Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  904 197903
Leter etter en spill jeg spilte i 2000 da jeg gikk i 1.klasse hvor det handler om en person i 2D som skulle gå rundt og samle inn en bokstav om gangen for å fullføre ordet.

Spillet ble spilt på PC i en diskett.

Hvis jeg husker rett så inneholder det teleporter og stiger, og husker at det var en vanskelig hopp fra stigen til oppe taket i et hus.
Sitat av heihopp79 Vis innlegg
Leter etter en spill jeg spilte i 2000 da jeg gikk i 1.klasse hvor det handler om en person i 2D som skulle gå rundt og samle inn en bokstav om gangen for å fullføre ordet.

Spillet ble spilt på PC i en diskett.

Hvis jeg husker rett så inneholder det teleporter og stiger, og husker at det var en vanskelig hopp fra stigen til oppe taket i et hus.
Vis hele sitatet...
Kan det være Word Rescue?

https://www.youtube.com/watch?v=NyX7KR4lDJA&t

Den var noen år gammel når du spilte det, men det passer godt med at det var på diskett. Spilte den og Math Rescue mye som liten selv!
Sitat av Kastebort Vis innlegg
Har prøvd å google meg fram til dette spillet i evigheter men finner ikke ut hva det heter så håper noen her kan hjelpe.

Hva går spillet ut på?
Grafikken er 2D og ovenfra. Det eneste jeg husker fra spillet er at man kunne kjøre forskjellige militærkjøretøy i en stor militærbase, kjørte man utforbi portene risikerte man å blir angripet om jeg ikke husker helt feil. Tilbringte mest tid å bare kjøre rundt så er det eneste jeg husker.
Hvilken plattform
PC
Når spillte du det sist?
Midten av 90 tallet.
Vis hele sitatet...
Return fire
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Kaleidoskop Vis innlegg
Kan det være Word Rescue?

https://www.youtube.com/watch?v=NyX7KR4lDJA&t

Den var noen år gammel når du spilte det, men det passer godt med at det var på diskett. Spilte den og Math Rescue mye som liten selv!
Vis hele sitatet...
ja!!! takk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har begynt å tenke på et spill jeg spilte på barneskolen. Jeg husker ikke hva det heter, og finner ikke noe om det på Google. Det jeg husker fra spillet er at du var en mus eller en rotte eller noe, og du hadde en grønn flyvende insekt eller froske skapning som sidekick. Det var et gammelt PC barne spill. Spillet handlet om en ond rotte greve/konge som tok over slottet, og startet med at han rev ned flagget. Du skulle komme deg inn i slottet ved å løse en (matte?) oppgave. Og når du var inne i slottet så måtte du gjøre forskjellige oppgaver som å lage glass bilder/malerier og støpe nøkler osv for å komme til nye områder inne i slottet. Jeg husker ikke så mye mer om spillet. Jeg husker at de snakket svensk, og at den ene muse/rotte skapningen sa noe sånt som "jarlså min venn". Finner ikke NOE info om dette spillet og kjenner jeg er i ferd med å bli gal, for jeg har veldig lyst til å prøve det igjen nå for nostalgi. det er vel rundt 2000 spillet kom ut tenker jeg. Mulig det kom ut før det å? Tror det var diskett. Noen som vet hva jeg snakker om her?

Fant det. Det var lek og lær matte xD
Sist endret av KamelHansen117; 1 uke siden kl. 12:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.