Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1512
God aften mine venner!

Jeg har et spørsmål som jeg aldri har fått noe skikkelig svar på.
Hvis jeg, rent hypotetisk sett, hadde vært på ferie med familien, og fant en skikkelig shitty jallasjappe som tilfeldigvis solgte noen snedige piper (standard suvenir metall-pipe) og ønsket å ta med en sånn hjem, uten at mine foreldre får vite om dette, hvordan skulle jeg (rent hypotetisk sett) gjort det?

Det første som slo meg var å bare legge det i bagasjen, altså ikke den man tar med på flyet, men den du leverer når du sjekker inn.
Siden den er helt ubrukt, er man safe sånn sett, ingen lover er jo brutt da.
Men hvis noen skulle finne på å sjekke denne bagen og teste pipa for spor av thc (som de ikke finner). Vil nevnte foreldre kunne få greie på dette?

For å oppsummere; Vil jeg kunne frakte en ubrukt metallpipe i bagasjen og trygt lande i Norge en pipe rikere, uten at mine foreldre finner det ut?
Jeg tar også med to pakker med rullepapir av hemp og en metallgrinder, men det antar jeg går helt greit. eller?

Rent hypotetisk sett altså.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Det burde gå greit ja. Har hørt om en person som ble nektet grinder på flyet som håndbaggasje, da den kunne brukes som våpen (wtf), så husk å send den for å være på den sikre siden.
Ja, vist de skulle sjekke så ser de jo fort at de er ubrukt, vil også tru at kofferten stortsett får være i fred vist ikke en hund markerer på den. Så tror det skal gå heeelt greit. Men lurer på om hunder vil reagere på hemp papir? tviler sterkt på det.
Hvis de tror det befinner seg narkotika i bagen din kommer du til å være til stede når de skal undersøke dette. Dette kan føre til et forklaringsproblem ovenfor dine foreldre.

Sjansen er liten, men muligheten for at de får greie på det er helt klart til stede.
Det du må håpe på her er at du og foreldrene ikke blir hanka inn sammen hvertfall.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er,men om du er ung så vil kanskje en av foreldrene dine stå igjen med deg,om dette er uaktuelt så er det vel kun det første jeg nevner her som kan bli et problem.

Papirene dine vet jeg ikke noe om,men en grinder skal gå helt fint så lenge den ikke er brukt.
Hvis noen blir hanket inn, så blir det kompisen min, som ikke har med seg foreldre, for det er hans bagasje det skal ligge i.
jeg vet, god kompis!
Godt med smør
Har sendt bubblers, bonger og mer i den baggasjen du sender inn. Alt kom fint hjem (husk dog å pakk godt inn om noe av kjøpene dine blir glass), på toppen av kaka har jeg blitt stoppet på flyplass med en budbomb (patron formet pipe) jeg ikke ante jeg hadde i sekken min (håndbagasje) samt at jeg hadde en patron som smykke rundt halsen. Den som hang rundt halsen viste jeg full forståelse for og kastet. Pipa prøvde jeg peeent å forklare at den var for røyking only, men fikk ikke ha den med ombord, forståelig nok.

Det var rester i pipa, var tydelig brent på tuppen. Jeg har ikke fått noe rulleblad, ble ikke dragd til side noe spess lenge. Og jeg fikk at på til muligheten til å springe å levere den inn med check in bagasjen om jeg ville :P, men den ble kastet. Orket ikke å stresse.

I senere tid har jeg dog aldri fraktet noe brukt i gjennom, det er en tåpelig risk. Men flyplasspersonellet er faktisk ikke så fryktelig nazi på dette imo.
Dersom du tar med deg en ubrukt, ny bong hjem fra la oss si Amsterdam, så er det 100% lovlig å ta med hjem.

Du skal jo tross alt bare ha med deg en morsom suvenir fra landet du har vært på besøk i.

Er den brukt, er det en helt annen sak.