Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 26252
Hei

Jeg er fri for sovemedisin, men har 4stk 50mg tramadol liggenes + 15mg sobril. Jeg vet at 200mg tramadol kan være mye pga fare for kramper, men vil sobril (eller evt. annet benzo) dempe disse negative effektene?
kjør i deg alle 4 stk tramadol, også tar du 1/2mg sobril.

Jeg tok engang 2mg Valium + 1G paracet + 650 - 700mg Tramadol, jeg endte med å ikke klare holde øyene åpen, måtte til slutt gå en tur.
Dette samsvarer nok ikke med det noen andre på forumet skriver, men det kan jo hende du er som meg :P

50 mg kan jeg faktisk merke noe av, ikke at det er noe helt sinnsyk rus, men kjenner meg godt avslappet i alle muskler og litt glad (småfjern) og 100 mg, da er ikke jeg i tvil lenger, 150. Er PLENTY for meg. Har faktisk begynt å spy av 2 stk 50 mg, på tom mage mer eller mindre, litt brus og en brødskive ett par timer i forveien.

Prøv med 100, er det lite til ingen effekt, 1 time etter inntak (avhengig av hvor mye du har spist i forveien seff) kan du sikkert hive i deg 100 til. Men i MITT tilfelle, blir det å hive i seg 150 mg som første forsøk litt overkill.

Bare fordi 50 mg er medisinsk dose, betyr dette ikke at de rusgivende effektene er intet eksisterende. Personlig foretrekker jeg 100-150 maks på en hel kveld i kombinasjon med god røykings, det føler jeg gir god avslapping og en fin synergi effekt.

Det er mine 2 cents, enjoy Og nei, jeg er ikke en veldig undervektig gutt. Så ha det jeg sier i baktanke vertfall, selvom det ser ut til at fleste koser seg med 4 stk i en smell, så er ikke dette malen som alle bør følge.
Sist endret av Apeloff; 5. februar 2012 kl. 15:27.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Hjalp veldig lite til søvn. Spiste 200mg tramadol og 15mg sobril. Ble bare litt kvalm og apatisk. En smule smertestillende. Kjenner ingen kløe og pupillene er normale. Ganske svakt opioid etter min mening. Men her er ett annet spørsmål; jeg har også paralgin forte på lur. Er dette noe man holde seg unna etter å ha tatt tramadol? Ca. 3 timer siden inntak av 200mg. Jeg vet bare at syntetiske opioider slik som subutex ikke bør kombineres med opiater, slik som kodein, morfin og heroin. Gjelder det samme tramadol?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hjalp veldig lite til søvn. Spiste 200mg tramadol og 15mg sobril. Ble bare litt kvalm og apatisk. En smule smertestillende. Kjenner ingen kløe og pupillene er normale. Ganske svakt opioid etter min mening. Men her er ett annet spørsmål; jeg har også paralgin forte på lur. Er dette noe man holde seg unna etter å ha tatt tramadol? Ca. 3 timer siden inntak av 200mg. Jeg vet bare at syntetiske opioider slik som subutex ikke bør kombineres med opiater, slik som kodein, morfin og heroin. Gjelder det samme tramadol?
Vis hele sitatet...
Da jeg hadde infeksjon på nyrene tok jeg 100-200mg Tramadol + 2stk Paraglin forte hver dag. Var bra smertestillende og ga en fin rus, hadde langt ifra ubehag, så det skal gå fint.

Jeg har heller ingen toleranse for opiater.
Sist endret av Skyfx; 6. februar 2012 kl. 01:44.
Benzodiazepiner er muskelavslappende og tar knekken på de fleste kramper ja, selv om Sobril ikke er det mest potente, så gir 200mg Tramadol nok en ganske grei trøtthetsfølelse og euofori til dem fleste uten toleranse. Vil nok ikke få kramper av 200mg uansett.
Sist endret av Sluzzz; 6. februar 2012 kl. 02:06.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Fuck it! Får ikke sove på tabletter, med mindre det er en blanding av flunipam og dolcontin. Får holde meg våken til det er cannabis å få tak i. Eneste som hjelper.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
jeg tok 3 50mg tramadol på skolen en gang, endte med at jeg såvidt kunne puste og lå som en halvdød fisk på pulten min og skjeglet :L
tramadol holder meg våken selvom jeg blir sliten og "trøtt" i hodet av det. må bruke apodorm eller zopiclone hver gang jeg bruker tramadol for å få sove! har hørt at flere sliter med å sovne på tramadol.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Fant ut at tramadol også er ett "SNRI", altså den påvirker serotonin og noradrenalin nivåene hvis jeg ikke tar helt feil. Kan være litt av grunnen at tramadol ikke er så egnet som sovemedisin. Men det er forsovet ikke apodorm/stilnoct/imovane heller på meg ihvertfall.
tramadol gjør meg trøtt, men om jeg har hatt mye smerter og tatt noen, så sliter jeg med å sove, bare ligger der.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
bobthebong420
4 0
hahaha, noobs... meg og en kompis tok nettopp 400 mg hver.
Sitat av NorRasta Vis innlegg
hahaha, noobs... meg og en kompis tok nettopp 400 mg hver.
Vis hele sitatet...
Watch out, we've got a badass over here!
jeg tok 500 mg og merka ikke en damn shit..
Tramadol gjør at jeg ikke får sove! Blir helt gitar av de hvis jeg for eksempel tar 4 *50 mg! Har aldri kombinert dem med Sobril, så kan hende det blir en annen effekt! Har hørt flere reagerer på samme måte av Tramadol!
Håper du får sove
Sitat av honeybum Vis innlegg
Tramadol gjør at jeg ikke får sove! Blir helt gitar av de hvis jeg for eksempel tar 4 *50 mg! Har aldri kombinert dem med Sobril, så kan hende det blir en annen effekt! Har hørt flere reagerer på samme måte av Tramadol!
Håper du får sove
Vis hele sitatet...
Kan du definere å "bli helt gitar"?
Jeg stjal en gang 8 Tramagetic Retard 200mg og tok dem med en gang jeg skulle dra til arbeid stjal dem fra muttern fikk absoultt null effekt syntes det var meget merkelig. Da var jeg bare 16 år og hadde aldrig rørt piller eller noe annet sterkere enn litt hasj hær og dær.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Jeg stjal en gang 8 Tramagetic Retard 200mg og tok dem med en gang jeg skulle dra til arbeid stjal dem fra muttern fikk absoultt null effekt syntes det var meget merkelig. Da var jeg bare 16 år og hadde aldrig rørt piller eller noe annet sterkere enn litt hasj hær og dær.
Vis hele sitatet...
Tok du åtte Tramagetic Retard 200mg på en gang? Det tilsvarer 1600mg tramadol. Maks døgndose for tramadol bør ikke overskrive 400mg. Hva i all verden tenker du med? Du hadde flaks som ikke havna på sykehus eller omså døde.
Disse pillene er depottabletter. Det vil si at kroppen tar opp pillene over en 12-timers periode. Kroppen tar opp litt og litt tramadol jevnlig over lengre tid på disse pillene. Knuser du pillene og drikker med vann får du momentant virkning, noe du for Guds skyld heldigvis ikke gjorde.

Felleskatalogen.no er til for å lese om legemiddel som disse...Vær forsiktig med kroppene deres..!
Sitat av Helzearbeider Vis innlegg
Tok du åtte Tramagetic Retard 200mg på en gang? Det tilsvarer 1600mg tramadol. Maks døgndose for tramadol bør ikke overskrive 400mg. Hva i all verden tenker du med? Du hadde flaks som ikke havna på sykehus eller omså døde.
Disse pillene er depottabletter. Det vil si at kroppen tar opp pillene over en 12-timers periode. Kroppen tar opp litt og litt tramadol jevnlig over lengre tid på disse pillene. Knuser du pillene og drikker med vann får du momentant virkning, noe du for Guds skyld heldigvis ikke gjorde.

Felleskatalogen.no er til for å lese om legemiddel som disse...Vær forsiktig med kroppene deres..!
Vis hele sitatet...
Les felleskatalogen selv...
Voksne: Inntil 600 mg ga ingen eller lett, 600 mg-2 g ga lett til moderat og mer enn 2 g ga moderat til alvorlig forgiftning. Doser over 1,5 g gir økt risiko for kramper (finnes enkeltstående kasus med kramper ved lavere doser).
Vis hele sitatet...
Sjansen for alvorlig overdose ved 1600 mg ser altså ikke ut til å være så stor. Spesielt ikke dersom en har toleranseutvikling. Så selv om det ikke er anbefalt fra helsevesenets side å ta mer enn anbefalt dose, så er det underlig å påstå at dette skulle være en dødelig dose.

Hva slags helsepersonell, om noe, er du? Og hvorfor dette nicket? Har du kommet for å redde hele forumet eller?
Sitat av Drachir Vis innlegg
Les felleskatalogen selv...


Sjansen for alvorlig overdose ved 1600 mg ser altså ikke ut til å være så stor. Spesielt ikke dersom en har toleranseutvikling. Så selv om det ikke er anbefalt fra helsevesenets side å ta mer enn anbefalt dose, så er det underlig å påstå at dette skulle være en dødelig dose.

Hva slags helsepersonell, om noe, er du? Og hvorfor dette nicket? Har du kommet for å redde hele forumet eller?
Vis hele sitatet...
Jeg har lest felleskatalogen selv, du behøver ikke begynne å trolle. Jeg kan mye om Tramadol, så vil gjerne sørge for at uvitende folk ikke tar farlige beslutninger og overdoserer til et punkt som nærmer seg farlig.
Denne 16år unge gutten hadde nok ikke noe toleranse fra før ovenfor stoffet.
I de siste årene har bruken av tramadol økt blandt pasienter, noe som har bidratt til at flere har mistet livet ved høy overdosering.
Felleskatalogen "Maks. døgndose er 400 mg."
Link til pasient som døde ved en forholdsvis lav overdosering:
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...ns-lethal.html
Sitat av Helzearbeider Vis innlegg
Jeg har lest felleskatalogen selv, du behøver ikke begynne å trolle.
Vis hele sitatet...
Du har jo åpenbart ikke lest seksjonen om forgiftninger av tramadol, siden du påstår at man skal ha flaks om man ikke dør av 1600 mg. Jeg er helt enig i at det er en overdose, men ikke i at den er såpass stor som du gir inntrykk av. Å anklage folk for å trolle når de påpeker at du overdriver er ufint.

Sitat av Helzearbeider Vis innlegg
Jeg kan mye om Tramadol, så vil gjerne sørge for at uvitende folk ikke tar farlige beslutninger og overdoserer til et punkt som nærmer seg farlig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet om hva slags helsearbeider du er? Dersom du skal utgi deg som helsepersonell burde du angi hvilken type og med hvilken erfaring. Jeg er absolutt for at helsepersonell bør spre god og objektiv kunnskap, men om de skal gjøre det ved å ta på seg autoritetsrollen helsepersonell får de avklare hva slags bakgrunn de egentlig har.

Sitat av Helzearbeider Vis innlegg
Denne 16år unge gutten hadde nok ikke noe toleranse fra før ovenfor stoffet.
Vis hele sitatet...
Jeg nevnte dette med toleranse som en generell bemerkning på at 1600 mg representerte en alvorlig overdose.

Sitat av Helzearbeider Vis innlegg
I de siste årene har bruken av tramadol økt blandt pasienter, noe som har bidratt til at flere har mistet livet ved høy overdosering.
Vis hele sitatet...
Hvordan er dette overraskende? Dersom flere bruker medikamentet blir antallet som får bivirkninger høyere. Om andelen som tok overdose økte betraktelig ville det vært et obs. tegn, eller dersom det kom fram nye data på forekomsten av overdoser, men er det det som har skjedd? Det er selvsagt tragisk og uakseptabelt at pasienter omkommer som følge av overdoser, og det burde gjøre at vi undersøker hvorfor det skjer, og om medikamentet er farligere enn vi tror.

Sitat av Helzearbeider Vis innlegg
Felleskatalogen "Maks. døgndose er 400 mg."
Vis hele sitatet...
Ja, som jeg sa i stad, så bør ikke maksimal døgndose overskrides uten i samråd med lege. Men det å overskride maksimal døgndose betyr ikke nødvendigvis at det er en alvorlig forgiftning...
Sitat av Felleskatalogen
Voksne: Inntil 600 mg ga ingen eller lett, 600 mg-2 g ga lett til moderat og mer enn 2 g ga moderat til alvorlig forgiftning.
Vis hele sitatet...

Sitat av Helzearbeider Vis innlegg
Link til pasient som døde ved en forholdsvis lav overdosering:
http://www.dailymail.co.uk/health/ar...ns-lethal.html
Vis hele sitatet...
Dersom du skal benytte deg av tittelen helsepersonell burde du henvise til noen litt mer pålitelige kilder enn media.

Jeg mener absolutt ikke at folk burde ta større mengder enn det som er anbefalt i felleskatalogen, eller at de burde ta det overhodet dersom det ikke er noen medisinsk indikasjon. Likevel synes jeg måten du farer frem på er lite hensiktsmessig. Ved å påstå at alle doser over anbefalt maksimal døgndose er en livstruende overdose skyter du deg selv i foten. Ingen vil lytte til deg dersom du overdriver. Det er bedre å gi mer objektiv informasjon, og råde folk til å holde seg innenfor grensene, og ta det rolig.

Du gjør den klassiske feilen med å innta en ovenfra og ned holdning, samtidig som du overdramatiserer. Det er ikke måten du får spredt viktig informasjon på, og folk som deg er grunnen til at en del ikke gidder lytte til helsepersonell (om det er det du er da?)
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Trådstarter
Sitat av Helzearbeider Vis innlegg
Felleskatalogen "Maks. døgndose er 400 mg."
Vis hele sitatet...
"Maks. døgndose" er basert etter medisinsk bruk, ikke rus. Har oversteget utallige mange "maks. døgndose" på flere typer preperater, noe man i de fleste tilfeller er nødt til hvis man har tenkt å ruse seg.
Jeg har brukt Tramadol mot smerter, og tar jeg før jeg legger meg sliter jeg ofte med å sove. Så noe god sovemedisin syntes ikke jeg det er, men så bruker jeg det for å døyve smerter og ikke rus.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg synes det er særdeles unødvendig av dere å angripe Helzearbeider på denne måten.
H*n utrykker en oppriktig bekymring for doseringen dere tar.

Denne delen av rusmiddelseksjonen lar en del ting gli, den henger alltid på kanten av reglene. Å drive å kverrulere om at man må overstige doseringer for å få rusen man vil ha er søkt, du må gjerne ta den dosen du selv mener du trenger, men da trenger dere ikke å forsvare på denne måten dere gjør. En overdose er en overdose, med tilhørende sideffekter og skader.

Poenget mitt er: Vi skal ikke ha det slik at svart-på-hvitt informasjon om dosering skal ignoreres totalt, det er ukonvensjonell bruk av legemidler for å få rus, og det er langt i fra ufarlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det mulig å være immun mot Tramadol selv om man aldri har tatt noen opiater/opioder før? I går tok jeg til sammen 1000mg over en periode på 8 timer, og merket null og niks, bortsett fra valiumen som jeg tok for å minske sjansen for kramper.
Sist endret av KultNick; 18. januar 2014 kl. 12:02.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kultnick: Om du har redusert CYP2D6 enzym aktivitet vil du ikke kjenne mye av effekten av tramadol. Det er heller ikke et veldig kraftig smertestillende, så forventningene kan være for høye også.
Sitat av Drachir Vis innlegg
Les felleskatalogen selv...
Hva slags helsepersonell, om noe, er du? Og hvorfor dette nicket? Har du kommet for å redde hele forumet eller?
Vis hele sitatet...
Får han ikke lov av deg å komme med innspill som DU gjør, OG som TS ber om?
Sist endret av Huttetutta; 21. januar 2014 kl. 04:13.
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil 100mg tramadol være ok for en med omtrent null opiat erfaring? Vil være på den sikre siden. Har forsøkt kodein to ganger og blir megaskækk av det, er visst en som har supermetabolisering av det så to Paralgin forte og jeg er stein. Har hørt det er noe sånn med tramadol også at det er et prodrug?
Anonym bruker
"Lett Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk det for ørebetennelse men kastet opp av to stykker. Merket ikke at jeg ble trøtt. Ble bare kvalm. Nå var det første gang jeg tok de da.
Anonym bruker
"Utstø Ørekyte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
100 mg vil holde hvis du får bra virkning av PF. Jeg har selv blitt kvalm av 100-150 mg.