Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 24673
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hehe, det går helt sikkert fint det Casemod utstilling på freakrekka (regner med du havner på freakrekka?)

Om den blir ferdig? Pff, du SKAL få den ferdig
Vis hele sitatet...
Havner nok i nærheten iallefall, skal få med mesteparten av LAN gruppa fra drøbak samt noen flere, og vi skal alle havne i ca. samme område, vi tenkte også og legge inn en hundrings ekstra hvær og kjøpe en plass vi kan lagre ting på.

Har nå iallefall fått bestilt kabinettet, håper jeg har mer flaks med den enn 800Den min.

Skal neste uke ringe og høre ang. farget plexi/lexan, og ringe til mekonomen for å høre om dem fortsatt selger matteklut/scotch brite pad (du skulle vel ikke vite om noe annet sted og få kjøpt det?)

Så skal jeg til slutt lete opp ei chrome sheet* ting så man ikke kan se inn i HK-plata gjennom kommunisttegnet, så skal jeg finne fram LEDs få en venn til å koble opp.

(Er det forresten juks om jeg får en proff til å lakke for meg? En venn av meg som jobber innenfor ett stort firma ble venn med en av lakkerne, som tilbød seg og lakke for han om han noensinne trengte det)

Uansett, håper det kommer seg i live, og at det kommer til å se sånn rimelig pent ut.

*Se på MNPCTech aka. Monstermawd på youtube sin serie "mod men" og se på episode 3 tror jeg, da han bygger Mod Men maskinen bruker han en slik chrome sheet ting som han fester til materialet så man ikke kan se igjennom.
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
håper på det, husk at jeg også har bortimot tyve kilo med ekstern kjøling å drasse med meg, så TG blir ikke aktuelt dersom pappa ikke kjører meg men, er nyskjerrig på hvordan du planlegger å lage radiusen på toppen?
Vis hele sitatet...
Pff, tok buss med freaken nedover jeg. Den veide 35kg (+alt det som var inni)

Planen for radiusen i toppen er å lage en mal av tre, varm lexanen med varmepistol og bøy. Er litt usikker på om dette vil funke. Time will show!

edit: om du tenkte på aluminiumen: Skal lage en mal av tre og bruke en "rulle"(? husker ikke hva det heter, sånn maskin for å forme plater)


Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Havner nok i nærheten iallefall, skal få med mesteparten av LAN gruppa fra drøbak samt noen flere, og vi skal alle havne i ca. samme område, vi tenkte også og legge inn en hundrings ekstra hvær og kjøpe en plass vi kan lagre ting på.

Har nå iallefall fått bestilt kabinettet, håper jeg har mer flaks med den enn 800Den min.

Skal neste uke ringe og høre ang. farget plexi/lexan, og ringe til mekonomen for å høre om dem fortsatt selger matteklut/scotch brite pad (du skulle vel ikke vite om noe annet sted og få kjøpt det?)

Så skal jeg til slutt lete opp ei chrome sheet* ting så man ikke kan se inn i HK-plata gjennom kommunisttegnet, så skal jeg finne fram LEDs få en venn til å koble opp.

(Er det forresten juks om jeg får en proff til å lakke for meg? En venn av meg som jobber innenfor ett stort firma ble venn med en av lakkerne, som tilbød seg og lakke for han om han noensinne trengte det)

Uansett, håper det kommer seg i live, og at det kommer til å se sånn rimelig pent ut.

*Se på MNPCTech aka. Monstermawd på youtube sin serie "mod men" og se på episode 3 tror jeg, da han bygger Mod Men maskinen bruker han en slik chrome sheet ting som han fester til materialet så man ikke kan se igjennom.
Vis hele sitatet...
matteklut? hva er det?

Det er ABSOLUTT ikke juks å få noen til å lakke for deg Kommer ikke til å lakke selv jeg heller. Nå skal jeg ikke bruke lakk heller da, menmen :P

Chrome sheet høres/så litt naice ut. Si ifra hvor/hvis du finner en plass som selger det til en fin pris
Sist endret av GreenRay; 27. juli 2012 kl. 23:54.
kan ikke stålull brukes til å matte plast med?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg


matteklut? hva er det?

Det er ABSOLUTT ikke juks å få noen til å lakke for deg Kommer ikke til å lakke selv jeg heller. Nå skal jeg ikke bruke lakk heller da, menmen :P

Chrome sheet høres/så litt naice ut. Si ifra hvor/hvis du finner en plass som selger det til en fin pris
Vis hele sitatet...
Tenk sandpapirklut, brukes på plastdeler og metall for preparering av overflater før lakking, tror det også er det samme som "slipeklut", men er usikker.
Det er meget handy fordi det er såpass fint at man må virkelig jobbe for å slipe seg ned til metallet, men det matter en overflate lett som fy.

Hehe, var vel dette jeg håpet på ^_^

Chrome sheet is da shieet.
Disse burde vel egentlig kunne brukes til noe annet også, kanskje overflaten av ett reservoar om det er litt stygt i utgangspunktet
Håper på å kunne få det i norge, jeg vet at de har det på MNPCTech, sammen med Scotch brite pad (aka matteklut, men også for vask av typ overflater, noe som forvirret meg kraftig)

Gleder meg sykt though til å få det ferdig, og gleder meg også til å se ragen til alle når dem hører at det er en AMD prosessor i XD

Og samtidig, hvite eller svarte sleeva kabler i ett sort/hvitt/rødt themed innside? (eneste røde er på GPU, som ser slikt ut)

Vurderer også sterkt og modde inn håndtak på toppen, og en sniperscope fan grill på fronten, men er litt usikker.

Kulene skal foran though XD

EDIT: Og der fant jeg santenmeg en chrome sheet ting ganske billig, presist slik jeg var ute etter

http://www.ebay.co.uk/itm/Gold-Chrom...ht_2315wt_1152
Update
- Det skjer faktisk noe!

Siden jeg ikke har fått tak i noe materiale og ikke fått pakken fra EK (rakett1.no) enda, så har jeg ikke så mye jeg kan gjøre. Men jeg har fått laget litt av føttene til kabinettet! Var litt lite å gjøre på jobb igår, så fikk låne dreiebenken.


Jeg lagde føttene ut ifra denne, altså i aluminium


Dette er første gangen jeg dreier i et metall har bare prøvd å dreie i tre før


Har planer om å legge en "donu" formet lexanbit med en RGB led rundt den litlle oppstikkeren der





Hva synes dere om resultatet?

#GreenRay
Sist endret av GreenRay; 3. august 2012 kl. 08:24.
nydelig! ser bra ut (Y)
Ser ut som de holder ihvertfall

Skal du putte noe gummi elns. på dem=
Ble jo fine de! bare husk på å putte på sånn rund filt sak, etter jeg dreide føttene på kabinettet mitt, var jeg så ivrig på å montere dem, og når jeg var ferdig, skjøv jeg kabinettet under bordet igjen, og lagde noe fæle riper i parketten!
Sitat av NinjaOla Vis innlegg
nydelig! ser bra ut (Y)
Vis hele sitatet...
Takk Takk

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ser ut som de holder ihvertfall

Skal du putte noe gummi elns. på dem=
Vis hele sitatet...
Regner med de klarer å bære kabinettet

Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
Ble jo fine de! bare husk på å putte på sånn rund filt sak, etter jeg dreide føttene på kabinettet mitt, var jeg så ivrig på å montere dem, og når jeg var ferdig, skjøv jeg kabinettet under bordet igjen, og lagde noe fæle riper i parketten!
Vis hele sitatet...
Hadde planer om å feste på noe gummi, men filt var jo ikke dumt! Da kan jeg dytte kabinettet Takk for deling av egen erfaringer

btw: Min Update

Vannkjøling og hardware er nå på vei i posten Aluplater regner jeg med å få skaffet over helga (reiser en tur på hytta i morgen) Skal sende en mail om Lexan til en levrandør i morgen
Sist endret av GreenRay; 7. august 2012 kl. 23:39.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Update
- Vannkjøling og hardware

I løpet av de siste to dagene har jeg mottatt to pakker med hardware og vannkjøling! Er rene julaften her nå! Aluminiumsplatene er nesten på vei også!

Kommer til å skrive litt om vannkjølingskomponentene jeg har fått og hardwaren senere, etter jeg har fått testet de litt.

Takk til Rakett1.no som bidro med superdupre priser!

Så her er "noen" bilder


Pakken med vannkjøling kom idag, levert på døra faktisk


Vannkjølingsdelene som kommer til å bli brukt


Nytt hovedkort og strømmforsyning
Update
- Hovedkort og strømmforsyning (bilder)

Hovedkort

Dette er altså et ASUS P8Z77-V Deluxe


Siden hovedkortet har blå som pyntefarge, så vurderer jeg å lakke viftene blå og bruke blå sleeving. Hva tror dere?


4stk USB2
6stk USB3
2stk SATA
1stk Displayport
1stk HDMI
1stk Optisk S/PDIF
2stk LAN
+ Surround uttak



Diverse knapper som er beregnet ved bruk under overklokking


Closeup av de forskjellige sata kontaktene


Dette er det som følger med! Mange satakabler, en bro, hkdeksel, papir, et par adapter og utstyr for WiFi GO!

Strømmforsyning

Dette er altså det jeg fikk med når jeg bestilte en Corsair AX850. Den leveres med 7år garanti hos Corsair! Må også nevne at det oser kvalitet av den!


1stk ATX 24pin
2stk EPS/ATX 12v (8/4pin)
4stk PCI-E (6/8pin) (to kabler)
12stk SATA (4 kabler)
8stk Molex (2 kabler)
2stk Floppy
+ strips og casebadge


Strømmforsyningen veier overraskende lite.


Alle kablene er avtagbare! loveit! Kommer til å skifte ut sleevingen som er kablene med sleeving fra mdpc.

Edit: det er flere bilder på forrige side
Sist endret av GreenRay; 15. august 2012 kl. 19:39.
Update
- Vannkjøling


4m med slange, håper det holder


Trodde jeg bare hadde bestillt en tank, men jeg fikk tre stk!


Laing D5 Vario. Trodde det gikk an å skru av de niplene der, men de sitter fast. Så jeg må bestille en ny pumpetopp


EK Supremacy - Acetal+Nickel (CPUblokk)


EK FC580 DCII - Acetal+EN (Nickel) (GPUblokk)


4stk 45gradere


7stk 90gradere


11stk kompresjonsnipler (det er en som ikke er med på bildet)


7stk 120mm vifter - Scythe Gentle Typhoon AP-15

EK CoolStream XT (360)


Begge har et par slike småskader, men regner med at det ikke har så mye å si
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Stemmer for hvit sleeving egentlig, for å bryte litt, kan bli litt vel mye.

Ellers ser alt fint ut, og småskader er visstnok ganske vanlig sålangt jeg forstår.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Stemmer for hvit sleeving egentlig, for å bryte litt, kan bli litt vel mye.

Ellers ser alt fint ut, og småskader er visstnok ganske vanlig sålangt jeg forstår.
Vis hele sitatet...
Tenkte egentlig å sleve stort sett alt med blå, og bryte med 1 eller 4 ledninger som er hvit. Hva tror du om det?

noe ala dette:

http://cdn.overclock.net/3/3a/3a71168f_24pin.jpeg
Sist endret av GreenRay; 15. august 2012 kl. 20:04.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Tenkte egentlig å sleve stort sett alt med blå, og bryte med 1 eller 4 ledninger som er hvit. Hva tror du om det?

noe ala dette:

BILDE BORTE D:
Vis hele sitatet...
Det var jo ganske fancy.

Kommer nok til og bli kult til slutt ^_^
dette kan virke litt rart, men gidder du å ta ett bilde av nåværende oppsettet ditt i p280'n? litt nysgjerrig på hvordan kabinettet er
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
dette kan virke litt rart, men gidder du å ta ett bilde av nåværende oppsettet ditt i p280'n? litt nysgjerrig på hvordan kabinettet er
Vis hele sitatet...
tja, kan sikkert fikse det i kveld (så lenge ingen skyter meg pga rot )
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Føler det litt som min plikt og informere om at denne karen har malt HK'et sitt, med bra hell
fargene på p8z77 kortene er jo ikke akkurat er pene og se på xD

http://forum.overclock3d.net/showthread.php?t=44299

glemte vist linken jeg D:
Rop ut hvis det er noen som trenger den vannblokka jeg kjøpte! Har kjøpt feil...!
om det er til 1155 er jeg kanskje intr. send meg pm
Sitat av GreenRay Vis innlegg
tja, kan sikkert fikse det i kveld (så lenge ingen skyter meg pga rot )
Vis hele sitatet...
åssen endte dette a?

Sitat av GreenRay Vis innlegg
Rop ut hvis det er noen som trenger den vannblokka jeg kjøpte! Har kjøpt feil...!
Vis hele sitatet...
jeg kan få den?
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
om det er til 1155 er jeg kanskje intr. send meg pm
Vis hele sitatet...
Glemte å si at det va vannblokka til GPUen :P

Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
åssen endte dette a?



jeg kan få den?
Vis hele sitatet...
Har tatt bilde det ligger på kameraet atm, venter på at stasjonæren skal slutte å spy opp bluescreens

Du kan få kjøpe blokka :P Gir den dessverre ikke bort
nå vet jeg pc'n går, nå forlanger jeg bilde!
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
nå vet jeg pc'n går, nå forlanger jeg bilde!
Vis hele sitatet...
Jeg holdt på å glemme å ta bilde idag, men fikk sånn halveis et bilde av det oppsettet jeg hadde når du spurte :P



Har testet vannkjølingen idag (ikke GPU blokka)







Etter diverse problemer og 11timer er PCn oppe å kjører med en CPU klokk på 5GHz og en maks temp på 57grader (etter en time stresstest)

PS: GPUblokka passer ikke, så må enten få solgt den eller prøve å få byttet den. Egentlig sikler jeg etter ny(e) skjermkort med vannkjøling, men det ser ikke ut som pengene strekker til det. Dessverre. Har litt lyst på 2stk 680 4GB

edit: må bare melde i fra om at det ikke er så rotete lenger, slangene er litt mer organisert og jeg har avsluttet lekasjetesten
Sist endret av GreenRay; 18. august 2012 kl. 02:02.
4gb 670versjonene så sparer du litt penger ^^
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Jeg holdt på å glemme å ta bilde idag, men fikk sånn halveis et bilde av det oppsettet jeg hadde når du spurte :P



Har testet vannkjølingen idag (ikke GPU blokka)



Etter diverse problemer og 11timer er PCn oppe å kjører med en CPU klokk på 5GHz og en maks temp på 57grader (etter en time stresstest)

PS: GPUblokka passer ikke, så må enten få solgt den eller prøve å få byttet den. Egentlig sikler jeg etter ny(e) skjermkort med vannkjøling, men det ser ikke ut som pengene strekker til det. Dessverre. Har litt lyst på 2stk 680 4GB

edit: må bare melde i fra om at det ikke er så rotete lenger, slangene er litt mer organisert og jeg har avsluttet lekasjetesten
Vis hele sitatet...
1. jeg tenkte liksom på ett fullt bilde med ett ordentlig oppsett
2. når jeg hører de talla får jeg lyst på vannkjøling... på 4.7 ghz ligger min 2600k på 91 grader under 100 % last tror ikke jeg skal pushe det stort lenger... hvor mye har du invistert i vannkjøling så langt?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
1. jeg tenkte liksom på ett fullt bilde med ett ordentlig oppsett
2. når jeg hører de talla får jeg lyst på vannkjøling... på 4.7 ghz ligger min 2600k på 91 grader under 100 % last tror ikke jeg skal pushe det stort lenger... hvor mye har du invistert i vannkjøling så langt?
Vis hele sitatet...
1. Jeg vet, men glemte å ta bilde ble litt ivrig når jeg endelig fikk tid til å teste vannkjølinga

2. Jeg har vannkjølingsutstyr til en verdi av ca 7500, men siden jeg fikk det til innkjøpspris ble det litt billigere.
hva er prisen på fittingsene alene? var jævla mange du skulle ha?
Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
hva er prisen på fittingsene alene? var jævla mange du skulle ha?
Vis hele sitatet...
hehe, tok med noen ekstra, greit å ha :P

90grader: 3,40EUR per stk
45grader: 4,50EUR per stk
nipler: 5,5EUR per stk
synes det var voldsomt mange jeg har ti fittings totalt her.
Blir en liten pause i prosjektet; til jeg får spart opp litt penger igjen Dette ble litt mer kostbart en jeg hadde tenkt (har passert 10k nå)

PS: Har bestillt en pakke fra mdpc med sleeve utstyr ++ Når denne kommer skal strømmforsyninga sleeves!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skjer her nå da?
Sitat av Runardo Vis innlegg
Skjer her nå da?
Vis hele sitatet...
Nei. hehe :P har stått stille en stund nå

1. Prøver å få solgt de delene som ble til overs til vannkjølinga (to vanntanker og en vannblokk) har kjøper på alt, så regner med å få inn litt penger der snart.

2. Har ennå ikke fått skaffet aluminium, pga pengemangel - hardt å gå på skole uten jobb

3. Sliter med å få av den gamle sleevingen på strømforsyninga, de bruker uoriginale plugger...

Dette kommer til å bli et langtidsprosjekt, men jeg håper på å bli ferdig i slutten av desember, men siste frist er påska 2013 - denne skal med på TG13!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser ut som prosjektet kommer til å stå en stund. Må prioritere penger og tid til andre ting, pusser opp/bygger hybel for tiden
Det var synd. Vurdert å selge noen gamle casemods? Freaken kan du jo tjene bra på
Sist endret av Mkvarner; 25. oktober 2012 kl. 22:15.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Det var synd. Vurdert å selge noen gamle casemods? Freaken kan du jo tjene bra på
Vis hele sitatet...
Synes det er veldig synd selv Vil ha nytt kabinett nå

Har vurdert å selge freaken (har spurt litt på forumet her) men det er ikke akkurat så stort marked, spessielt ikke med tanke på at jeg helst vil ha 3k + frakt for den. Er også litt usikker på om jeg vil selge den jeg har det slik at jeg lett "forelsker" meg i kabinettene jeg lager <3 :P

PS: Hvis jeg får skaffet gratis aluminium lover jeg at jeg tar opp prosjektet med en gang!
altså... hvis du er desperat kan du komme å rydde garasjen vår! er sikkert noe brukbart der
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
altså... hvis du er desperat kan du komme å rydde garasjen vår! er sikkert noe brukbart der
Vis hele sitatet...
Så var det det problemet med tid da... har et ganske stort prosjekt på gang (som har fått første prioritet i hjemmet) kommer logg på det også straks
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Er også litt usikker på om jeg vil selge den jeg har det slik at jeg lett "forelsker" meg i kabinettene jeg lager <3 :P
Vis hele sitatet...
Men du vil forelske deg enda mere i Evoloution V2
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Men du vil forelske deg enda mere i Evoloution V2
Vis hele sitatet...
Jepp, derfor jeg vurderte å lage to stk men det har jeg hverfall ikke råd til
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sjedd noe i det siste? xD
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Update snart eller?
Må nesten skuffe dere litt. Prosjektet blir lagt på is en god stund nå. Hvertfal frem til sommerferien.
Altså, det blir ikke ferdig til TeGe?
Sist endret av Julenisse97; 25. januar 2013 kl. 09:11.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Altså, det blir ikke ferdig til TeGe?
Vis hele sitatet...
Har dette virkelig noe å si? han skal jo ikke på tg uansett
Eller har noen generøse folk sponset billetten din greenray?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Har dette virkelig noe å si? han skal jo ikke på tg uansett
Eller har noen generøse folk sponset billetten din greenray?
Vis hele sitatet...
Det blir nokk ikke TG på meg i år nei

Mens dere har det steinbra på TG kommer jeg til å tilbringe påska i fjellet, i telt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Not a real gamer
retovio's Avatar
har det skjedd noe her da?
Sitat av retovio Vis innlegg
har det skjedd noe her da?
Vis hele sitatet...
Nope, prosjektet er satt på vent til etter sommerferien. Materialkostnadene er ganske høye, og siden jeg går skole (og skal på speiderleir til stavanger og canada i sommer) så drukner jeg ikke akkurat i penger
Not a real gamer
retovio's Avatar
ok daså