Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Dato?
Lørdag 15. desember 76 66,67%
Fredag 21.desember 50 43,86%
Flervalgsavstemning Stemmegivere: 114. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  124 17450
Nå nærmer det seg jammen jul igjen og i den anledning har jeg et ønske om å invitere deg til et (uoffisielt) nFF julebord.

Jeg synes et julebord er en passende måte å ønske julen velkommen og i tillegg fungere som en god grunn for å omgås masse kule mennesker.

Jeg vet vi har pleid å holde votes for å bestemme en dato for treff sånn til vanlig, men denne gangen tar jeg styring og sier at vi kan stemme på to datoer. Dette av to grunner:
-1. Jeg gidder ikke sette opp flere alternativer i voting-systemet.
-2. Det er julebordsesong og for å ha mulighet til å få et sted å samles og kanskje spise må vi antagelig bestille et bord.

Bortsett fra at ideen om en nFF-julebord virker veldig lokkende for min del tenker jeg det blir en veldig grei avslutning på året for alle freaks før dere stikker til familie, hjembygda, utlandet eller whatever de siste dagene av året. Èn siste knall dag må man nesten ha før man bruker de neste ukene på å trykke i seg så mye marsipangris og/eller akevitt man klarer.

Dette blir på mange måter et standard nFF-treff; man møter opp ved tigeren utenfor Oslo S på et gitt tidspunkt, for så å rusle videre til et egnet sted for litt inntak av mat og brus. Her kommer vi til å sitte en liten stund og prate om alt en freaker prater om; politikk, røverhistorier, kunst, lagring av data i nettverk og hvem av jentene som er penest(personlig holder jeg en knapp på luni *kremt*)... Uansett.. Etterhvert som timene flyr unna vil kidsa kanskje stikke hjem og se barnetv og vi eldre freaks kan ta oss en voksenbrus på en passende bar.

Jeg har ikke planlagt noe annet enn at det skal holdes nFF-julebord, så forslag om eventuelle spisesteder og generell drøfting av treff-forløpet taes i tråden: jeg/vi er åpne for forslag fra alle kanter.

For å sitere Jonta:
Til informasjon for newbies:
- Vi opererer ikke med aldersgrenser, akkurat som på forumet
- Du kan ta med deg folk som ikke er medlemmer på nFF(til et visst nivå)
- Du trenger ikke å ha et minimum av poster eller fartstid på nFF
- Vi pleier å spise mat, drikke drikke, og diskutere det vi ønsker å diskutere der og da
- Det er ikke vår oppgave å dokumentere treffet for dere som ikke dukker opp
- Noen kommer nok til å drikke alkohol, med måte. Dette er ikke rustreff


(om jeg telte rett så stenges voten den 9. desember)
Sist endret av moret; 16. november 2012 kl. 01:56.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sannsynligheten er nok stor for at jeg kommer innom, var trivelig sist..
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Jeg kan være med hvis noen har en sofa til utlån. Taxi er en gode studentbudsjettet mitt ikke tåler
Yiha!
Jeg drar ikke hjem før 23. desember... vil gjerne ha julebord 21. desember, men da er det også Rave to the Grave. og dagen etter er det post-apokalyptiske saft og boller. Den 15. har jeg eksamen. Men igjen, Rave to the Grave blir det jo sannsynligvis ikke noe av i Norge(?) så kanskje vi kan ha Freaks to the Grave i stedet eller noeee(?)

Jeg har flere soveplasser btw!
Bor 5 min med trikk unna Oslo S. (Det høres slækkere ut enn det er)
Sist endret av kn^tte; 16. november 2012 kl. 02:33.
Du kan ikke ditche post-apokalyptiske saft og boller, nei.
22 desember høres knall ut, er det noe sted fra tidligere treff som har vært bra?
Er det ikke best den 15 desember da de fleste (?) har reist hjem innen 21?
Er vel kansje mange som har lagt litt ekstra planer den 21. også, pga den hypa datoen.
Sist endret av KjellFresh; 16. november 2012 kl. 03:19. Grunn: vdfs
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Er vel kansje mange som har lagt litt ekstra planer den 21. også, pga den hypa datoen.
Vis hele sitatet...
Om dette var et sammentreff for folkene på nyhetsspeilet og ikke freakforum så skal du ikke se bort ifra det nei.
Høres kult ut, hadde det fett på Freakfest, men kan ikke den 21. Har sånn Reunion med 3. klasse Påbygg jeggikk i :P
Reiser til Oslo for å dra på Swedish House Mafia konsert den 21. Hadde vært jævlig fett med NFF julebord ene dagen og SHM konsert den andre dagen. Perfekt slutt på advent! 21 Desember plx
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Om dette var et sammentreff for folkene på nyhetsspeilet og ikke freakforum så skal du ikke se bort ifra det nei.
Vis hele sitatet...
Har da aldri sagt noe om det, men lurer på hvor mange fester jeg veit som blir arrangert den dagen, noe som har null med Nyhetsspeilet å gjøre...
Kan dessverre ikke den 21., for da skal jeg drikke Kool-Aid sammen med en gjeng fra Nyhetsspeilet :P

[COLOR="White"]Dette er forøvrig bare tull som sikkert mange skjønte, men verdt å nevne det likevel, sånn at dete ikke tar hensyn til dette når dere velger dato.[/COLOR]
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Eksamen 17. desember, så må bli 21. dersom jeg skal få tatt turen.
Dette hadde jeg selvsagt aldri turt å møte opp på, men jeg synes det er gøy at dere samles litt i RL også!
Sitat av Susanna Vis innlegg
Dette hadde jeg selvsagt aldri turt å møte opp på, men jeg synes det er gøy at dere samles litt i RL også!
Vis hele sitatet...
Fordi vi alle er knivstikkende psykopater eller fordi du er sjenert? Tro meg, de fleste her inne er gode, men kanskje nerdete innenfor sitt tema, mennesker.
Sist endret av Pagliacci; 17. november 2012 kl. 02:33.
Satser på at jeg kommer, dog litt vansklig å planlegge så lagt frem i tid for meg.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Fordi vi alle er knivstikkende psykopater eller fordi du er sjenert? Tro meg, de fleste her inne er gode, men kanskje nerdete innenfor sitt tema, mennesker.
Vis hele sitatet...
Man vet jo aldri om det lusker en øksemorder rundt?

Nei jeg er jo (tilsynelatende ihvertfall) voksen da. Tror jeg lar ungdommen ta seg av treffene og bare sitter her og slenger med leppa isteden.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Man vet jo aldri om det lusker en øksemorder rundt?

Nei jeg er jo (tilsynelatende ihvertfall) voksen da. Tror jeg lar ungdommen ta seg av treffene og bare sitter her og slenger med leppa isteden.
Vis hele sitatet...
du skulle bare visst hvor bred aldersgruppen er på freak, har hørt det er alt fra 15-16 til opp i mot 50.

ikke noe vits å nøle, hadde mitt første treff i sommer, var overasskende bra.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
På treff har jeg møtt folk på alt fra 13 til 60+.

Jeg har vært på rundt 25 nFF-treff (avhengig av hva man teller med), og har fortsatt ikke blitt knivstukket eller øksemyrdet.

AFAIK har ingen andre blitt det på nFF-treff heller.

Flott idé moret!
Skriver i denne for å "lagre" den i hukommelsen.

Stemte på lørdag den 15, av 2 grunner:
Da har ikke "juleferien" startet for folk flest. og det er på en lørdag. Fredag er man gjerne ekstra sliten etter jobb, og det er digg å bare komme seg hjem og slappe totalt av.

Får håpe på at jeg husker på dette når tiden nærmer seg =)
Hypnotisk loverboy
Sandoon's Avatar
Jeg er definitivt med!
Jeg kommer ikke til å delta, men det er mulig jeg kan stille opp som sjåfør for dem som bor rett utenfor Oslo, dersom det trengs.
Veldig synd med datoene siden jeg har ekstremt lyst til å komme, men drar til Russland den 14.
Hadde garantert møtt opp om det hadde vert den 7. eller 8.

EDIT: Veldig bra du tar initiativ moret. Husker du var en artig fyr fra sist freak treff.
Sist endret av Zetta; 18. november 2012 kl. 00:41.
Fett dette. Jeg blir med om det blir den 15., og sannsynligvis med om det blir den 21. Det blir vel ikke noe penklærjulebord?

Avhengig av reisetilbud er det kanskje mulig at jeg trenger en sofa/et gulv å sove på, om det er en snill freak som tilbyr.
Jeg stemte for begge valgene, da begge dagene passer for meg.

Har ingen avtaler eller ting å gjøre de to dagene, så jeg møter opp med mindre noe uventet skjer!
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Flott initiativ, moret

Stemte for 15. desember da dette er nærmest dagens dato, og lengst ifra dagene rett før julaften, som har tendenser til å bli ganske hektiske.

Gleder meg til å møte kjente og ukjente fjes!
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av jonnis Vis innlegg
Det blir vel ikke noe penklærjulebord?
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør nok ikke det.
Jeg vurderte å sette dresscode til minimum skjorte, men fant fort ut at det kom til å resultere i 3-4 freaks på treff. Av den grunn er det fritt fram til å ta på seg akkurat det man ønsker, om det er dress eller slitte jeans+hettegenser
Sitat av moret Vis innlegg
Nei, det gjør nok ikke det.
Vis hele sitatet...
Finfint...
Sist endret av jonnis; 18. november 2012 kl. 14:57.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trenger sofa da omså, så skal jeg ta meg fri og fly til Oslo vist det blir den 15.!

Er forsåvidt en sjarmerende og (ganske) høylydt nordlending, med godt humør.
Sist endret av Mozzie; 26. november 2012 kl. 16:28.
Sitat av moret Vis innlegg
Nei, det gjør nok ikke det.
Jeg vurderte å sette dresscode til minimum skjorte, men fant fort ut at det kom til å resultere i 3-4 freaks på treff. Av den grunn er det fritt fram til å ta på seg akkurat det man ønsker, om det er dress eller slitte jeans+hettegenser
Vis hele sitatet...
Uansett dresscode så vedder jeg på at moret kommer i full dress, slik som på forrige freaktreff
Skulle gjerne møtt opp fordi jeg synes folk her virker veldig hyggelige og fulle av liv, men har VELDIG strenge/ konservative foreldre så tror det blir til neste år når (må jo være en tradisjon!) jeg har passert 18
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Zetta Vis innlegg
Uansett dresscode så vedder jeg på at moret kommer i full dress, slik som på forrige freaktreff
Vis hele sitatet...
Skal ikke se bort ifra det :P
Men, det skal sies at jeg har vært veldig glad i hettegenserne mine den siste tiden når regn og vind har gjort seg gjeldende. Vi får se, vi får se.


Sitat av Nissen1995 Vis innlegg
Skulle gjerne møtt opp fordi jeg synes folk her virker veldig hyggelige og fulle av liv, men har VELDIG strenge/ konservative foreldre så tror det blir til neste år når (må jo være en tradisjon!) jeg har passert 18
Vis hele sitatet...
Det blir alltids arrangert et treff eller to i løpet av senhøsten
Angående foreldre så finnes det muligheter for at jeg kan ta en telefon eller til og med en kaffe om det er noen som trenger en person å knytte opp mot forumet. Jeg er kanskje ikke verdens beste forbilde om man leser alle postene mine, men jeg er ihvertfall ikke en 54år gammel, bartbærende kidnapper og anser meg selv som en temmelig respektabel person.
(Og nei, jeg er ikke noe dop-hue til vanlig om folk skulle tro det. Jeg ser heller ikke ut som et )
Takk for tilbudet moret, men tror det er lettere å glede meg til neste gang
Har lyst til å være med, men reiser sørover med stavangertoget den 14. des. Så det passer dårlig i år, får heller med neste år!
please ikke peppes?
Skulle gjerne vært med, men er ikke bare bare når man bor i Harstad.
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
please ikke peppes?
Vis hele sitatet...
Akkurat tid og sted bestemmer kollektivet. Jeg har personlig ikke kjempelyst til å dra på Peppe's, men for å samle mest mulig folk på et sted der brorparten kan trives må man gjøre visse ofringer.

Om noen har andre forslag som kan fungere for rundt 20pers(som jeg håper møter opp), flesteparten sette pris på og som ikke koster alt for mye penger så ikke nøl med å poste
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Er enig i at en pizzarestaurant er det beste stedet med servering for en så allsidig gruppe.

Ville holdt en knapp på Egon på jernbanetorget, pizzaen er ikke særlig god, men mye av det andre de lager er digg. Peppes og Dolly som er mest kjent har riktignok heller ikke noe kvalitet på pizzaene. Det spiller forsovet ikke noen særlig stor rolle for meg hvor vi møtes, er ute etter en kald cola og en god konversasjon.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Kommer det noen uten sædproduksjon?
Sitat av Lima Vis innlegg
Kommer det noen uten sædproduksjon?
Vis hele sitatet...
Jeg kommer kanskje :-)
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Fuck...
Er i Oslo den 19. og 20... så rekker ikke noen av tidspunkta.
Får bli til neste år, da det ikke passer og lommeboka ikke er feit nok i juletia for en ussel kid.
Sitat av sali Vis innlegg
Jeg kommer kanskje :-)
Vis hele sitatet...
ojoj! noen tar opp kampen med Luni!

OT: skal prøve å tenkte på et mer spennende sted som har plass til oss alle.
▼ ... over en uke senere ... ▼
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Alright Alright!
Da er avstemningen stengt. Og ifølge flertallet holdes Oslo-regionens julebord lørdag den 15.desember.
Hele 76 stemmegivere: gawd damn! Det er veldig bra og da håper jeg det blir et bra oppmøte også

Så, over til tha shizzle:
Siden jeg er treff-mester og selvutnevnt sjef så tar jeg stand og sier at oppmøte er klokken 16:00 ved tiger-statuen utenfor Oslo S. Om noen kommer tidligere/senere så kan jeg antagelig være kul og dele ut telefonnummeret mitt. Dette kan taes nærmere på PM.Om noen trenger treff-reminder så kontakt meg på PM, jeg kan sørge for at du husker det. Siden jobben betaler telefonregningen min er det ikke noe stress å spamme medlemmer med SMS heller
Jeg jobber til kl 17 på Lørdag, så får vel henge etter og komme meg innover da.
Jobber til 17 jeg og men siden faren min kommer til byen og okkuperer kåken den helga hadde det kanskje passa bra iår
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Jeg kommer likevel til tross for eksamen 18. des.
Ser ut til å bli bra oppmøte, gleder meg
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Kan desverre ikke komme den 15. Det er siste fridagen vi har her på folkehøyskolen før ferie, så da må det ut å drikkes med folket.
Er rendez-vous planlagt enda?
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cortec Vis innlegg
Er rendez-vous planlagt enda?
Vis hele sitatet...
?rendez-vous?
Hva mener du spesifikt med dette?
Sitat av moret Vis innlegg
?rendez-vous?
Hva mener du spesifikt med dette?
Vis hele sitatet...
Møtepunkt.
http://www.thefreedictionary.com/rendezvous