Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 12445
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Skriver denne teksten hovedsakelig til de unge som ikke har nok respekt for LSD. Jeg tok en sukkerbit med 2-3 dråper ellerno. Da jeg fikk den dryppet av en kompis sa han: "ojda... det ble visst litt mye".



__________________________________________________. ____________________________________________________________ ______________

Jeg sparte den tettpakket i aluminiumsfolie i mer enn fire måneder!

Når jeg tok den hadde jeg det ekstra bra. Jeg hadde vært på jobb i fire dager, jobbet på kvelden torsdag og trodde jeg skulle tilbake neste morgen. Så fant jeg ut at jeg hadde tenkt feil og at jeg hadde helg. Så jeg dro til en turefest jeg var invitert til og møtte veldig gode venner, og en ny person. Etter å ha røyka noen joints med dem og sett ann stemniga så sier de andre at jeg burde: "just take it and put it on the tounge."

Lang historie kort: jeg følte meg mer og mer konge, satt med en venninne som tura på emma, og tok på hu, vi kosa oss med pledd. Jeg kunne snakke med de om hvordan det var og andre ting, men plutselig spacer jeg så my ut at jeg ikke skjønner hvor borte jeg er.

Jeg ble blind. Jeg hadde så mye visuals at jeg ikke så rommet jeg var i eller hva som var ekte.

Det neste som skjedde er at jeg satt i rommet og våkna til litt. Jeg følte og tenkte politi så jeg sa det høyt. De andre skjønte hvor fucka jeg var... haha det er viktig å ikke gjøre sånn her alene!

Jeg trodde jeg ble intervjua og avhørt av sikkert hundre politifolk... det føltes så ekte..... de kunne se gjennom meg og dømte meg alltid helt riktig basert på sannheten uten at jeg trengte å forklare den. Vi diskuterte den og jeg prøvde å overbevise dem om at jeg var cool og at de burde la meg gå fritt. Først diskutere jeg med noen kule politifolk med høy rang, så diskuterte vi førerkort. De kunne se gjennom meg og vite alt jeg hadde gjort og det var en så sykt trippy opplevelse. De lot meg beholde førerkortet mot at jeg slutta helt med å røyke weed. Senere var det en del andre politfolk som ville ta fra meg lappen og de kom hjem til meg og arresterte meg. Jeg nekta å bli med dem og så kom det bare flere og flere politifolk hjem til meg.... jeg var arrestert og de sa: venn deg til å ha oss rundt deg... jeg kunne ikke tro at jeg var arrestert... det var så uvirkelig... jeg ble så lei meg på en måte, men jeg knuste ikke helt.

her drar de andre meg litt nærmere planeten. Jeg turer fortsatt kjempehardt men jeg blir bittelitt oppmerksom på omgivelsene mine.
Så går kompisen min til verandaen og spyr ut på gata... da ser han politibil parkert utenfor... Han sier det til de andre og noen gode venner følger meg som en zombie til et soverom under dyna. Det lå jeg griiiisetura... de andre var så opptatte med å gjemme ting og seg selv at ingen sjekka at døra var låst...

noen venner som dro fra festen møtte politiet helt nederst ved utgangsdøra og da gikk de bare inn. men det var fortatt en dør igjen til leiligheten. de vennene hadde forståelig nok ikke lyst til å snakke med politiet så de bare sa hei og slapp dem inn.

Snutn braste inn i leiligheten og var dritfrekke i tonen hele tiden. De sa det lukta hasj og stormet rundt. Dette skjedde i Tønsberg. Fuck u snutn!!! Dere er dritsekker noen ganger! Nå er det på tide å skjerpe dere!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dere skal ikke rævpule folket på den måten som skjedde her! Det er ikke riktig men dette skjedde

Politiet kom inn, ransakte rom, arresterte den ene personen på festen som bare blaza og ikke tura... Men det var en avledningsmanøver for å få noen politi ut av leiligheten. De arresterte fire av vennene mine mens to av dem (de som så mest utenlandske ut) fikk gå fritt. Diskriminering av majoriteten? Er det lov? Han ene sa han ikke snakker norsk og da gadd ikke snutn å snakke med han. Han andre var fra Trondheim og var første dag noen sinne i Tønsberg. Grrrrr de andre får forelegg i posten!!! De snakka om å ta fra venninna mi jobben sin... Tror det gikk greit, men hun måtte ta en urinprøve. To andre venner ble tatt og så dro de fra festen. Mens de siste to som ble tatt bodde der. Ingen var skyldige i å skade noen andres eiendom eller person. Så boten er urettferdig streng, det er ikke ulovlig å kødde med kroppen sin for faen i helvete!!!!! FUCK U SNUTN!!!!!

Hele denne tiden lå jeg stille i senga under dyna. Plutselig skjønte jeg ikke hva som skjedde så jeg reiste meg opp og så ut vinduet.. Der står det en politibil. Og jeg hører slemme stemmer trampe rundt i leiligheten. Jeg hører at når jeg beveger meg mye så blir de stille på andre siden av veggen og at kan høre meg. Jeg tror de snakket om at de hørte lyder og spurte om det var noen flere her. Etterhvert kom det en politi inn i rommet og gikk ut. Etterhvert gikk det en annen Politibetjent helt bort til senga jeg lå i og så meg ligge der. Han lyste på ansiktet mitt med lommelykt. Jeg lukka øynene rett før han gjorde det. Han så at jeg "sov", og så gikk han etterhvert... det var den eneste og siste fysiske kommunikasjonen jeg hadde med politiet under den hele den trippen. Dot de meg ligge i fred... og fyyy faen kan dere tenke dere hvor takknemlig jeg er for det? Dere så jo hvor hardt jeg tura rett før de kom... Det føles som jeg telepatiserte med politiet... hvis dere kan tro det. Så kommer de og fucker opp festen. Jeg var så jævlig langt ute av stand til å snakke med de der og da... Kanskje de hadde sendt meg til psykiatrisk... Jeg hadde vært nødt til å innrømme å ha tatt LSD.......... For de som ikke har tura på lsd så kan dere få vite dette: det kan være veldig vanskelig å kontrollere seg selv ved store doser. Aldri tur på LSD uten å ha gjort skikkelig research om dere selv og how to have a good trip.

Når jeg lå i senga der og vitnet alt som skjedde så forstod jeg hva som var ekte og jeg faktisk ikke var arrestert... enda........ så jeg fikk dritnoia og prøvde bare å slappe av helt rolig.

Det endte med at de glemte meg eller lot meg være for de prøvde aldri å vekke meg. Det er best for dem! Hvem faen våger å vekke meg når jeg ligger og sover etter jobb uten å bestille en time først??? Da skal jeg ha ekstra betalt for samtalen. Så fuck off snuten jeg sover her. Og tusen hjertelig takk for at dere respekterte søvnen, det gir meg enormt mye mer tillit til dere. Jeg mener dere må jo nesten la meg få ha drømmene mine i fred.

Wow, jeg er ganske høy nå også... Beklager hvis det sporet helt av og ble en rant om politiet, men trippen involverte dem så mye at jeg klarte ikke å legge bort all frustrasjon over politiets elendige jobb. De er flinke, det skal de ha. Men de oppfører seg som drittsekker mot rusminioriteten. Som faktisk begynner å vokse til å bli majoriteten. Vi er ihvertfall flere i rusmiljøet enn det er politifolk, det er helt sikkert.

#legalize weed in Norway! Medisinsk cannabis er lovlig folkens. Det er bare å få to legespesialister på sykehus til å skrive det ut til deg så får du det på sykehusapoteket. Kilde: Behandling med medisinsk cannabis innenfor dagens regelverk, legemiddelverket.no Det er enormt mange som kan ha fordeler av denne planten og inntektene fra planten dekker kostnadene. Norge kan bli rik på medisinsk cannabis hvis vi bare har baller nok til å gi folket vårt tillitsverdig frihet over egen kropp og sjel.

Jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer, men jeg håper det kan være litt sant: hvis du forteller politiet at du tripper på LSD så har de ikke lov til å arrestere deg, med mindre du oppfører deg helt uhåndterlig. Hvis det er sant så er det helt utrolig interessant! Men kanskje det ikke er sant. Jeg tror det kan stemme noen ganger. Jeg var tydeligvis så out of my mind at det ville vært poengløst å frakte meg til en celle.

Så trippen endte bra for meg, jeg fikk beholde livet mitt og lappen. Etter de dro så gikk jeg ut i stua og fant snusboksen min med hasj liggende på bordet haha.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Qon Vis innlegg
Hvem faen våger å vekke meg når jeg ligger og sover etter jobb uten å bestille en time først??? Da skal jeg ha ekstra betalt for samtalen.
Vis hele sitatet...
Godt for "snutn" sin del at de lot deg sove da.

Men hvis kompisen din drev å spøy fra verandaen og ut på gata så er det vel ikke så rart at noen ringte politiet og de tok turen for å sjekke hva som skjedde?
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Godt for "snutn" sin del at de lot deg sove da.

Men hvis kompisen din drev å spøy fra verandaen og ut på gata så er det vel ikke så rart at noen ringte politiet og de tok turen for å sjekke hva som skjedde?
Vis hele sitatet...
Haha, om det ikke var så lett å skjønne så kødda jeg litt med den attituden, men poenget er at det er veldig respektløst å dra hjem til folk, vekke dem opp fra søvn og arrestere dem for å være rusa. Det er skikkelig dårlig gjort. Selv om folk flest ikke betaler for å være med meg så er tiden min verdt noe, spesielt på natta, så jeg synes jeg kan si det på den måten og bruke det som et argument. Sannsynligvis driter de i det, men det gikk jo fint nå.

Det var det ikke derfor de kom. Da han spydde sto bilen parkert og han så ingen snut så de var allerede utenfor hovedinngangen. Grunnen til at de kom var at naboen hadde høylytt fest og de har noen nærmere naboer med små barn. Men når snutn kom opp trappa lukta det hasj ut fra vår leilighet. Jeg synes fortsatt ikke det gir dem retten til å rævpule folk opp og ned i tillegg til å ødelegge festen.
Svaret her blir ikke veldig nyttig, men det var ikke rapporten din heller.
Du virker ikke moden og det gjør ikke vennene dine heller, at snuten kom skulle bare mangle.
Hvem faen står å spyr fra en veranda midt i byen? attpåtil går ut av leiligheten for å spy fra den? Det er gross.

Loka folk som ikke klarer å holde døra låst, døra skal være låst.

"haha det er viktig å ikke gjøre sånn her alene!"
Jeg turer best alene på høye doser og det er mangle flere som gjør.

Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg synes fortsatt ikke det gir dem retten til å rævpule folk opp og ned i tillegg til å ødelegge festen.
Vis hele sitatet...
Jo det gjør det, for man skal ikke være til sjenanse for andre mår man driver med ulovligheter og stinker det hasj lang vei så er dere til sjenanse for andre som ikke liker den slags.

Og det at du putter i deg så mye syre i en sosial setting fatter jeg ikke. Forventet du å havne i chatty humør så aner du ikke hva du driver med.
Sist endret av Trollanon; 17. november 2017 kl. 15:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trollanon Vis innlegg
Svaret her blir ikke veldig nyttig, men det var ikke rapporten din heller.
Du virker ikke moden og det gjør ikke vennene dine heller, at snuten kom skulle bare mangle.
Hvem faen står å spyr fra en veranda midt i byen? attpåtil går ut av leiligheten for å spy fra den? Det er gross.

Loka folk som ikke klarer å holde døra låst, døra skal være låst.

"haha det er viktig å ikke gjøre sånn her alene!"
Jeg turer best alene på høye doser og det er mangle flere som gjør.



Jo det gjør det, for man skal ikke være til sjenanse for andre mår man driver med ulovligheter og stinker det hasj lang vei så er dere til sjenanse for andre som ikke liker den slags.

Og det at du putter i deg så mye syre i en sosial setting fatter jeg ikke. Forventet du å havne i chatty humør så aner du ikke hva du driver med.
Vis hele sitatet...
Ok Trollanon, bare døm i vei. Jeg synes det er synd med denne type tilbakemelding. Tanken var ikke å diskutere og dra fokuset bort fra trippen. Ja det er like gross å spy ut på gata som det er å spy på gata, get over it. Det er normalt at det skjer. Det var mye bedre enn å spy inne når han ikke rakk å finne bøtte. Selv om jeg er enig med deg at han burde gjort det annerledes så var det han som slapp unna fordi han ikke snakket norsk. Så hvis du mener at alle andre fortjente å bli straffa fordi han ene ikke klarte å kontrollere spyet sitt så virker ikke du særlig moden heller.

Ja døra skulle vært låst. Jeg sa jo det i teksten... Tror du ikke jeg skjønner at det hadde vært lurt? Jeg var alt for rusa til å tenke på det. Det var tydeligvis de andre også akkurat da. So what, det er skummelt at man må beskytte seg sånn for staten når man bare har en uskyldig fest. Snuten måtte faktisk gå langt inn og opp en trapp før de kjente lukten så dette var ikke til sjenanse for noen. Naboen over gangen røyker inne selv så det sjenerer ikke dem om røyken kommer ut av kontroll en gang i blant. Dette var en glipp midt på natta og at du dømmer så hardt er bare kvalmt.

Ja vel så er det bedre for deg å ture alene, jeg også har hatt mye utbytte av det, men det sto innledningsvis at er dette ment til de unge som ikke har respekt for syre og ikke skjønner hvor fucka man kan bli. Jeg synes faktisk det er smartere å være med gode venner enn helt alene hvis man kaster i seg ukjente mengder syre og er uerfaren. Jeg tror ikke du er uenig. I så fall er det du som ikke vet hva jeg driver med.

Som jeg allerede sa så sparte jeg den sukkerbiten i over fire måneder! Hvor lenge skal jeg vente? Før eller siden må man hoppe i det hvis man skal gjøre det og nå var det perfect timing. Jeg hadde det veldig bra fysisk, psykisk og sosialt, og følte jeg hadde kapasitet til å trippe balls. Og det hadde jeg. Selv om jeg trodde jeg ble arrestert i trippen så bad trippa jeg aldri. Jeg var chatty og kosete helt fram til jeg ble blind av visuals. Dessuten er disse folkene så gode venner at jeg ikke trenger å snakke med alle hele tiden. Jeg ville bare kose med en venninne, høre på musikken, se på alt det trippy i rommet, høre på de andre, slappe av og se hva som skjer. Jeg har tura hardt med denne gjengen før og det er faktisk bedre enn å være helt alene. Det er godt når venner kan servere deg ting og holde rundt deg. Jeg skjønte det kom til å bli vanskelig å holde meg på bakkenivå, men jeg tok det som en utfordring de andre var klar over det så de kunne hjelpe meg med bakkekontakten. Jeg visste nøyaktig hva jeg kasta meg ut i, bortsett fra at politiet skulle komme.

Hvis dere synes det er greit at politiet kommer hjem til folk og UKRITISK straffer alle de kan, ja vel, da synes jeg dere er hjerteløse idioter. Dere dømmer situasjonen uten å vite alle forholdene. For å si det sånn, vi er rimelig lowkey og oppegående selv om vi lager syke fester innimellom. Dessuten har huseieren sagt at det er best at vi bråker på natta fordi våre naboer er bedrifter som opererer på dagtid, så på natta er vi praktisk talt lydisolert.

Vi plaget ingen! Det var politiet som plaget oss. Men heldigvis for alle lot de meg være i fred. Jeg er en nyttig ressurs for samfunnet. Nei jeg holder ikke følelsene mine helt i sjakk når jeg skriver dette, fordi det provoserer meg, men det betyr ikke at jeg er en shitkid. Lykke til videre, håper du ikke dømmer dine egne venner like hardt.
Svært så defensiv vi ble da
Det bryr meg faktisk minst hvem du er, jeg bryr om hva du skriver om og hvordan du skriver det og du skriver på en måte som får meg til å smile og le, det er litt søtt.

For og si det slik, å ha med seg en kar på tur som ikke kan ture er bare slitsomt.
Nå sier ikke jeg at det er deg, men det du beskriver er han som tura ut å måtte pakkes inn på soverommet.
Det skjer fra tid til annen, man lærer og tar det med seg.
Noen lærer aldri, de får ikke være med å ture mer.

Du kunne faktisk gått til anskaffelse av en sukkerbit som var dosert mer for "festing" som du kaller det, typ 100ug og ikke 2-3 dråper som kan være alt fra 200 til 500ug....
Har du noengang vert på en ordentlig syrefest? du vet de skjer i skogen? eller inne på et lagerbygg?
Sist endret av Trollanon; 17. november 2017 kl. 17:02.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trollanon Vis innlegg
Svært så defensiv vi ble da
Det bryr meg faktisk minst hvem du er, jeg bryr om hva du skriver om og hvordan du skriver det og du skriver på en måte som får meg til å smile og le, det er litt søtt.
Vis hele sitatet...
Ja når det gjelder politi og holdninger rundt rus"omsorgen" så blir jeg veldig raskt provosert når folk dømmer alt for hardt og synes politivoldtekt er greit. Ja jeg bruker et stygt uttrykk men det er fordi å bli rævpult av politiet kan plage deg resten av livet, ikke like alvorlig som ekte voldtekt, men det er en parallell der.

Ja jeg skrev det for at det skulle skinne litt personlighet gjennom.

Sitat av Trollanon Vis innlegg
For og si det slik, å ha med seg en kar på tur som ikke kan ture er bare slitsomt.
Nå sier ikke jeg at det er deg, men det du beskriver er han som tura ut å måtte pakkes inn på soverommet.
Det skjer fra tid til annen, man lærer og tar det med seg.
Noen lærer aldri, de får ikke være med å ture mer.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, men jeg er vanligvis ikke den personen. Grunnen til at de la meg i senga var fordi snutn kom! De prøvde å redde meg... Jeg var alt for tura for å snakke med politi, men vennene mine kunne jeg være med.

Sitat av Trollanon Vis innlegg
Du kunne faktisk gått til anskaffelse av en sukkerbit som var dosert mer for "festing" som du kaller det, typ 100ug og ikke 2-3 dråper som kan være alt fra 200 til 500ug....
Har du noengang vert på en ordentlig syrefest? du vet de skjer i skogen? eller inne på et lagerbygg?
Vis hele sitatet...
Dette var en superspontan trip. Jeg var på jobb og skulle hjem og sove da jeg skjønte at jeg hadde fri neste dag. Så jeg hentet den sukkerbiten jeg hadde spart fordi jeg følte det var perfekt timing. Vanligvis på turefester liker jeg ikke å ta mer enn 1/4, 1/2 eller maks en lapp, hvis jeg i det hele tatt tar syre, noe jeg har blitt litt forsynt av det siste året. Så når jeg først skulle ture så hardt ville jeg heller ha en liten gjeng med gode venner rundt meg enn 100 dritrusa folk.

Ja det har jeg mange ganger. Vi har noe som heter Villaen i Tønsberg hvor det pleide å være ekstreme syre- og emmafester. Det gjør ikke noe at jeg skriver det her for politiet raida festene mange ganger og det skal snart rives uansett. I tillegg har jeg vært på Defqon.1 i Nederland, så jeg er er ikke ukjent med turekulturen.

Hvorfor kan dere ikke se hvor spesielt det er å ha telepatisk kommunikasjon (uavhengig av om det er ekte eller ikke) med dritmange politifolk rett før de kommer på stedet og raider festen?
Ohh loooord have mercy on this one.
Høres ut som tidenes verste syretripp, spes den delen hvor du "sov" når snuten gikk rundt på rommet. LSD i byen generelt virker litt dritt, hvertfall hvis man skal omgås folk utendørs. Hyttetur o.l. er mye smoothere da episoder som dette skjer svært sjeldent.
Jeg er så wierd at jeg våger å spekulere i om denne "snutetrippen" du hadde i forkant av alt det ekte dramaet faktisk enten tilkalte politiet eller forutså hva som kom til å skje.

Og sorry, men som Trollanon sier; du dreit deg ut. Bedre lykke neste gang, antar du har lært en lekse eller ti.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Høres ut som tidenes verste syretripp, spes den delen hvor du "sov" når snuten gikk rundt på rommet. LSD i byen generelt virker litt dritt, hvertfall hvis man skal omgås folk utendørs. Hyttetur o.l. er mye smoothere da episoder som dette skjer svært sjeldent.
Vis hele sitatet...
Ja det kunne fort blitt det hvis de hadde begynt å plage meg. Selve trippen med politiet var ikke så ille i seg selv, det var ganske interessant selv om jeg ble livredd for fremtiden min. Den delen der jeg "sov" var jo nesten den beste delen med hele trippen, kan du prøve å forestille deg frihetsfølelsen? Det er litt som å bremse ned rett før en fartskontroll.

Vi holdt oss innendørs hele trippen så at vi var i en by var i utgangspunktet ikke så problematisk, men det hadde sikkert gått bedre hvis vi var litt mer ute på landet. Vi var i en svær, nydelig leilighet med trippy kunst på veggene så jeg vil si at vi var på en egnet plass. Og vi bråkte ikke så voldsomt. Vi hadde bra anlegg som spilte relativt høyt til tider ja, men det plager garantert ingen av naboene våre, det vet vi bare fordi det er ingen naboer i nærheten som kan høre det. Tønsberg er ikke som Oslo, det er litt mer avstand mellom husene noen steder. At snutn kom var ganske mye tilfeldigheter.

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Jeg er så wierd at jeg våger å spekulere i om denne "snutetrippen" du hadde i forkant av alt det ekte dramaet faktisk enten tilkalte politiet eller forutså hva som kom til å skje.
Vis hele sitatet...
Haha det er sykt hvis jeg tilkalte dem. Noen av de andre tenkte det samme om at jeg forutså det. Jeg vet ikke hva som skjedde, men jeg synes at det virker mer og mer sannsynlig at det finnes magiske måter å kommunisere på uten stemme eller kropp. Jeg er ikke overbevist, men er åpen for tanken for at det ikke bare er tull og fantasi. Til de som ler av meg nå: sjekk ut telepati. Noen mener det er bevist at hvis man er med noen lenge nok så kan man snakke uten ord. Jeg sier ikke at det er sant, men det er interessant.

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Og sorry, men som Trollanon sier; du dreit deg ut. Bedre lykke neste gang, antar du har lært en lekse eller ti.
Vis hele sitatet...
Ehm det er dette jeg ikke skjønner. Hvorfor dreit jeg meg ut? Fordi jeg brøyt loven? Jeg dreit meg jo IKKE ut, smartinger. Det er politiet som dreit seg ut. De kunne rævpult livet mitt skikkelig, men de gjorde det ikke. Så jeg hadde jo sykt flaks. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg dreit meg ut og hvorfor dere skal henge meg ut sånn. Jeg prøver bare å dele en lokal, ekte historie som andre kan lese for å skjønne hvor rusa man kan bli på LSD og hvor "lett" det er å bli tatt av snutn hvis man ikke er et skritt foran dem hele tiden. Jeg vet jo selvfølgelig at det er risikoer involvert i å bryte loven så jeg skjønner ikke helt moralprekenene. Spesielt når dere ikke vet hvor trygge vi var i utgangspunktet. Det var ikke vi som påkalte snuten, det var noen andre som ringte angående naboen vår. Bare tro det fordi jeg vet det er sant.

Poenget mitt er at når det kan gå bli så intenst som dette for en erfaren tripper hjemme i en trygg leilighet med gode venner, så burde ikke uerfarne folk bare hoppe i det og dra på byen eller omgås offentlig. Støtt meg i stedet for å tråkke på meg.

Til dere som ikke har trippet før. Seriøst. Vær så snill. Les dere opp. Ikke ta det uten å ha et bra sted å være. Noe av det værste som kan skje er at dere mister kontrollen over dere selv og får det på rullebladet, bare fordi dere ikke hadde smarte nok omgivelser. Jeg hadde gode venner rundt meg. Det er den eneste grunnen til at jeg ikke ble tatt av politiet. Hadde vennene mine vært umodne og freaka ut så hadde jeg vært nødt til å klare meg selv og det er ikke sikkert at det hadde gått like bra. Kanskje, men hvem vet?
Sist endret av Qon; 19. november 2017 kl. 21:44.
Sitat av Qon Vis innlegg
Ehm det er dette jeg ikke skjønner. Hvorfor dreit jeg meg ut? Fordi jeg brøyt loven? Jeg dreit meg jo IKKE ut, smartinger. Det er politiet som dreit seg ut. De kunne rævpult livet mitt skikkelig, men de gjorde det ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg har forsøkt å lese igjennom tråden, men jeg skjønner ikke helt hvordan politiet "dreit seg ut".
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av PoorEdward Vis innlegg
Jeg har forsøkt å lese igjennom tråden, men jeg skjønner ikke helt hvordan politiet "dreit seg ut".
Vis hele sitatet...
Nei og jeg skjønner ikke helt hvordan jeg dreit meg ut heller, men hvis noen gjorde det så var det dem fordi de ikke arresterte den mest rusa personen.
Sitat av Qon Vis innlegg
"erfaren tripper"
Vis hele sitatet...
Her, jeg rettet den for deg.

DU dreit deg ut fordi du spiste så mye syre at du ikke var i stand til å vare på deg selv i en situasjon hvor uten dine "venner" så hadde du vert fucked. right up the butt.
Du stupte uti en tripp du ikke var klar for, på en så stor dose burde man virkelig klare å få til noe fornuftig, men du lå under dyna å fantaserte om politiet.

For å si det rett ut så fremstår du som en wannabe.
Sist endret av Trollanon; 23. november 2017 kl. 20:12.
Sitat av Trollanon Vis innlegg
For å si det rett ut så fremstår du som en wannabe.
Vis hele sitatet...
Daytripper,
Day tripper yeah.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trollanon Vis innlegg
men du lå under dyna å fantaserte om politiet.

For å si det rett ut så fremstår du som en wannabe.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg lå under dyna var fordi politiet kom. Hadde ikke popo kommet så hadde jeg candyflippa og tror det hadde blitt bra. I am. Ok nå har jeg hørt nok fra deg angående dette føler jeg. Takk for innspill og refleksjon, selv om jeg forstår hva som skjedde bedre enn deg. Poenget med teksten var ikke for at jeg skulle analysere og lære av trippen. Jeg skrev det bare så noen unge og uerfarne kan lære litt og se hvor fort en helt perfekt good vibe trip kan switche og bli til noe skummelt veldig raskt. Så som du sier Trollanon, vit hva du gjør når du tar heavy doser. Peace out dude...
Sitat av Qon Vis innlegg
Grunnen til at jeg lå under dyna var fordi politiet kom. Hadde ikke popo kommet så hadde jeg candyflippa og tror det hadde blitt bra. I...
Vis hele sitatet...
hvorfor la du deg under dyna når politiet kom, trodde du det var "safespace"

dine handlinger, dine valg. ta konsekvensene.
politiet gjør bare jobben sin. høres ut som du har et hat mot politi?
du kan ikke skylde på rus, du bestemmer over rusen. ta ansvar for deg å dit. vi har alle våre kors og bære
Sist endret av plater; 24. november 2017 kl. 01:55.
Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg skrev det bare så noen unge og uerfarne
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du faller inn under denne gruppen.
Sitat av Qon Vis innlegg
kan lære litt og se
Vis hele sitatet...
Og det vil si at du har ikke noe å tilføye, noe hele denne tråden beviser.

Sorry, men du kunne bare skrevet en helt normal tripprapport, men neida du måtte ta den helt til messiah og skrive som om du er The second coming of PsychedelicChrist og attpåtil så fyller du posten din med hat, om det er politiet eller ei så er ingen interessert i høre hvor mye du missliker politiet og hva de driver med, de gjør jobben sin.
Ingen hippie er interessert i å høre eller spre hat, kanskje litt kvalm i ny og ne, men da som regel fortjent.

Du fatter ikke hva jeg fatter.
Sitat av Trollanon Vis innlegg
Noe sier meg at du faller inn under denne gruppen.

Og det vil si at du har ikke noe å tilføye, noe hele denne tråden beviser.

Sorry, men du kunne bare skrevet en helt normal tripprapport, men neida du måtte ta den helt til messiah og skrive som om du er The second coming of PsychedelicChrist og attpåtil så fyller du posten din med hat, om det er politiet eller ei så er ingen interessert i høre hvor mye du missliker politiet og hva de driver med, de gjør jobben sin.
Ingen hippie er interessert i å høre eller spre hat, kanskje litt kvalm i ny og ne, men da som regel fortjent.

Du fatter ikke hva jeg fatter.
Vis hele sitatet...
Mulig rapporten ikke er publiseringsverdig i forskningsøyemed, men jeg synes da unerholdningsverdien her er ganske stor. Du kan da vel forstå at noen føler hat mot politiet i en sånn setting? Nettopp droppa syre og du har ei dame på molly som vil kose, også braser snuten inn døra før du rekker å peake. Du skjønner vel frustrasjonen?

Jeg synes i grunn dette er en god og ærlig rapport. Jeg kjøper historien og jeg levde meg personlig godt inn i den. Enig i at det kanskje ble litt mye rant, men jeg synes da det er forståelig mtp. situasjonen.

Det jeg forøvrig ikke skjønner er hvorfor flere her henger seg opp i hans valg om å ta syre den kvelden, det er da vel irrelevant for rapporten hvor vidt det var dust eller ikke?

(beklager skriveleifs, er trøtt xd)
Sist endret av Person_navn; 24. november 2017 kl. 07:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Mulig rapporten ikke er publiseringsverdig i forskningsøyemed, men jeg synes da unerholdningsverdien her er ganske stor. Du kan da vel forstå at noen føler hat mot politiet i en sånn setting? Nettopp droppa syre og du har ei dame på molly som vil kose, også braser snuten inn døra før du rekker å peake. Du skjønner vel frustrasjonen?

Jeg synes i grunn dette er en god og ærlig rapport. Jeg kjøper historien og jeg levde meg personlig godt inn i den. Enig i at det kanskje ble litt mye rant, men jeg synes da det er forståelig mtp. situasjonen.

Det jeg forøvrig ikke skjønner er hvorfor flere her henger seg opp i hans valg om å ta syre den kvelden, det er da vel irrelevant for rapporten hvor vidt det var dust eller ikke?
Vis hele sitatet...
Takk! Det er godt at noen forstår. Jeg tror Trollanon troller for underholdning og jeg orker ikke diskutere mer med h*n. Det er en person som åpenbart prøver å misforstå.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
unerholdningsverdien her er jo deg TS det er donald duck nivå på hele smørja de
Lurer på hvor mange skall han må knuse før det går opp for han.

Edit: Post 666, skulle tro han rett angående trollinga, men jeg er dessverre dønn seriøst.
Sist endret av Trollanon; 25. november 2017 kl. 18:44. Grunn: 123 123 123
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
unerholdningsverdien her er jo deg TS det er donald duck nivå på hele smørja de
Vis hele sitatet...
Takk takk. Det er fint hvis det var underholdende. Helt ærlig så skrev jeg alt dette med politiet i tankene også, i håp om at noen snut leser det og ser hvor frustrert jeg blir når Staten tråkker på meg for valg som bare angår min egen kropp. Ingen straffer meg hvis jeg slår meg i hodet med en hammer eller verre. Ja kanskje helsevesenet reagerer med tvang i ytterste konsekvens, men det er ikke en straff. Forskjellen er gigantisk.

Jeg hater at jeg ikke har frihet til å bestemme over mitt eget blod, hjerne og kropp i Norge, og den frustrasjonen får snutn ta litt ansvar for. Dere som sier at de bare gjør jobben sin... Ja det er sant. Men man skulle tro at de på 3 år lærte litt om etikk og menneskeverd. Jeg skulle ønske politiet ble oppfordret til å gjøre individuelle vurderinger i stedet for å straffe alle som lukter litt hasj. Jeg skulle ønske de sto mer opp for folket i stedet for å hjernedødt følge ordre! Det de gjør nå er å plage folk som kanskje har det vanskelig nok fra før. Det blir ikke noe bedre av at de skal blande seg inn på denne måten. Ja takk til hjelp, nei takk til straff. Hvis de slutter å arrestere meg for å være rusa på privat eiendom så skal jeg slutte å hate dem. Det var bare et unntak denne gangen at de lot meg være, og selv om jeg er evig takknemlig for det så er jeg pissed for måten de snakka til vennene mine på og at de tror det er greit å kødde med livene våres på den måten.
Det er ikke greit selv om det står i loven! Det står også i menneskerettighetserklæringen som Norge har vedtatt at: Enhver har rett og frihet til enten alene eller sammen med andre, å gi uttrykk for sin religion eller tro gjennom undervisning, utøvelse, tilbedelse og ritualer.

Jeg har en tro og sammen med mine venner utfører vi vennskapelige ritualer som ikke skader noen andre enn eventuelt oss. Dette burde være beskyttet av religions- og trosfriheten! Så vennligst stikk av, Politiet. Vi utøver fred og kjærlighet her. Gå og ta noen ordentlig kriminelle.

I tillegg synes jeg Straffeloven §185 og §186 burde gi meg beskyttelse fra hatefulle og diskriminerende ytringer fra politiet på grunn av mitt livssyn.

Jeg gidder ikke å finne meg i kritikken deres. Hvis dere bare ser at jeg er teit og morsom, uten å se at jeg prøver å beskytte min medfødte rett til å bestemme over meg selv, så kan dere bare le i vei og plage noen andre. Jeg prøver å kommunisere et viktig budskap: at man skal være forsiktig med rus, og dere velger å tråkke på meg. Det sier litt om dere. Vel, da bryr jeg meg ikke om dere. Seil deres egen sjø. Jeg har ihvertfall baller nok til å ytre mine tanker selv om dere tråkker på dem. Ja dette er anonymt, men jeg er en aktivist som kommer til å bli hørt. De som provoserer putter bare bensin på bålet mitt for jeg kommer ikke til å holde kjeft før jeg har lov til å gjøre hva faen jeg vil med kroppen min. Ikke din eller Staten sin. MIN KROPP. MEG. MITT. Hvorfor er det konseptet så vanskelig for folk å forstå? Jeg vil eie meg selv. Ferdig snakka.

Jeg gleder meg til den dagen Politiet får meg til å føle meg trygg.

Jeg prøvde å rejecte deg på en hyggelig måte lenger opp, Trollanon, men du slutter ikke å være en kjiping.

OK FINT AT MODERATOR SLETTER LITT DRITT! Finn deg noen andre å plage, Trollanon.
Sist endret av Qon; 25. november 2017 kl. 20:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
føler du deg ikke trygg på politiet? du kan jo gjøre akkurat hva du vil med kroppen din. prøv å ikke rot deg opp i situasjoner der politiet kan ta deg. hvis du vil forandre noe med det samfunnet vi lever i så kanskje du burde starte ditt eget politiske parti å gå den veien?? Det hadde vært fet!!! jeg forstår deg sååå godt! jeg fikk 4000kr i bot etter at politiet tok noen gram med hasj!!! men jeg godtok boten å kunne reise å kjøpe mer hasj etter 15minutter. så jeg har det igrunn ganske bra å føler meg trygg på politiet. self kan det være surt. men hvis du er grei med onkel blå pleier de å være greie tilbake.
hva slags straff fikk dine venner? bøter? glattcelle? anmeldelse? fikk du noen straff eller slapp du unna??
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Du får mye pæs for en morsom triprapport. Synes den var knall.

Bare en ting. Det med å bestemme hva man putter i kroppen sin. Slik samfunnet vårt er nå, koster det skattebetalerne og staten $$$ hvis du føkker opp. Derfor er det ikke bare å la folk gjøre hva faen dem vil med kroppen sin. Hadde vi selv måttet betale for alt hvis shit går til helvete, ville det vært non problemo. Men slik er det ikke i dag.
Sitat av aricz Vis innlegg
Du får mye pæs for en morsom triprapport. Synes den var knall.

Bare en ting. Det med å bestemme hva man putter i kroppen sin. Slik samfunnet vårt er nå, koster det skattebetalerne og staten $$$ hvis du føkker opp. Derfor er det ikke bare å la folk gjøre hva faen dem vil med kroppen sin. Hadde vi selv måttet betale for alt hvis shit går til helvete, ville det vært non problemo. Men slik er det ikke i dag.
Vis hele sitatet...
Det skal ganske mye til for å fucke opp i henhold til at det koster staten noe når det kommer til psykedelika da. Med mindre du spiser for mye og går rundt å raver i sentrum. Noe det virker som OP her kunne gjort.

Nå er jeg kanskje litt overfrelst når det kommer til psykedelika, men jeg trodde ikke det gikk an å ha så mye hat for noe og være så lite selvreflektert som OP her er hvis man har prøvd det. Forstå at du lever i et samfunn der ikke alle er druggies som deg, mann. Og joda, hvis denne posten her kan forhindre at flere unge shitkids som deg OP velger å unngå syre til de er moden nok er alt vel og bra.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av plater Vis innlegg
hvorfor la du deg under dyna når politiet kom, trodde du det var "safespace"
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tenkte det var bedre å gjemme meg åpenlyst enn å legge meg under senga. Jeg hadde prøvd mitt beste på å si at jeg ikke føler meg bra og trenger å få ligge i fred hvis de hadde snakket til meg.

Sitat av plater Vis innlegg
dine handlinger, dine valg. ta konsekvensene.
politiet gjør bare jobben sin. høres ut som du har et hat mot politi?
Vis hele sitatet...
Ehm, javel, jeg prøver bare å endre samfunnet til å ikke være så forbannet dømmende mot de som egentlig ikke er kriminelle. Det er vanskelig å forklare det uten å vise frustrasjon for politiet. Avkriminalisering må skje nå ASAP.

Sitat av plater Vis innlegg
du kan ikke skylde på rus, du bestemmer over rusen. ta ansvar for deg å dit. vi har alle våre kors og bære
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig, bortsett fra at jeg synes voksne mennesker som tar ansvar for seg og sitt burde få lov til å bestemme selv over egen kropp og helse, selvfølgelig innenfor rimelighetens grenser. Jeg vil heller diskutere hva som er innenfor rimelighetens grenser, enn å diskutere dagens nulltoleranse.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
føler du deg ikke trygg på politiet? du kan jo gjøre akkurat hva du vil med kroppen din. prøv å ikke rot deg opp i situasjoner der politiet kan ta deg. hvis du vil forandre noe med det samfunnet vi lever i så kanskje du burde starte ditt eget politiske parti å gå den veien?? Det hadde vært fet!!! jeg forstår deg sååå godt!
Vis hele sitatet...
Altså, jeg har egentlig god grunn til å føle meg trygg på Politiet for jeg har eksperimentert med dem flere ganger. Jeg har også snakket høylytt om weed foran dem uten at de har prøvd å gjøre noe som helst. Jeg kan gjøre sånt når jeg er clean, da føler jeg meg helt trygg på dem. Da kan jeg si mine meninger uten å frykte konsekvenser. Men hvis jeg er noe som helst kriminell så blir de en fiende. Jeg bare understreker hva som skjer fordi jeg er en G og det er naturlig for meg å uttrykke frustrasjon for politiet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg fikk 4000kr i bot etter at politiet tok noen gram med hasj!!! men jeg godtok boten å kunne reise å kjøpe mer hasj etter 15minutter. så jeg har det igrunn ganske bra å føler meg trygg på politiet. self kan det være surt. men hvis du er grei med onkel blå pleier de å være greie tilbake.
hva slags straff fikk dine venner? bøter? glattcelle? anmeldelse? fikk du noen straff eller slapp du unna??
Vis hele sitatet...

Ja det er lignende min erfaring også. Jeg pleier aldri å være frekk mot politiet, men jeg synes vi skal stå opp for rettighetene våre. #LIBERATEHUMANITY
De ble intervjua med mikrofon og får forelegg i posten. Jeg slapp unna fordi de lot meg være i fred. Og det ha ga meg et enormt håp for tillit til politiet. Jeg skal endre meg og ta en pause fra rus for da kan jeg slappe av med Staten igjen.

Sitat av aricz Vis innlegg
Du får mye pæs for en morsom triprapport. Synes den var knall.
Vis hele sitatet...
Hahha ja... Takk, jeg ser selv at det er noen slurvefeil og at det ikke er en tradisjonell triprapport. Jeg vet ikke hva slags skrivestil det var fordi jeg skrev det veldig impulsivt. Sorry hvis jeg har kasta bort noens tid med å klage på politiet, men hele fortellingen er helt ekte og da er det jo litt interessant. Jeg innrømmer å være frustrert men jeg skal fortsette et vennlig samarbeid med Politiet.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det skal ganske mye til for å fucke opp i henhold til at det koster staten noe når det kommer til psykedelika da. Med mindre du spiser for mye og går rundt å raver i sentrum. Noe det virker som OP her kunne gjort.
Vis hele sitatet...
Ja, men det koster staten masse med de svingdørspasientene som er innom sykehuset pga alkohol-leverproblemer, bruker masse ressurser og så drar ut en ukes tid og drikker mer... Eller de som lider av andre livsstilssproblemer som f.eks. overspising av mat og blir en belastning for samfunnet. Og ikke glem alle de psykiske lidelsene som gjør at folk ikke jobber og heller går på NAV. Jeg tar ansvar for meg selv og min økonomi, så jeg burde få bestemme over meg selv i litt større grad enn hva som er lov nå. Jeg betaler skatt for å bidra til min ivaretakelse. Jeg kan gjerne betale en russkatt som går til rusomsorgen, men da må staten akseptere at vi ikke er kriminelle.

Og jeg hadde ikke vandret rundt i gatene, jeg var såpass bevisst at jeg kunne reagert hvis jeg hadde fått adrenalin, men jeg følte meg så trygg inne i leiligheten med vennene mine at jeg tillot meg selv å flyte ut og utforske trippen. Ikke døm så hardt.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Nå er jeg kanskje litt overfrelst når det kommer til psykedelika, men jeg trodde ikke det gikk an å ha så mye hat for noe og være så lite selvreflektert som OP her er hvis man har prøvd det.
Vis hele sitatet...
Jeg er bare drittlei av at Politiet ikke skjerper seg snart og får en ordre fra høyere hold om å prioritere ressursene annerledes og la de mest uskyldige være i fred. Derav frustrasjonen og hatet. Jeg har blitt tråkka på, jeg har sett mange andre bli tråkka på og det trenger ikke være sånn i vakre Norge.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Forstå at du lever i et samfunn der ikke alle er druggies som deg, mann. Og joda, hvis denne posten her kan forhindre at flere unge shitkids som deg OP velger å unngå syre til de er moden nok er alt vel og bra.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner det, jeg ber om frihet til å bestemme over egen helse når jeg er privat. Og kan du ikke la være å kalle meg en shitkid? Det er så jævlig unødvendig og upresist. Du trenger ikke være så frekk.
De siste postene dine er så full av selvmotsigelser at det virker som om du tviler på det du selv sier. Er det følelsene dine som snakker?

Sånne som deg er dårlige eksempler når det kommer til avkriminalisering. Skulle tro en "erfaren tripper" som deg hadde en smule selvinnsikt.

Du syntes folk på tråden her er frekk mot deg, men du ber om det ass. Du klarer ikke skille mellom loven og de som utøver den engang. Det er vel mer eller mindre rettningslinjer at politiet skal være brysk mot unge mennesker som blir tatt med rus. Det skal rett og slett være en ubehagelig opplevelse. Hvis du ikke er hypp på å bli tatt, så ikke legg opp til det sjøl.

Sånn som du skriver, så virker det nesten som om du fikk vite om narkotika-lovene samme kveld som du tok det. Som en skriver over her, engasjer deg politisk hvis du vil gjøre noe med det! Ikke syt på et forum hvor mange faktisk har blitt utsatt for urettferdig behandling av politiet(i motsettning til deg). Du får ikke sympati fra noen.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av subscribe Vis innlegg
De siste postene dine er så full av selvmotsigelser at det virker som om du tviler på det du selv sier. Er det følelsene dine som snakker?

Sånne som deg er dårlige eksempler når det kommer til avkriminalisering. Skulle tro en "erfaren tripper" som deg hadde en smule selvinnsikt.

Du syntes folk på tråden her er frekk mot deg, men du ber om det ass. Du klarer ikke skille mellom loven og de som utøver den engang. Det er vel mer eller mindre rettningslinjer at politiet skal være brysk mot unge mennesker som blir tatt med rus. Det skal rett og slett være en ubehagelig opplevelse. Hvis du ikke er hypp på å bli tatt, så ikke legg opp til det sjøl.

Sånn som du skriver, så virker det nesten som om du fikk vite om narkotika-lovene samme kveld som du tok det. Som en skriver over her, engasjer deg politisk hvis du vil gjøre noe med det! Ikke syt på et forum hvor mange faktisk har blitt utsatt for urettferdig behandling av politiet(i motsettning til deg). Du får ikke sympati fra noen.
Vis hele sitatet...
Jeg ber ikke om sympati, jeg prøver bare å dele mitt perspektiv på en opplevelse. Jeg syter ikke, jeg ytrer frustrasjon til samfunnet. Og faktisk glemte jeg å nevne at jeg vurderer å lage et politisk parti etter jeg har bedriftene mine i gang hvis avkriminaliseringen tar en evighet. Men jeg gidder ikke å diskutere med dere som har et menneskesyn som synes det er rettferdig å bli straffet for å ruse seg. Vi er ikke i en domstol og vi diskuterer etikk så jeg synes ikke det hjelper enormt mye at loven er på politiets side. Jeg synes tydeligvis at situasjonen skal endres. Hvorfor skal jeg la være å nevne det? Hvorfor skal jeg være stille fordi noen synes det er ubehagelig at jeg føler meg truet av politiet? Spar meg. Les noe annet. Kan ikke alle bare oppføre seg som høflige folk og holde det saklig. Jeg skulle ikke diskutere hva jeg synes om politiet og hvordan de kan bli bedre, det var ferdig snakka fra starten. Jeg sier bare meningene mine og forsvarer dem.

Det er så teit når dere prøver å tråkke på meg spiritually med å ha mer innsikt og erfaring. Hvorfor dømmer dere meg så hardt da? Kanskje dere har egokomplekser og bare prøver å misforstå. For dere skjønner tydeligvis ikke alt i denne tråden. Kanskje det er fordi jeg har forklart meg dårlig og rett ut. Dere får ting jeg sier til å miste nyansene og bli 100% seriøst. Les litt mellom linjene og ikke overse viktige detaljer. Som f.eks at denne teksten er laget for å illustrere til yngre hva slags samfunn de lever i og hvor crazy drugs er. Jeg er ikke dum. Get off my back guys...
Faen a dude. "Vær enig med meg, eller ikke delta i tråden!" Er basicly det du skriver. Du viser null tegn til selvkritikk.
Det er ikke en dritt nyanser i noe av det du skriver, du er så følsom og ensidig at jeg mistenker trolling.

Hvorfor du skal la være å syte over at politiet gjør jobben sin? Really? Ingen her inne mener at det er rettferdig at rusmisbrukere skal straffes, vi innfinner oss kun med at det er realiteten. Ja det er urettferdig å bli behandlet sånn av politiet(fornøyd?), men alle oppgående og voksne mennesker vet hva konsekvensen er hvis politiet kommer over en stuke-bule. Det virker som om du er overrasket over hvordan politiet håndterte saken. Du ble faen ikke straffet engang, haha. Du klager rett og slett for ingenting!

Gjør alle oss andre en tjeneste, og hold kjeft i legaliserings-debatten! Du er som sagt en dårlig representant, og skjønner det ikke sjøl.
Qon? kan jeg spørre hvor gammel du er?
har du noe på rullebladet fra før?
hva ønsker du politiet, rusomsorgen å samfunnet kunne ha gjort annerledes med tanke på oss "kriminelle?"
er legalisering kun det du ønsker?
Sist endret av plater; 27. november 2017 kl. 19:51.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av subscribe Vis innlegg
Hvorfor du skal la være å syte over at politiet gjør jobben sin? Really? Ingen her inne mener at det er rettferdig at rusmisbrukere skal straffes, vi innfinner oss kun med at det er realiteten
Vis hele sitatet...
Du sier misbrukere, jeg sier brukere. Jeg sier ikke at man aldri skal kunne straffes for rusbruk. Problemet er den ukritiske straffingen. Forskjellen på meg og dere er at jeg ikke aksepterer den realiteten. Og da ber dere meg om å ta ansvar for handlingene mine. Dere har rett i det, men det er ikke følelsesmessig greit for meg at andre får bestemme skjebnen min når jeg ruser meg forsvarlig. Jeg synes at hvis man er ansvarlig så skal man få ha friheten til å bestemme selv over seg selv. Og det har vi ikke i Norge så lenge vi blir straffet for THC i kroppen. Grunnen til at jeg ikke gir meg så lett er fordi jeg ser på deres holdninger som en del av problemet. Jeg tror det er dumt å undertrykke frustrasjonen mot politiet. I stedet burde vi omfavne det og bruke det som en grunn til å ikke gi opp. Vi må få det ut... Vi må uttrykke det... Vi burde ikke gå og være forbanna og redd på snutn uten å si det.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Gjør alle oss andre en tjeneste, og hold kjeft i legaliserings-debatten! Du er som sagt en dårlig representant, og skjønner det ikke sjøl.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer ikke til å holde kjeft før så mange folk er enig at det ikke er nødvendig med noe debatt. Det er snakk om hvor grensa til frihet går. Det er et stort og viktig tema. Jeg er ikke en dårlig representant. Dere tror at holdningene mine er helt feil men egentlig misforstår dere og drar ting ut av sammenheng/proposjoner. Jeg skrev bare en opplevelse og noen meninger på et forum. Jeg spurte aldri noen om dere kunne prøve å endre på synet mitt. Jeg spurte ikke om meningene deres heller. Det var ikke derfor jeg kom hit og delte historien med dere. Jeg gjorde det så noen andre kunne få noe ut av det, men det meste har jo handlet om å finne noe negativt med mine tanker... Javel haters. Jeg kommer til å spre mitt "fucka" budskap enten dere liker det eller ikke. Bare turn off hvis dere ikke bryr dere.

Sitat av plater Vis innlegg
Qon? kan jeg spørre hvor gammel du er?
har du noe på rullebladet fra før?
hva ønsker du politiet, rusomsorgen å samfunnet kunne ha gjort annerledes med tanke på oss "kriminelle?"
er legalisering kun det du ønsker?
Vis hele sitatet...
Hei, ja er 22 år. Har bruk av marihuana på rullebladet.

Bare behandle rusa folk som fulle folk og så er et vanvittig stort problem løst. Jeg synes det bør være en mer individuell vurdering av hva man blir straffet for. I stedet for å straffe alle som er drita fulle så straffer du de som ikke klarer å oppføre seg osv.Jeg ønsker at grensa for å være kriminell flyttes litt oppover så det er lettere å holde seg lovlig. Altså at personlig bruk tolereres i noen former innenfor noen grenser. Jeg kan godt tilpasse meg et lovverk, men da må det være et lite rom til min frihet innenfor lovverket, i motsetning til dagens nulltoleranse.

Det viktigste for meg angående dette er friheten til å kunne konsumere marihuana, psilocybin, og DMT. Minimum de rusmidlene fordi de er helt naturlig og de kan, etter min livstro, brukes som medisiner. Det viktigste er ikke å få lov til å kjøpe det lovlig, det er å få lov til å ha det i kroppen. Så kommer staten til å selge det lovlig etter hvert når de skjønner hvor lurt det er og hvor mye kunnskap de kan formidle.

Bare avkriminaliser så vi kan få i gang en ordentlig debatt. Jeg synes rusbrukere bør få være med å utvikle rusomsorgen sammen med samfunnet. Vi kan utvikle arenaer for å fange opp misbruk og betale russkatt. Så lenge man risikerer å bli straffet for å ha rusa seg forsvinner muligheten for dialog mellom staten og rusbrukerne.

Jeg kan innrømme at Norge har en bedre rusomsorg enn mange andre land, men når det gjelder de mildeste rusovertredelsene så er Norge også helt på tur. Vi straffer uskyldige folk alt for hardt.
Sist endret av Qon; 28. november 2017 kl. 00:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
for litt siden ble jeg tatt med kanskje 5gram amfetamin 8-9 forskjellige narkotisk piller + kanskje 0,5 hasj
jeg fikk 2 år betinga dom (16dager) + bot. med lang behandlings tid før jeg kom i retten å på grunn av tilståelse dom.
jeg syns jeg slapp billig unna. syns du dette var en ok straff??

du sier du ønsker "mer individuell vurdering av hva man blir straffet for(?)" Hva mener du her? kan du utdype et svar ang det?
Hvis du havner i retten blir du kun dømt for det lovbruddet du har gjort, hvis det kan bevises.

jeg synes faktisk at DMT og psilocybin fint kan være ulovlig for Kari og Ola Norman.
Er litt usikker på det du mener her? "når staten skjønner hvor lurt det er"
Hvis du har et medisinsk behov for å feks ta psilocybin så trenger du ikke lete mye. Det vokser jo bokstavelig talt i hagene våres.
du kan jo også ta opp dette med helsevesenet hvis du virkelig trenger feks cannabis. Nå i dag er det folk som får resept på marihuana av norske leger.

Nå er jeg en kjenning av politiet å jeg har blitt stoppet flere ganger rusa, 4 av 5 ganger har de latt meg gå. Unntatt de gangene jeg har hatt et halvt apotek i lommene. jeg er over 30år. å hvis politiet tar ungdom å sjekker dem synes jeg det er ok. slapp ikke du billig unna? du var grise rusa å lata som du sov! å politiet gjorde ingenting!
Du skriver "Vi burde ikke gå og være forbanna og redd på snutn uten å si det."
Hva mener du med forbanna og redd? Jeg går ikke rundt å er redd. eller jo kanskje hvis jeg hadde noen kiloer med dop på meg. men jeg gidder ikke stresse med sånt. Jeg har det vannvittig godt og bekymringsløst her i Norge.
Kan jeg få lov til å spørre om du har autisme, eller noen andre diagnoser?
Sitat av Qon Vis innlegg
(...)men det er ikke følelsesmessig greit for meg at andre får bestemme skjebnen min når jeg ruser meg forsvarlig. Jeg synes at hvis man er ansvarlig så skal man få ha friheten til å bestemme selv over seg selv.
Vis hele sitatet...
Overhode ikke forsvarlig å spontant trøkke i seg flere hundre ug med LSD og stikke på en fest hvor folk røyker hasj inne til sjenanse for naboer og drikker til de spyr. Sett bort ifra LSD'en, så har dere en rusfest uten å klare å hindre at hele oppgangen stinker cannabis, selv om nærmeste nabo også røyker er det rimelig uansvarlig. Syntes det høres ut som politiet bare gjorde jobben sin og kunne oppført seg mye verre ovenfor dere, omstendighetene tatt i betrakning.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Overhode ikke forsvarlig å spontant trøkke i seg flere hundre ug med LSD og stikke på en fest hvor folk røyker hasj inne til sjenanse for naboer og drikker til de spyr. Sett bort ifra LSD'en, så har dere en rusfest uten å klare å hindre at hele oppgangen stinker cannabis, selv om nærmeste nabo også røyker er det rimelig uansvarlig. Syntes det høres ut som politiet bare gjorde jobben sin og kunne oppført seg mye verre ovenfor dere, omstendighetene tatt i betrakning.
Vis hele sitatet...
Hva som er forsvarlig kan diskuteres, men det her kan forsvares. Jeg tok syra festen etter å ha sett an situasjonen. Jeg visste det var mye syre og hvordan jeg kom til å reagere. Det var ikke første gang og denne gangen ville jeg være omringet av gode folk når jeg først skulle ture så hardt. Hadde ikke politiet kommet så hadde jeg kommet til meg selv. Jeg var ikke "borte" så lenge og etter politiet kom så fikk jeg mer kontroll. Hele greia hadde gått fint hvis ikke snutn hadde kommet.

Hele oppgangen stinket cannabis? Hva vet vel du om det? Du vet jo ikke hvordan det ser ut. Det trenger ikke lukte mye hasj for at politiet skal kommentere det. Det er så mange dører fra der vi røyka til gangen utenfor leiligheten at lukta kommer omtrent aldri til gangen. Det vet jeg for jeg har kommet på besøk flere ganger når andre har røyket mye der inne. Dette er en veldig stor leilighet. Det var ikke røykinga eller spyinga som var til sjenanse for naboer, det var lydnivået. Og det kunne vi dempet hvis det faktisk var oss. Jeg skjønner politiet bare gjorde jobben sin, og de kunne vært slemmere, men de var ekstremt frekke i kjeften og lagde problemer så jeg synes ikke det er greit.
Sitat av Qon Vis innlegg
Jeg visste det var mye syre og hvordan jeg kom til å reagere.
Vis hele sitatet...
Bare en av mange tilbakestående uttalelser fra deg på tråden her. Hvis du visste hvordan du kom til å reagere, hvorfor måtte du legge deg under dyna da?

Det mest provoserende er kanskje at du tror vi ikke er for avkriminalisering, kun fordi vi ikke enig med at "snutn" har vært kjip mot deg. Du fikk faen ikke så mye som et forelegg, også skriver du som om du har blitt utsatt for tidendes justismord.

Du graver deg bare lengre og lengre ned for hvert innlegg, tar ikke til deg noe av det som bli skrevet. LSD skal liksom åpne sinnet, ditt er så lukket som det får blitt.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av subscribe Vis innlegg
Bare en av mange tilbakestående uttalelser fra deg på tråden her. Hvis du visste hvordan du kom til å reagere, hvorfor måtte du legge deg under dyna da?
Vis hele sitatet...
Jeg la meg under dyna fordi politiet kom. Er det så vanskelig å forstå... Selv om jeg kunne håndtere trippen så ville jeg ikke stå og bli anmeldt av politiet. Selv om jeg hadde oppført meg edru så hadde øyna mine snakka for seg selv.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Det mest provoserende er kanskje at du tror vi ikke er for avkriminalisering, kun fordi vi ikke enig med at "snutn" har vært kjip mot deg. Du fikk faen ikke så mye som et forelegg, også skriver du som om du har blitt utsatt for tidendes justismord.
Vis hele sitatet...
De var ikke kjipe mot meg. De er kjipe generelt mot mennesker som har rusa seg. De er jo noen ganger snillere mot de som er kjenninger av politiet enn de som ikke har noe rusrelatert på rullebladet. Kjenningene kan få advarsler for de har allerede blitt stempla og tråkka på. Jeg ber dere ikke om å ha sympati, bare ikke døm så hardt.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Du graver deg bare lengre og lengre ned for hvert innlegg, tar ikke til deg noe av det som bli skrevet. LSD skal liksom åpne sinnet, ditt er så lukket som det får blitt.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en diskusjonstråd. Det er en rusrapport og jeg har brukt en fri skrivestil. Som nevnt kom jeg ikke hit for å diskutere eller analysere trippen for min egen del. Jeg tar selvfølgelig læring av sånne situasjoner. Jeg bare blir forbanna over hva slags land vi lever i og her valgte jeg å ta med frustrasjonen i teksten. Poenget var ikke at dere andre open minded people skulle komme og åpne mitt sinn. Det er ikke derfor jeg er her. Så ja, når det gjelder denne hendelsen så er jeg ganske lukket fordi det er jeg som var der og opplevde det. Dere har deres oppfatning basert på hva jeg skriver og det er greit, men når dere misforstår så prøver jeg bare å rette det opp. Dette er ikke en tekst for å diskutere avkriminalisering eller politireform. Det er en tekst hvor jeg påstår at Staten fratar meg min medfødte rett til å bestemme over egen helse og jeg viser at det provoserer meg. Dere kan godt diskutere det, men det var ikke poenget med tråden og derfor er jeg ekstra defensiv.
Sist endret av Qon; 28. november 2017 kl. 16:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Morro lesning dette, men nå må du bestemme deg da

Sitat av Qon Vis innlegg
følger meg som en zombie til et soverom under dyna. Det lå jeg griiiisetura...
Vis hele sitatet...
Sitat av Qon Vis innlegg
Selv om jeg kunne håndtere trippen så ville jeg ikke stå og bli anmeldt av politiet. Selv om jeg hadde oppført meg edru så hadde øyna mine snakka for seg selv.
Vis hele sitatet...
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Morro lesning dette, men nå må du bestemme deg da
Vis hele sitatet...
Hehe så bra. Jeg mener at selv om jeg tura grisehardt så var jeg totalt sett i stand til å håndtere meg selv. Og hvis jeg hadde klart å lure politiet så hadde fortsatt øynene mine vært helt fucka. Derfor ville jeg heller ligge og ture i senga enn å gå ut og snakke med politiet. Hva er vanskelig å forstå med det?

Hvis det ikke har kommet tydelig nok frem så var ikke dette en bad trip for meg. Det var bare en heftig trip som plutselig endte i real life police drama. Det var ment som en advarsel til andre og når jeg først hadde oppmerksomheten ville jeg vise frustrasjon. Selv om vi har det sånn i Norge nå så trenger ikke vi å akseptere det i fremtiden. Vi kan endre samfunnet men da må vi snakke høyt. Jeg skjønner et forum ikke er helt riktig virkemiddel, men jeg fikk delt en historie og den har blitt åpna over 4000 ganger så det er jo noe kraft i forum. Men jeg skjønner at teksten kanskje ble for krunglete og vanskelig å forstå.
Dette er på ingen måte bra publisitet verken for deg eller oss andre som driver med dette.
Dette var alts en "turefest" ???

Hvor mange var dere ? Man tripper gjerne med noen, men da skal det nok heller lite til før det blir for mange.

Man anbefales å trippe med noen man kjenner godt og stoler på, om du faktisk kjente alle der godt vites ikke, var jo en ny der.

I tillegg er det vel slik at det i en persons vennekrets gjerne er folk som egentlig ikke liker/stoler på hverandre. Det kan slå dårlig ut da.

Du vet ikke hvordan onkel blå fikk rede på festen ? Virker som det reneste kaos. Man låser huset man turer i, for guds skyld.

Dere var enkelt og greit for mange til stede vil jeg tro. En fin lærdom.