Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1025
Hei.

Noen som vet om det er pass kontroll på flyreise fra denmark til norge? Reiste fra norge til denmark uten noe form for id sjekk men er litt usikker på tilbake veien da vet jeg båten har kontroll.

Problemmet i seg selv er ikke pass, men at jeg er uten visum i schengen??

Setter pris på svar fra folk som har reist denne strekningen med fly i sommer eller seneste tid. Tenker også hva kan jeg forvente med i tollen på flyplassen? sjekker dem pass?

Vet at det kan skje random stikkprøver over alt, men tenker nå om dem har fast kontroll fra denmark til norge.
Sist endret av DupZionau; 7. august 2018 kl. 23:38.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er ikkje passplikt i norden for nordiske statsborgere. Førerkort og bankkort er stortsett nok. Flyselskap som SAS bryr seg i praksis ikkje. Tollen kan kreve gyldig legitimasjon og gyldig opphaldstillatelse/visum. Det samme kan politiet. Innad i Schengen-området har eg stortsett aldri vorte spurt om legitimasjon for å sjekke inn på fly. Eg har vorte spurt om pass i eit par tollkontroller her og der.

Flyselskap som Ryanair har rykte på seg for å kreve pass uansett.
Sist endret av vidarlo; 7. august 2018 kl. 23:44.