Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 5176
Hei. Har planer om å selge ps3 av eldste versjon/60 gigabyte. Eneste fordelen med den er vel mulighetene for å spille ps1/ps2 spill. Finner få sammenlignbare annonser og er veldig usikker på hvilket prisnivå jeg bør legge den ut for.

Følger med: 2 håndkontroller - ca 5 spill ( mw2, granturismo 5, streetfighter etc) rundt 10 dvder(alt fra max manus til simpson) i tillegg til 2 blueray dvder.

Noen forslag?
Hva med å se på finn, og de annonsene som allerede er der? Prismessig altså.
veel.. du kan få en ny 160gb til 2200.
Den eldste er gammel, spillene er gamle, dvd'ene er gamle..

Du bør ikke regne med noe mer enn maks 1000kr, med mindre du finner noen som er veldig desperate .. :P
allthough, en kompis fikk solgt MW2 for 150kr for en uke siden.. så spørsmålet er hvor tålmodig du er..
Sitat av DiXi Vis innlegg
veel.. du kan få en ny 160gb til 2200.
Den eldste er gammel, spillene er gamle, dvd'ene er gamle..

Du bør ikke regne med noe mer enn maks 1000kr, med mindre du finner noen som er veldig desperate .. :P
allthough, en kompis fikk solgt MW2 for 150kr for en uke siden.. så spørsmålet er hvor tålmodig du er..
Vis hele sitatet...
Ville ikke gitt mer enn 500 pga. tanken på hvor gammel den er. Garantien og alt er vell gått ut?
Sitat av DiXi Vis innlegg
veel.. du kan få en ny 160gb til 2200.
Den eldste er gammel, spillene er gamle, dvd'ene er gamle..

Du bør ikke regne med noe mer enn maks 1000kr, med mindre du finner noen som er veldig desperate .. :P
allthough, en kompis fikk solgt MW2 for 150kr for en uke siden.. så spørsmålet er hvor tålmodig du er..
Vis hele sitatet...
Tror versjonen til trådstarter er attraktiv om du finner de rette folkene, da mange liker funksjonen som lar seg spille PS/PS2-spill på den.
Anbefaler å selge denne på eBay, siden samelere er gæærne etter modellen som kan spille ps2 spill.
Ligger flere til salgs der allerede, billigste ligger på 2500 innkludert frakt: ps3 60gb ps2

60gb-modellen som kan spille ps2/ps1 spill er sjeldent, så jeg hadde ikke gått for mindre enn 2500.
Dere som foreslår han og selge den for maks 1000/500 spenn..Hva faen, er dere helt på bærtur, seriøst ?
Hvis TS ikke bare vil selge den asap men kanskje gidder la den ligge ute ei stund så kan han få x10 den summen dere ber han selge for ^^ idioti :/

Har sett baoverkompatible ps3 maskiner gå for 8k+, både på finn & andre utenlands sider..
Men hey, "du ska få 1000 kr fra meg;("
Godt med smør
Det at nye ps3'er har 160 gb og 320 gb harddisker osv må jo være dårligeste argumentet for at de nye er bedre, jeg mener, den ene tingen på en ps3 som er forferdelig enkelt og billig å oppgradere må jo være harddisken?

Gamle ps3 har også flere usb tilkoblinger ? Sam en HEL hau med forskjellige minnekort slots

Vent til du får en ok pris, ikke selg for dritt prisene som flere anbefaler 1-2k
Det mener vertfall jeg
Sitat av Hightime Vis innlegg
Dere som foreslår han og selge den for maks 1000/500 spenn..Hva faen, er dere helt på bærtur, seriøst ?
Hvis TS ikke bare vil selge den asap men kanskje gidder la den ligge ute ei stund så kan han få x10 den summen dere ber han selge for ^^ idioti :/

Har sett baoverkompatible ps3 maskiner gå for 8k+, både på finn & andre utenlands sider..
Men hey, "du ska få 1000 kr fra meg;("
Vis hele sitatet...
10000kr for en ps3? hvem er det som er på bærtur her?

Jeg tviler sterkt på at man kan få så mye som 2000kr for en gammel ps3 .. selv om den kan spille ps2 spill..
PS3 er ikke et samleobjekt.. dessuten sliter de eldste PS3ene med at de ble veldig varme og at de bråker veldig..
Det har heller ikke blitt sagt noe om hvilken stand den er i heller.

Men for all del, legg ut for 8000kr, men tviler på at noen er villig til å gi så mye for en maskin man kan spille ps2 spill på..

Lykke til uansett..
På bakgrunnen av bakoverkompatibiliteten på disse 60GB PS3ene er mange villige til å betale store summer for den.

Og 10.000,- er et reelt beløp for de virkelig interesserte.

Dette fordi denne maskinen er skjelden vare i dag.
Jeg har sett den gamle PS3 gå for 6k. Har også hørt fra folk på forumet om den gamle PS3 gå for helt opp til 8-9k...
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Tror nok dere her helt på bærtur her...
På finn.no ligger disse på 1500-3000 kr
Sitat av djxfade Vis innlegg
Tror nok dere her helt på bærtur her...
På finn.no ligger disse på 1500-3000 kr
Vis hele sitatet...
DA vet ikke selgerene vet hva maskinene deres er verdt for enkelte.
Sitat av spelley Vis innlegg
DA vet ikke selgerene vet hva maskinene deres er verdt for enkelte.
Vis hele sitatet...
Og da burde vel enkelte være smarte nok å handle for 1000-3000 kroner på finn.no i stedet for å kjøpe de som ligger ute for 8000-10000 kroner. Man er dum om man ikke ser etter den billigeste om man er ps3 nerd/samler.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Hvis disse ligger på finn.no til 1500-3000, er det er kupp, og selgeren som er på bærtur.
Sist endret av CosmoKramer; 16. mai 2011 kl. 14:39.
@Liverbird: Ut fra trådstarter var spørsmålet verdien på konsollen med tilbehøret, ikke om andre ikke vet hva den er verdt og hva de selger den for.
Sitat av DiXi Vis innlegg
10000kr for en ps3? hvem er det som er på bærtur her?

Jeg tviler sterkt på at man kan få så mye som 2000kr for en gammel ps3 .. selv om den kan spille ps2 spill..
PS3 er ikke et samleobjekt.. dessuten sliter de eldste PS3ene med at de ble veldig varme og at de bråker veldig..
Det har heller ikke blitt sagt noe om hvilken stand den er i heller.

Men for all del, legg ut for 8000kr, men tviler på at noen er villig til å gi så mye for en maskin man kan spille ps2 spill på..

Lykke til uansett..
Vis hele sitatet...
Du kan tvile/tro akkurat hva du vil, betyr svært lite hva du tror når jeg opp til fler ganger har sett denne type maskin gå for summer oppe i 8k..
Når denne maskina nå er ganske sjelden så er det faktisk en god del som ser på dette som et "samler objekt"
At idiotiske kids/foreldre ikke gidder sjekke hva maskina deres FAKTISK er verdt, har ingenting med denne tråden og gjøre..

Er du keen på og få solgt den litt kjappere, prøv og start på 5-6k =)
Følger du rådene til div rotkopper lenger opp i tråden her, PM meg strax!
Jeg tar den lett for 1000 kr
Jeg vet at denne versjonen har gått for fantasisummer tidligere. Men når jeg nå kikker på ebay, finner jeg ingen som er i nærheten av dette prisnivået.
jeg tror heller det er veldig mange her om tror denne maskina er verdt mye mer enn den er..
At noen legger den ut på finn for 8000kr betyr ikke at det er det den går for..

Men jeg tror jeg melder meg ut av denne tråden, blir for teit når enkelte her påstår at han kan få 8000kr for en halvgammel sliten konsoll.. men for all del, prøv.. kanskje du er heldig finner noen som tydeligvis samler...

Jeg klarer bare ikke å se hvordan en 4-5år(?) gammel konsoll kan være verdt mer enn for eksempel en atari eller en nintendo 64 i god stand..

men som sagt.. im out.. gjør hva du vil, jeg gav deg min mening.

Lykke til uansett.
I og med at denne konsollen aldri vil bli produsert mer, og det ikke finnes noen andre enheter som kan spille både ps1,ps2 og ps3 spill, ville jeg latt den ligge til prisene går opp igjen...
Tviler på at den vil gå mer ned i pris pga. Skjeldenheten.
Godt med smør
Sitat av DiXi Vis innlegg
jeg tror heller det er veldig mange her om tror denne maskina er verdt mye mer enn den er..
At noen legger den ut på finn for 8000kr betyr ikke at det er det den går for..

Men jeg tror jeg melder meg ut av denne tråden, blir for teit når enkelte her påstår at han kan få 8000kr for en halvgammel sliten konsoll.. men for all del, prøv.. kanskje du er heldig finner noen som tydeligvis samler...

Jeg klarer bare ikke å se hvordan en 4-5år(?) gammel konsoll kan være verdt mer enn for eksempel en atari eller en nintendo 64 i god stand..

men som sagt.. im out.. gjør hva du vil, jeg gav deg min mening.

Lykke til uansett.
Vis hele sitatet...
Uhhhhhm, fordi atari/n64 ikke er gjeldende formatet for spill som blir gitt t idag?

Gammel, halvsliten, dårlig, uansett hvordan du vrir og vender på det, er dette faktisk flaggskipet til Sony vedrørende playstation 3, den blir ikke produsert mer, dette er argumenter som gjør at den kan gå for over vanlig prisen

Virkelig? Du må da se bristen i å sammenligne med en gamlere konsoll som ikke lenger blir produsert spill til, kontra samme maskin bare med phat og slim modeller?
Jeg hadde aldri solgt min PS3 phat for 1000,- ihvertfall. 4 usb-porter, bakoverkompatibilitet, svært stille, selv om den til tider kan bli litt varm. Sikkert ikke for 5000,- heller.
Forresten.. bare et spørsmål til dere godtroende folk..
Litt ny info til dere her..

CACHA og CECHB-modellene (ps2-emulering i hardware) er NTSC.. altså aldri solgt i europa engang..
CECHC-modellen var tilgjengelig i europa en liten periode, men dette var delvis ps2-emulering i software.. men ble fjernet fordi det funka DÅRLIG...

Dette vil altså si at om han har ps2-emulering i hardware, så har han importert den fra statene..
Denne kan altså ikke spille av PAL spill fra europa orginalt..

Var dere som mener han skal selge den for 8-10k her klar over dette?..

Fix:
CECHE-modellen med software emulering var visst også NTSC .. my mistake, men det forrandrer ikke noe egentlig..
Sist endret av DiXi; 16. mai 2011 kl. 15:24.
Dette begynner å ligne en PS3 fanboy tråd.

Noen mener 500-1000 kroner, andre mener 8-10K. En vesentlig forskjell. Selv mener jeg 2000 kr ville vært nok, siden han også selger med spill og 2 kontrollere. Det er et par år gammel PS3. Ikke noe som stammer fra 1.verdenskrig liksom...
Sitat av DiXi Vis innlegg
Forresten.. bare et spørsmål til dere godtroende folk..
Litt ny info til dere her..

CACHA og CECHB-modellene (ps2-emulering i hardware) er NTSC.. altså aldri solgt i europa engang..
CECHC og CECHE-modellene var tilgjengelig i europa en liten periode, men dette var delvis ps2emulering i software.. men ble fjernet fordi det funka DÅRLIG...

Var dere som mener han skal selge den for 8-10k her klar over dette?..
Vis hele sitatet...
Dersom det er en 60 GB CECHAxx modell h*n har, så har denne hardware emulering av ps2/ps1, og ikke SOFTWARE simulering. Noe som fungerer betydlig bedre.

Kilde: wikipedia/en/wiki/PlayStation_3

CECHAxx modellene har i motsetning til CACHAxx og CECHBxx PAL.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom det er en 60 GB CECHAxx modell h*n har, så har denne hardware emulering av ps2/ps1, og ikke SOFTWARE simulering. Noe som fungerer betydlig bedre.

Kilde: wikipedia/en/wiki/PlayStation_3
Vis hele sitatet...

60 GB
CECHAxx
NTSC[73]

denne mener du?
NTSC ...

Jeg mente forresten CECHA i det forrige innlegget mitt.. CACHA finnes ikke ..
Sist endret av DiXi; 16. mai 2011 kl. 15:33.
Har en 60gb som tar gamle spill jeg også, kansje jeg skal selge den, hvis jeg får såpass for den :O
Har mange ps3 spill, men har helt mistet interessen for konsoll spill :S
Sitat av DiXi Vis innlegg
60 GB
CECHAxx
NTSC[73]

denne mener du?
NTSC ...
Vis hele sitatet...
Sorry, blanda med CECHCxx

nei, du har rett, med mindre det er en NTSC modell, noe som er usannsynlig i og med at den i utgangspuktet bare er i usa, er det en dårlig emulering...

Får spørre trådstarter om hvilken modell h*n har.
det KAN være CECHC modellen.. men dette er SW emulering.. noe som fungerer dårlig..
og disse er så absolutt ikke verdt den prisen det var snakk om tidligere her..
Godt med smør
Sitat av DiXi Vis innlegg
Forresten.. bare et spørsmål til dere godtroende folk..
Litt ny info til dere her..

CACHA og CECHB-modellene (ps2-emulering i hardware) er NTSC.. altså aldri solgt i europa engang..
CECHC-modellen var tilgjengelig i europa en liten periode, men dette var delvis ps2-emulering i software.. men ble fjernet fordi det funka DÅRLIG...

Dette vil altså si at om han har ps2-emulering i hardware, så har han importert den fra statene..
Denne kan altså ikke spille av PAL spill fra europa orginalt..

Var dere som mener han skal selge den for 8-10k her klar over dette?..

Fix:
CECHE-modellen med software emulering var visst også NTSC .. my mistake, men det forrandrer ikke noe egentlig..
Vis hele sitatet...
Kjøpte min i norge jeg hos en norsk forhandler, og slim modellene var vell for å kutte ned prisen på ps3 konsollene, da sony knappes gikk i plus av å selge de, dette skyldes mye hardware, blant annet HARDWARE emulering av ps1 og ps2 spill.

Jeg betale 7k for min ei uke etter lansering. Og dette var i NORGE, den spiller ps1 og ps2 spill og alle norske ps3 spill, men mitt eksemplar er vel bare helt super duper unikt det da?
Sitat av DiXi Vis innlegg
det KAN være CECHC modellen.. men dette er SW emulering.. noe som fungerer dårlig..
og disse er så absolutt ikke verdt den prisen det var snakk om tidligere her..
Vis hele sitatet...
Sant, dersom det er en SW emu, tipper jeg trådstarter kan markedsføre den som en maskin som kan spille ps1/ps2/ps3 spill, selv om denne emuleringen ikke er den beste, til ca. 2500.
en ting som fremdeles kan bidra med å trekke prisen opp er om den ikke har nyere firmware enn 3.55

Men jeg kan vel gå med på at 2000kr er en god pris om alt er i god stand.. dvs konsoll, kontrollerne ikke er slitte og spill er fine..
også forutsatt at kontrollene er orginale.

Sitat av Apeloff Vis innlegg
Kjøpte min i norge jeg hos en norsk forhandler, og slim modellene var vell for å kutte ned prisen på ps3 konsollene, da sony knappes gikk i plus av å selge de, dette skyldes mye hardware, blant annet HARDWARE emulering av ps1 og ps2 spill.

Jeg betale 7k for min ei uke etter lansering. Og dette var i NORGE, den spiller ps1 og ps2 spill og alle norske ps3 spill, men mitt eksemplar er vel bare helt super duper unikt det da?
Vis hele sitatet...
Det er jo aldri produsert PS3 med HW emulering som er PAL... uansett hvor mye du kverrulerer på det..

Apeloff: få se på serienummeret på den konsollen da?
Sist endret av DiXi; 16. mai 2011 kl. 15:41.
Godt med smør
Sitat av DiXi Vis innlegg
en ting som fremdeles kan bidra med å trekke prisen opp er om den ikke har nyere firmware enn 3.55

Men jeg kan vel gå med på at 2000kr er en god pris om alt er i god stand.. dvs konsoll, kontrollerne ikke er slitte og spill er fine..
også forutsatt at kontrollene er orginale.



Det er jo aldri produsert PS3 med HW emulering som er PAL... uansett hvor mye du kverrulerer på det..

Apeloff: få se på serienummeret på den konsollen da?
Vis hele sitatet...
Er dessverre ekstremt langt unna den nå, det skal nevnes at jeg siden release og siden jeg sist testet funket ps1 sPill utmerket på konsollen

Og harddisk er fortsatt en av de tingene som faktisk er lett å bytte på 1-2-3 så en slim er i mine øyne verdt mindre

Men det kan hende du har rett angående emuleringen er software, men jeg har hatt null problem med de ps1 spill jeg har prøvd, hva er det som gjør det så hinsides dårlig?
Det er ustabilt og buggy.. men ps1 kan vel kanskje fungere bedre enn ps2 ..
Men uansett.. software emulatoren er ikke verdt noe mer enn en konsoll uten ..
Så hele den der "samleobjekt" greia er urelevant.

Han bør vel kunne få 2000kr om kontrollene er orginale og i god stand.. 2500-3000 om han ikke har oppdatert firmware til nyere enn 3.55 ..

Og til dere som mener folk har kjøpt slike konsoller i norge.. for 8000-10000kr .. de har rett og slett kjøpt katta i sekken om de tror de har fått en PS3 med PAL og HW emulering..
Jeg solgte min gamle 60GB for et par år siden for 9500,-, betalte 6000,- for den i 2007. Så den gamle 60GB konsollen er uten tvil mer verdt enn de nyere som har kommet på markedet. Tenker å kjøpe meg PS3 igjen, en 60GB hadde vært aktuelt.
gamestop! Der får du nok ca 1500,- for alt!

Edit: Leste over at den tydeligvis var verdt mer siden den var så gammel! Sorry for det, jeg vet jeg aldri ville kjøpt den hvertfall for en pris som det
Sist endret av Knäppgök; 20. mai 2011 kl. 18:48.
True phreak.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Sorry, blanda med CECHCxx

nei, du har rett, med mindre det er en NTSC modell, noe som er usannsynlig i og med at den i utgangspuktet bare er i usa, er det en dårlig emulering...

Får spørre trådstarter om hvilken modell h*n har.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har en gammel PS3, som kan spille av PS1 og PS2 spill, og jeg har ingenting å klage på når det gjelder emuleringen. Lagring går litt tregt, men ikke noe jeg har vært nevneverdig irritert over. Just saying.

Disse modellene lå ute for store summer før, aner ikke hvordan markedet er nå.
Trådstarter
Her har det skjedd en del siden sist ser jeg. På playstation står det modell : CECHG04.


Edit: var en venn av meg som fortalte meg at det var eldste versjonen, jeg har ikke peiling for å være ærlig.

etter litt søking kan det se ut som ps3 er 40g ikke 60?

* enda en edit, virker som jeg ble lurt av forrige selger.

Sony devised the CECHG 40gb PS3 model to reduce costs and offer the core PS3 console at a lowered retail price. The CECHG also marked the first reduction in the chipset size from a 90nm Cell to a 65nm Cell processor. This change also resulted in reduced power consumption and lower operating temperatures.

The cost of production was greatly reduced by the removal of all PS2 legacy hardware, both CPU and GPU and memory card slots along with a reduction to using only two USB ports. This made the CECHG the first Playstation 3 console with zero PS2 compatibility.
Sist endret av distilled; 20. mai 2011 kl. 20:51.
Sitat av distilled Vis innlegg
Her har det skjedd en del siden sist ser jeg. På playstation står det modell : CECHG04.


Edit: var en venn av meg som fortalte meg at det var eldste versjonen, jeg har ikke peiling for å være ærlig.
Vis hele sitatet...
Versjonen du har er ikke en 60gb, men en 40gb... noe som gjorde flere brukere her inne, innkludert meg, litt forvirret.

Det er riktignok den eldste versjonen av ps3 med 40gb harddisk, men ikke den eldste versjonen av ps3.

Din ps3 har ikke ps1 eller ps2 kompabilitet, så... da blir det nok bare 1500 for konsollen og kontrollerne vil jeg tro, maks.

[EDIT:] aww... så h*n som solgte deg ps3'n lurte deg til å tro at den hadde 60gb og ps2/ps1 kompabilitet?
Husk å teste med et ps2/ps1 spill neste gang før du kjøper, eller i det minste sjekke hvilket modellnummer den har.
Sist endret av Turbolego; 20. mai 2011 kl. 21:02.
det er også en luke på den til og sette inn en dunge med minnekort og flere usb utganger enn andre maskiner

noen som er interessert i og kjøpe min 60gb med psmove (4stk movekntr) 5 stk vanlige håndkontrollere, 49spill og 20blueray filmer ?
Trådstarter
En månedslønn du skal ha for den der da? :d
Mange 60gb's har blitt solgt for 6-10k , desverre ligger det mange ut på finn.no , hvor min er inkludert der ;P
De er helt klart verdt mer enn 2k , men du må finne rett person !
Sitat av Freddeg Vis innlegg
Mange 60gb's har blitt solgt for 6-10k , desverre ligger det mange ut på finn.no , hvor min er inkludert der ;P
De er helt klart verdt mer enn 2k , men du må finne rett person !
Vis hele sitatet...
En gammel nabo av meg fant den rette person på internet. En person som kjøpte svette sokker, og godt brukte skate-sko, til mer en ny pris. Ikke spør meg hvorfor, men naboen tjente godt med penger, da han skatet en god del, noe som ga en del svette sokker..
Finner du rette personen kan du selge det meste for over 2k.

Er ganske enig ja, en 60GB er verdt litt over 2k, mtp. at den er "legit" ps3.
Ps3'n din er verdt nøyaktig så mye som noen er villig til å betale for den, værre er det ikke.
Finner du rett person får du nok 10k for den, men den vanlige mann i gata vil ikke gi mer enn 1k.
Prøv å legg den ut for den prisen du vil ha, se om noen biter på.

Husk at om en kunstner legger ut et mesterverk for en 100 lapp vil ingen ha det, fordi de tror det er masseprodusert søppel som ikke er eksklusivt i det hele tatt.