Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3218
Kjeder meg nesten konstant, har få venner og de kan sjeldent gå ut. Synes ingenting er spesielt underholdene, ihvertfall ikke lenge. Skolearbeid bryr jeg meg ikke om for å være ærlig. Råd? Hva kan jeg gjøre for å stoppe å kjede meg så mye??
Prøv og finn deg en hobby, noe du kan glede deg til og gjøre. Jeg har det ganske likt deg at jeg blir for lei av ting og prøver heletiden noe nytt. Men har funnet 2 ting jeg liker og gjøre og det er og fiske og skru motor/ demontere og sette sammen mopeder osv. Siste er faktisk veldig billig, du trenger ikke mye verktøy og hvis du holder deg til GY6 motorer (superkina) så får du alt av deler på ebay for nå si ingen ting.

Hvor du bor har jo også noe og si. Hva er det du pleide og underholde deg med?
Sist endret av Sterol91; 25. oktober 2018 kl. 13:12.


Men helt seriøst; du må bare finne deg noe å holde på med. Noe som gir littegranne motstand så du får mestringsfølelse og yo på gang; da skal du se at det blir gøy fort. Bare prøv ut alt mulig av aktiviteter til du finner noe som passer deg.
Lær deg noe! Uansett hva! Jeg tror det er bra å gå igjennom prosessen av å lære seg noe uansett hva det er, det trenger ikke være noe du blir å få bruk av, men å gå igjennom prossesen vil hjelpe deg i fremtiden uansett.
Når du er helt alene så kan det å gjøre ting virke helt meningsløst. Er alle vennene dine er opptatt og du sturer hjemme uten stort å gjøre vil du ihvertfall ikke få noe motivasjon til lekser eller husarbeid. Det ender gjerne i at man sitter å googler ''what to do when bored'' innimellom soving, netflix og runking til hele dagen er bortkasta og man ikke får sove på natta. Prøv derimot å gjøre noe du ikke har gjort før, besøk et sted du ikke har sett før, løp deg en tur, gå i parken eller handle deg en ny genser. Dette er ting som vil hjelpe til med å dra deg ut av den onde sirkelen du har kjørt deg selv inn i som bare gjør deg negativ, trist, sliten og daff.

Enda bedre er det dersom du får sosialisert deg litt også. Inviter venner over til deg eller ta initiativ til å finne på noe med andre, det behøver ikke å være alkohol inne i bildet. Dersom du bor i en by finnes det alltid noe som skjer. Selv elsker jeg å ta med meg noen å dra på litt sånn tilfeldige events som skjer rundt om kring. Du vil merke at du får mer energi og glede av å bare gjøre greier, istedet for når du bare sitter å grubler over ting. Det er også veldig enkelt å tenke negativt selv om man ikke er bevisst på det, prøv å gled deg til ting og over ting (selv om det virker falskt). Det vil gjøre deg mye mer gira, og etterhvert så gleder du deg til ting og over ting mye enklere.

Når du får aktivisert deg og kommet deg litt ut av den kjedelige bobla hjemme på rommet ditt, så vil du merke at ting som rydding og lekser blir mye enklere, noe som igjen vil føre til at du føler deg bedre. Med bare noen få enkle små steg, så kan du snu en ond sirkel til en god sirkel og drastisk forbedre livskvaliteten din, humøret ditt og ditt eget velbehag. Det eneste du faktisk må gjøre er å bare gjøre ting uten å gruble for mye over det, selv om du føler at du egentlig ikke gidder noe som helst. Du vil se at innen kort tid så vil livet begynne å gå mye bedre og bli langt lysere veldig fort.
Ta et sikkerhetskurs og meld deg inn i en pistolklubb.
Fortell litt om deg selv. Hvor gammel er du? Sånn omtrent hvor bor du? Hva har dine tidligere hoobyer vært? Hvorfor tror du selv at du ikke har så mange venner eller så mye å gjøre?
Hva med trening? Trener du i det hele tatt? Hvis ikke så anbefaler jeg at du kanskje begynner å trene på et treningssenter! Her kan du bli kjent med nye mennesker!
Dette er broscience.

Du kjeder deg. Jeg forbinder kjedsomhet med en veldig somatisk følelse av å være dåven, lite energi og litt depressed. Mentalt sett så er det som å være i en trang boks. Følelsesmessig en slags tom tunghet med en statisk elektrisk underliggende sensasjon(craving?)

For meg så hjelper det å finne en mening bak hverdagen, som f.eks. å ha et større mål å jobbe mot. Jeg vil fortsatt kjenne på motstand(kjedsomhet), men når jeg likevel gjør det jeg skal/burde så kan du helt enkelt si at jeg transformerer tungheten til letthet eller positive følelser.

Dersom jeg bare er lethargic og marinerer meg i kjedsomheten bygger jeg momentum på det og gjør ting verre, dag for dag.

Så denne kjedsomheten er ikke nødvendigvis bare basert på det du resonnerer deg frem til, men en menneskelig ting. Alle har det slik og vi har alle våre metoder og veier. For meg så funker meditasjon og trening. Sex er det mest effektive for meg.

Hvis jeg zoomer ut fra tidslinja fra dag-til-dag og ser på måned-til-måned så kommer de tingene du vet er bra for deg selv inn i bildet. Kosthold, trening, jobb/karriere, venner, kjæreste, familie and so on.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg fokusert på å sette opp langsiktige mål, eller hvertfall starte å dagdrømme deg litt 3-5 år frem i tid, også ta dag for dag. Er du en bedre person i dag enn i går? Hva har du selv gjort for å overkomme din egen smerte og komme nærmere målet ditt? Du sier du er lei skole. Kanskje du rett og slett er på feil vei?
Start med trening så du får selvtilliten tilbake samt noe veldig gøy og gjøre på.

Du får også en fantasktisk rus fra trening som er som å levle på skyende med menge eufori du får.
Som nevnt av flere, trening er et bra alternativ og det kan faktisk snu om livet ditt med tanke på energi osv.
Ellers, hva med å lære seg å programmere? Veldig mange gode måter å lære seg diverse programmeringsspråk på, som f.eks Code Academy.
Sist endret av brennesle; 25. oktober 2018 kl. 19:08.
Verden er i dag så full av ting du kan underholde deg med, at å kjede seg er mer et resultat av latskap/tiltaksløshet.
Jeg har vært der, og i blandt er jeg der enda. Det er utrolig kjipt, og vanskelig å komme seg ut av.

Sjekk denne posten på reddit:
https://www.reddit.com/r/getdiscipli...yself/cdah4af/
Har det helt likt, så du er ikke alene
Som alle andre sier her i tråden. Det er viktig å ta initiativet selv og gå ut og gjøre ting.

Om det er å bare være ute for å være ute, så er det gull verdt. Eksperimenter med nye hobbyer og tving deg selv til å finne på noe nytt og gjøre. Det er veldig lett å havne i den negative tankespiralen hvor man ikke ser vitsen i å gjøre ting. Å knuse den tankespiralen er ganske viktig og det gjør du ved å faktisk finne på noe og gjøre.

Jeg ville sterkt anbefalt å begynne og trene. Trening kan virke slitsomt og tidskrevende i starten, men etter å ha gjort det en liten periode, så ser du at glede og velvære kommer ganske så automatisk. Nå er ikke trening svaret til alt, men det kan vinkle deg i en positiv retning som får deg til å ville gjøre mer.
Sist endret av Sopphuet; 26. oktober 2018 kl. 16:34. Grunn: grammatikk
Til dere som anbefaler trening, har dere treningsprogram å anbefale som funker for nybegynnere?

Jeg har selv sett litt på det, men føler det er mye som krever litt teknikk for å ikke gjøre feil, eller krever at du er med andre som kan hjelpe/spotte.
Det er stort sett bare å velge et program du synes ser passende ut; SL5x5, 5/3/1, GWT, PPL, eller lignende. Spiller egentlig liten rolle så lenge du faktisk holder det gående.

Teknikk lærer du enklest ved å slenge et par hundrelapper på en trener så klarer du resten selv.
Har du tuftepark eller lekeplass i nærheten er trening med kroppsvekt ganske kult om du setter deg mål. Er du i normal form er muscle-up noe du kan øve på. Meget overkommelig for de fleste om man bare trener på det! Jeg har blitt svært glad i trening generelt og nå er det noe jeg bruker mye tid på både før og etter jobb. Merker mental styrke og fokus er høyere. Viktigste jeg har lært selv uansett hva det er: kontinuitet! Ikke gi det en uke, eller værste fall én dag. Bare kjør på målrettet og med mening så kan du bli overraskende god i hva enn du setter hodet(og kropp) på. Mestringsfølelse er the shit.
Sitat av hippitus Vis innlegg
Til dere som anbefaler trening, har dere treningsprogram å anbefale som funker for nybegynnere?

Jeg har selv sett litt på det, men føler det er mye som krever litt teknikk for å ikke gjøre feil, eller krever at du er med andre som kan hjelpe/spotte.
Vis hele sitatet...
Starting strength er veldig effektivt.

Også hørt folk i nevne programmet FullFlex (YouTube kanal) har laget.