Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3524
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Hei

Har i lengre tid siklet på en paintball markør på finn.no idet siste, da jeg syns den er litt dyr å kjøpe ny. Jeg har sendt sms til han, og han påstår han ikke har hatt problemer med den etc, og at den er god som ny. (Kjøpt sommeren 2010). Dette er et selvfølgelig et fristende tilbud, men nå kommer det til min skeptiske side:

- Kommer selvfølgelig til å velge oppkrav, hvordan kan jeg vite at han virkelig sender den? At det kan ligge noe annet i pakka? Og hvis jeg mottar varen, men den fungerer ikke/er ødelagt, hva gjør jeg da? Jeg har jo ingen garantier annet enn å stole på selger? Og hvis den er ødelagt får jeg jo ikke pengene tilbake? Han bor langt unna meg, så er nødt til å bruke posten.

Er mulig jeg er paranoid, men vil jo ikke risikere å kaste pengene i søpla heller.

Håper på svar og erfaringer

Orbeck
Dra opp til han å prøv den
Du kan jo få sjekke på postkontoret.
Bare spør de på postkontoret om å få åpne pakken først og sjekke at det er riktig vare du har fått, før du betaler for den.

Skulle den ikke funke så skal du være beskyttet av en lov jeg ikke husker hva kalles

Og ja, du er litt paranoid, men i dette tilfellet er det jo en bra ting
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av IvI Vis innlegg
Dra opp til han å prøv den
Vis hele sitatet...
Som jeg sa i tråden, han bor såpass langt unna meg. Da må jeg evt ta fly, og det gidder jeg ikke..
nei du får ikke åpnet pakken på postkontoret. det enkleste er å bruke finns betalingsgaranti. da får han ikke penga før du bekrefter til finn at du er fornøyd med varen. enkelt å få tilbake penga om han sender deg en gråstein også
Sitat av orbeck Vis innlegg
Som jeg sa i tråden, han bor såpass langt unna meg. Da må jeg evt ta fly, og det gidder jeg ikke..
Vis hele sitatet...
Srry Leste ikke hele tråden :L
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av MichaelB Vis innlegg
Du kan jo få sjekke på postkontoret.
Bare spør de på postkontoret om å få åpne pakken først og sjekke at det er riktig vare du har fått, før du betaler for den.

Skulle den ikke funke så skal du være beskyttet av en lov jeg ikke husker hva kalles

Og ja, du er litt paranoid, men i dette tilfellet er det jo en bra ting
Vis hele sitatet...
Takk for svar.,.

Tror du at du kunne prøvd å finni det sitatet ang loven? Hadde jeg satt pris på!
Er litt vanskelig å sjekke en paintball markør på postkontoret da :P Må jo ha kuler osv. Kan teste det elektriske da, selvfølgelig.
God ide, skal sende gråstein nestegang
Simpelt! Bruk FINN's betalingsgaranti. Da får han ikke pengene på konto før du bekrefter at varen har kommet og er i skikkelig stand eller etter syv dager.
Sist endret av Daybreak; 5. juni 2011 kl. 21:17.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av -Robin- Vis innlegg
nei du får ikke åpnet pakken på postkontoret. det enkleste er å bruke finns betalingsgaranti. da får han ikke penga før du bekrefter til finn at du er fornøyd med varen. enkelt å få tilbake penga om han sender deg en gråstein også
Vis hele sitatet...
Okei. Har bare sett den "Finns betalingsgaranti" greia. Men har ikke satt meg helt inn i den. Hva om jeg aldri bekrefter da? Selvom jeg aldri ville gjort det, da kan vel han bli litt usikker igjen? Eller er det en hake der også?


Takk for svar !
Sitat av orbeck Vis innlegg
Okei. Har bare sett den "Finns betalingsgaranti" greia. Men har ikke satt meg helt inn i den. Hva om jeg aldri bekrefter da? Selvom jeg aldri ville gjort det, da kan vel han bli litt usikker igjen? Eller er det en hake der også?


Takk for svar !
Vis hele sitatet...
Refresh & read my post.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Skateward Vis innlegg
Simpelt! Bruk FINN's betalingsgaranti. Da får han ikke pengene på konto før du bekrefter at varen har kommet og er i skikkelig stand eller etter syv dager.
Vis hele sitatet...
Og hvordan kan han vite at jeg bekrefter da? :P Da sitter jeg der med varen da? Eller betales det automatisk etter 7 dager?
Sitat av orbeck Vis innlegg
Og hvordan kan han vite at jeg bekrefter da? :P Da sitter jeg der med varen da? Eller betales det automatisk etter 7 dager?
Vis hele sitatet...
Pengene overføres automatisk etter 7 dager om du ikke melder fra.

Edit: Spør om han går med på å bruke den garantien da vel? Gjør han det så er han nok en seriøs selger.
Sist endret av Daybreak; 5. juni 2011 kl. 21:19.
Les for guds skyld det Skatward posta til deg da ? *matemedteskje*

"Dersom det ikke blir registrert en klage i avtalen innen fristen vil pengene overføres selger automatisk."

Edit - Damn u skateward! ;>
Sist endret av Hightime; 5. juni 2011 kl. 21:20.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Så det etterpå Liker ikke lese igjennom mye greier, men den til finn var oversiktlig og grei

Takk for svar, skal benyttes
Send mange meldinger til han, snakk mye med han i telefonen, bli til og med venn med han på Facebook. Det pleier jeg å gjøre når jeg skal kjøpe noe, føler at selgeren blir litt redd da, fordi du kjenner han litt og vet godt hvem han er.
@tissemannX: Da hadde eg blitt redd samme hva eg skulle selge...
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Send mange meldinger til han, snakk mye med han i telefonen, bli til og med venn med han på Facebook. Det pleier jeg å gjøre når jeg skal kjøpe noe, føler at selgeren blir litt redd da, fordi du kjenner han litt og vet godt hvem han er.
Vis hele sitatet...
Jeg håper jeg aldri kommer til å gjøre forhandlinger med deg...
Sist endret av MichaelB; 5. juni 2011 kl. 21:56.
Sitat av -Robin- Vis innlegg
nei du får ikke åpnet pakken på postkontoret. det enkleste er å bruke finns betalingsgaranti. da får han ikke penga før du bekrefter til finn at du er fornøyd med varen. enkelt å få tilbake penga om han sender deg en gråstein også
Vis hele sitatet...
Joda, det får du.

Du informerer de ansatte på postkontoret at du misstenker svindel og ber dem åpne pakken sammen med deg. Dette har posten rutine for. Det er mest vanlig i forbindelse med kjøp / salg av billetter over postoppkrav men det er ingen grunn til at du ikke skal kunne gjøre det samme med denne typen pakke.

Å få prøve markøren blir nok vanskelig, men da får OP i alle fall inspisert varen før han betaler.

Forøvrig er det langt enklere å benytte finn.no sin betalingsgaranti enn å surre med dette.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Jepp, fått det med meg
Sitat av Skateward Vis innlegg
Simpelt! Bruk FINN's betalingsgaranti. Da får han ikke pengene på konto før du bekrefter at varen har kommet og er i skikkelig stand eller etter syv dager.
Vis hele sitatet...
Hva hvis kjøper prøver å lure selger/betalingsgarantien ved å si at varen aldri kom, selv om den gjorde det, hva skjer da?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hva hvis kjøper prøver å lure selger/betalingsgarantien ved å si at varen aldri kom, selv om den gjorde det, hva skjer da?
Vis hele sitatet...
Dette er vell rimelig greit og bevise ?
I og med at du som kjøper må skrive under/vise leg, før du i hele tatt får pakken ut fra posten
Sist endret av Hightime; 5. juni 2011 kl. 23:02.
Kan bare bekrefte at det "Cikey" sier.
Kjøpte en gang i tiden en bensindrevet RC bil.
Etter mye tull fra selger var jeg redd det var svindel.
Når jeg fikk pakka åpna jeg den på postkontoret å konstaterte at bilen var kommet, men den var knust.
Betalte heller ingenting, posten sendte den i retur til selger.
Hadde jeg vært så skeptisk til alt her i verden hadde jeg gått i butikken og handlet.
Kjøpte en mobil på finn som klikka etter ett par dager, fikk tilsendt nytt batteri som gjorde at de fungerte igjen, da telefonen nok engang klikka så fikk jeg tilsendt ny mobil og nytt batteri, mobilen fungerte i to veker før den klikka.
I løpet av de to vekene hadde fyren jeg kjøpte den av blokkert e-post adressa mi, så jeg brukte 700 kroner på og ha en mobil i 2-3 veker.
Personlig kommer jeg nok aldri mer til og handle på finn
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ella Vis innlegg
Hadde jeg vært så skeptisk til alt her i verden hadde jeg gått i butikken og handlet.
Vis hele sitatet...
Butikken har ikke alltid like hyggelige priser.
Hvardan markør er det snakk om? kanskje det er jeg som er selgeren :O
Sitat av orbeck Vis innlegg
Butikken har ikke alltid like hyggelige priser.
Vis hele sitatet...
Nei, derfor har du et valg. Handler du i en butikk er det kanskje litt dyrere, men du vet du får varen med deg hjem samme dag. Det er også mye enklere å bytte en vare i en butikk.

Man får vurdere selv for hvert enkelt kjøp.
Hvis han ikke sender den betaler du heller ikke for noe. Be han sende sporingsnummer når han har sendt den Så åpner du pakken på postkontoret før du betaler den, just in case.

Selv blir jeg aldri handle paintballmarkører på finn.no hvis jeg begynner igjen. Mange useriøse selgere som ikke vet hva de snakker om eller som ikke har tatt seg bryet å smøre markørene etter bruk (har faktisk vært borti folk som aldri hadde rengjort markøren sin).

Hvis du absolutt skal kjøpe markør fra finn.no mtp. pris forskjellen ber jeg deg, hold deg unna elektroniske markører! De trenger en god del mer vedlikehold enn mekaniske markører. Da jeg hadde fått min tredje elektroniske markør fra en selger på finn.no hadde jeg lært noe, å aldri handle elektriske markører brukt igjen.


Prøv heller å kjøpe deg en markør fra folk på splat.no. De fleste der er seriøse og tar vare på utstyret sitt. Der har hvert enkelt medlem også en "feedback", der står det hvilke erfaringer folk som har handla med personen før har hatt
Sitat av orbeck Vis innlegg
Er mulig jeg er paranoid, men vil jo ikke risikere å kaste pengene i søpla heller.
Vis hele sitatet...
Kjøp i butikk, men den skepsisen du har til andre er det ikke noe vits.
Har selv et tredvetalls handler på finn.no, alltid sendt varene kjapt, ofte uten at jeg har fått pengene da jeg ikke orker å sende postoppkrev. Har et tilfelle hvor jeg ikke har fått pengene. Men graver meg ikke ned og er mistroisk til nestemann.

Finn.no er mulighetens plass, og man kan aldri forsikre seg. Har man ikke råd til å tape pengene bør man handle i butikk.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Joda, det får du.

Du informerer de ansatte på postkontoret at du misstenker svindel og ber dem åpne pakken sammen med deg. Dette har posten rutine for. Det er mest vanlig i forbindelse med kjøp / salg av billetter over postoppkrav men det er ingen grunn til at du ikke skal kunne gjøre det samme med denne typen pakke.
Vis hele sitatet...
Posten sin policy er at det ikke er lov, men kan godt hende at de ansatte lar folk sjekke om de er greie.

Grunnen til at det ikke er lov er at pakken er avsenders eiendom inntil mottaker har signert og betalt.

Det har vært en slik policy, men den gjaldt kun pakker der innholdet var sagt å være billetter, og det i en tid der det var mye styr med billettsvindling.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av sorlandet Vis innlegg
Kjøp i butikk, men den skepsisen du har til andre er det ikke noe vits.
Har selv et tredvetalls handler på finn.no, alltid sendt varene kjapt, ofte uten at jeg har fått pengene da jeg ikke orker å sende postoppkrev..
Vis hele sitatet...
Kjøpt 3 varer på finn.no forskudd på 2, de ble aldri sendt.

Oppkrav på den siste da fikk jeg varen.

Stoler heller på:
Bruktmarked.no
Qxl
Ebay

Da jeg har 100% statistikk der.
Er min personlige mening.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fanz Vis innlegg
Hvardan markør er det snakk om? kanskje det er jeg som er selgeren :O
Vis hele sitatet...
Det er en Etek LT

Sitat av Kruppy Vis innlegg
Hvis han ikke sender den betaler du heller ikke for noe. Be han sende sporingsnummer når han har sendt den Så åpner du pakken på postkontoret før du betaler den, just in case.

Selv blir jeg aldri handle paintballmarkører på finn.no hvis jeg begynner igjen. Mange useriøse selgere som ikke vet hva de snakker om eller som ikke har tatt seg bryet å smøre markørene etter bruk (har faktisk vært borti folk som aldri hadde rengjort markøren sin).

Hvis du absolutt skal kjøpe markør fra finn.no mtp. pris forskjellen ber jeg deg, hold deg unna elektroniske markører! De trenger en god del mer vedlikehold enn mekaniske markører. Da jeg hadde fått min tredje elektroniske markør fra en selger på finn.no hadde jeg lært noe, å aldri handle elektriske markører brukt igjen.


Prøv heller å kjøpe deg en markør fra folk på splat.no. De fleste der er seriøse og tar vare på utstyret sitt. Der har hvert enkelt medlem også en "feedback", der står det hvilke erfaringer folk som har handla med personen før har hatt
Vis hele sitatet...

Var da et veldig fristende tilbud. I tillegg sier selger at han kun har brukt noen kasser ball, og at den er kjøpt i 2010. på sommeren.

Sitat av Alphanio Vis innlegg
Kjøpt 3 varer på finn.no forskudd på 2, de ble aldri sendt.

Oppkrav på den siste da fikk jeg varen.

Stoler heller på:
Bruktmarked.no
Qxl
Ebay

Da jeg har 100% statistikk der.
Er min personlige mening.
Vis hele sitatet...
Vel, skal sjekkes ut. Uansett så er jeg takknemlig for svar
▼ ... noen uker senere ... ▼
"Kjøp AV privatperson" hahah
Jeg skulle gjerne kjøpt meg en privatperson jeg også, men det var bare tvilsomme igjen på finn.

Menneh... Du tar uansett en risk når du handler på internett. Har selv blitt svindlet en gang på eBay, og forsøkt lurt av en gjenganger her inne med en relativ høy postcount. Trust no one! Du har dog mye mer forsikring på eBay, om du kan få selger til å motta penger via PayPal er du dekket gjennom dem også. Har ingen erfaring med Finn sin betalingsgaranti, men har handlet mye på eBay, og aldri noe trøbbel.
Sist endret av MannY; 29. juni 2011 kl. 00:18.
Ebay er ganske rock solid ja, kjøpt mye der. på finn har jeg bare kjøpt noen bøker til 2-300kr noe som ikke er det største tapet om det skulle være en svindel. Skjønner at folk kan bli litt paranoide her siden seinest i forig uke var det jo en som hadde blitt svindla for 15 Laken.

ville kansje som noen sier her tatt og skaffet litt gode opplysninger om den du skal kjøpe av, adresse,mobil,navn osv greit og ha.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Trådstarter
Handelen gikk fint Brukte finns betalingsgaranti og fikk varen og alt i orden