Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2259
Hva :LSD
Hvem : Kongen, Ole Peder samt Greven.

Husker ikke dosering.

Dette var andre gang jeg og Ole Peder turet på lsd sammen, vi hadde fått med oss Greven da han ville oppleve dette.

Vi hadde satt av en lørdag og var i gang ganske tidlig på dagen (rundt 11 på morgenen).
Startet rolig med musikk, god stemning, en del forskjellige frukt.
Personlig føler jeg en gledesbrus i kroppen den første halvtimen, gleder meg rett og slett. Har på følelsen att det var ganske likt for de andre også.
Huset vi brukte for anledningen var under litt oppussing og var derfor avskilt litt her og der til min store glede, huset fikk en helt ny dimensjon, stuen føltes først som en varm og god plass mens kjøkken og spisestue var mer luftig og fri, soverommet ble ganske fort ett timeout sted der man følte seg litt alene.

Jeg har ikke veldig god oversikt over tidsforbruk i de forskjellige fasene, men etter ca 45 til 50 minutter begynte ting å skje for min del, ”HD”, ting begynte å bli ganske klart , lyd ble ende klarere samtidig som jeg opplevde ”electronic Bugs” musikken stoppet uten noen særlig grunn og TV-en skrudde seg av.

Ca 2 timer ut i det hele begynner moroa skikkelig for min del.
Jeg velger å sette meg ned for å tegne : jeg husker godt att jeg ler og ler mens jeg tegner , det starter som ett fjell, men så snur jeg arket og ser ett skikkelig nesegrev, jeg viser dette til Ole Peder og han ser ikke med en gang hva det er, men nevner ”nesegrev” og jeg bryter ut i latter, plutselig mens jeg har det som morsomst prøver jeg å selge tegningen. Jeg leker at jeg er en auksjonarius og ender til slutt med å selge bildet til Ole Peder for 1 million kroner etter en ganske intens budrunde med Greven. Jeg får da en intens aufori og glede i å ha solgt mitt første ”kunstverk” og jeg ser at de andre deler min glede.

Ca 3 timer ut i det hele begynner det jeg husker best.
Jeg begynner å skifte karakter psykisk. Jeg begynner å dikte opp en figur, ”Kongen”, en ganske sær original type, dette kommer til å prege turen ganske kraftig.Jeg går rundt i huset og peker på ting mens jeg sier ” den er min, den er min ” Jeg ser at Ole Peder og Greven har stor glede av min karakterendring, jeg lirer av meg sitater som ” En god maur, jobber godt”.
Utover i turen begynner alt å bli en stor parodi , jeg klarer ikke skille mellom oppdiktet karakter og virkelighet. Jeg står med nesen høyt i sky og peker rundt meg, jeg prater på inn og utpust og slipper ingen til.
Jeg peker på Greven og sier ” Hei, du.. ikke se på meg sånn, GREVEN. Ikke tru at selv om kongen dør så blir kongeriket ditt ” Jeg snur meg dernest rundt,sier ”Hei, jeg må ha en pause fra dere 2 as, dette blir for intenst” og går inn på ett anent rom.

Ole Peder går ut en tur, jeg bor ved sjøen så jeg forstår at det virker spennende, personlig er jeg helt låst i karakteren Kongen, jeg kan absolutt ikke gå ut, jeg har bitt veldig varm og svett og velger derfor å dusje, Greven derimot ruller seg inn dyner og puter, mens han skrur av alt lys å kjører musikk over anlegget.
Ole Peder kommer tilbake etter en stund og kan absolutt ikke fatte å begripe tidsbruken han har hatt, når jeg forteller alt jeg har gjort siden han gikk ut ser jeg at han blir forvirra.

Klokken nærmer seg 1700, ting roer seg ned heldigvis og Kongen er bare en figur igjen, jeg har fått tilbake mitt eget sinn og vilje, vi går ut mot en holme i skjærgården. Naturen er absolutt på sitt beste denne dagen, varm høstdag, sola skinner og sjøen er rolig, jeg sitter på ett svaberg å tar livet helt med ro, plutselig ut av ingen ting kommer en taubåt tøffende fordi BAKLENGS , dette var ett utrulig syn. Bakket i en utrulig fart.

Det begynner å bli roligere for min del rundt 1900 og ender stille og rolig i 22 tiden, av alt så blir jeg meg selv igjen sittende å se på ”keep up with the Kardashians” bare for å toppe en ellers syk dag for meg .

I ettertid kan jeg se at Kongen er en parodi på Fleksnes, jeg hadde hatt en periode der jeg var svært glad i å se på den serien og kan fort se for meg att dette var til inspirasjon.

Noen andre som har opplevd lignende psykisk endring?

Kjempe morsom tur for min del.

Takk for meg .
Hørtes ut som en rimelig morsom tur, KP
Høres ut som en bra tripp, vet ikke hvor erfaren du er med andre psykedeliske men setting kan ha mye å si, og det hørtes ut som omgivelsene var bra

Her kan du lese min trip(http://freak.no/forum/showthread.php?t=283827) når jeg tok 4 milligram, noe som tilsvarer ca 40 doser, og hvordan hele trippen som startet relativt bra sluttet nokså dramatisk
Jeg hadde på det tidspunktet prøvd lsd før men ikke like potent som denne. jeg hadde også hvert borte i litt andre forskjellige greier. Jeg har brukt samme omgivelser og plass alle gangene og veldig fornøyd, er som du sier , viktig med omgivelser.
Det jeg likte med den turen beskrevet her er den karakter endringen, total ugjenkjennelig. aldri opplevd lignende


Den trippen din er tatt ut av ett anent univers, det må jeg si. fantastisk lesning.
Sist endret av KongOgGreven; 20. oktober 2015 kl. 16:32. Grunn: la til noe
Haha. Tidenes rapport! Har selv alltid vært fan av Fleksnes. Og har selv som du nevnte, en periode der jeg var glad i å se på den faktisk.. gjorde bare rapporten enda mer gøyal med det i tankene.