Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3155
Hei, noen som vet hvor lange fengselskøene er i Oslo-området nå? Jeg fikk en dom for 2mnd siden og har ikke hørt noe fra kriminalomsorgen enda. Jeg er student og ferdig med studiene om 1,5år. Er det noe mulighet for å få utsatt soningen til etter endt studie? eventuelt i sommeren som kommer. Det er en 6mnd lang dom, håper på å få gå ut etter 2/3
Er nok lange køer nå, corona og smittevern.

Men du kan jo eventuelt søke om fotlenke, vet ikke hva du er dømt for men det opplyses om at dommer opp til 6mnd kan man søke om fotlenke. Passer jo greit for en student i disse tider tenker jeg.

https://www.kriminalomsorgen.no/fotl...535886.no.html
Avhengig av hva du studerer så er det kanskje mulig å studere mens du soner? To fluer i 1 osv.
Det blir vel i overkant mye tid alene på cella har hørt, og da kan det jo være befriende og kunne plukke fram pensum og virkelig gjøre dypdykk i boklisten og tilleggslitteraturen slik at du avleder tungsinnet og tåler å høre døren som låses bak deg, for da vet du at du har mange timer disponibel til lesing og ta notater. Kanskje kan du høre med studiestedet om det er mulig å løse det praktiske og du kan evt. kontakte kriminalomsorgen og sjekke med de også om det er mulig å sy sammen et opplegg som gjør at du kan fullføre studiet på normert tid.