Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2397
Min første kjenskap til psykadelisk tur. Jeg kjennte jeg gledet meg, og kunne ikke vente.
Vi var 4stk som trippet sammen, 3 av oss hadde ingen kjennskap til fleinsopp, mens alle andre
hadde en eller annen form for psykadelsik medikamenter fra tidligere. Mens jeg gledet meg til min
første tur av slag.

Klokken 10 startet dagen med en blå valium og en go runde på bong hos meg.
Og ventet forsovidt på at siste man skulle dukke opp. Jeg ble litt utolmodig så når klokken slo
11.00 begynnte jeg å kose røyke litt Fluesopp og etter ca 2g røyket fluesopp i bong forsvant både
hasj feelingen og den bedugget feelingen fra den blå, alt spant litt i huet, men alt ble virkelig,
virkelig og klart. Nesten om en brisen men naturlig følese, en vag tilfreds følese av lykke. Jeg har røyk fluesopp
en del gang tidligere, og må si at dagene som følger, føles meget bra psykisk. Soppen i seg selv er
harsj, men når jeg laget til en vannbong for den, begynnte jeg å like smaken av den.

Når klokken nermet seg 1730 inntok vi fleinsoppen i form av te, ca 5g vær (tørket). Og hadde bestemt oss for å gå
ut i naturen, og jeg tenkte for meg selv, vi rekker aldri frem til skogen før dette som jeg ikke vet hva
jeg forventer intreffer, da vi kom nesten frem, måtte vi over en liten bro over en bekk )Ca 50m til målet vårt... Hvor 2stk begynte å flippe litt ut ,
jeg skjønnte ikke hvorfor dem ble så redde. Jeg kjente en glede over alt som skjedde, å hvor flott naturen og omgivelsne
rundt meg var. Hvor fantasktisk alt sammen var. Alt var overvelmende, jeg ble stående litt for meg selv å bare kikket ut over alt, det var så mye intrykkk
at det ble litt forvirrendes, men naturlig forsovidt... Men midt i alt, begynne di andre 3 å gå hjem da alle flippet litt ut mens jeg stod litt i igjen på broen,
jeg trivdes i omgivelsene ute. Jeg tenkte så at fikk fulge etter dem, det føltes som det var en lang quest for å komme seg hjem (En tur som normalt sett tar 10min) tids perspektivet
i seg selv kan jeg ikke defeniere noe spesielt, da tidsperspektivet forsvant totoalt.

Når vi kom hjem, bestemte jeg meg for å prøve å få litt mer intensitet i dette for jeg kjennte litt skuffelse, jeg tror jeg hadde mye større forventringer
, så jeg mekket sammen en god MJ sammen med AM, og resten av fleinen jeg fant ca 15stk som jeg drakk i spiste. Da begynnte det å kvikkne til litt.

Jeg satt meg for meg selv ute i hagen i en stol med en siggaret og en full 1.5l flaske vann. Og kikket på buskene som pustet rolig og fint og vaien i alle
slags rettninger. Jeg kjennte en større følese for naturen, dens kraft. Så gikk det opp for meg at det var ett stort tomt rom inne i meg som jeg ikke får fylt,
noe jeg forsovidt var klar over. Men da kunne jeg nesten se/føle det tomrommet. Så når turen sluttet, var jeg litt skuffet, og tenkte. Thats it, oppskrytt..
Men det var nok selv jeg som ikke klarte å "gi" slipp.

Men likevel, hadde jeg en tilfredstilt følese dagene som kom. Mye glede, ser veldig anderledes på verden, legger mer merke til små ting. Så jeg ser frem til
å forsette neste tur. Men da med en kanskje større dose, i en setting helt alene. Uten MJ & Blå.

Fleinsopp er en mektig, intens og vakker sopp!

Jeg kan også si at jeg har lest meg meget mye opp på mye innen pyskadelika, og kan mye fakta! Men som sagt, det hjelper ikke å vite hvordan en sykkel fungere, hvordan
den skrues sammen, hvordan man bruker den, så lenge man aldri har prøvd å sykkle!

Og tilslutt.. Ettersom dette er første tur, tar jeg gledlig imot tips for fremtiden. Skulle dem ikke passe inn her, så vær ikke redd for å send meg en PM.
Sitat av Entheo Vis innlegg
Klokken 10 startet dagen med en blå valium og en go runde på bong hos meg.
Vis hele sitatet...
Første feil.

Sitat av Entheo Vis innlegg
Jeg ble litt utolmodig så når klokken slo 11.00 begynnte jeg å kose røyke litt Fluesopp
Vis hele sitatet...
Andre feil.

Sitat av Entheo Vis innlegg
Når klokken nermet seg 1730 inntok vi fleinsoppen i form av te, ca 5g vær (tørket).
Vis hele sitatet...
At du tok 5g av tørket fleinsopp og ikke opplevde mere enn dette har jeg vansker for å tro på. Hvor mye veier du, hvilken kropp har du, alder? Mitt tips er å vente med hasjen til etter peaken, når er på vei ned og virkelig merker at ting har dabbet av endel. At du blander div. rusmiddler (Før og under turen) er med å forhindre den spirituelle følelsen sopp gir fra seg, mener jeg personlig. Kanskje du burde revurdere hvem du tripper med neste gang, eventuelt hvor mange. Ettersom du ser at dere var fire personer som trippet hvorav tre av dere var nye til opplevelsen mens alle andre hadde en eller annen form for psykadelsik medikamenter fra tidligere regner jeg med at dere var omlag seks+ personer?

Vil du forklare hvordan du ser på verden nå kontra før? Kjenner meg igjen når det kommer til å legge mer merke til små ting, dette er en veldig fin gave. Kan dette tomrommet du snakker om være urelatert til flein, eventuelt noe du ble påmindt av soppen at du ikke har fått gjort enda/angrer på?

Håper du får en mer spirituell tur neste gang, og at du får fyllt opp tomrommet ditt med både mye kjærlighet og forståelse
Godt å høre at du tenker å legge fra deg mj og blå ved neste tur. Valium og tripping er stort no no. (Personlig mener jeg benzo er søppel som man burde holde seg laangt unna uansett, men det får du finne ut av sjøl).

Ellers synes jeg trippen din høres usannsynlig mild ut, om det virkelig var 5g du intok. Og merkelig at 15 fleinsopp (ca et halvt gram) skal gjøre noen særlig forskjell etter å ha inntatt 5g før på kvelden. Jeg tenker at det enten må være feil at du inntok 5g med sopp, eller at valium eller eventuelle andre legemidler du går på har redusert intensitet på trippen din betydelig.

5g skal være nok til å møte fjerdedimensjonsfolka og ellers bli tatt helt på bærtur. (Såkalt heroisk dose)
Trådstarter
3 0
Hvor mye veier du, hvilken kropp har du, alder?
Vis hele sitatet...
65kg 1.78 ca 30år.

Kanskje du burde revurdere hvem du tripper med neste gang, eventuelt hvor mange. Ettersom du ser at dere var fire personer som trippet hvorav tre av dere var nye til opplevelsen mens alle andre hadde en eller annen form for psykadelsik medikamenter fra tidligere regner jeg med at dere var omlag seks+ personer?
Vis hele sitatet...
Vi var totalt 4stk. Så neste tur, blir en tur alene. Jeg tror jeg hadde alt for store forventinger. Samt at jeg hadde Benzo i blodet fra tidligere på dagen (Noe jeg aldri bruker, men fikk ett tips) Som jeg angret siden.

Vil du forklare hvordan du ser på verden nå kontra før? Kjenner meg igjen når det kommer til å legge mer merke til små ting, dette er en veldig fin gave. Kan dette tomrommet du snakker om være urelatert til flein, eventuelt noe du ble påmindt av soppen at du ikke har fått gjort enda/angrer på?
Vis hele sitatet...
Jeg ser verden på en forsovidt lysere måte. Litt mer energisk, psykologisk reset? Kanskje en måte å si det på? Ja, det tomrommet, er noe jeg har lett lenge etter, urelatert flein, men det kom utrolig kraftig frem under substanset, som om jeg kjente det, kunne se det, men ikke visste hva det var. Noe jeg tror jeg vil utforske mere.

Samt en artig sak å fortelle var at jeg så ord som ble fortalt? Rett å slett..

Mye som skal synke inn..

========================

Ellers synes jeg trippen din høres usannsynlig mild ut, om det virkelig var 5g du intok. Og merkelig at 15 fleinsopp (ca et halvt gram) skal gjøre noen særlig forskjell etter å ha inntatt 5g før på kvelden. Jeg tenker at det enten må være feil at du inntok 5g med sopp, eller at valium eller eventuelle andre legemidler du går på har redusert intensitet på trippen din betydelig.

5g skal være nok til å møte fjerdedimensjonsfolka og ellers bli tatt helt på bærtur. (Såkalt heroisk dose)
Vis hele sitatet...
Som sagt, resten av gjengen var langt langt avgåre og fikk 5g flein opplevelsen. Så jeg har mer tro på at Valiumen kanskje stjal mye av min quest, eller at jeg hadde alt for store forventninger. Fordi det er veldig vanskelig å forklare en slik opplevelse. Men somsagt, så har omstendigheter alt å si, jeg er rimlig sikker på at det var under feil omstendigheter.
Sitat av Entheo Vis innlegg
....eller at jeg hadde alt for store forventninger.
Vis hele sitatet...
Mulig valiumen stjal endel ja. Benzopreparater ødelegger også mye av eventuell positiv innsikt og helbredende faktorer. Valium og psykedelika er egentlig bare for dem som typisk misbruker psykedelika som en "flipp". Det er vanskeligere å badtrippe, ja, men skarpheten, innsikten og den mentale psykedeliske opplevelsen blir sterkt redusert eller ødelagt.

5g. fleinsopp går det igrunnen ikke an å ha for store forventninger til (iallfall etter min og venners erfaring). Det overgår som regel alt av forventninger (med mindre man går på medikamenter som reduserer intensitet betydelig). Det vil typisk ta deg med på en ayahuasca-lignende opplevelse om du lukker øynene og lar soppen ta deg med på tur.

Jeg vil advare mot og ta enda større dosering neste gang, da valiumen som sagt kan ha spilt en stor rolle her.

Ellers anbefales fasting. Internalisering alene uten beroligende medikamenter vil sannsynligvis ta deg langt dypere, og muligens møter du vesener i andre dimensjoner.

Lykke til

tillegg: mistenker også at te-laginga kanskje ikke har vært optimal. At soppen har vært trukket for kort tid f.eks. Man bør trekke soppen to ganger i 10-15 minutter for å trekke mest mulig virkestoff ut av soppen.
Sist endret av Bearass; 29. september 2015 kl. 21:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.