Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5861
I påsken dro jeg alkoholforbruket litt langt å endte opp på hardfylla i 7 dagers tid.. Hard som i å slite med å gå å falle litt på slutten av kvelden.

Har i de siste 3 dagene opplevd ganske intense abstinenser som milde hallusinasjoner, svetting, skjelving, kvalme og intense mareritt om nettene.

Er dette normalt? Hører ikke om at dette er noe som skjer med folk i for eksempel russetiden hvor det går nesten like hardt for seg i en mye lengre periode.. Plagene er i hovedsak borte nå unntatt litt ustabilt humør.

Er det noen her som har opplevd lignende?
Vill regne med det du opplever er en skikkelig hangover, folk er forskjellige noen blir mere fyllesyke en andre, selv blir jeg gjerne dårlig i 2 dager etter ei skikkelig fyll.
At du fikk halliser vill jeg tro har noe med dehydrering å gjøre, har ikke opplevd dette selv etter fylla
Ikke normalt for kroppen å jobbe mot så mye gift i kroppen, men etter en så kort periode er det vel mer snakk om en hangover enn abstinenser. Har selv fått hallisaktige opplevelser, men da er det snakk om flere uker eller mnd. med mye alkohol og da hvor inntaket starter relativt tidlig på dagen.

Er det ikke greit at kroppen sier i fra? Få i deg nok væske neste gang så slipper du den verste hang'n og nå som uhellet er ute får du beine en tur eller ta deg en blås.

Håper du hadde en artig påske, tross påskekyllinghalliser.
Jeg mener dette bare er et eksempel på en sterk fyllesyke med abstinenser. Selv etter èn fuktig kveld, får en abstinenssymptomer dagen derpå. Hjernen er vandt til å være påvirket av alkohol, og når hjernen ikke lenger er påvirket reagerer den negativt for å si det mildt. Denne ''tilpassningen'' av alkohol kan påvises ved at når du starter å drikke, og havner på en promille på 1, vil du føle deg godt beruset. Holder du 1 i promille i mange timer, vil du til slutt ikke føle deg spesielt beruset - selv om du har 1 i promille. Etter 7 dager med alkoholforbruk har du da både abstinenser, og du har antakeligvis mangel på væske, og om ikke det salter i kroppen. Når alkohol forbrennes brukes også mye B-vitamin, og mangel på b-vitamin (Noe du antakeligvis har underskudd på nå) gir mange forferdelige symptomer det også. Symtomer som depresjon, nummenhet, dårlig balanse, hjertebank, hukommelsesforstyrrelser, prikking, nedsatt følelse, tiltaksløshet, alvorlig tretthet, sår tunge, utmattelse, svimmelhet er vanlige symptomer på b-vitamin mangel.

Bare slapp av, sov godt, få i deg nok med væske, og spis sunt! Ta gjerne kosttilskudd med B-vitamin.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Har i de siste 3 dagene opplevd ganske intense abstinenser som milde hallusinasjoner, svetting, skjelving, kvalme og intense mareritt om nettene.
Vis hele sitatet...
Ja, ganske intenseNeida, dette skal nok bare gå bra skal du se. Har opplevd å være dårlig i over 3 døgn etter bare 1 dag med en overdreven drikking. Det du beskriver minner meg om fyllesyke.


Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Er dette normalt?
Vis hele sitatet...
Det er vel normalt å være dårlig etter å drukket 7 dager i strekk, eller hva?

Sitat av Relevant Vis innlegg
Når alkohol forbrennes brukes også mye B-vitamin, og mangel på b-vitamin (Noe du antakeligvis har underskudd på nå) gir mange forferdelige symptomer det også. Symtomer som depresjon, nummenhet, dårlig balanse, hjertebank, hukommelsesforstyrrelser, prikking, nedsatt følelse, tiltaksløshet, alvorlig tretthet, sår tunge, utmattelse, svimmelhet er vanlige symptomer på b-vitamin mangel.
Vis hele sitatet...
Jeg spurte ei veldig dyktig lege om hvor lang tid med drikking som skulle til før man trengte å bekymre seg om mangel på vitamin B/B12, og hun svarte mellom flere måneder til år med alkoholmisbruk. Dette var tydeligvis noe som skulle mye til før man fikk nevneverdig underskudd. Så jeg tror ikke TS skal bekymre seg, med mindre symptomene ikke forsvinner.
Sist endret av Mexxy; 8. april 2015 kl. 08:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slik du beskriver symtomene høres det ut som delerium tremens.
http://nhi.no/livsstil/livsstil/alko...mens-2423.html
Sitat av Beron Vis innlegg
Slik du beskriver symtomene høres det ut som delerium tremens.
http://nhi.no/livsstil/livsstil/alko...mens-2423.html
Vis hele sitatet...

Hørte veldig dramatisk ut da. Tror det er som de andre sier bare kraftig hangover.. Men får ta det rolig fremover.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Hørte veldig dramatisk ut da. Tror det er som de andre sier bare kraftig hangover.. Men får ta det rolig fremover.
Vis hele sitatet...
Du sa jo også.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
I påsken dro jeg alkoholforbruket litt langt å endte opp på hardfylla i 7 dagers tid..
Vis hele sitatet...
Jeg synes nå dette virker ganske dramatisk også. Og delerium tremens er et velkjent fenomen etter så ille fyll. Jeg lærte på sanitetsskolen om tilfeller av dette, etter en helg med skikkelig fyll. Altså de soldatene dette gjaldt flippet ut en etter en på oppstillingsplass. Slik bruk av alkohol er ikke totalt ufarlig...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Du sa jo også. Jeg synes nå dette virker ganske dramatisk også. Og delerium tremens er et velkjent fenomen etter så ille fyll. Jeg lærte på sanitetsskolen om tilfeller av dette, etter en helg med skikkelig fyll. Altså de soldatene dette gjaldt flippet ut en etter en på oppstillingsplass. Slik bruk av alkohol er ikke totalt ufarlig...
Vis hele sitatet...


Ja, det kan faktisk stemme symptonene var der. Bare reagerte på Typisk utvikles tilstanden hos personer i 30-40 års alderen som har misbrukt alkohol i minst 5 år.

Føler meg helt fin i formen nå da. Det må sies!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Mild delerium tremens, med andre ord alkoholabstinenser ja. De over meg her som mener at hallusinasjoner er NORMALT under vanlig bakfyll må være langt ut på vidda.

Jeg opplever akkurat det samme etter 5-7 dager på fylla døgnet rundt, feks under festivaler, sydenturer og lignende. Delerium kan være livsfarlig om det går for langt, og kan føre til både sykehusinnleggelse og død om man har skikkelig uflaks, men det skal nok litt til før det går såpass langt.

Når jeg nå er i syden og lignende så prøver jeg å ALDRI drikke på dagtid, og det har egentlig fungert ganske greit. Har ikke opplevd hallusinasjoner/abstinenser på alkohol på svært lenge.

Rimelig kjipt å ligge på gulvet på hotellrommet i syden etter 6 dager på fylla og tro at veggene skal spise deg, at kjøleskapet er ondskapsfullt og planlegger et attentat mot deg og at duene på verandaen er dine beste venner og at du kan kommunisere med deg. (Dette var dog etter GROV hardfyll, hver time og hvert minutt, døgnet rundt i 10 dager i syden).
Det du opplever er abstinensreaksjoner. Ta en hvit periode, jogg en tur for å bli trøtt om kvelden, og for all del ikke drikk for å kunne få sove. Da utsetter du problemet og gjør den kommende abstinensreaksjonen enda verre.
Aritg å se at en del her ikke tror det er abstinenser. Alkohol er jo lovlig og dermed ikke så farlig!
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Aritg å se at en del her ikke tror det er abstinenser. Alkohol er jo lovlig og dermed ikke så farlig!
Vis hele sitatet...
De fleste her anslår jo nettopp abstinensproblemer. Freak er vel det stedet som har det beste nyanserte synet på rusmidler jeg har sett på noe norsk fora. En grei fyllesyke er vel heller ikke helt ute av bilde, er det det? Og kun anta med at det er så svart/hvitt som abstinenser uten diskusjon ville jo nesten vært noe feil det også?
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Hører ikke om at dette er noe som skjer med folk i for eksempel russetiden hvor det går nesten like hardt for seg i en mye lengre periode.. Plagene er i hovedsak borte nå unntatt litt ustabilt humør.
Vis hele sitatet...
Har hørt om flere som har hatt lignende opplevelser etter russetid / lengre feriefyll osv. ikke noe unormalt så vidt jeg vet. men at man drikker så tungt og tett at man opplever dette er jo unektelig et tegn på at man burde ta det litt roligere.
Sitat av Relevant Vis innlegg
De fleste her anslår jo nettopp abstinensproblemer. Freak er vel det stedet som har det beste nyanserte synet på rusmidler jeg har sett på noe norsk fora. En grei fyllesyke er vel heller ikke helt ute av bilde, er det det? Og kun anta med at det er så svart/hvitt som abstinenser uten diskusjon ville jo nesten vært noe feil det også?
Vis hele sitatet...
Ops, er masse som er slettet nå kontra når jeg leste tråden for noen dager siden.. Var jo 5-6 poster som foreslo fyllesyke før abstinenser ble i det heletatt nevnt