk den i midten og ta et bilde i så høy kvalitet så mulig(bruk kamera appen, ikke snapchat)
Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke. Det kvalifiserer ikke til å være et psykedelisk stoff på grunn av mekanismen og hvilke deler i hjernen som blir berørt. Igjen, link meg en kilde som har bevist at cannabis kan klassifiseres som et psykedelika.

Veldig god argumentasjon, lol.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Nei det er det ikke. Det kvalifiserer ikke til å være et psykedelisk stoff på grunn av mekanismen og hvilke deler i hjernen som blir berørt. Igjen, link meg en kilde som har bevist at cannabis kan klassifiseres som et psykedelika.

Veldig god argumentasjon, lol.
Vis hele sitatet...


Link meg en kilde som har bevist cannabis ikke er psykadelik.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Cloor Vis innlegg
Link meg en kilde som har bevist cannabis ikke er psykadelik.
Vis hele sitatet...
Så jeg må altså finne en kilde på din påstand, fordi du selv ikke klarer å finne dette? Nei du er jo ikke moren min, så google får jeg gjøre selv.

https://en.wikipedia.org/wiki/5-HT_receptor
https://psychonautwiki.org/wiki/Psychedelics
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20002104
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20002104
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4594018/

Det som er felles for psykedelika(med unntak av noen svært få substanser) er at de i de fleste tilfeller vil ha en agonistisk virkning innen spesifike serotonin-reseptorer. Om cannabis har noen virkning på den viktigste av dem, finner jeg ikke. Om det har det vil affinitet være så lav, at det ikke er merkbart.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av kmsc Vis innlegg
Nei det er det ikke. Vet du i det hele tatt hva kriteriene for å kalle et stoff "psykedelisk" er? Kom gjerne med en kilde som fastslår at cannabis er et psykedelisk stoff.

Det er vel ikke heller psykoaktivt du mener?
Vis hele sitatet...
Nei han mener psykedelisk. For det er det Cannabis er om det er potent nok: Forvrenging av tidsperspektiv, sterkere farger, følelse av spirituell oppvåkning, angst, paranoia.
Klart er det en stor forskjell på LSD og Cannabis men å si at det ikke har noen psykedeliske
effekter blir feil.
Vi har en egen tråd her på bruket kalt merkelig effekt av stoff, antallet rapporter der du kunne byttet ut ordet hasj/Cannabis med f.eks sopp og du hadde ikke kunnet skille de ut fra faktiske
tripprapporter er mange.
Men igjen får jeg presisere at det er store forskjeller, man tripper ikke hver ganga man røyker seg fjern, det ser ut til å skje tilfeldig med erfarne brukere: jeg har selv opplevd spesielle tilfeller.
Jeg var hos en kompis etter jobb og så røykte vi ei pipe og jeg ble helt satt ut: følelse av å miste balansen, nesten besvime, og så stivnet jeg til av frykt. Kompisen min i mellomtiden var helt uvitende til hva jeg opplevde, da han var mer opptatt av PlayStation. Lang tid gikk der jeg prøvde å konsentrere meg om pusten min og bare ro meg ned.. farger var mer intense, jeg kunne føle vibrasjonene av bilene som kjørte utenfor i den travle gaten, sansene mine var på høygir. På dette punktet hadde jeg 15 år med cannabisrøyking bak meg.

Men spørsmålet er, hva er definisjonen på psykedelika?
Det er et ord som ble først brukt av psykologen Humphrey Osmond når han korresponderte med Aldous Huxley. Og selv om mange ser ut til å ha sterke meninger om det så er der ingen konkret definisjon: det refererer til en gruppe psykoaktive stoff som gir visse effekter.
Man kunne kanskje i et forsøk på å være diplomatisk si at Cannabis ikke er et tradisjonelt psykedelisk stoff, men at det absolutt er mulig å få psykedeliske opplevelser på det.

Føler for å ta med litt om pensling og, siden den myten ser ut til å leve godt enda.
Det virker på meg som det er to faktorer som holder denne myten i live:
1. Det er flaut å bli tatt på senga av noe så vanlig som hasj
2. Hysteriske foreldre.

Og disse to faktorene er på hver sin side av en viss samfunnsgrense, noe som kanskje bidrar til at den blir enda mer seiglivet.
Den første faktoren henger sammen med mine erfaringer og observasjoner, du finner det samme innen alkohol: 99% av de som kommer til legevakten har ikke fått i seg noe annet enn alkohol uansett hvor hardbarket de påstår at "jammen jeg blir jo ikke så når jeg bare drikker". Svaret er jo, du kan bli sånn, bare fordi du kjenner til et rusmiddel betyr det ikke at hver befatning med det vil være den samme.

Jeg har sittet med en forelder å diskutert dette, og det er for meg nesten komisk hvilke attributter de gir deres oppfattelse av dealere.
Du skjønner at dealere er målbevisste på å skade samfunnet, og de tjener gode penger på det. Derfor tenker de langsiktig, de må planlegge hvordan de får størst kundebase, og da må de ha varer som gjør at folk kommer tilbake. Som om ikke hasjen var nok, neida disse dealerne kjøper visstnok svindyr heroin som de så pensler på hasjen sin, glem at de taper tusenvis av kroner på denne operasjonen for det tjener de visstnok inn etterhvert fordi når de får brukeren avhengig så selger de dårligere være til de for samme pris.
Jeg klarer nesten ikke utrykke hvor langt fra sannheten dette bildet er..
Møt Ola hasjselger, han er en litt alternativ fyr som kanskje ikke helt har funnet sitt sted i samfunnet. Det starta med at han organiserte kjøringa blant kompiser, etterhvert kjøpte han heller litt mer til litt billigere pris og kunne finansiere sitt eget forbruk og kanskje litt til.
Bildet nå om dagene er bedre enn det var før i og med at dyrking har blitt enklere: kortreist og lokalprodusert dop er bra, så slipper man å sponse alskens dritt av kriminelle organisasjoner i verden.

Dealere er relativt godt beskrevet i typiske stonerfilmer: Bong Water f.eks
En litt halvsløv fyr som har et nettverk med bekjente som kjøper av ham. Hele ideen om å aktivt rekruttere brukere er helt latterlig: Dop selger seg selv, du trenger ingen PR, rusen gjør det for deg. Faktisk går det heller andre veien, man får ofte beskjed om å holde kjeft, eller om noen skal ha noe så må de gjøre det via deg siden dealere ikke er begeistret for nye ansikt hele tiden. Slik ender man kanskje opp med å være mellomleddet til noen andre, og så ender man opp som dealer selv om man orker.
Sist endret av Dodecha; 14. november 2018 kl. 23:19.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Nei han mener psykedelisk. For det er det Cannabis er om det er potent nok: Forvrenging av tidsperspektiv, sterkere farger, følelse av spirituell oppvåkning, angst, paranoia.

Klart er det en stor forskjell på LSD og Cannabis men å si at det ikke har noen psykedeliske effekter blir feil.

Vi har en egen tråd her på bruket kalt merkelig effekt av stoff, antallet rapporter der du kunne byttet ut ordet hasj/Cannabis med f.eks sopp og du hadde ikke kunnet skille de ut fra faktiske tripprapporter.

Men igjen får jeg presisere at det er store forskjeller, man tripper ikke hver ganga man røyker seg fjern, det ser ut til å skje tilfeldig med erfarne brukere: jeg har selv opplevd spesielle tilfeller.

Jeg var hos en kompis etter jobb og så røykte vi ei pipe og jeg ble helt satt ut: følelse av å miste balansen, nesten besvime, og så stivnet jeg til av frykt. Kompisen min i mellomtiden var helt uvitende til hva jeg opplevde, da han var mer opptatt av PlayStation. Lang tid gikk der jeg prøvde å konsentrere meg om pusten min og bare ro meg ned.. farger var mer intense, jeg kunne føle vibrasjonene av bilene som kjørte utenfor i den travle gaten, sansene mine var på høygir.
På dette punktet hadde jeg 15 år med cannabisrøyking bak meg.

Men spørsmålet er, hva er definisjonen på psykedelika?

Det er et ord som ble først brukt av psykologen Humphrey Osmond når korresponderte med Aldous Huxley. Og selv om mange ser ut til å ha sterke meninger om det så er der ingen konkret definisjon: det refererer til en gruppe psykoaktive stoff som gir visse effekter.
Man kunne kanskje i et forsøk på å være diplomatisk si at Cannabis ikke er et tradisjonelt psykedelisk stoff, men at det absolutt er mulig å få psykedeliske opplevelser på det.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om farmakodynamikk. Fordi hvor mange stoffer har ikke egenskaper til å fremkalle effekter som
Forvrenging av tidsperspektiv, sterkere farger, følelse av spirituell oppvåkning, angst, paranoia.
Vis hele sitatet...
Skal man slå alt under en kam? Da har jo i såfall nesten alle droger psykedeliske effekter.

Hvordan man definerer er en ting, men hva som faktisk skjer i hjernen er en annen. Det som er felles(som nevnt) og noe jeg ikke trenger forklare til deg er den unike mekanismen på 5ht2a. aktivitet i denne er obligatorisk, men likevel finnes det noen få unntak, men ingen av dem er cannabis.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Jeg snakker om farmakodynamikk. Fordi hvor mange stoffer har ikke egenskaper til å fremkalle effekter som Skal man slå alt under en kam? Da har jo i såfall nesten alle droger psykedeliske effekter.

Hvordan man definerer er en ting, men hva som faktisk skjer i hjernen er en annen. Det som er felles(som nevnt) og noe jeg ikke trenger forklare til deg er den unike mekanismen på 5ht2a. aktivitet i denne er obligatorisk, men likevel finnes det noen få unntak, men ingen av dem er cannabis.
Vis hele sitatet...
Farmakologisk er cannabis et psykedelika. Du har misforstått. At stoffer har serotonerg virkningsmekanisme er ikke et absolutt krav, men det er typisk for de mest klassiske psykedeliske stoffene.

Det finnes ulike måter å klassifisere psykoaktive stoffer, men den klassiske modellen består av 4 klasser:

1. Stimulanter (kokain, amfetamin, koffein....)
2. Opioider (Fentanyl, morfin, heroin....)
3. Benzodiazepiner (Diazepam, Alprazolam, estazolam....)
4. Psykedelika

Så. De klassiske psykedeliske stoffene som LSD, Psilocybin, DMT eller mescalin binder alle til 5HT2a-reseptoren, og klassifiserer dermed som et klassisk psykedelika. Andre stoffer binder til andre varianter av serotoninreseptorer, som eksempelvis MDMA som binder til TAAR og VMAT2, som ikke er spesifikke serotoninreseptorer, men som fører til massivt utslipp av serotonin til nerveterminalen. Alle som har prøvd store doser MDMA vet at det kan være et nokså potent psykedelika i store doser. Det finnes utallige analoger til MDMA og alle klassifiserer som psykedelika uten å binde til 5HT2a.

I tillegg kommer alle dissosiative psykedeliske stoffer, der omtrent ingen av dem binder til 5HT2a. De aller fleste dissosiative stoffer er NMDA-reseptorantagonister. Her finnes det en del velkjente stoffer som ketamin, PCP og MXM (MXE). Disse har ingen effekt på 5HT2a, men er helt uten tvil svært psykedeliske stoffer. Videre har man psykedeliske stoffer som binder til CB-1 cannabinoidreseptorer med agonistisk effekt. Herunder Δ9-THC, den psykoaktive (psykedeliske) komponenten i cannabis.

Edit: Fant en kjekk kilde: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_psychedelic_drugs
Sist endret av Nether; 14. november 2018 kl. 12:11.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av nether
Farmakologisk er cannabis et psykedelika. Du har misforstått. At stoffer har serotonerg virkningsmekanisme er ikke et absolutt krav, men det er typisk for de mest klassiske psykedeliske stoffene.
Vis hele sitatet...
Nei noen unntak, da tenkte jeg i hovedsak på stoffer som ketamin, pcp og andre dissosiative. Ja, de klassiske, som er mesteparten.

Sitat av nether
Andre stoffer binder til andre varianter av serotoninreseptorer, som eksempelvis MDMA som binder til TAAR og VMAT2
Vis hele sitatet...
Enig. Og ja det er svært mange analoger.

Afaik, så er faktisk mdma også en 5ht2a agonist(itilegg til flere innen 5ht) men mye av dette skyldes vel metabolitten mda, som er regnet for å være mer psykedelisk enn mdma, da kanskje fordi det er en kraftigere agonist på førstnevnte? Poenget er vel at når man tar mdma, vil man naturlig nok få i seg mye mindre av mda, enn om man hadde tatt dette alene.

Sitat av nether
I tillegg kommer alle dissosiative psykedeliske stoffer, der omtrent ingen av dem binder til 5HT2a. De aller fleste dissosiative stoffer er NMDA-reseptorantagonister. Her finnes det en del velkjente stoffer som ketamin, PCP og MXM (MXE). Disse har ingen effekt på 5HT2a, men er helt uten tvil svært psykedeliske stoffer.
Vis hele sitatet...
Ja det var igjen akkurat denne gruppen jeg siktet til som nevnt. Jeg så over wikipedia-listen, så her var det nok å bryne seg på mildt sagt. Det jeg må si, som overrasket meg var at flere av stoffene her faktisk ble klassifisert som psykedelika. Jeg ville ikke mistenkt xenon, syntetiske cannabinoider, nitrogenoksid, flere fra gruppen piperaziner, antiparkinsons-medikamenter og mange flere.

Og jeg glemte legge til egenskapene til mitrazapin, et eksempel på at jeg ble veldig overraket over at denne kunne ha noen form for rent psykedeliske effekter når man ser på virkningsmekanismen som tilsier den heller burde hatt anti-psykedeliske egenskaper, om man kan si det sånn.
Sist endret av kmsc; 14. november 2018 kl. 13:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av kmsc Vis innlegg
Jeg snakker om farmakodynamikk. Fordi hvor mange stoffer har ikke egenskaper til å fremkalle effekter som Skal man slå alt under en kam? Da har jo i såfall nesten alle droger psykedeliske effekter.

Hvordan man definerer er en ting, men hva som faktisk skjer i hjernen er en annen. Det som er felles(som nevnt) og noe jeg ikke trenger forklare til deg er den unike mekanismen på 5ht2a. aktivitet i denne er obligatorisk, men likevel finnes det noen få unntak, men ingen av dem er cannabis.
Vis hele sitatet...
Nå synes jeg dette begynner å dras særdeles unødvendig vekk fra trådstarters spørsmål, det begynner å bli støy.

Igjen er det ingen klar teknisk definisjon på psykedelika, du prøver å omtale det som et klinisk ord brukt i farmakologi. Det er ikke noe sted der det kommer frem at et stoff kreve aktivering av 5HT2A reseptorene for å klassifiseres som psykedelika. Derimot omtales det som en gruppe innenfor definisjonen psykedelika: Seretonergiske psykedelika.
Men for å legge denne totalt unødvendige avsporingen på is: Nei cannabis faller som sagt ikke under den klassiske psykedeliske definisjonen, men kan gi psykedeliske effekter i noen tilfeller.
Jeg er enig i at milde versjoner av symptomene som forvrenging av tidsperspektiv, sterkere farger, følelse av spirituell oppvåkning ikke er nok til å kalle det en psykedelisk opplevelse. Men nå snakket jeg om de ekstreme tilfellene: ikke at tiden går litt fortere fordi du har det morro, men at du har dødsangst fordi du er overbevist om at tiden faktisk har stoppet.

Det kan vi vel være enige om og så kan vi fortsette å diskutere trådstarters situasjon i stedet for å bastant henge oss opp i definisjoner.
Trådstarter
18 2
Husker liksom ikke 100% men mener det dabbet gradvis av mens jeg fortsatt var rusa 8-9t etter, men da var det mer den irriterende følelsen jeg har på slutten av LSD der der man ikke har så mye mind high, men føler deg fortsatt rusa. Jeg begynte å bli en smule lei den 9. timen. Sier ikke at det er psykedelika blandet inn for det vet jeg ingenting om, ønsker bare å forklare effektene. Var ikke helt likt syre, men med flere av elementene til syre som jeg syns var bortimot helt det samme. Og kraftige. Men nå har ikke jeg erfaring med psykedelika utenom syre Den første dagen var selvinnsikten enorm i starten og utviklet seg til vrangtanker der jeg overbeviste meg selv om at jeg var psykopat som ikke brydde meg om andre mennesker f.eks, dette tenkte jeg på i 30 min og fikk en liten breakdown, mens etterhvert innså jeg at det bare var vrangtanker og jeg gikk tilbake til "normalen"
Sorry for info i bruddstykker men sliter på å komme på ting som skjedde. Skal se om jeg kommer på noe mer etterhvert. Manglet også mange av de elementene til syre som gjør syre fantastisk (har ikke tura på syre på 3-4 år så behøver ikke å nevne at det er skadelig for meg) Sorry for info i bruddstykker men sliter med å huske alt. Som sagt virker det som om effektene var nogenlunde likt uansett hvor mye jeg røyka, om det var halvparten av vanlig, eller den bittelille den andre dagen. Skal prøve å få sendt et bilde nærmere med speilrefleks. Trenger jeg makrolinse? Det har jeg ikke. Skal sende et bilde av størrrlsen på det jeg røyka andre dagen vedsiden av en mynt eller på fingertuppen ila dagen. Pleier å bruke glass og sugerør metoden når jeg røyker, toj 2 bittesmå hits bevist kun for å sjekke hva effektene ble, siden de var så kraftige dagen før. Men er jo endel som sier det kan være dårlig hasj eller syntetisk.. ettervirkningene stemmer veldig med syntetisk ivertfall, men jeg er ikke kjent med lengde på ruseffekt på hverken synt eller dårlig hasj. Kan det være snakk om flashback? Har ikke så mye peil på hvordan det funker. Innser nå at jeg ikke kommer til å få noen sikker forklaring på dette ved mindre nærbilde/mikroskop viser at det er syntetisk blanda inn.