Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6320
første tur til Amsterdam
Jeg og 4 andre kompiser skulle ta oss en tur til Nederlands hovedstat. Kan legge til at jeg var 17 på den tiden, mens de andre var 18-20. Personlig hadde jeg aldri vært der før, men 3 av kompisene mine hadde vært der før. Vi starta dagen ved å ankomme togstasjonen rundt 1430 tiden, meget glad og fornøyd.

Som noen av dere sikkert vet, så ligger togstasjonen ikke veldig langt i fra hovedgata, så vi gikk der på rundt 10 minuter. Været var fint og varmt, og det var masse folk i gatene. Vi gikk først til en coffeshop som lå like ved elva. Røyka en spliff hver, og i tillegg kjøpte jeg og han andre som ikke hadde vært der før, en spacecake hver. Ble i godt humør etter å ha sittet der i kjelleren i ca 30 min. Hele gjengen begynte å bli ganske sultne, så vi gikk for å finne et sted å spise. Fant et høl et stykke fra elva som solgte kylling. Jeg var den eneste som kjøpte mat det. Ikke var det godt, og ei pent å se på, men det gikk ned.

Vi gikk videre og fant en ny coffeshop, der vi kjøpte en ferdigrulla joint hver, tror den inneholdt silver haze. Røyka den kjapt for å så gå videre. Begynte å bli litt sulten igjen, men det var bare gått ca 40 min siden jeg spiste sist, og siden de andre ikke hadde spist, så gikk en tur innom KFC. Vi står å venter på mat, alle ganske fuzzy oppe i toppen. Jeg og en av de andre bestemte oss for å kjøpe en bøtte med kylling klubber. Vi får betalt og går opp trappa før alle de andre. Med engang vi går det siste steget opp trappa, så hører vi intens skriking nedenfra. Viste seg at en av mine venner hadde fått totalt noia og trodde personen bak ham skulle drepe ham. Fikk roa han ned litt, så vi gikk opp for å spise. Sitter der hele gjengen, og personen som hadde noia, han var ennå drit redd, og det hjalp lite at personen han trodde skulle knerte ham, satt seg ved bordet bak oss. Personlig, så hadde jeg spist så mye at jeg troddde jeg skulle svime av, kødder ikke. Fikk drit store smerter i magen, så jeg trodde magen skulle sprekke. Kom meg inn på dassen, for å så prøve å få vekk maten i magen. Satt der kanskje i 10 minutter. Fikk gjort greia mi, for å så gå tilbake til gjengen. La heller ikke merke til at alle stirra på meg som faen. Hadde klart å tatt av meg genseren, så jeg gikk i bar overkropp uten å merke det. Måtte kjapt som faen hente den, og det ble plutslig jævlig pinlig å være inne på KFCen, så vi måtte skynde oss ut, til min noiakompis største lettelse.

Kom så ut, bestemte oss for å dra tilbake til coffee shop strøket. En av kompisene klarte på veien bort å velte sikkert 50 sykkler som sto parkert i en klynge. FUCK! Bestemte oss så for å løpe, slik at vi ikke måtte stelle dem opp. Kom så videre til en ny coffee shop, kjøpte først en spliff på deling med en kompis. Satt der å så på folkene som var i coffeshoppen. Legger så merke til 2 eplekjekke briter i 30-40 års alderen. Begynner så å stirre på dem som om det var det kuleste i hele verden. Satt å stirra på dem i kanskje 10 minutter, men så plutselig blir en av britene MEGA stein. Han får et helt tomt uttrykk i ansiktet. Han klarte ikke lengre å holde hodet oppe fra skulderne, så det ble jævlig komisk (tror dere vet hva jeg mener). Et par minutter senere, blir denne sjefsbriten tatt med utenfor og plasert på en stol rett utenfor inngangen. Vi som synes dette var i overkant komisk bestemte oss for å filme og ta bilder av ham, dette likte de ansatte på coffee shoppen dårlig, så vi ble kastet ut.

Klokka var vel rundt 17.30-1800 og det begynte å bli litt mer folk i gatene. Vi klarte i tillegg til å surre oss rundt i red light, og der så vi masse rare folk. Men da jeg så shemale prostituerte og midget prostituerte, så begynte det å freake ut for meg, og jeg måtte inn i en coffeshop igjen. Men vi hadde gått oss bort, så vi brukte kanskje en time på å fnne et sted, og da hadde vi klart å gått forbi shemalene sikkert 4 ganger.

Fant et sted til slutt. Tenkte at dette var siste coffeshoppen for kvelden, så da jeg skulle kjøpe, så ville jeg prøve Whit widdow, noe som jeg hadde hatt god erfaring med tidligere, men denne gangen skulle vi røyke i bong. Bong er noe jeg aldri hadde prøvd før, så vi kjøpte 2 gram med White Widdow. Vi var ganske blåst hele gjengen, men da jeg tok det første draget av bongen, så bare smalt det rett opp i hjernen på meg. Ting begynte å blinke for meg, og jeg hadde mista følelsen i både fjes, hender og bein for lenge siden. I tillegg, så spilte de en slags pling-plong musikk inne på coffee shoppen. Det var bare 2 av de andre kompisene mine som tok seg et par drag av bongen, mens de 2 siste nekta ( for some reason). Vi måtte etterlate sikkert 1,5 gram, for vi skulle ta toget hjem, og ingen var spesielt keene på å ta med seg det på toget.

Vi går ut av coffeshopen, og plutselig var det folk overalt. For å ikke nevne syklerne som kjørte drit fort på sykkelstien. Jeg fikk helt noia, og det samme gjorde 2 av de andre. Endte med at vi sprang som F mot togstasjonen, mens vi trodde at alle var etter oss. Utrolig nok fant vi veien fram på første forsøk, og vi kom oss inn på stasjonen, ting begynte å roe seg litt nå.

Noen av oss begynte å bli veldig sultne, så vi gikk på en slags butikk inne på stasjonen (husker ikke helt) og der var det jævlig lyst. Jeg sto å så på disken som hadde sandwich, og plutslig, så begynte ting å spinne inne i butikken. Alt bare spant rundt om i hodet mitt, som en slags vaskemaskin. JEg freaka totalt ut, og det samme gjorde han noiakompisen min som hadde fått helt samme følesen som meg på samme sted. Jeg fikk en kompis til å kjøpe en appelsin juice til meg, for jeg har hørt at c-vitaminer hjelper for noia, (stemmer det?) Da jeg skulle drikke juicen, så hadde kroppen glemt hvordan jeg svelget. Jeg hadde ikke sjans til å kunne svelge den jævla juicen, samtidig, så kunne jeg ikke stå utenfor butikken, så jeg og noiakompisen måtte bare løpe. Aldri vært så redd i hele mitt liv, var så redd at jeg ville grine, men jeg klarte det ikke. Vi fant fram til hvor toget skulle gå om 10 minutter, og der så jeg noe som jeg fikk totalt hakeslep av... Der satt 3 kompiser som jeg hadde kjent for lenge siden. Vi sto bare å så på hverandre, jeg trodde jeg så syner for jeg hadde så noia. Var helt freaky. Toget kom og jeg var ennå pisseredd, og fant ikke roen før etter en times tid.

Amsterdam var for meg et veldig spesielt sted, som jeg likte, men jeg fatter ikke hvorfor jeg ble så redd helt plutslig.

Jeg forventer ikke at dere leste alt dette, men jeg måtte bare skrive det ned, og jeg beklager for skrivefeiler. Lider av dysleksi, pluss at jeg ikke har bodd i Norge på en stund.

Jeg fikk bare medfølelse for de stakkars nederlenderne som stadig får slike irriterende turister som ikke kan oppføre seg.
Haha, må si jeg lo litt der. Virker veldig "hektisk" og kanskje ikke så morro som de kunne ha blitt? Ellers en fin historie
Hvordan i all verden klarte du å dra av deg genseren uten og merke det? xD
Meget underholdene historie. Det er mye som kan skje når du er skikkelig rusa, tydligvis! Dra dit én gang til, men bli der en hel helg, gjerne
Noia? selvfølgelig rusen sin skyld. White W er godt kjent for og være potent ja.

Dere løper rundt og er helt bajjas som om man skulle trodd dere gikk på noe sterkt stimulerende..
Godt med smør
Så vent litt, spiste du så mye og røyka deg så stein at du ikke klart å drite med skjorten på? må ha vært en jævelig temperatur på dassen eller sinnsykt spiced KFC.

Uansett, er jo alltid artig med noen sånne rapporter hvor folk røyker seg sanseløse, men det vist folk røyker på den måten der vil vertfall ikke Amsterdam gå fram som ett godt eksempel for cannabis.

Ellers, fin rapport, ikke særlig utdypende, vanlig stonerhistorie, men de er jo fine de og
Sitat av exocytose Vis innlegg
Jeg fikk bare medfølelse for de stakkars nederlenderne som stadig får slike irriterende turister som ikke kan oppføre seg.
Vis hele sitatet...
Signerer den.

Fin måte å respektere den fornuftige cannabispraktiseringen de har i Nederland, de setter nok pris på dette. Fin måte å representere nordmenn også, selv om det ikke var allverdens sammenlignet med alkoholberusede nordmenn i utlandet.

Men vi må jo alle lære en gang...
Du fatter ikke hvorfor du ble så redd? Aiiit
Måtte le av historien. Minte meg veldig mye om når jeg og gjengen var i Amsterdam på interrail i sommer Herlig by!
Det kan være litt skremmende med tanke på trafikk og mye folk der nede. Husker jeg hadde litt smånoia første dagen når jeg var der. Alt går så jævlig fort der. Kompisen min fikk "fnatt" å ville hjem å greier.
Trådstarter
53 4
hehe, artig å se noen kommentarer

Anngående den genseren, så er jeg ikke helt sikker på hva som skjedde.
Men har dere vært å sett de prostituerte der eller? crazy fetish for noen a.

Forresten, er det en årstid som Amsterdam kommer fram i et bedre lys på?
Høres ut som en gjeng rookie-fjortiser på tur spør du meg. Vi reiste en gjeng på ni til Amsterdam i 18-års alderen, og kan skrive under på at samtlige av oss ikke oppførte seg i nærheten av så dumt. Hva skjer med noia? Når man får noia, så setter man seg ned å slapper av og prøver å roe ned. Er vel måte på hvor dum man kan bli når man er fjern vel?
Sist endret av novastar; 16. november 2009 kl. 18:38.
Sitat av Hippe Vis innlegg
Jeg har jo røyka en god del før, men like vel aldri fått skikklig noia som jeg fikk da. Og jeg har forresten begynt å få noia en god del ganger etter turen til Amsterdam
Vis hele sitatet...

Høres ut som om du har utviklet litt angst..
Normalt men ubehagelig.
Godt med smør
Sitat av Hippe Vis innlegg
hehe, artig å se noen kommentarer

Anngående den genseren, så er jeg ikke helt sikker på hva som skjedde.
Men har dere vært å sett de prostituerte der eller? crazy fetish for noen a.

Forresten, er det en årstid som Amsterdam kommer fram i et bedre lys på?
Vis hele sitatet...
har ikke vært i Amsterdam, men skal du se det i ett bedre lys kan det hjelpe å røyke mindre sånn at du ikke får noia og frykt for livet ditt hele tiden, og vandrer rundt i ett eventyr som omhandler å skaffe munch.

Red light district tror jeg heller ikke kommer i stort bedre lys, hva med og faktisk gå inn for å oppleve amsterdam og ikke bare horer og hasj?

har hørt litt om Amsterdam av noen bekjente som var på skoletur, og vist det er i regi av skole er det gjerne litt mer skikkelig opplegg (ble fyring og selvsagt)
Sitat av novastar Vis innlegg
Høres ut som en gjeng rookie-fjortiser på tur spør du meg. Vi reiste en gjeng på ni til Amsterdam i 18-års alderen, og kan skrive under på at samtlige av oss ikke oppførte seg i nærheten av så dumt. Hva skjer med noia? Når man får noia, så setter man seg ned å slapper av og prøver å roe ned. Er vel måte på hvor dum man kan bli når man er fjern vel?
Vis hele sitatet...

Heldig du er da, som er så kul og voksen




Det "verste" med de horene i red light, er vel at de fleste der er så usedvanlig fine! Husker alle gutta i gjengen fikk helt sjokk over hvordan disse sykt fine jentene kunne stå å selge seg. Kunne vel heller blitt gold digger
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Circel Vis innlegg
Heldig du er da, som er så kul og voksen
Vis hele sitatet...
Det handler faktisk om å vise respekt for byen og folket i dette landet som faktisk har bestemt seg for å legalisere en plante og et raffinert produkt som det er mye kontroversitet rundt. Å forsvare slik oppførsel ser jeg ingen grunn til, det går helt fint å reise til Amsterdam, røyke, spise god mat, se på severdigheter og ha en veldig fin tur uten å oppføre seg som et barn: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=77494
Sist endret av Dodecha; 17. november 2009 kl. 13:31.
Gratulerer, du er nå en av enormt mange menneskene som drar på ferie. Må da ha vært veldig viktig å skrive en rapport om det? Ja, hva man skal se og lese...
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det handler faktisk om å vise respekt for byen og folket i dette landet som faktisk har bestemt seg for å legalisere en plante og et raffinert produkt som det er mye kontroversitet rundt. Å forsvare slik oppførsel ser jeg ingen grunn til, det går helt fint å reise til Amsterdam, røyke, spise god mat, se på severdigheter og ha en veldig fin tur uten å oppføre seg som et barn: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=77494
Vis hele sitatet...
jeg forsvarte da ikke slik oppførsel, men jeg syns måten han skrev på var litt "jeg gjør ikke feil" type. Denne oppførselen de hadde kunne like gjerne kommet hvis de drakk seg dritings på sprit i en bar, så det burde ikke ha noe med selve hasj å gjøre. Selvom sannsynligheten for noia av sprit er litt annerledes.

Tipper du tok poenget.
Artig historie, men jeg må si det høres ut som dere oppførte dere som noen idioter. Om det er slik oppførsel som er vanlig i Amsterdam, må den byen se helt loka ut.

Du sa du er 17, men var der med folk over 18. Er det noe stress å komme inn på coffee shopsa da? Jeg skal dit til vinteren, men flere av kompisene mine har ikke fylt 18 da, så jeg lurer på om de må sitte utafor og se på oss som koser oss?
Sitat av tafsern Vis innlegg
Gratulerer, du er nå en av enormt mange menneskene som drar på ferie. Må da ha vært veldig viktig å skrive en rapport om det? Ja, hva man skal se og lese...
Vis hele sitatet...
Du kan si hva du vil angående oppførselen deres, men det var da ikke noe galt med rapporten? Den var interessant, selv om jeg ble litt pinlig berørt av å lese den.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Jeg fikk bare medfølelse for de stakkars nederlenderne som stadig får slike irriterende turister som ikke kan oppføre seg.
Vis hele sitatet...
Flest turister i Amsterdam uansett :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Høres ut som dere var totalt loka i en periode. ;p Men virker som om det var en interessang og lærerik tur da!
Neste gang kan dere kansje prøve å unngå velting av sykler og å ta bilder av steine briter? ;p
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
53 4
oi sann, veldig mye forskjellige kommentarer det ble.

Vel, jo... Er ikke veldig stolt av måten vi oppførte oss på, men sånn kan vel skje den beste går jeg ut i fra.
Jeg tenker at selvom vi oppførte oss barnslig, så hadde vi en jævlig artig tur, og tatt i betraktning at det var første gangen, og at vi kun skulle være der en dag, så kunne vi bare ha det morro hele kvelden. Uten å måtte tenke på å oppføre oss så forbanna voksen.

Som sagt, vi hadde det jævlig gøy.
Og til du som lurte på om jeg hadde problemer med å komme inn selvom om jeg var 17. Jeg hadde ikke det, kom inn hvor jeg ville egentlig. Så jeg går ut i fra at kompisene dine vil komme inn et eller annet sted.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Legg ut bildene av de britene da :P