Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4362
Haaaallaiss,


Jeg lurte på om noen har erfaring med og male på tog i oslo ``?


*er det vanskelig og komme fram til togene ?

*er det mye vakter som passer på plassene der togene står `?


Og et siste spørsmål, må man ikke være veldig varsom hvor man tråkker på tog skinnene, ? med tanke på strøm ??


takk for seriøse svar !!
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Strømmen går i kabler over toget så null sjanse for strøm... Mer vet ikke jeg av disse spørsmålene.
Har svar på spørsmålene, men gidder ikke å hjele til å ødelegge noe så fasinerende som tog! Hva er vitsen med å bruke sprayen der? Hva oppnår du?
Trådstarter
Jeg Spørr bare, Har ikke på nåen Måte tengt og "tagge" ned togene !!
Hook opp med noen som maler vell? Enklere blir det ikke
Tog i oslo er ganske vannskelig mener jeg. Da mesteparten står nede på Oslo S. Som igjen er rimelig overvåket.
Dette er mye enklere å gjøre på steder der toget stopper og gjerne står 6 timer over natten. Tenk endestasjoner for lokaltog

Da er det enklere å ta T-banen i Oslo områder. Gjerne endestasjoner, da står tbanene pluttselig i et kvarters tid og venter. Perfekt for maling.

Se gjerne Grovt Skadeverk 2 for inspirasjon.

Kan legge til:
Angående strøm: Dette trenger du kun å tenke på når du skal ta T-banen da disse er det eneste framkomstmiddelet i Norge som har størm gående på bakken. Så skal du ta T-banen, pass på hvor du går.
Tog har strømkablene 4 meter i lufta, så om du ikke er veldig veldig høy har du nok klaring til å male.

Nå har jeg aldri malt tog i Oslo så jeg kan ikke si noe om vakthold på togstasjonene her, men i bygdene er det svært lite vakter.

Hett tips:
Ta tog til en endestasjon der togene står over natten. Mal toget, ligg over på plassen(drikk, pul og kos deg). Ta toget hjem
Trådstarter
Aha, takk før info,


Men vist det skulle vært så hadde jeg garantert gjort dette på natta !

Men går togene hele natta ? vist ikke, vill det da vært lurt og male på ende stasjonene ?
Graffiti.no > forum > Graffitirelaterte spørsmål sticky.
Sånn jeg har opplevd det så går de siste togene fra Oslo S i 1-2 tida på natta til lokaltog-endestasjoner. Så begynner de gjerne ikke gå igjen før 7 kanskje. Så da står de pluttselig stille der i 5 timer.

Jeg vil anbefale å male på endestajonene da det er der togene står lengst(alt fra 3 - 5 timer[mer eller mindre], masse maletid), i stedet for i oslo da de kanskje ikke står mer enn noen minutter.
Vil anbefale å se litt i rutetabeller og på nettet, der står det masse info om når togene går fra oslo og kommer tilbake.
Eksemplevis så står det kanskje at et tog går til... Elverum, som et eksempel, klokka 0100. Men, så går det kanskje ikke et tog fra Elverum til Oslo mellom 0000 til klokka 0700. Det betyr da at det toget som kommer til Elverum klokka 0230(aner ikke hvor lang tid dettte egentlig tar btw så tok en sjangs og sier 1,5t) står stille der og venter til det skal gå igjen klokka 0700 før det drar tilbake. Som igjen betyr at dette toget står stille i Elverum i 4,5 timer...

Det betyr masse tid til dekorering
Male togene er en krevende greie , det må gjøres sent om kvelden og er ikke noe lurt og male togene på oslo s er for riski ;D mye overvåkning ! . Men sånne forlate landestasjoner kan vel ikke skade og prøve seg på , men du ødelegger jo tågene får og si det sånn , er jo et rovt hærværk . Men er gøy og vise frem sine skillz via togene da !
Trådstarter
mente t-banen folkens ! sorry !!


Er disse t-banene i bruk enda ? http://www.oslosurf.com/oslobilder/a...01/t-banen.jpg
og hvor står de ?
Sitat av cracklab Vis innlegg
mente t-banen folkens ! sorry !!


Er disse t-banene i bruk enda ? http://www.oslosurf.com/oslobilder/a...01/t-banen.jpg
og hvor står de ?
Vis hele sitatet...
De er fortsatt i bruk, iallefall vest for majorstuen og i sentrum.
Men hvis du skal male de, lag ordentlig grafitti, ikke bare tagg som hvilken som helst tenåring..
Trådstarter
Sitat av Kramer Vis innlegg
De er fortsatt i bruk, iallefall vest for majorstuen og i sentrum.
Men hvis du skal male de, lag ordentlig grafitti, ikke bare tagg som hvilken som helst tenåring..
Vis hele sitatet...



tru du meg!, vist jeg skulle lage nåkka så skal det faen ikke bli nåkka shit btw!
T-baner: det er jo ganske riski greier
Stats på endestasjoner her også: Bergkrystallen(kind of kjent for god graff-layup), Sognsvann++ Og sent på kvelden/natta. Da går de gjerne med stort mellomrom så du faktisk har tid til å gjennomføre greiene og så er det ikke så mange folk som kan ødelegge for deg. Husk at mange endestasjoner(om ikke alle stasjoner) er kameraovervåket, så bruk maske.

Har aldri malt T-baner selv, så du må nesten gjøre mer reasearch selv her desverre.
Tog er ikke vakkert så bare grafitt dem mye finnere får min skyld
å strøm er det minste du ska bekryme deg får.
De vognene du har bilde av de går fortsatt noen strekninger. Mange av de står i vognhallen oppe på majorstua. Hender også det står noen på Grefsen stasjon.
Men, vil anbefale å hooke opp med noen som driver med tog/tbaner ofte, da disse gutta har en enorm kunnskap om hvor togene står, da også om de står under bakken, hvordan du kan komme deg dit, og hvilke bevoktning vognene har.
Graffiti forum kan hjelpe selv om det er shitloads med smågutter som leker gangster der om dagen, eller hvem vet, kanskje noen ser tråden din her

Lykke til uansett.
Merka at noen tog sto med dørene åpne midt på linja innover mot Oslo fra drammen. Kan ha vært en tilfeldighet, men om man går en tur langs linja øker jo sjansene for å støte på noe sånt.
T-bane er skumle greier!
Høy strøm, mye overvokning osv..
Mal heller tog. Sjangsen er også større for at malinga de ruller dagen etter.

Men hvis du vil vite mer om t-baner, lag en tråd på www.graffiti.no - Diverse graffiti reaterte spørsmål.
Lokaltogene står veldig skjeldent på endestasjonene, de blir satt på steder som Sundland (Drammen) og Filipstad (Oslo) Det er høye gjerder, men ikke mye overvåking.

Men poenget med å tagge på tog ser jeg ikke, de blir som oftest tatt ut av rute med en gang taggen er oppdaget og blir så vasket med spesialvaskemiddel og store vaskemaskiner.

De gamsle røde t-banene er på vei ut, og erstattet med hvite. Har hørt snakk om at disse har en spessiel coating så maling ikke setter seg så godt fast. Vet ikke om det er sant eller ikke.

De vogene du kan velge mellom i Oslo er
http://www.tbane.no/images/xxsmall/1051430.jpghttp://www.tbane.no/images/xxsmall/1404.jpg

Hadde jeg skulle tagget hadde jeg heller tagget på en linjegods/nor-cargo/Bring container.
Da disse skjeldent blir vasket og blir sendt rundt hele Norge.
Maaaan ! DEr fikk jeg ein glimrene idee , graffitere ned linjegods er ikke en dumm idee ass ! Men å male tog og t-bane er riski greier , men kontakt folkz som driver på med slikt så går det greit , men uanz å male tog eller t-bane er jo bare får "Show off " vise folk at du kan sakene dine , men linjegods ikke noe dårlig idee !
Jeg vet ikke jeg, om det kan bli litt vanskelig å tagge på containere siden de har sånne perforerte vegger.
http://www.whdavis.co.uk/images/containers/c_df_norcargo.jpg

Og der containerne er er det ofte godt vakthold, pass på.
Sitat av cracklab Vis innlegg
Jeg Spørr bare, Har ikke på nåen Måte tengt og "tagge" ned togene !!
Vis hele sitatet...
Korfor spørr du då?
Virker ikke som du har mye erfaring Cracklab, derfor ser jeg ingen grunn til å hjelpe deg med å hoppe rett på noe av det mest risikable man kan gjøre som graffiti artist. For all del mal, men ikke gjør dumme feil
Mal heller containere som ikke står på vogner.

peace!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har du bilder eller noe av de graffitiene du har laget fra før av interisert i å se vilken skala du maler på ?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Xzip Vis innlegg
Har svar på spørsmålene, men gidder ikke å hjele til å ødelegge noe så fasinerende som tog! Hva er vitsen med å bruke sprayen der? Hva oppnår du?
Vis hele sitatet...
et SYKT kick, og koffor ikke?
t-bane er en bich! MYE sikkerhet, og du må være rask som F får å pulle av noe slikt! ville heller hengt litt rundt på steder hvor du VET det er writere som går linja, som f.eks writersbech eller no (sorry dårlig staving btw). ville nok heller malt på linja, da dette er enklere, litt mer "rewarding" og blir seinere buffa

Sitat av Kentryllo Vis innlegg
Maaaan ! DEr fikk jeg ein glimrene idee , graffitere ned linjegods er ikke en dumm idee ass ! Men å male tog og t-bane er riski greier , men kontakt folkz som driver på med slikt så går det greit , men uanz å male tog eller t-bane er jo bare får "Show off " vise folk at du kan sakene dine , men linjegods ikke noe dårlig idee !
Vis hele sitatet...
ingen som har sett izzat?! ville da heller racka noe av innholdet
Sitat av drittsekken Vis innlegg
ingen som har sett izzat?! ville da heller racka noe av innholdet
Vis hele sitatet...

Pass på så du ikke møter en saddiq og hans crew da.
HAHA xD har sett issat ja , men er jo i nyere tid nå , nyere tåg som kjører , men ja har malt lenge bor i stavanger tenker og kansje prøve meg på noen her i byen vi har ikke trikker det suger litt , så må bli tåg eller kunne det vært en idee og male ned busser , kunne blitt fett eller ? ;D
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
busser er enkle og mye bedre å male på, gå for de!
Sitat av drittsekken Vis innlegg
busser er enkle og mye bedre å male på, gå for de!
Vis hele sitatet...
mye stress da:P synes vegger er best jeg
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ikke litt stress! her i bergen (som teller for 10 stemmer) er det ÅPNE bussterminaler, hvor de står ute, uten overvåkning