Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 9575
Heihei! Jeg har lenge trappet ned fra xanor nå. Brukt all slags benzo i mange år, men xanor har vært det store problemet. Nå helt på slutten av nedtrappingen deler jeg 0,5 i 2. Så 0,25mg dagen.

IDAG fikk jeg 150mg lyrica som eg ska bruke i overgangsfasen. Ser på bivirkningene at det e jo helt sykt? Vil jeg merke noe rus på 150mg som første gangs bruker? Eller må jeg høyere opp? Ikke at det er planen. Var no jævla dyre disse også! 1000kr på apotek! 100 glass med 2mg xanor koster 349kr? Tell me? Noen som har erfaring med bivirkninger, rus eller andre ting. Vet at folk som bruker heroin liker å blande det.
Kan brukes som rusmiddel, da med angstdempende og noe stimulerende effekt.
Lyrica er vell mest kjent for å være en booster for andre rusmidler, jeg har lite erfaring med akkuratt dette men har hørt at det skal være veldig potent å mikse.

Sikkert noen som kommer med erfaringer mtp dette.
Lyrica er et Antiepileptikum, og brukes i hovedsak mot Perifer og sentral nevropatisk smerte. Eventuelt som tilleggsbehanding mot epilepsi. Dog, de skriver det også ut for både generalisert angstlidelse og andre spesielle pasientgrupper. Fikk prepararatet selv mot søvn i starten, og det fungerte flott med tanke på at søvnighet faktisk er en av de klassiske bivirkningene veldig mange får slik du kan lese på felleskatalogen. Dog, da jeg startet på de for å ta en pause fra benzodiazepiner gikk det virkelig rundt for meg. Svimmelhet og balanse var det første som tok meg på sengen. Jeg har aldri opplevd lignende selv på Ketamin og lignende. For meg kunne jeg forsøke å gå fremover men kroppen strittet imot, og jeg isteden tilbake. Kunne miste en halv pose med sukker utover gulvet og lignende. Deretter kom konsentrasjon og hukommelsesvanskene. Jeg fikk også problemer med å snakke. Sammen med hukommelsestap og stadig mer sløret syn ble toppen av kaken de psykiske hallusinasjonene jeg opplevde. For min del passer ikke dette preparatet å gå på fast, i alle fall. Dette er min individuelle erfaring.

Ja, det potenserer andre substanser som opiater, etanol, CNS-beroligende legemidler og så videre. Men dette er noe en bør ta på alvor. Med samtidig bruk av andre CNS-beroligende legemidler er det rapportert åndedrettssvikt og koma.

Å gå på Lyrica kan i grunnen føles litt som å være ganske stein (i rette doser) eller småfull.
Tusen takk for svar :-) jeg skal bare ta 0,25mg xanor om morningen. 150mg lyrica på ettermiddagen og 15mg remeron på kvelden. For ett år siden sto jeg på 4-6mg xanor, 50mg sobril, 45mg remeron i ca 3 år.. Så jeg syns jeg har gjort stort fremskritt. Nå slutter jeg på remeron på mandag. Og xanor neste mandag. Og da skal jeg ta ca 300mg lyrica i ca 1 mnd og da skal jeg være pillefri for første gang på veldig lenge! Zombie mode: OFF

Spydde igår etter 2 timers inntak av 300mg lyrica? Lol.. Kan hende pga jeg drakk vin. Var ikke full tho, drakk bare 2 glass rødvin. Husker jeg spydde som en gris etter første gang jeg tok subutex og spydde første gang jeg tok oxy og paralgin forte... Er det noe sammenligning? Har aldri spydd av benzo, E, speed, cola..
Sist endret av greatness; 7. juni 2014 kl. 08:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Å gå på Lyrica kan i grunnen føles litt som å være ganske stein (i rette doser) eller småfull.
Vis hele sitatet...
Kan det sikkert, men det går også an å være heldigere og slippe unna de fleste bivirkningene. Jeg har aldri opplevd motoriske vansker, svimmelhet, kvalme, eller døsighet av Lyrica. Den største bivirkningen jeg har sett etter langtidsbruk på høy dose er å bli mer distré, samt at enkelte ord noen ganger "glipper", noe som pleide å skje svært sjeldent, men skjer oftere på Lyrica. Går inn og ut av et rom flere ganger fordi jeg har glemt hva jeg skulle der, kommer på det, glemmer det igjen osv. Irriterende, men det er ingen konstant, det skjer i blant, ikke hele tiden. Ellers har det vært ytterst lite med bivirkninger. Men det er klart, det er bekymringsverdig med glipper i hukommelsen, selv om det ikke skjer hele tiden.

Vil anta at vinen hadde med spyingen å gjøre. Ville nok ikke normalt spydd av 300mg Lyrica.

Ellers er Lyrica i større doser interessant fordi det har et veldig stort spekter av mulige virkninger: avslappende, angstdempende, sedativt, stimulerende, dissosiativ-lignende effekter, CEVs, eufori, body high (hovedsaklig behagelig varm "stråling" eller kribling i kroppen), empatogen-lignende effekter osv. Men ikke dermed sagt at man opplever alt dette på samme tid. Uansett, virkningsmekanismen er ganske "simpel" men har bivirkinger på mange forskjellige systemer i hjernen, og på den måten kan det oppstå mange forskjellige og tilsynelatende paradoksale effekter.
Sist endret av panopticon; 8. juni 2014 kl. 02:17.
Gabapentin er et godt billigere alternativ til lyrica. Jeg pleide å ta det for å lindre opiat abstinenser og det hjalp.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kan hende du kastet opp av Lyrica. Enten tåler man de eller blir veldig syk av de og masse bi virkninger.
Lyrica er samme gruppe, virker like bra, de fleste blir minst dårlig av disse og får mindre bi virkninger.
Ikke er de et helv.... å sluttet med heller, kvalm og syk som jeg ble.
- Egen erfaring.
Du får nok ingen rus med mindre du tredobler doseringa di.
Og det sier med bivirkninger gjelder vel de fleste legemidler, om du leser på pakningsvedlegget om mulige bivirkninger.
Husk at bivirkningene er "oppdelt" i 1/10 , 1/100, 1/1000 osv.
Så følg det legen sier, så går det nok helt fint
Lyrica er KJENT for å gi bi virkninger.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Som pakningsvedlegget og andre i tråden sier: de bivirkningene man får er delt i prosenter. Jeg har selv ikke opplevd noen bivirkninger på Lyrica, og har ikke blitt kvalm på de. Dette er selvføleglig min individuelle erfaring.

Antar at den 150mg dosen din er delt opp i 1x75mg to ganger i døgnet? Dette er en startdose, og med mindre de påvirker eller blir påvirket av andre preparater du inntar så tenker jeg at du ikke vil merke de verste av bivirkningene med mindre du er spesielt disponert for disse. LD-50 og behandlingsdosen for Lyrica er ganske høy, så legen har mulighet til å justere dosen din en god del før han ser seg ferdig med leken. Alternativet for Lyrica - som også nevnt tidligere i tråden - er Neurotonin, men dette er en del eldre legemiddel med muligens flere bieffekter. Slik jeg har forstått det så får du Neurotonin på blå resept, men ikke og merkelig nok Lyrica med mindre du går igjennom et papirhelvete hos NAV for å få dette refundert.
Sist endret av m0b; 29. juni 2014 kl. 12:11.
Trådstarter
Det er digg nå. Startdosen min var 150mg en gang for dagen. Får lyrica gratis. Blåresept + frikort = gratis. Gikk ganske rask fra søknaden hos HELFO ble godtatt :-).. Var en dame forran meg i køen som hentet ut en 30pk rohypnol og! Kult å se :-p til dere som sier det ikke fins. Jo, hvis legen din søker om det så får du det fra Tyskland på særvilkår
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan får man lyrica på blåresept?
Sitat av jayforall10 Vis innlegg
Hvordan får man lyrica på blåresept?
Vis hele sitatet...
hør med fastlegen din. jeg fikk det på blå resept. brukte lyrica mot smerter daglig i over ett år. sluttet helt med det pga jeg synes det var for mye bivirkninger iforhold til hvor bra det hjalp på smerter.
Sist endret av deucescracked; 18. juli 2014 kl. 21:59.
Trådstarter
Vil ligge inn her at xanor nedtrappingen failet helt og jeg hadde relapse og nå er jeg på 4mg dagelig for å klare å gå på jobb i det hele tatt. Ser ut som avrusning en gang i tiden blir utveien.