Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2432
Hey medfreaks, ser det er flere som er drevne innen esiggs å vapors her.
Jeg røkte i mange år opptil 3 pakker tobakk i uka, men er nå nede i 3 pakker i mnd, takket være snus.
MEN, jeg har en SWAG

Mulig litt eldre modell som jeg fortvila har prøvd å få til å bruke, men jeg klarer bare ikke å dra det ned uten å mer eller mindre hoste meg ihjæl, ett annet problem er også når jeg først såvidt klarer å dra noe ned, så kommer det lite til ingen røyk ut igjen.


Min mor klarte å slutte med tobakk på dagen faktisk da hun fant esigg me mentol, jeg klarer som sagt ikke trekke ned uten at jeg dævver av hoste, noe jeg ikke gjør med tobakk.
SWAG`ns instillinger foreløpig er på 15W å 0.47ohm.
Er det noe jeg har stilt inn feil? Jeg må føle jeg trekker godt med røyk inn å blåser godt med "røyk" ut, men slik ståa er nå så klarer jeg ikke trekke en dritt av det ned på lungene.
Noen kloke hoder som kan veilede eller gi tips?

Normalt sett røyker jeg Rød3, løst rullet så jeg får godt trekk å masse røyk.
Sist endret av Eyeamare; 8. desember 2020 kl. 13:07.
Etter min erfaring så kommer du til å slutte å hoste etterhvert, kommer litt an på hvor mange mg nikotin det er i væsken du bruker. da jeg selv brukte elsigaretter før hostet jeg veldig mye i starten men tok ikke lange tiden før det sluttet, hostet selv ingenting av sigaretter.

Det med at det ikke kommer så mye damp kan ha noe med at du ikke har mer en 15w
Har bøttevis med juice, å alle er på 18mg nikotin, prøvde å bumpe opp Watten til 30, å det ble merkbart mere røyk på retur ja.
Har så jækla lyst å få til å bare kutte ut tobakken helt, både økonomisk å helsemessig sett, det eneste som har stoppa er at jeg som sagt hoster så jeg tror lungene plutselig ligger på salongbordet.
Men hvordan gjøres det? Altså, når jeg ruller meg røyk å røyker så trekker jeg jo ikke røyken rett på lungene, jeg drar jo trekke i kjeften for så å trekke ned, er det meninga å dra vape/esigg rett ned?
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Har bøttevis med juice, å alle er på 18mg nikotin, prøvde å bumpe opp Watten til 30, å det ble merkbart mere røyk på retur ja.
Har så jækla lyst å få til å bare kutte ut tobakken helt, både økonomisk å helsemessig sett, det eneste som har stoppa er at jeg som sagt hoster så jeg tror lungene plutselig ligger på salongbordet.
Men hvordan gjøres det? Altså, når jeg ruller meg røyk å røyker så trekker jeg jo ikke røyken rett på lungene, jeg drar jo trekke i kjeften for så å trekke ned, er det meninga å dra vape/esigg rett ned?
Vis hele sitatet...
Det kommer ann på utstyret, du får esigg som skal trekkes direkte ned i lungene DL(direct lungs), de som skal fra munn til lungene MTL(mouth to lungs) og det finnes esigg som visstnok kan gjøre begge.

Jeg, som deg, var en tobakksrøyker så jeg har en MTL esigg og er svært fornøyd med det, ingen tobakk og nede i 8 mg nikotin.

Jeg blei lei av alt peset med såkalt penn, så gikk over på en litt større sak, innokin kroma-r, med en zlide tank.

Watt kommer ann på hvilken coil du bruker, jeg bruker 1,6 ohm og syns 11 watt fungerer utmerket. Det er ingen mangel på røyksky hos meg.

Jeg er ikke dreven på esigg, så jeg valgte noe enkelt som fungerer, jeg kommer aldri til å modde en esigg og jeg liker at det er enkelt å fylle, rengjøre og dampe problemfritt.

Og hosting er helt vanlig de første dagene med esigg.
Sist endret av Kloakk; 8. desember 2020 kl. 13:48.
Hvis du hoster såpass så ta deg en tur til legen...
For å være på den sikre siden...
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Har bøttevis med juice, å alle er på 18mg nikotin, prøvde å bumpe opp Watten til 30, å det ble merkbart mere røyk på retur ja.
Har så jækla lyst å få til å bare kutte ut tobakken helt, både økonomisk å helsemessig sett, det eneste som har stoppa er at jeg som sagt hoster så jeg tror lungene plutselig ligger på salongbordet.
Men hvordan gjøres det? Altså, når jeg ruller meg røyk å røyker så trekker jeg jo ikke røyken rett på lungene, jeg drar jo trekke i kjeften for så å trekke ned, er det meninga å dra vape/esigg rett ned?
Vis hele sitatet...
Ser at et av problemene er at du bruker 18mg det er mye... tror heller 6-10mg hadde vært fint, for rød3 er vel den sterkeste tobakken å? Får du sjekket hva coilen din tåler? Siden alle coiler har forskjellige omhs og watt. Så den kan være f.eks 35- 50w å 0,2omhs.

Å det kommer ikke noe særlig røyk ut av 15w, så spørs det hvor lenge du inhalerer selvfølgelig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser at et av problemene er at du bruker 18mg det er mye... tror heller 6-10mg hadde vært fint, for rød3 er vel den sterkeste tobakken å? Får du sjekket hva coilen din tåler? Siden alle coiler har forskjellige omhs og watt. Så den kan være f.eks 35- 50w å 0,2omhs.

Å det kommer ikke noe særlig røyk ut av 15w, så spørs det hvor lenge du inhalerer selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Se der ja, dette var intresant, det minste jeg har er 12mg, bare noen få flasker, å coilen sier 25-35w, ser litt dårlig men tror det er 0,5ohm?


Å takk til både Kloakk og kaffebønne, infoen hjelper noen med flere tips å tricks så blir jeg kjempegla, må kjøpe meg nye coiler nå før juleferie, å SWAG`n er oppgitt til 1-80W, men nå kommer dumt spørsmål, coil å tenner er det samma tingen?

Skal tømme ut å fylle på 12mg å prøve nå
Sist endret av Eyeamare; 8. desember 2020 kl. 14:04.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Har bøttevis med juice, å alle er på 18mg nikotin, prøvde å bumpe opp Watten til 30, å det ble merkbart mere røyk på retur ja.
Har så jækla lyst å få til å bare kutte ut tobakken helt, både økonomisk å helsemessig sett, det eneste som har stoppa er at jeg som sagt hoster så jeg tror lungene plutselig ligger på salongbordet.
Men hvordan gjøres det? Altså, når jeg ruller meg røyk å røyker så trekker jeg jo ikke røyken rett på lungene, jeg drar jo trekke i kjeften for så å trekke ned, er det meninga å dra vape/esigg rett ned?
Vis hele sitatet...
Vil nå si at 18mg er veldig sterkt så ikke rart du hoster da ville kanskje tatt noe litt svakere
bytta tenner(coil?) som var på 40-80w til 25-35w, å 12mg`s olje, ble bedre men hoster som fy, men skal kjøre på noen dager nå å se om hosten gir seg etterhvert
Tusen takk for hjelpen så langt folkens <3
Sist endret av Eyeamare; 8. desember 2020 kl. 14:30.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
bytta tenner(coil?) som var på 40-80w til 25-35w, å 12mg`s olje, ble bedre men hoster som fy, men skal kjøre på noen dager nå å se om hosten gir seg etterhvert
Tusen takk for hjelpen så langt folkens <3
Vis hele sitatet...
Kan evt også prøve å kjøpe juice med mer vg enn pg, ofte er det 50/50 men finnes opp til 100, men pg kan vare ganske harskt, evt er juicen gammel, nikotin får en ganske rar harskhet den også hvis den er gammel,
Shitt, vg/pg 50/50 å opptil 100?! Aner ikke en døyt hva det er jeg vettu, men at juicen jeg har er gammel er sant, hvertfall par-3 år gammal alle flaskene mine, uåpna da.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
bytta tenner(coil?) som var på 40-80w til 25-35w, å 12mg`s olje, ble bedre men hoster som fy, men skal kjøre på noen dager nå å se om hosten gir seg etterhvert
Tusen takk for hjelpen så langt folkens <3
Vis hele sitatet...
Er det maks 15w på modden/stikken din? Du burde prøve å finne en coil som er 15w isåfall f.eks 5-20w så er det også hva coilen funker best på, den kan funke mellom 20-40w men så funker det best om det er f.eks 25-35w
Dette vet du kanskje men om coilen er ny så må juicen trekke seg inn i coilen først siden det er bomull på innsiden å da brenner hele coilen seg hvis du ikke venter, vente tid er rundt 15min
max 35w på den jeg satt i isted, bytta fra en med max 80w.
Men det siste du nevner der skal jeg faktisk huske på når jeg bestiller meg nye å setter inn en ny, la det stå å trekke før jeg fyrer opp Var ikke klar over den biten så takker Selve SWAG er oppgitt operativ fra 1-80W, Men prøvde coil oppført fra 40-80W å d ble bare helt jævli, så bytta til25-35Watts, ble bedre
Sist endret av Eyeamare; 8. desember 2020 kl. 15:45.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
men at juicen jeg har er gammel er sant, hvertfall par-3 år gammal alle flaskene mine, uåpna da.
Vis hele sitatet...
Et kjapt søk så stod det at de fleste juicer holder seg til opptil 2år.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
max 35w på den jeg satt i isted, bytta fra en med max 80w.
Men det siste du nevner der skal jeg faktisk huske på når jeg bestiller meg nye å setter inn en ny, la det stå å trekke før jeg fyrer opp Var ikke klar over den biten så takker
Vis hele sitatet...
Greit å nevne at det fins rda, rdta osv så du kan lage coiler selv... da kan du fylle på å dampe med engang nesten.. typ 1min
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, greit å ha det lavt... iallfall med så mye nikotin. Det blir jo bare ubehagelig når man ikke er vant til så høy watt/nikotin
skal bestille ny juice å coils på rundt 25/45W, å holde meg til 10mg nikotin tenker jeg spennende for jeg har så lyst å få full erstatning for den jævla rullingsen
Må forøvrig nevne at jeg flere ganger iløpet av tråden har pådratt meg opptil flere nikotinsjokk..

Hva betyr det at det er Støtte for temperaturstyring med Ni200 nikkel, titan og rustfritt stål?
Sist endret av Eyeamare; 8. desember 2020 kl. 15:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja du kan også tenke på at du brukte 3 pakker i uka å det er jo over 600kr å for det får du jo en vape med juice for... så du brukte 3 i måneden på slutten, men forsatt... helt sinnsykt hvor mye billigere damping er, så dette sparer du mye penger på.
Haha, når jeg dampa med høy nikotin så blir man ordentlig tung i pusten å alt spinner oppi hodet ditt
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
skal bestille ny juice å coils på rundt 25/45W, å holde meg til 10mg nikotin tenker jeg spennende for jeg har så lyst å få full erstatning for den jævla rullingsen
Må forøvrig nevne at jeg flere ganger iløpet av tråden har pådratt meg opptil flere nikotinsjokk..

Hva betyr det at det er Støtte for temperaturstyring med Ni200 nikkel, titan og rustfritt stål?
Vis hele sitatet...
at du kan velge temperatur, ie 200 grader, så blir ikke dampen varmere enn det, dog etter min mening er det lite vits, kan like godt bare kjøre på watt, dog mener at rustfritt stål og nikkel burde bare kjøre på temp modus
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
at du kan velge temperatur, ie 200 grader, så blir ikke dampen varmere enn det, dog etter min mening er det lite vits, kan like godt bare kjøre på watt, dog mener at rustfritt stål og nikkel burde bare kjøre på temp modus
Vis hele sitatet...
Ja da forholder jeg meg til Watt-instillinger til jeg får en bedre forståelse av alle settingene, kan heller utforske senere hvis jeg bare kommer over den jækla hostinga, regner med det er pga dampen?, siden jeg ikke hoster noenting av ren tobakk.
Ble så jækla imponert over at modern etter 45år med tobakksrøking bare switcha uten no problem på dagen, ballsy!
Men skal jeg få til dette så må jeg bare finne rett oppsett, rett mg å sånt, i have hope! <3
For ikke snakke om pengene man sparer, er jo 300+ pr pakke med papir nå om dagen!
Sist endret av Eyeamare; 8. desember 2020 kl. 16:16.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Ja da forholder jeg meg til Watt-instillinger til jeg får en bedre forståelse av alle settingene, kan heller utforske senere hvis jeg bare kommer over den jækla hostinga, regner med det er pga dampen?, siden jeg ikke hoster noenting av ren tobakk.
Ble så jækla imponert over at modern etter 45år med tobakksrøking bare switcha uten no problem på dagen, ballsy!
Men skal jeg få til dette så må jeg bare finne rett oppsett, rett mg å sånt, i have hope! <3
For ikke snakke om pengene man sparer, er jo 300+ pr pakke med papir nå om dagen!
Vis hele sitatet...
ja, er ganske vanlig for de fleste å hoste når man starter med vaping, kan ta litt tid, tok vel 1 uke for min del å bli kvitt det, men bare vært problem i starten, har vært av og på med sigg og vape ett par år
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
ja, er ganske vanlig for de fleste å hoste når man starter med vaping, kan ta litt tid, tok vel 1 uke for min del å bli kvitt det, men bare vært problem i starten, har vært av og på med sigg og vape ett par år
Vis hele sitatet...
Cool å takk for hjelpen skal prøve dette en uke fremover nå så jeg kanskje kommer over den hosteperioden, allerede funnet bedre innstillinger på SWAG`n, å det hjalp jo milevis med å gå fra 18mg nikotin til 12mg! forskjellen er jo nesten himmel å helvette

Har hatt den liggende i ett par år, prøvd litt nå å da men blitt så demotivert pga hosten å garantert feil mg å innstillinger på dingsebomsen
Sist endret av Eyeamare; 8. desember 2020 kl. 16:36.
Ehm 18 mg er mye faktisk. Jeg ble helt balle på 18 mg og holder meg på 6-8.