Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2324
Jeg sliter med at jeg tror folk kan lese tanker og snakke gjennom tanker. Vennligst pøs på med alle argumenter til hvorfor dette ikke går. Tro meg, jeg trenger ekstremt mange argumenter. Er diagnosert med schizophreni. Går på medisiner, bruker ingen andre rusmidler bortsett fra alkohol.
Setter utrolig pris på det. Takk
tenk "jeg skal drepe deg" og se om de reagerer
Trådstarter
5 0
Har gjort dette begge veier. Jeg tenker da bare at de ikke er redd. Og hvis jeg ber dem drepe meg, så lar de være fordi det er mer pinende å la meg gå rundt slik jeg gjør
Anonym bruker
"Elektronisk Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler deg å se videoer/lese bøker/høre på podcasts etc. om skeptisisme/rasjonalisme. Er masse godt materiale på YouTube, det hjalp meg veldig ut av vrangforestillinger når jeg hadde psykose.
Trådstarter
5 0
Thanks. Må si jeg ler litt når jeg ser det finnes en undergrunnskanal

Men er som sagt psykotisk, så det forsvinner fort ut vinduet også er jeg tilbake igjen
Sist endret av Murky; 28. oktober 2018 kl. 23:06.
Hadde jeg funnet ut at jeg kunne lese noens tanker hadde jeg lett invitert de på poker..Eller klespoker.
Det er svært mange mennesker som hevder å kunne lese andres tanker, spesielt de med schizofreni. Dette har blitt testet grundig ifra flere hold, og resultatene viser at det er en generell konsensus i at telepati slik det blir beskrevet ikke er mulig. Konklusjonen blir at disse menneskene hadde et feil inntrykk av virkeligheten, hjernen hadde tolket omverdenen på en uriktig/ unormal måte, noe som resulterer i uvanlige/ uriktige og ofte ulogiske konklusjoner hos de rammede. Hjernen vår brukes til å tolke inntrykkene vi får ifra omverdenen, og vi har sett at mennesker som har uvanlig høye nivåer av signalstoffet dopamin i visse deler av hjernen vil tolke inntrykkene av omverdenen feil. Disse vrangforestillingene arter seg også relativt forutsigbart, og det ikke uvanlig at en opplever telepati hvis du har nettopp denne ubalansen i hjernen. Det er faktisk et symptom. Det egentlig ikke så rart når du tenker over det; hjernen vår er jo det redskapet vi bruker for å tolke inntrykkene våre, når det oppstår en feil i dette systemet så er det ikke så merkelig at vår opplevelse av omverdenen blir uriktig.

Vi vet at disse symptomene bedres hvis vedkommende tar medisiner som senker dopamin-nivåene i disse områdene av hjernen (antipsykotika). Du har fått en diagnose som setter deg i samme bås som alle de andre som opplever at de kan benytte seg av telepati slik du beskriver, og du (som alle andre) vil med veldig stor sikkerhet feile en eventuell testing av ekstrasensorisk persepsjon (eks. telepati).

Det å ha opplevde overnaturlige evner evner er altså ikke et tegn på at du faktisk har overnaturlige evner, men heller et rimelig sikkert tegn på at du har en kjemisk ubalanse i hjernen som fører til illusjon av at du har slike evner.
Sist endret av Relevant; 28. oktober 2018 kl. 23:49.
Er det slik at disse egenskaper kommer og går? Om så er tilfelle kan det være seg at du nå er på et «dårlig sted».
Det finnes mange måter å takle det på. Som nevnt er det mye lektyre rundt dette, men fagpersoner kan og inneha veldig gode teknikker.
Hjelp vil være lurt uansett vil jeg mene.
Trådstarter
5 0
Hehe

Takk for alle svar.
Det har seg sånn at jeg ikke kan lese andres tanker, men andre kan det
En schizofren hjerne er en rasjonell person fanget i et nett av irrasjonelle følelser og fremmede tanker. Ofte handler det om en følelse av at hverdagslige tilfeldige ting har en dyp mening. Den rasjonelle delen prøver å tolke denne følelsen, og kommer fram til ting som at andre er ute etter deg, at du er en gud eller har et spesielt mål med livet, at dine tanker kommer utenfra eller at de lekker ut, at alt som skjer er del av en stor konspirasjon, etc.
Mennesker kan ikke lese tanker, men noen kan være dyktige nok til å tolke dine ubevisste signaler (kroppsspråk, stemmeleie, ordvalg++) slik at det sikkert kan føles sånn. Hvis du argumenterer for hvorfor du tror dette er virkelig vil det være lettere for oss å komme med konkrete motargumenter.
Sist endret av tihihihi; 29. oktober 2018 kl. 12:13.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fordi både Russerne og Amerikanerne pøset på milliarder med dollars for å kunne utvikle teknikker som klarsynthet, tankelesning og ut av kroppen opplevelser for militære formål. Ingen av de kom frem til noe konkret, så når verdens to supermakter har peiset så mye ressurser inn i paranormale evner uten resultat kan vi trygt si at det er bullshit.
Det er en trasig utfordring, men noe dypt fascinerende med forespørselen. Den mest gripende scenen i "A beautiful mind" er når John Nash klarer å resonnere seg frem til at vrangforestillingene er vrange. Medisinene strippet han for kognitive evner, vrangforestillinger tok han på avveie. Ved hjelp av logikk og forståelse/støtte fra nærmiljøet kunne han fortsette arbeidet sitt.

Hvordan kan du bevise at dine tanker ikke er mottatt ved telepati? En strategi kan være å utføre en handling i blinde, la oss si at du har 4 flagg i samme lomme, det må ikke være mulig å kjenne forskjellen på flaggene ved berøring eller andre sanser. Så lenge du har øynene lukket har du ingen kjennskap til hvilket flagg du har tatt opp og vifter rundt med. Personen du møter på kan ikke unngå å legge merke til fargen på flagget. Hvis du har telepatiske evner burde du kunne motta riktig svar med en betydelig høyere frekvens enn vill gjetting (p=0,25)

Jeg håper du fortsetter med tankeeksperimentet ditt og at du finner avvik i din tolkning av virkeligheten og det som faktisk skjer. Matematikk ljuger ikke til deg.
Sist endret av supercali; 29. oktober 2018 kl. 13:43.
Som kjent utlovte James Randi på et tidspunkt en premie på 1 million dollar til den som kunne demonstrere et overnaturlig fenomen under kontrollerte omgivelser. Utfordringen ble framsatt i 1964 (men da først med betydelig lavere premie) og sto seg fram til 2015, uten at noen "vant". Vil si at det er overveiende sannsynlig at om tankelesing faktisk var mulig så ville noen cashet inn den premien.
Trådstarter
5 0
Takk for svar. Setter pris på det. Lar denne stå, mulig jeg titter inn å ser gjennom gamle eller nye innlegg. I tilfelle noen andre har denne psykosen, noe som er garantert så vil det sikkert hjelpe de og