Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2968
Jeg har akkurat kjøpt meg en restautant/bar i Thailand og har tenkt å bruke en del lokale kunstnere til å dekorere både gaten utenfor og og en fjellvegg som ligger inntil baren. Jeg regner med å bruke veldig mye maling til dette og kommer til å kjøpe dette fra kina.
Malingen bør være litt selvlysende eller skinne littt ekstra når de blir belyst og dekke godt på asfalt og fjell. Fjellveggen er veldig fin og slett. Det bør også tørke fort og tåle juling av storm, kraftig sol og regntid uten at kunsten blir dårligere i fargene. Er det noen som kan tipse meg om hvilke type spray og utstyr som jeg bør bruke og gjerne noen tips for dette er helt nytt prosjekt for en 63 åring pensjonist. Det nytter ikke å be Thaiene om dette for da vil de kun bruke maling som de kjøper av kjente og får returprovisjon så dette må jeg fikse selv for å få noe som varer uten å bli flådd av Thaiene.
wow! det høres helt sinnsykt tøft ut!
Har ikke veldig mye peiling, men jeg ville satset på oljebasert utendørsmaling. litt samme sjanger som når du maler hus. Kanskje en blank fixering på toppen for ekstra holdbarhet?
Vannbasert er billigere men holder ikke i nærheten så lenge som oljebasert.
Du får tak i selvlysende maling evt. bruk maling som lyser i UV lys og sleng opp noen lamper til å lyse dem opp om kvelden. Selvlysende maling slutter å lyse etter en stund og trenger lys for å "friskes opp".
Husk også å sjekke om malingen vil bleikes i sola. (brent meg på den før)

aner ikke om det her hjalp deg det minste, men jeg ble bare veldig engasjert!
Trådstarter
4 1
Temaet vill bli pink floyd og har tenkt å kalle baren for The wall. Jeg har "betalt" politiet for å male 50 meter av gata som går utefor, men jeg får kun stenge gata for å male den mellom 0200-0500 i en uke så det må gjøres i etapper slik at det blir tørt før morgenrushet for bilene skal jo kjøre der uten å ødelegge motivene og håper på fine effekter av billysene som passerer. Inne blir det brukt spotter for effekter.
Montana cans. Tørker på to minutter og sitter i 10 år.
sweet! det høres ut som en bar for meg! Liker billys effekt ideen din.

men: du får hurtigtørkende oljemaling. Jeg har desverre ikke peiling på hvor du får tak i det fra kina, men jeg vet det finnes i det minste!

Edit: Hoss har adskillig mer peiling enn meg ivertfall!
Sist endret av Miza; 25. juli 2010 kl. 03:39.
det innebærer jo seff at du har erfarne grafittimalere dersom du velger cans. Hvis du sponser tur til Thailand, så skal jeg male veggen din gratis jeg.
jotun lady og meg
Trådstarter
4 1
Sitat av HossCarter Vis innlegg
det innebærer jo seff at du har erfarne grafittimalere dersom du velger cans. Hvis du sponser tur til Thailand, så skal jeg male veggen din gratis jeg.
Vis hele sitatet...
Takker for tilbudet, men det blir desverre litt feil for det er viktig å bruke lokale kunstnere og musikere til baren for å få dem til å vanke der som igjen forhåpentligvis vil bli et trekkplaster og rimelig underholdning til baren.
Når man skal lage en slik bar er det veldig viktig å bruke og være inne med de lokale. Hadde det vært på et typisk turiststed så hadde det vært litt annerledes.
Du er vell ikke i fra narvik?
Trådstarter
4 1
Sitat av Time Vis innlegg
Du er vell ikke i fra narvik?
Vis hele sitatet...
Nei. Arendal, men har bodd mange år i far east
Sitat av pinkfloyd Vis innlegg
Jeg har akkurat kjøpt meg en restautant/bar i Thailand og har tenkt å bruke en del lokale kunstnere til å dekorere både gaten utenfor og og en fjellvegg som ligger inntil baren. Jeg regner med å bruke veldig mye maling til dette og kommer til å kjøpe dette fra kina.
Malingen bør være litt selvlysende eller skinne littt ekstra når de blir belyst og dekke godt på asfalt og fjell. Fjellveggen er veldig fin og slett. Det bør også tørke fort og tåle juling av storm, kraftig sol og regntid uten at kunsten blir dårligere i fargene. Er det noen som kan tipse meg om hvilke type spray og utstyr som jeg bør bruke og gjerne noen tips for dette er helt nytt prosjekt for en 63 åring pensjonist. Det nytter ikke å be Thaiene om dette for da vil de kun bruke maling som de kjøper av kjente og får returprovisjon så dette må jeg fikse selv for å få noe som varer uten å bli flådd av Thaiene.
Vis hele sitatet...
Liker dette, høres ut som en god ide å det blir sikkert flott Legg ut noen bilder etterpå da

Men Kina trur jeg ikke har så god maling.. Spania derimot (Montana Cans's)
http://www.montana-cans.com/
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
jeg tar den gratis hvis du betaler tur og spray :P men serriøst, så ville eg satset mtn 94 og alien poltergeis, alien er lav trykk selvlysende maling på 250ml bokser:
http://www.montanacans.net/bestillin...spray/item,264
http://graffiti.no/mailorder/ : finnes vell en "dupli color- nigthrocker" der, den er glow in the dark
http://www.montanacans.net/bestillin.../mtn-94-400ml/ : beste noensinne

lykke til, og for all del GI OSS BILDER!