Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  633 169913
Jeg står for øyeblikket i kassa på shell, som vanlig butikkmedarbeider, og fikk en noe spesiell kunde innom.
Som sikkert flere av dere vet, har Shell Fresh, Norge over reklamert for bollepakke med 5 stykk ferske smashboller til 42 kroner. Og, som reklamen sier er vi som står bak kassa pålagt og spørre hver enkelt kunde om de vil ha en pakke boller, ellers får denne kunden gratis.

Denne noe spesielle kunden kom inn, tassa rundt som om han skulle vært dritings, tok på alt av varer og klarte ikke bestemme seg for hva han skulle ha.
Til slutt kom han med begge armene fulle av masse stæsj(Sjokolade etc).
Etter å ha slått inn alt sammen, så spør jeg kunden på en høffelig måte om han vil ha med en 5pak boller ved siden av.
Kunden blir raasende.. oooooff så sinna han blei. stod der å skreik til meg og var helt vill

Kunde: det, det, det der må dere slutte med! Spørre kunder om de vil ha ditt og datt hele tia, herregud, jeg veit da for faen hva jeg vil ha, kommer ikke inn her for at du skal spørre meg opp og ned om jeg vil ha alt mulig piss, herregud, jeg bliiir så sinna!!"

Stakars datra hans som stod rett ved siden av han og var så rød i trynet som et jordbær fordi hun var flau.
kunder bak han også begynte å le, og jeg måtte stå der å holde meg for alt jeg var god for, for å ikke le meg skakt ihjel bak kassa..

det latterligste er, at han var ikke eneste den dagen som svarte meg på samme måte :P.. hva gjør man med sånne kunder?
Sitat av roadude Vis innlegg
Jeg står for øyeblikket i kassa på shell, som vanlig butikkmedarbeider, og fikk en noe spesiell kunde innom.
Som sikkert flere av dere vet, har Shell Fresh, Norge over reklamert for bollepakke med 5 stykk ferske smashboller til 42 kroner. Og, som reklamen sier er vi som står bak kassa pålagt og spørre hver enkelt kunde om de vil ha en pakke boller, ellers får denne kunden gratis.

Denne noe spesielle kunden kom inn, tassa rundt som om han skulle vært dritings, tok på alt av varer og klarte ikke bestemme seg for hva han skulle ha.
Til slutt kom han med begge armene fulle av masse stæsj(Sjokolade etc).
Etter å ha slått inn alt sammen, så spør jeg kunden på en høffelig måte om han vil ha med en 5pak boller ved siden av.
Kunden blir raasende.. oooooff så sinna han blei. stod der å skreik til meg og var helt vill

Kunde: det, det, det der må dere slutte med! Spørre kunder om de vil ha ditt og datt hele tia, herregud, jeg veit da for faen hva jeg vil ha, kommer ikke inn her for at du skal spørre meg opp og ned om jeg vil ha alt mulig piss, herregud, jeg bliiir så sinna!!"

Stakars datra hans som stod rett ved siden av han og var så rød i trynet som et jordbær fordi hun var flau.
kunder bak han også begynte å le, og jeg måtte stå der å holde meg for alt jeg var god for, for å ikke le meg skakt ihjel bak kassa..

det latterligste er, at han var ikke eneste den dagen som svarte meg på samme måte :P.. hva gjør man med sånne kunder?
Vis hele sitatet...
Smiler og later som om ingenting har skjedd :P
jobbet hos en som ikke var helt i vater. hun var nesten 90, men sprekere enn de fleste 50 åringer, og vi skjønte at hun muligens var en smule fargerik. Det begynte med at hun fortalte om dvergen som klatrer på veggen og prøvde å røske ut telefonledningen(det var en prøvelse av dimensjoner å ikke begynne å le). dette var pga en krangel hun og den dvergen hadde hatt rimelig lenge. helt hva som hadde utløst konflikten fikk jeg aldri helt fatt i.
vannverket stolte hun iallefall ikke på, så hun brukte vann fra nedløpsrennen(!) istedenfor.
og ikke minst det store rotteproblemet hun hadde og om vi visste noe om noe lignende i området. det var jo ikke veldig rart at hun fikk besøk av ymse dyr da hun spikret vafler og smørpakker fast på altanen for å mate fuglene.
hun skulle bare tørke av noe greier. det endte med at hun skrubbet i 30 minutter uten at det var behov for det i det, bortsett fra at det var det eneste som var gjort av vasking i den leiligheten på denne siden av årtusenet.
hun var jo ingen idiot som stolte på banken, så her skulle det betales kontant. Type man må innom banken for å få tatt ut såpass mye penger.

men det er sånne kunder som gjør at jeg holder ut i jobben min, det er disse som utgjør den lille forskjellen som gjør at man holder ut litt lenger. disse fantastiske fargerike menneskene som enten ikke vet bedre, eller de som bare gir faen.
Sitat av roadude Vis innlegg
Jeg står for øyeblikket i kassa på shell, som vanlig butikkmedarbeider, og fikk en noe spesiell kunde innom.
Som sikkert flere av dere vet, har Shell Fresh, Norge over reklamert for bollepakke med 5 stykk ferske smashboller til 42 kroner. Og, som reklamen sier er vi som står bak kassa pålagt og spørre hver enkelt kunde om de vil ha en pakke boller, ellers får denne kunden gratis.

Denne noe spesielle kunden kom inn, tassa rundt som om han skulle vært dritings, tok på alt av varer og klarte ikke bestemme seg for hva han skulle ha.
Til slutt kom han med begge armene fulle av masse stæsj(Sjokolade etc).
Etter å ha slått inn alt sammen, så spør jeg kunden på en høffelig måte om han vil ha med en 5pak boller ved siden av.
Kunden blir raasende.. oooooff så sinna han blei. stod der å skreik til meg og var helt vill

Kunde: det, det, det der må dere slutte med! Spørre kunder om de vil ha ditt og datt hele tia, herregud, jeg veit da for faen hva jeg vil ha, kommer ikke inn her for at du skal spørre meg opp og ned om jeg vil ha alt mulig piss, herregud, jeg bliiir så sinna!!"

Stakars datra hans som stod rett ved siden av han og var så rød i trynet som et jordbær fordi hun var flau.
kunder bak han også begynte å le, og jeg måtte stå der å holde meg for alt jeg var god for, for å ikke le meg skakt ihjel bak kassa..

det latterligste er, at han var ikke eneste den dagen som svarte meg på samme måte :P.. hva gjør man med sånne kunder?
Vis hele sitatet...
Hehe skjønner dere blir oppgitt av slike ting, men det går begge veier.
Litt sånn som når jeg en sjelden gang kjøper hamburger, også spør h*n som står bak kassa: skal du ha med ost på?
Da sier jeg alltid nei, da hadde jeg bestilt en cheeseburger Ikke at det er noe som plager meg.
Jobber på databutikk. En dag kom en litt mindre begavet bygdis inn med en mini-PC (gammel og billig acer med VELDIG dårlige spesifikasjoner!) Han var veldig misfornøyd med ytelsen på PC-en, og kjeftet på meg og flere ansatte som var på jobb. Vi prøvde å forklare han at han ikke kunne forvente god ytelse av en slik PC, og at vi desverre ikke kunne "fikse den". Han la fra seg PC-en på disken sammen med et "reklamasjonsark" som var skrevet med minst 30 skrivefeil og gramatikk på nivå med en andreklassing. Om han ikke fikk hevet kjøpet innen 2 dager skulle han kontakte myndighetene.

Vi fikk oss en god latter av vedkommende, og etter stengetid "rettet" vi reklamasjonsarket hans, og ga han karakteren 1+ (Vi ga han selvfølgelig ikke tilbake arket i ettertid...)

Får også ofte besøk av asylsøkere som tror at telefonen i reklameavisen bokstavligtalt koster 1kr, uten at de må registrere et abbonement.
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Hehe skjønner dere blir oppgitt av slike ting, men det går begge veier.
Litt sånn som når jeg en sjelden gang kjøper hamburger, også spør h*n som står bak kassa: skal du ha med ost på?
Da sier jeg alltid nei, da hadde jeg bestilt en cheeseburger Ikke at det er noe som plager meg.
Vis hele sitatet...
Jeg tror faktisk det var på Hard Rock Café i Barcelona at "Cheeseburger" var med bacon, mens "Hamburger" var uten. Så for å få bacon på burgeren, så måtte jeg faktisk bestille "cheeseburger without cheese". Følte meg som en dum kunde da, men det er jo ikke min feil.
"Hei. Tar en medium baconcheese jeg. Uten tomat, dressing, og ost."

Samme jenta sa forøvrig i klassen en gang at hu ikke kunne skjønne hvorfor blinde gadd og være det. De kunne jo bare kjøpe sånn glassøye også koble det til hjernen.
Eg bestilte dobbel hamburger på McDonalds en gang, og la merke til at hun i kassa slo inn Cheeseburger, så eg presiserte "uten ost".

Hun: "Cheeseburger uten ost mener du?"
Meg: *facepalm*
Dette er historien om en dum kundebehandler!

Jeg gikk på bussen som skulle til Oslo også satte meg ned. Bussjaføren var veldig stressa og det var ekstremt kalt på bussen. Bussjaføren frøys og måtte fjerne dogg fra vinduet sikkert en gang hvert kvarter.. Så var bussen litt forbi Hokksund og det kommer på et par. De spurte da om bussen skulle til Drammen, bussjaføren blir irritert og svarer; "ja, selvfølgelig". Litt videre på veien dukker det opp enda flere som spør om bussen kjører igjennom Drammen, han blir veldig irritert og brøler ut "JA, den skal det".

Så kommer det inn en yngre mann som spør om bussen kjører til Drammen. Da blir bussjaføren så sint og brøler ut: "Ser du ikke at det står Oslo på den? Da kjører den igjennom Drammen..". Så svarer denne yngre mannen: "Men det står jo Buskerud Skole på den". Da ble bussjaføren veldig flau og slapp han inn.. Når han fjerna dogg fra vinduet var han nok borti en knapp som bytta stedet som bussen skulle til.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Deximus Vis innlegg
Dette er historien om en dum kundebehandler!

Jeg gikk på bussen som skulle til Oslo også satte meg ned. Bussjaføren var veldig stressa og det var ekstremt kalt på bussen. Bussjaføren frøys og måtte fjerne dogg fra vinduet sikkert en gang hvert kvarter.. Så var bussen litt forbi Hokksund og det kommer på et par. De spurte da om bussen skulle til Drammen, bussjaføren blir irritert og svarer; "ja, selvfølgelig". Litt videre på veien dukker det opp enda flere som spør om bussen kjører igjennom Drammen, han blir veldig irritert og brøler ut "JA, den skal det".

Så kommer det inn en yngre mann som spør om bussen kjører til Drammen. Da blir bussjaføren så sint og brøler ut: "Ser du ikke at det står Oslo på den? Da kjører den igjennom Drammen..". Så svarer denne yngre mannen: "Men det står jo Buskerud Skole på den". Da ble bussjaføren veldig flau og slapp han inn.. Når han fjerna dogg fra vinduet var han nok borti en knapp som bytta stedet som bussen skulle til.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være rasist her, men jeg har merket noe enormt forskjell i hvordan bussjåfører oppfører seg. De litt eldre norske er som oftest hyggelige som bare pokker. Slår lett av en samtale og smiler ofte.

Utlendingene, spesielt i Stavanger (av en merklig grunn) er helt ufordraglige. Ble regelrett skjelt ut fordi jeg spurte hvor mye penger bussen kostet. DET BURDE DO VITE FØR DU KOMME PÅ BUSSEN!! LEGG PENGENE DER! mener, hva faen? Har også hørt flere skrekkhistorier fra en venninne som bodde der i overkant av et år. En eldre dame som også spurte om prisen på bussen som ble skjelt ut så mye at hun nesten begynte å gråte og bare gikk av bussen igjen før hun fikk betalt eller satt seg.

Eller i Kristiansand hvor jeg spurte tid kontorene på bussentralen stengte. ''Det vet vel fan ikke jeg?!'' fikk jeg til svar av en sur utlending som kjørte bussen.

Det finnes hygglige utenlandske sjåfører også, missforstå meg rett her, men av de idiotsjåfører jeg har vært borti så har over 80-90% vært utlendinger. Iallefall i bussammenheng.
Har aldri møtt en gretten utlending som kjører taxi.
Der er det igjen de norske som gjerne glefser litt hvis du maser.
Sist endret av Bombasa; 24. juli 2012 kl. 12:58.
Denne her er vel litt på kanten med tanke på hva Topic er, men må bare dele den.

For en tid dilbake dukket det opp et lik i en elv ikke langt unna der jeg bor. Noen som hadde druknet under "vårflommen".

En venn av meg kjenner han som først fant liket nede ved elva, han ringte da selvsagt politiet. Politiet rykket ut og var på stedet minutter etter.

Han som fant liket ble med ned sammen med politiet. Etter politiet hadde gjort det de skulle så sier han (politiet altså) "Nei, skal vi gå opp å få oss en kopp kaffe"? Han som fant liket utbryter: "Jammen, hva med liket, skal vi ikke vente til noen har hentet det"? Da kommer det fra politiet: Nei det trenger vi da ikke, hun går ikke noe sted............
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
D"Nei, skal vi gå opp å få oss en kopp kaffe"? Han som fant liket utbryter: "Jammen, hva med liket, skal vi ikke vente til noen har hentet det"? Da kommer det fra politiet: Nei det trenger vi da ikke, hun går ikke noe sted............
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe vits for dem å sitte å kikke på liket heller da. Området var vel sperret av?
Og liket, som dem sier, går nok ikke noe sted det uansett.
Sist endret av Bombasa; 24. juli 2012 kl. 15:38.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ikke for å være rasist her, men jeg har merket noe enormt forskjell i hvordan bussjåfører oppfører seg. De litt eldre norske er som oftest hyggelige som bare pokker. Slår lett av en samtale og smiler ofte.

Utlendingene, spesielt i Stavanger (av en merklig grunn) er helt ufordraglige. Ble regelrett skjelt ut fordi jeg spurte hvor mye penger bussen kostet. DET BURDE DO VITE FØR DU KOMME PÅ BUSSEN!! LEGG PENGENE DER! mener, hva faen? Har også hørt flere skrekkhistorier fra en venninne som bodde der i overkant av et år. En eldre dame som også spurte om prisen på bussen som ble skjelt ut så mye at hun nesten begynte å gråte og bare gikk av bussen igjen før hun fikk betalt eller satt seg.

Eller i Kristiansand hvor jeg spurte tid kontorene på bussentralen stengte. ''Det vet vel fan ikke jeg?!'' fikk jeg til svar av en sur utlending som kjørte bussen.

Det finnes hygglige utenlandske sjåfører også, missforstå meg rett her, men av de idiotsjåfører jeg har vært borti så har over 80-90% vært utlendinger. Iallefall i bussammenheng.
Har aldri møtt en gretten utlending som kjører taxi.
Der er det igjen de norske som gjerne glefser litt hvis du maser.
Vis hele sitatet...
I Drammen opplever jeg stikk motsatt av det du sier, gjerne med skremmende like eksempler. Tror dette er veldig individuelt fra by til by, og ikke minst person til person. Sure bussjåfører har nesten blitt et fenomen, tviler på at det er tilfeldig..
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Er en jævlig stressa polakk som kjører hamar-elverum noen ganger. Han tok den normalt 40minutter lange turen på 25
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det er ikke noe vits for dem å sitte å kikke på liket heller da. Området var vel sperret av?
Og liket, som dem sier, går nok ikke noe sted det uansett.
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent skal ikke lik man har funnet ligge ubevoktet mens man venter på at det blir hentet. Dette har både noe med å bevare bevis, hindre uverdige situasjoner(folk som tar bilder eller "bare skal se") samt at uvitende "ramler" over liket.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av nomore Vis innlegg
Så vidt meg bekjent skal ikke lik man har funnet ligge ubevoktet mens man venter på at det blir hentet. Dette har både noe med å bevare bevis, hindre uverdige situasjoner(folk som tar bilder eller "bare skal se") samt at uvitende "ramler" over liket.
Vis hele sitatet...
Inne på det avsperrede området?
Jeg jobber på kino og opplever dermed mange hendelser som, i alle fall i ettertid, sees på som morsomme. Kan dele to med dere. Husker de ikke ordrett, men skal i alle fall få frem poenget.

A=Ansatt
K=Kunde

1) Under en av visningene av Avatar 3D for et par år siden, kom det en mann brølende ut av salen.
K: Bildet ser ut som en 30 år gammel nrk sending! Er dette den kvaliteten dere har på en moderne kino?!
Ansatt blir litt satt ut og lurer med en gang på om noe er galt med utstyret, men spør for sikkerthetsskyld.
A: Hadde du på deg brillene (3D-brillene) inne i salen?
Dette gjør kunde enda mer hissig, før han brøler:
K: Jeg bruker ikke briller!
Og med det, stormer ut av bygget.

2) En dame er ledsager for to små unger. Hun går bort til billettskranken og vil ha billetter til en bestemt barnefilm. Hun får opplyst at det ikke lenger er ledige plasser ved siden av hverandre, men at hun kan få kjøpe tre billetteter (viktig å presisere at ungene ikke var utviklingshemmet på noen måte, så hun trengte ikke sitte ved siden av dem).

Når filmen nesten er i gang kommer det en mor, og to unger, ut og forteller at det sitter noen på plassene deres. Ansatt blir med inn i salen for å se om billettene er dobbelbooket eller hva eventuelt er problemet. Mitt i salen sitter damen og de to ungene hun er ledsager for. I dette øyeblikket har filmen begynt. Ansatt kravler seg inn i seteradene og spør om hun kan få se billettene. Damen viser billettene med de spredte plassene. Ansatt ber dermed damen om å flytte seg til de plassene de har fått tildelt, siden det er noen andre som har kjøpt disse plassene. Dette kommer ikke på tale. Det er veldig viktig at hun ikke forlater disse ungene. De takler ikke å være alene. Ansatt spør da om hun i alle fall kan være med ut på gangen, eller i alle fall ut fra seteraden for å diskutere. Dette kommer heller ikke på tale. Hun har satt seg her nå og her akter hun å sitte. Ansatt prøver videre å få til en løsning på problemet, men da begynner ledsager å få ungene til å spille på ansatt sin samvittighet. Etter 5 minutter med stahet går ansatt ut og forteller de som egentlig skulle ha plassene at de som sitter der nekter å flytte seg. De går med på å sitte adskilt mot kompensasjon. En liten stund etter hendelsen kommer ledsager ut, smiler og spør hvor toalettet er, og later som ingenting har skjedd. (Nå kunne hun plutselig forlate ungene). Når filmen er ferdig går ungene forbi ansatt og sier: "Du er en ond dame".
reach for the sun
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Men denne historien er jo ikke morsom og bekrefter bare at det er DU som er idiot.

Måten du presenterer deg på er helt feil dersom dette er en kunde dere har regelmessig kontakt med. DU fremstår som en innpåsliten selger og det er lett å forstå at sekretæren er lei av slike telefoner - som hun sikkert får utallige av hver dag. Hva med å få en annen tilnæring enn alle selger som ringer rundt?
Vis hele sitatet...
haha, har lest gjennom mange av innleggene dine og du må være tidenes største hater ass
Sitat av sam500 Vis innlegg
Inne på det avsperrede området?
Vis hele sitatet...
Ja. Det er tross alt ingenting magisk med disse sperrebåndene. Det er bare å gå over eller under
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Brystkassen Vis innlegg
Jeg jobber på kino og opplever dermed mange hendelser som, i alle fall i ettertid, sees på som morsomme. Kan dele to med dere. Husker de ikke ordrett, men skal i alle fall få frem poenget.

A=Ansatt
K=Kunde

1) Under en av visningene av Avatar 3D for et par år siden, kom det en mann brølende ut av salen.
K: Bildet ser ut som en 30 år gammel nrk sending! Er dette den kvaliteten dere har på en moderne kino?!
Ansatt blir litt satt ut og lurer med en gang på om noe er galt med utstyret, men spør for sikkerthetsskyld.
A: Hadde du på deg brillene (3D-brillene) inne i salen?
Dette gjør kunde enda mer hissig, før han brøler:
K: Jeg bruker ikke briller!
Og med det, stormer ut av bygget.

2) En dame er ledsager for to små unger. Hun går bort til billettskranken og vil ha billetter til en bestemt barnefilm. Hun får opplyst at det ikke lenger er ledige plasser ved siden av hverandre, men at hun kan få kjøpe tre billetteter (viktig å presisere at ungene ikke var utviklingshemmet på noen måte, så hun trengte ikke sitte ved siden av dem).

Når filmen nesten er i gang kommer det en mor, og to unger, ut og forteller at det sitter noen på plassene deres. Ansatt blir med inn i salen for å se om billettene er dobbelbooket eller hva eventuelt er problemet. Mitt i salen sitter damen og de to ungene hun er ledsager for. I dette øyeblikket har filmen begynt. Ansatt kravler seg inn i seteradene og spør om hun kan få se billettene. Damen viser billettene med de spredte plassene. Ansatt ber dermed damen om å flytte seg til de plassene de har fått tildelt, siden det er noen andre som har kjøpt disse plassene. Dette kommer ikke på tale. Det er veldig viktig at hun ikke forlater disse ungene. De takler ikke å være alene. Ansatt spør da om hun i alle fall kan være med ut på gangen, eller i alle fall ut fra seteraden for å diskutere. Dette kommer heller ikke på tale. Hun har satt seg her nå og her akter hun å sitte. Ansatt prøver videre å få til en løsning på problemet, men da begynner ledsager å få ungene til å spille på ansatt sin samvittighet. Etter 5 minutter med stahet går ansatt ut og forteller de som egentlig skulle ha plassene at de som sitter der nekter å flytte seg. De går med på å sitte adskilt mot kompensasjon. En liten stund etter hendelsen kommer ledsager ut, smiler og spør hvor toalettet er, og later som ingenting har skjedd. (Nå kunne hun plutselig forlate ungene). Når filmen er ferdig går ungene forbi ansatt og sier: "Du er en ond dame".
Vis hele sitatet...
På en lokal kino skjedde sånn ca. det samme, men i denne situasjonen vant kinoansatte.

Ansatt 1. går rettogslett bare opp og skrur av filmen, for å så si "Denne filmen vil ikke starte igjen før alle personer har satt seg på de korrekte plassene", tok 2 minutter før dama ber ungene gå på plassene det står på bilettene og filmen starter igjen.

Dama var visstnok rød som en tomat.

(Kjenner kinosjefen etter at jeg leide lokal i underetasjen for bandet mitt, han fortalte meg en gang denne historien)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av nomore Vis innlegg
Ja. Det er tross alt ingenting magisk med disse sperrebåndene. Det er bare å gå over eller under
Vis hele sitatet...
Jeg siterer Dex: "Well, that rope worked surprisingly well, accompanied by a security guard"
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av subscribe Vis innlegg
I Drammen opplever jeg stikk motsatt av det du sier, gjerne med skremmende like eksempler. Tror dette er veldig individuelt fra by til by, og ikke minst person til person. Sure bussjåfører har nesten blitt et fenomen, tviler på at det er tilfeldig..
Vis hele sitatet...
Virker veldig individuelt fra by til by ja.

I mandal hvor jeg er ifra, så har vi små søte taxuser (vi kaller dem det, dont ask me why) som basicly er en hybrid mellom normal buss og maxitaxi. Sjåførene der, alle norske og litt eldre menn, og dem er skamhygglige.
Skravler og flirer og er som oftest alltid like koselige å skravle med. Nå har det sikkert litt å si at byen er ganske liten og ''alle'' vet eller har hørt om alle.

En gang hadde dem byttet bussruter uten at jeg hadde fått med meg dette, så når taxusen stod på ruta i Mandal og var ferdig for dagen så lurte jeg på hvorfor sjåføren ikke kjørte videre opp til hvor jeg bodde hvor han da måtte forklare at dette var siste busstur for dagen og at dette nå var blitt siste holdeplass. Han så jeg hadde litt og bære på og at været utenfor var ganske surt, så han kjørte meg liksegodt til huset der jeg bodde. I bussen.
Sist endret av Bombasa; 24. juli 2012 kl. 17:59.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
I mandal hvor jeg er ifra, så har vi små søte taxuser (vi kaller dem det, dont ask me why) som basicly er en hybrid mellom normal buss og maxitaxi.
Vis hele sitatet...
Syns du forklarte navnet ganske bra jeg.
EDIT: Alternativet hadde jo blitt "baxier" :P
Sist endret av Buddapower; 24. juli 2012 kl. 18:57.
<?=getUserTitle()?>
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Han så jeg hadde litt og bære på og at været utenfor var ganske surt, så han kjørte meg liksegodt til huset der jeg bodde. I bussen.
Vis hele sitatet...
Bare digger sånne bussjåfører.
Da jeg gikk på barneskolen så bodde jeg utfor skole kretsen og skulle egentlig gått på en annen skole, noe som betydde at jeg bodde 4 mil fra skolen, 2mil utfor skole kretsen.

Vi hadde altid en fast bussjåfør som kjørte denne ruten og han kjørte alltid meg helt hjem, men så fant jeg ut for en uke eller to siden at jeg faktisk var i familie med han


Jeg har en historie som dama mi fortalte.
BigBite Kampanje
Hun jobber på den lokale BigBite sjappa her i byen, og de har en kampanje der de har en t-skjorte der det står på den ene siden "I'm Hot!" og den andre siden "Try Me".
Hun hadde ansvaret for å dra å handle inn varer om de trengte det ASAP.
Og om dere er litt smart, så vet dere hva jeg kommer til å skrive nå her

Det var en gang, egentlig så har det skjedd flere ganger, da hun har vært å handlet inn varer de trenger og det kom en gammel gubbe forbi henne og sier, "Oh yes you are!" da han leste teksten "I'm Hot!".
Og en annen gang da hun var å handlet så skulle hun plukke noe opp hun hadde revet ned fra en hylle, og så kommer det en fyr bak henne, og prøver seg.
Hun håpper rett opp og ser rart på denne fyren, og alt han sier er: "Men det sto jo Try Me!"
Sitat av Brystkassen Vis innlegg
Jeg jobber på kino og opplever dermed mange hendelser som, i alle fall i ettertid, sees på som morsomme. Kan dele to med dere. Husker de ikke ordrett, men skal i alle fall få frem poenget.

A=Ansatt
K=Kunde

1) Under en av visningene av Avatar 3D for et par år siden, kom det en mann brølende ut av salen.
K: Bildet ser ut som en 30 år gammel nrk sending! Er dette den kvaliteten dere har på en moderne kino?!
Ansatt blir litt satt ut og lurer med en gang på om noe er galt med utstyret, men spør for sikkerthetsskyld.
A: Hadde du på deg brillene (3D-brillene) inne i salen?
Dette gjør kunde enda mer hissig, før han brøler:
K: Jeg bruker ikke briller!
Og med det, stormer ut av bygget.

2) En dame er ledsager for to små unger. Hun går bort til billettskranken og vil ha billetter til en bestemt barnefilm. Hun får opplyst at det ikke lenger er ledige plasser ved siden av hverandre, men at hun kan få kjøpe tre billetteter (viktig å presisere at ungene ikke var utviklingshemmet på noen måte, så hun trengte ikke sitte ved siden av dem).

Når filmen nesten er i gang kommer det en mor, og to unger, ut og forteller at det sitter noen på plassene deres. Ansatt blir med inn i salen for å se om billettene er dobbelbooket eller hva eventuelt er problemet. Mitt i salen sitter damen og de to ungene hun er ledsager for. I dette øyeblikket har filmen begynt. Ansatt kravler seg inn i seteradene og spør om hun kan få se billettene. Damen viser billettene med de spredte plassene. Ansatt ber dermed damen om å flytte seg til de plassene de har fått tildelt, siden det er noen andre som har kjøpt disse plassene. Dette kommer ikke på tale. Det er veldig viktig at hun ikke forlater disse ungene. De takler ikke å være alene. Ansatt spør da om hun i alle fall kan være med ut på gangen, eller i alle fall ut fra seteraden for å diskutere. Dette kommer heller ikke på tale. Hun har satt seg her nå og her akter hun å sitte. Ansatt prøver videre å få til en løsning på problemet, men da begynner ledsager å få ungene til å spille på ansatt sin samvittighet. Etter 5 minutter med stahet går ansatt ut og forteller de som egentlig skulle ha plassene at de som sitter der nekter å flytte seg. De går med på å sitte adskilt mot kompensasjon. En liten stund etter hendelsen kommer ledsager ut, smiler og spør hvor toalettet er, og later som ingenting har skjedd. (Nå kunne hun plutselig forlate ungene). Når filmen er ferdig går ungene forbi ansatt og sier: "Du er en ond dame".
Vis hele sitatet...
Er det bare meg, eller var ikke dama helt god i hode?
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Er det bare meg, eller var ikke dama helt god i hode?
Vis hele sitatet...
Er nok bare deg, kansje du er rar i hodet? Neida. Hun kan ha vært skada, men mest sannsynlig en uptight kjerring som har skjønt at man kan få det som man vil hvis man ikke gir seg.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
I mandal hvor jeg er ifra, så har vi små søte taxuser (vi kaller dem det, dont ask me why) som basicly er en hybrid mellom normal buss og maxitaxi.
Vis hele sitatet...
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Syns du forklarte navnet ganske bra jeg.
EDIT: Alternativet hadde jo blitt "baxier" :P
Vis hele sitatet...
http://i2.kym-cdn.com/photos/images/...63/430/3a0.jpg
Sist endret av Bombasa; 24. juli 2012 kl. 19:14.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det er ikke noe vits for dem å sitte å kikke på liket heller da. Området var vel sperret av?
Og liket, som dem sier, går nok ikke noe sted det uansett.
Vis hele sitatet...
Hehe, neida, hun gikk ikke noe sted hun. Men jeg regner med de stort sett skal holde seg der med tanke på evnt "tilskuere" som kan dukke opp. Liket ble etter det jeg vet funnet ikke langt fra turterreng, ikke langt unna vannet.

Folk kan ofte få svært lange "fingre" ved syn av slike politibånd som stort sett ikke er til hinder for noen verdens ting.

Det var vel snakk om en termos som han hadde i bilen et godt stykke unna, men det var liksom litt av uttalelse i en slik situasjon
Netcom Kundeservice.

Meg: Hallo, mitt navn er ....... hva kan jeg hjelpe deg med?
Kunde: Min nye mobil fungerer ikke etter jeg satte den på lading, den fungerte før.

Merker med en gang at det er en gammel dame, og at noen har ordna mobil til henne, siden den var opplada når hun fikk den.

M: Har du prøvd å holde inne den røde knappen?
K: *10 sekunders stillhet*... ja, NÅ fungerer den! Tusen takk!

Ikke akkurat dum, men syntes det var ganske søtt...
Jeg vil jobbe i butikk, selv om jeg har hatt dårlig erfaring med det og kundene der. Spørs litt på butikken også, GameStop over Kiwi.
I tillegg kan man jo si som Chicken'Picken: "Frustrating day. Time for a massive wank."

Jeg vil jobbe i butikk, selv om jeg har hatt dårlig erfaring med det og kundene der. Spørs litt på butikken også, GameStop over Kiwi.
I tillegg kan man jo si som Chicken'Picken: "Frustrating day. Time for a massive wank."
Jobber på bensinstasjon.
Har en kunde som kommer kjøper den samme avisen opptil fem ganger om dagen, og 50% av tiden prøver han å stjele den.
En gang plukket han smågodt, og på vei til kassa småspiste han fra posen.
M "Unnskyld, men du må betale før du begynner å spise fra smågodt."
K "NEI GÅ HJÆM Æ LÆGG DÆ NO"
Når jeg jobber natt i helgene ringer han opptil 4-5 ganger i løpet av en time og lurer på om dagens VG har kommet.

Noen andre historier:
K "Har dere bremsevæske?"
M "Nei, dessverre er utsolgt for øyeblikket."
K"KOSS FAEN BENSINSTASJON E D HÆR DA, SOM ITJ HAR BREMSEVÆSKE" og stormer ut av butikken.
Det han ikke skjønner at jeg er bare en medarbeider, jeg tar meg ikke av bestillinger av varer osv....

Klokka fem på natta kom det en kunde inn og kjøpte kaffe.
-K "Kaffe."
-M "For tre kroner ekstra får du med en kokosbolle" (vi må spørre om tilleggsprodukt, har spørre garanti.)
-K "NEI FAEN HELLER, Æ SKA BARE HA KAFFE, Æ FÅR FAEN ITJ LYST TE Å HANDLE HÆR LÆNGER NÅR DÅKKER DRIV PÅ DERRE FAENS AKTIVT SALGE DÅKKERS."
M "23 kroner da "
M "Takk skal du ha, ha en flott dag videre!"
mumler noe til seg selv og går ut av butikken.

For ei uke siden var lufttrykket på stasjonen i ustand (den var fast på 1 bar.) så jeg tok den ned.
K "Du derre lufttrykket dåkkers, e den ødelagt den?"
M "Ja, dessverre, den viser feil trykk så jeg tok den ned så kunder ikke sprenger dekkene sine."
Etter ja så dette så stirrer han på meg i sånn ca 30 sek (kødder ikke engang) og svarer med en veldig irritert stemme
"KOSS SERVICE E D HÆR DA!?" og bare går ut av butikken.
M "Hade bra no!"

Nå har vi også sånn kampanje at vi må spørre om 5 pk med boller ellers får kunden den gratis (latterlig og barnslig kampanje, men er jo bare for kunden å si "nei takk" vanskeligere er det ikke.) I denne kampanjeperioden fikk en kunde som skulle ha grillpølse, og når jeg spør han om 5 pk med boller, ser han stygt på meg og svarer "nei, nå ombestemte jeg meg, og går ut av butikken.

Haha, hva faen feiler det folk.
Sist endret av meitemark; 25. juli 2012 kl. 01:27. Grunn: dobbeltpost
Sitat av Iluwu Vis innlegg
AHHAHAHAHAHAHHA var så morsomt at jeg valgte og lese den samme historien om igjen.
Vis hele sitatet...
Hehe, var ikke meningen å skrive det dobbelt opp.

Noen som vet hvordan jeg redigerer det bort? Finner ikke "edit." boksen.
Sitat av hermando Vis innlegg
Hehe, var ikke meningen å skrive det dobbelt opp.

Noen som vet hvordan jeg redigerer det bort? Finner ikke "edit." boksen.
Vis hele sitatet...
"endre"""""""
Sitat av hermando Vis innlegg
Hehe, var ikke meningen å skrive det dobbelt opp.

Noen som vet hvordan jeg redigerer det bort? Finner ikke "edit." boksen.
Vis hele sitatet...
Du kan bare redigere ett innlegg i maks 5 minutter etter du har posta det her på Freak.
Sitat av hermando Vis innlegg
Det han ikke skjønner at jeg er bare en medarbeider, jeg tar meg ikke av bestillinger av varer osv....
Vis hele sitatet...
Det er revnende likegyldig for kunden om det er du som har ansvaret eller ikke. Du er bedriftens fjes utad, så når kunden snakker til deg, representerer du hele bedriften.


Sitat av hermando Vis innlegg
Nå har vi også sånn kampanje at vi må spørre om 5 pk med boller ellers får kunden den gratis (latterlig og barnslig kampanje, men er jo bare for kunden å si "nei takk" vanskeligere er det ikke.) I denne kampanjeperioden fikk en kunde som skulle ha grillpølse, og når jeg spør han om 5 pk med boller, ser han stygt på meg og svarer "nei, nå ombestemte jeg meg, og går ut av butikken.

Haha, hva faen feiler det folk.
Vis hele sitatet...
Sånt aktivt salg eller hva det nå heter, er utrolig irriterende selv om det bare er å si nei takk. Det oppleves som påtrengende og masete, og litt småfrekt siden hele intensjonen er å få kunden til å kjøpe noe han ikke hadde lyst til å kjøpe i utgangspunktet.

Det er et helt kurant virkemiddel å protestere ved å la være å kjøpe noe som helst, hvordan kan vi ellers få slutt på det? Om lederne hører at folk dropper kjøp de allerede hadde tenkt å utføre pga masete salg, skjønner de kanskje at de burde droppe det.
Sist endret av KultNick; 24. juli 2012 kl. 23:32.
Ang de kampanjene til Shell så har jeg en fin kur :-)

Sist gang de hadde sånn gratis bilvask hvis de ikke spurte om man ville ha så gikk jeg bare inn grabbet en cola, gikk rett til kassen og sa jeg skulle ha denne og en bilvask.
Når dama sa hva det kostet og sto der å forventet penger så jeg at bilvasken var gratis da hun ikke hadde spurt om jeg ville ha den :-)
Endte med at sjefen måtte komme ut å megle da jeg ikke gav meg.
Fikk vasken gratis btw.

Etter å ha gjort dette et par ganger så har Shell stasjonen jeg bruker tonet kraftig ned på disse kampanjene.. Hehe
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Ang de kampanjene til Shell så har jeg en fin kur :-)

Sist gang de hadde sånn gratis bilvask hvis de ikke spurte om man ville ha så gikk jeg bare inn grabbet en cola, gikk rett til kassen og sa jeg skulle ha denne og en bilvask.
Når dama sa hva det kostet og sto der å forventet penger så jeg at bilvasken var gratis da hun ikke hadde spurt om jeg ville ha den :-)
Endte med at sjefen måtte komme ut å megle da jeg ikke gav meg.
Fikk vasken gratis btw.

Etter å ha gjort dette et par ganger så har Shell stasjonen jeg bruker tonet kraftig ned på disse kampanjene.. Hehe
Vis hele sitatet...
Tror du fikk disse gratis-vaskene av ren medlidenhet...
Sitat av sniper1986 Vis innlegg
Tror du fikk disse gratis-vaskene av ren medlidenhet...
Vis hele sitatet...
Tviler på det. Ingen gir bort noe sånn uten videre.
Faktisk så har samme taktikk fungert glimrende for alle kompisene også.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Det er revnende likegyldig for kunden om det er du som har ansvaret eller ikke. Du er bedriftens fjes utad, så når kunden snakker til deg, representerer du hele bedriften.
Vis hele sitatet...
Det er klart at man skal være serviceinnstilt, men er det tomt for varer så er det tomt. Hva skal h*n bak kassa gjøre med det? Kjøre til butikken og kjøpe til kunden?

I mine øyne skal man ikke bare ta all slags frustrasjon fra kunder, de må forstå at de som jobber bak skranka er mennesker også og må oppføre seg som folk. Sånn er livet.
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Tviler på det. Ingen gir bort noe sånn uten videre.
Faktisk så har samme taktikk fungert glimrende for alle kompisene også.
Vis hele sitatet...
Realiteten er at det kostet sannsynligvis stasjonen langt mer å krangle med deg om slik småligheter, enn å bare gi deg den vasken gratis. Vi snakker tross alt om utvannet såpe, litt vann og litt strøm til å drive kompressor og børster. Du føler det sikkert som en stor seier over grådige "kapitalister", mens stasjonen skrev 40-50 kr av som tap på den ene vasken.

Dessuten, som du sier, ingen gir bort noe gratis. Tror du ikke tapet de fikk der er kalkulert inn i prisen på produktet?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av KultNick Vis innlegg
Det er revnende likegyldig for kunden om det er du som har ansvaret eller ikke. Du er bedriftens fjes utad, så når kunden snakker til deg, representerer du hele bedriften.
Vis hele sitatet...
Du er vel blant dem som hisser seg opp om jeg som kassamann på Rema1000 ikke vet absolutt alt om alle produktene dem har i butikken?

''Hvah?! Vet du ikke hvor kokosmelken dere selger er produsert?''

Sitat av nomore Vis innlegg
Realiteten er at det kostet sannsynligvis stasjonen langt mer å krangle med deg om slik småligheter, enn å bare gi deg den vasken gratis. Vi snakker tross alt om utvannet såpe, litt vann og litt strøm til å drive kompressor og børster. Du føler det sikkert som en stor seier over grådige "kapitalister", mens stasjonen skrev 40-50 kr av som tap på den ene vasken.

Dessuten, som du sier, ingen gir bort noe gratis. Tror du ikke tapet de fikk der er kalkulert inn i prisen på produktet?
Vis hele sitatet...
Videre pleier ikke de som sitter i kassa å bry seg filla om stasjonen taper noen få kroner på en gratis vask..

Det eneste dem tenker på er om dem får kjeft fra sjefen i ettertid.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Etter å ha sittet i kassa nå i noen uker har jeg også gått lei av gjentakende vitser som aldri blir gamle:

Jeg: Vil du ha kvitteringen?
Kunde: Nei... øhøh, jeg får vel ikke igjen noe på skatten på den uansett! hø hø hø
Jeg: Hø hø
Jeg: -.-
Vis hele sitatet...

Jobber selv i Kiwi.

Jeg: Vil du ha lappen?
Kunde: Nei takk,den har jeg hatt siden jeg var 18 høhøh
Jeg: Dø din lille jævel, kom aldri tilbake til min butikk.
Kunde: Ha en fin dag videre.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av nomore Vis innlegg
Ja. Det er tross alt ingenting magisk med disse sperrebåndene. Det er bare å gå over eller under
Vis hele sitatet...
Nei, men det er vell ingen som bare går over/under sperrebåndene, får så å snuble i liket?
uten at man gjør det med vilje?
Godt med smør
Sitat av sam500 Vis innlegg
Nei, men det er vell ingen som bare går over/under sperrebåndene, får så å snuble i liket?
uten at man gjør det med vilje?
Vis hele sitatet...
Poenget er vell heller at det vlir vanskeligere for vedkommende å snuble i liket eller generelt ødelegge beviser ved åstedet "med vilje" om politifolk er der, kontra sperrebånd som gjør lite motstand i seg selv. Eller har jeg misforstått komplett nå?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Poenget er vell heller at det vlir vanskeligere for vedkommende å snuble i liket eller generelt ødelegge beviser ved åstedet "med vilje" om politifolk er der, kontra sperrebånd som gjør lite motstand i seg selv. Eller har jeg misforstått komplett nå?
Vis hele sitatet...
Fatter selvfølgelig dette, men klarer ikke helt å se for meg at folk som gjøre som han sier "snuble over liket" helt tilfeldig, når de i tillegg har kommet seg under sperrebåndet, helt tilfeldig.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av sam500 Vis innlegg
Fatter selvfølgelig dette, men klarer ikke helt å se for meg at folk som gjøre som han sier "snuble over liket" helt tilfeldig, når de i tillegg har kommet seg under sperrebåndet, helt tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Hva med folk som bare skal se og ta bilder? Hvis man er nysgjerrig så er ikke sperrebånd med POLITI på nok til å stoppe deg hvis man ikke ser politifolk i nærheten.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Fanz44 Vis innlegg
Hva med folk som bare skal se og ta bilder? Hvis man er nysgjerrig så er ikke sperrebånd med POLITI på nok til å stoppe deg hvis man ikke ser politifolk i nærheten.
Vis hele sitatet...
Og? jeg sa at det var LITE MULIG at folk TILFELDIGVIS SNUBLET OVER LIKET.
ikke at det ikke var mulighet for å ta bilder o.sv.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Fatter selvfølgelig dette, men klarer ikke helt å se for meg at folk som gjøre som han sier "snuble over liket" helt tilfeldig, når de i tillegg har kommet seg under sperrebåndet, helt tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han mente "snuble over liket" som at folk skulle finne det og ødelegge bevis osv. Ikke snuble på liket.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av t_ben Vis innlegg
Jeg tror han mente "snuble over liket" som at folk skulle finne det og ødelegge bevis osv. Ikke snuble på liket.
Vis hele sitatet...
Da kan jeg si meg enig
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du er vel blant dem som hisser seg opp om jeg som kassamann på Rema1000 ikke vet absolutt alt om alle produktene dem har i butikken?

''Hvah?! Vet du ikke hvor kokosmelken dere selger er produsert?''
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke det. Men kassamannen er den eneste kunden møter, så om jeg hadde lurt på det, hadde jeg forventet at du enten kunne finne det ut for meg eller satt meg i kontakt med en som kunne det.