Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2071
Kunne ikke finne noe om det, så jeg lager en tråd på det. Det er ett oppstartsfirma som planlegger å lansere en ny type digital valuta (bør ikke forveksles med kryptovaluta) og i praksis gir bort en mengde av valutaen til nye brukere for å bygge ett nettverk. Jo flere brukere, jo større mulighet for at det blir en greie - høna og egget situasjon om du vil.

Det er en risiko med å melde seg inn, og det er at du registrerer eposten din. Klikker du på alt av lenker du får på epost er dette kanskje ikke noe for deg. Det er også en risiko for at du får reklame på eposten du registrerer deg med. I bunn og grunn er det ikke spesielt farligere enn å registrere seg på PSN (som har blitt hacket), facebook (når det var nytt) eller andre sider, men jeg vil ihvertfall gi en liten heads up ettersom ikke alle er like forsiktige med hva de gjør på nett.

På nettsiden sin FAQ side, eller, jeg poster heller en link: https://initiativeq.com/

Det er relativt nytt ut ifra hva jeg forstår, ikke så mye info å hente inn i bunn og grunn. Den/de som startet det har jobbet hos PayPal tidligere, og de har jobbet med en modell hvor hver Q i teorien skal bli vert $1 hver - sett at nok folk bruker tjenesten.

Hva tror dere om dette produktet? Eventuelt hva tror dere om å registrere seg?
Sitat av trenbro500 Vis innlegg
Nei.
Vis hele sitatet...
"Nei" man burde ikke vente med å registrere seg, eller "nei" man burde ikke registrere seg? Ikke spesielt mye mat i svaret ditt...
Høres ut som at du reklamerer for et pyramidespill. Tror nok jeg står over, gitt
Sitat av Marshmallows Vis innlegg
Høres ut som at du reklamerer for et pyramidespill. Tror nok jeg står over, gitt
Vis hele sitatet...
Man får Q for de man inviterer direkte, ikke noe lenger ned. Jeg har heller ikke postet noen invite link. Jeg er heller interessert, og ønsker feedback (som er grunnen til at jeg postet epost advarselen for eksempel).
Sitat av SlimSanta Vis innlegg
Man får Q for de man inviterer direkte, ikke noe lenger ned. Jeg har heller ikke postet noen invite link. Jeg er heller interessert, og ønsker feedback (som er grunnen til at jeg postet epost advarselen for eksempel).
Vis hele sitatet...
I rest my case.

Jobber du for dette "firmaet", eller er det du som eier det?
Slapp av, er ikke pyramidespill, siden det er jo ikke noe man putter penger inn i. Du bare lager profil. Lag en fake email osv. om du er redd for personopplysninger.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Slapp av, er ikke pyramidespill, siden det er jo ikke noe man putter penger inn i. Du bare lager profil. Lag en fake email osv. om du er redd for personopplysninger.
Vis hele sitatet...
Første faktiske svar, takk
Dinside skriver om Initiative Q, og etter å ha lest artikkelen vil jeg si meg svært skeptisk til å registre meg på Initiative Q.
Om jeg i det hele tatt skulle vurdert å registrere meg hos Initiative Q, ville det vært med en e-post adresse opprettet kun for å registrere meg hos Initiative Q med unikt passord, og alle jeg eventuelt sendte invitasjon til ville jeg oppfordret på det sterkeste å gjøre det samme dersom de ville registrere seg.
Kan godt hende de ikke har tenkt til å bruke informasjonen de samler inn til andre formål enn hva Facebook og Google allerede gjør, uten at det på noen måte endrer hvordan jeg ville forholdt meg til Initiative Q.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Dinside skriver om Initiative Q, og etter å ha lest artikkelen vil jeg si meg svært skeptisk til å registre meg på Initiative Q.
Vis hele sitatet...
Jeg sjekka kommentarfeltet slik at dere andre skal få slippe.




DETTA ÆKKE EN SKÆMM ASSÅ GUTTA!!11!1!1!!!!
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg sjekka kommentarfeltet slik at dere andre skal få slippe.

DETTA ÆKKE EN SKÆMM ASSÅ GUTTA!!11!1!1!!!!
Vis hele sitatet...
Tror du mente sarkastisk, men jeg er nå meldt opp

https://initiativeq.com/
Sist endret av meitemark; 17. november 2018 kl. 01:10. Grunn: Fjerning av ref-id
Det er ikke bare å bli med og få utdelt valutaen. Man må invitere fem venner innen en viss tidsfrist for å få full uttelling. Og så må man gjøre mer, og mer, og mer...

https://davidgerard.co.uk/blockchain...yramid-scheme/

Det holder altså ikke bare å melde seg på med en falsk mail-konto. Man må jobbe litt og spamme andre for å få flere til å bli med.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er ikke bare å bli med og få utdelt valutaen. Man må invitere fem venner innen en viss tidsfrist for å få full uttelling. Og så må man gjøre mer, og mer, og mer...

https://davidgerard.co.uk/blockchain...yramid-scheme/

Det holder altså ikke bare å melde seg på med en falsk mail-konto. Man må jobbe litt og spamme andre for å få flere til å bli med.
Vis hele sitatet...
Fra linken over:

The signup list collates the following information:

people who think get-rich-quick schemes can work;
people who will get their friends to sign up for a get-rich-quick scheme;
a full network graph of said people.