Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2110
Hei, når dere handler steam spill, hvilken side bruker dere ?
Humblebundle - Er en pakke med spill du kan kjøpe hver måned(?), kan selv velge hvor mye du vil betale. Alt fra 1USD og oppover. Pengene du betaler går da til veldedighet.

GOG - En side som kun(?) selger DRM frie spill, ofte tilbud. Usikker på om det er på steam.

G2A - En side der brukere kan selge spill de har, tenk noe ala Finn.no. Går som regel bra, men finnes alltids noen useriøse selgere på sånne sider
Sist endret av KjemikalieX; 14. september 2016 kl. 09:43.
G2A har ganske fine priser, men da jeg likte å kjøpe spill så brukte jeg å kjøpe mange nye på sommer salgene eller julesangene til steam. Ofte de salgene jeg synes er best. Da er det sånn 50-70% på de fleste spill
Sist endret av slappegodt; 14. september 2016 kl. 09:45.
Takker for svar
Jeg ville holdt meg unna nettsteder som G2A, hvor enkeltpersoner selger nøkler til spill. Søk litt rundt og du vil finne mange gode grunner, men kort oppsummert så har du disse:
- Det er ingen garanti for at du får det du betalte for, med mindre du betaler beskyttelsespenger direkte til G2A.
- Beskyttelsespengene (G2A Shield) er en månedlig greie som trekkes automatisk, og mange sliter med at denne trekkes selv om de har avbestilt.
- Enkelte bruker G2A til å hvitvaske penger fra stjålne kredittkort. De kjøper en liste over stjålne kredittkort, bruker disse til å kjøpe spill, og så selger de spillene videre til lav pris. De som de kjøpte av sitter igjen med valget om å blokkere nøkler, og få mye hat fra folk som faktisk ønsker å kjøpe spillene deres fremfor å piratkopiere eller la folk holde på. I noen tilfeller (søk opp "Sniper Elite stolen keys" som et eksempel) måtte utviklerne snu pga. opprør. For enkelte sider er det nesten umulig å (på en effektiv måte) knytte en nøkkel direkte til en transaksjon, og dette gjør det enda vanskeligere å unngå.

GoG, GreenmanGaming, Amazon, HumbleBundle og Steam kan jeg gå god for. Steam har også regional prising i NOK, som pga. den svake krona ofte er billigere enn å kjøpe spillet i dollar andre steder.
g2play er best synes jeg, da du kun betaler et engangs beløp med varen for beskytelse i tilfelle "svindel" har selv aldri brukt denne å har aldri blitt svindlet, 20-30 spill
http://www.allkeyshop.com/ Har en god oversikt over hvor nøkler er billigst
Har brukt www.kinguin.net mange ganger med godt resultat.
Sist endret av UncleSam; 15. september 2016 kl. 03:27.
Takker for alle svar