Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9195
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
hey, jeg kom over noen folk som ved første intrykk viste mye om dette, men jeg vil være sikker, så jeg spør: Hva er den beste hasjen. Grønt, Brunt eller svart?

+ at de sa at go hasj lukter juletre. jeg har hørt bra hasj lukte solsikke eller brennversle. så hvis noen av dere freaks som kan litt, plz svar meg?
jeg har hørt at svart er best Hasj, men lokta er jeg ikke helt sikker på.... lukter ikke hasj, hasj da?
Dumbass: Allow me to educate you

Grønt = Marihuana, dog lite spesifikt for hva slags strain og om det er sativa eller indica (du kan google dette selv.)
Brunt/svart = Hasj, svart kan nok menes som bedre kvalitet, men hvis du vil ha topp kvalitet hasj, så be om nepal eller boblings.

Du får like mye ut, om ikke mer rusvirkende effekt av god hasj en god marihuana. Why? Mer konsentrert THC innhold, du bruker også mindre for hver "hit", dermed sparer du penger

Sound good? Use google next time?
Godt med smør
Sitat av Duddy Vis innlegg
Dumbass: Allow me to educate you

Grønt = Marihuana, dog lite spesifikt for hva slags strain og om det er sativa eller indica (du kan google dette selv.)
Brunt/svart = Hasj, svart kan nok menes som bedre kvalitet, men hvis du vil ha topp kvalitet hasj, så be om nepal eller boblings.

Du får like mye ut, om ikke mer rusvirkende effekt av god hasj en god marihuana. Why? Mer konsentrert THC innhold, du bruker også mindre for hver "hit", dermed sparer du penger

Sound good? Use google next time?
Vis hele sitatet...
Idiot, tillat meg å belære deg.
Ruseffekten ligger ikke ENE og ALENE på thc, det er vell noe å 60 forskjellige cannabinoider i hasj/pot og en del foretrekker faktisk en grei balanse mellom dette enn super avlet skunk med unaturlig høyt THC nivå, og tips som å be om nepal eller boblings, da kan du vell bare be om å få good shit?

Problemet er vell bare det at uansett hva du spør om er ikke det 99,9% sikkert at du får nøyaktig det du vil ha. Det er jo ett illegalt marked.
Driter og loddrett i om du har schpa kontakter som gjør at du veit nøyaktig hva du får, situasjonen må/er neppe det samme hele landet rundt.

Er enig i at dette er basis spørsmÅl som TS kunne fått svar på google av, men det må da være mulig og komme med noe mer konstruktivt å korrekt om du skal svare sådan
Edit: dumbass!
Sist endret av Apeloff; 11. mai 2011 kl. 09:38.
Apeloff: Problemet med ditt argument er den antydning hvor du tror at jeg spesifikt mente at THC er det eneste virkemidlet. For å kverrulere litt, så er det selvfølgelig andre kjemikalier i cannabis, rundt en 400, hvis jeg ikke tar grådig feil, men det forandrer ikke det faktum at THC er hovedvirkemiddelet i Cannabis. "Skunk" er jo også standaren for det meste av marijuana jeg har sett her i landet (her går jeg bare utifra personlige erfaringer, men oftest er det skunk, avlet med OG Kush, ren Kush, Sour Diesel, osv. Du skjønner tegninga )

Skal i tillegg også si at jeg fra personlig erfaring, og fra venner osv som har røyka mye i sin tid, mener at det er sterkere effekt av god brunt, vs god grønt. Dette er selvfølgelig personlig, men det skal sies at THC kjemikaliet ofte er mer konsentrert i brunt, sammen med de andre virkemidlene, da hasj egentlig er "resin" fra stems osv (Beklager ordbruk, men uttaler meg og skriver for det meste på engelsk.)

Selvfølgelig er det ikke 99,99 % sikkert at du får nøyaktig det du vil ha, som sagt så er det et illegalt marked med alle dets fordeler og ulemper. Men, hvis du leser deg litt opp på gjennkjenning av marijuana og hashish (Hence: Google) så kan du lettere gjenkjenne hva du får, og om dette da er opptill dine standarer og om du har lyst til å betale den satte pris for det spesifikke produkt.

Er det konstruktivt nok, Apeloff? Skal ikke kalle deg dumbass, hvis det sårer følelsene dine, men jeg vil gjerne ha meg frabedt å forsvare slike simple saker, da dette er noe TS, kunne funnet ut av på 5 minutter, med simpelt bruk av søkemidler på nettet.
Svart hasj er faktisk ganske lav kvalitet iforhånd til veldig mørkebrun da det inneholder mye mere plantematrialter (ikke at svart er dårligere enn tørr platene som blir sendt til norge) Cream er vell noe av den høyeste kvaliteten på hasj jeg har vært borti bortsett fra oil, butter og ice-o lator men igjen som blir ekstraherings metoder på krystallene.
Ikke kjøp svart i Norge - tommelfingerregel. (Med mindre du er godt innafor med gode kontakter du stoler på.)

Grunnen til dette er ene og alene det at svarting er utrolig lett å bøffe ut med alskens drit. Ofte plantemateriale fra helt andre planter, som f. eks høy.

Frø fra cannabisplanten selv er ofte grindet til støv og presset sammen med hasjen for å øke volum. Frø smaker drit, og har ingen effekt.
Man kan si det enkelt. Uansett hva du får tak i (hvis ikke du dyrker selv, og VET hva du dyrker) vet du ikke hvilket innhold av THC, cannabinol eller cannabinoid det er i enten marihuanaen eller hasjen. På folkemunne sies det at man blir mer avslappet og søvnig(stoned) av hasj fordi det inneholder mer THC pr. gram enn marihuana, og at man blir mer "høy" av marihuana fordi det inneholder mer CBN og CBD i forhold til THC enn hasj, så dette er egentlig det eneste som kan hjelpe deg. Jeg kan allikevel si at når du røyker hvilken som helst form for cannabis blir opplevelsen av rusen i stor grad det du selv gjør den til(spille med et band, spille dataspill, sparke fotball, diskutere med folk, feste osv.) Ergo: kjøp av forskjellig cannabis - nytelse i forskjellige omgivelser - forskjellige resultater.
trodde thc fikk deg høy, og cannabioner gjorde deg stein jeg....
Les: "På folkemunne sies det..." Kan godt hende andre har fått andre opplevelser, pluss forskjellige definisjoner på "høy/high" og "stein/stoned". Hvis du for eksempel inntar Cannabis oralt blir THCet omgjort til 11-OH-*9-THC i leveren, og dette stoffet er mye mer psykoaktivt enn THC, så opplevelsen kan bli mye mer "høy". Det er så utrolig mange faktorer som spiller inn på hvordan rusen virker på hjernen når man tenker på alle de forskjellige kombinasjoner av stoffer de enkelte strains brukt til hasjen inneholder.

Kilde: http://www.thegooddrugsguide.com/cannabis/effects.htm
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av TriggerTk Vis innlegg
trodde thc fikk deg høy, og cannabioner gjorde deg stein jeg....
Vis hele sitatet...
Thc er også en cannabinode, du tenker på cbd. Cbd er den cannabinoden som det er masse av i indica cannabis.
Sitat av Nitropop Vis innlegg
hey, jeg kom over noen folk som ved første intrykk viste mye om dette, men jeg vil være sikker, så jeg spør: Hva er den beste hasjen. Grønt, Brunt eller svart?

+ at de sa at go hasj lukter juletre. jeg har hørt bra hasj lukte solsikke eller brennversle. så hvis noen av dere freaks som kan litt, plz svar meg?
Vis hele sitatet...
grønt = weed (de grønne "buskene")
http://i238.photobucket.com/albums/ff94/theekswiss/weed-2-3.jpg
her ser du noen fine buds...

hva slags grønt folk liker varierer veldig, jeg har sluttet å røyke det du kaller for brunt/grønt, fordi Norge ikke har bra nok kvalitet... hasj skal være bedre enn weed, men her til lands er det som regel det omvendte...

det brune/sorte du prater om er hasj/sortings... siden det er blandet ut / mye kjemisk bullshit i det, så er det ikke bra her til lands...

vil du røyke noe av det beste, stikker du ned til amster/christiania og kjøper deg no icelator... det skal ha høyest % thc i seg...
hasjen i Norge har veldig lav thc, 2-3% hvis jeg ikke husker feil, scunk (weed) ligger på 13-14% thc...
thcen er de krystallene du seg på budsa (buskene rundt stilkene)....

jeg vil si weed er best...

Sitat av TriggerTk Vis innlegg
trodde thc fikk deg høy, og cannabioner gjorde deg stein jeg....
Vis hele sitatet...
sativa vs indica... (weed)
Meh, ga deg KP ved en feil :/

Sitat av Ivar Vis innlegg
hva slags grønt folk liker varierer veldig, jeg har sluttet å røyke det du kaller for brunt/grønt, fordi Norge ikke har bra nok kvalitet... hasj skal være bedre enn weed, men her til lands er det som regel det omvendte...
Vis hele sitatet...
Her i byen er det som regel motsatt :/ I lang tid vært omtrent en overflood av godt brunt(både pollem/svarting/nepal lignende) osv, mens de gangene folk får inn "random" grønt så er det som regel full av frø/stilker :/
Er du ekstra heldig så har idioten som fikk fuktig pot, bare oppbevart dette i en pose så det har bynt vokse sopp/muggel på poten(fikk dette en gang)...mmm, smaker Mills!
Så klart er det enkelte som dyrker, men dette blir som regel holdt innen en liten krets & kun solgt utav til noen få "utvalgte" ^^

Sitat av Ivar Vis innlegg
det brune/sorte du prater om er hasj/sortings... siden det er blandet ut / mye kjemisk bullshit i det, så er det ikke bra her til lands...
Vis hele sitatet...
Hva er det folk mener all denne tjallen her til lands er bøffet ut med/tilsatt egentlig ? Greit at mye tjall rundt omkring i verden kanskje blir tilsatt/blandet med enkelte ting for å øke vekt.. men, "kjemisk bullshit" ?

Uten at jeg er 100% sikker, kom ikke Kripos med en uttalelse/rapport som sa at de ALDRI hadde tatt parti her i Norge som har inneholdt bildekk/kamel bajs å gudene vet hva Ola nordmann tror nattingsen hans inneholder av skumle gifter :/ ?
Sist endret av Hightime; 13. mai 2011 kl. 22:42.
Hvorfor i helvete skulle de spadd hasjen ut med bildekk, plastikk og alt det rare dere kommer på, når de enkelt og greit bare kan bruke blader fra samme planten til å bøffe den ut med... jeg tror dette er tilfellet langt oftere enn noe bildekkhasj hvertfall. Ville dog vært litt mer skeptisk til svarting som gjerne blir tukklet med her hjemme...

Til hightime, er ikke den uttalelsen fra kripos fra tidlig 90-tallet?
Sist endret av Dr Dizzy; 14. mai 2011 kl. 01:46.
Sitat av Dr Dizzy Vis innlegg
Hvorfor i helvete skulle de spadd hasjen ut med bildekk, plastikk og alt det rare dere kommer på, når de enkelt og greit bare kan bruke blader fra samme planten til å bøffe den ut med... jeg tror dette er tilfellet langt oftere enn noe bildekkhasj hvertfall. Ville dog vært litt mer skeptisk til svarting som gjerne blir tukklet med her hjemme...

Til hightime, er ikke den uttalelsen fra kripos fra tidlig 90-tallet?
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle som har tilgang til samme plantematerial, så derfor improviserer dem og tilsetter hva som helst for å øke vekten. Etter min erfaring er det som oftest gateselgere og (no offence to anyone) utlendinger som gjør dette. Har du derimot gode kontakter er du sikret god og sikker hasj. Jeg har hvertfall alltid fått gode saker hos mine kontakter, mens på gaten har jeg fått hasj med mye rart i.
Sitat av Nitropop Vis innlegg
hey, jeg kom over noen folk som ved første intrykk viste mye om dette, men jeg vil være sikker, så jeg spør: Hva er den beste hasjen. Grønt, Brunt eller svart?

+ at de sa at go hasj lukter juletre. jeg har hørt bra hasj lukte solsikke eller brennversle. så hvis noen av dere freaks som kan litt, plz svar meg?
Vis hele sitatet...
Min erfaring er som følger:

Grønt har overlegen kvalitet mesteparten av tiden her i landet, hvertfall i Oslo.

Brunt er ekstremt varierende, det kan være noe skikkelig drit, eller det kan være skikkelig bra.

Sorting er oftest bedre enn brunt, men dette er ikke alltid det heller. Lukt på den, lukter det noe parfymert er det sannsynligvis bedre enn om det ikke lukter noe.

Og en tommelfingerregel: Grønt er vanligvis av god kvalitet om det ikke er altfor mye stilker, frø betyr dårlig kvalitet.

Brunt er av god kvalitet om den tar lett fyr. Bruk en lighter, om den etterlater seg en liten flamme på hasjen er den sannsyligvis god. Les: Sannynligvis.

Sorting er verre, luktesansen er ditt beste hjelpemiddel. Eller rett og slett å røyke det før du kjøper.
Sist endret av Googæl; 14. mai 2011 kl. 15:28.
Sitat av Hightime Vis innlegg
Meh, ga deg KP ved en feil :/



Her i byen er det som regel motsatt :/ I lang tid vært omtrent en overflood av godt brunt(både pollem/svarting/nepal lignende) osv, mens de gangene folk får inn "random" grønt så er det som regel full av frø/stilker :/
Er du ekstra heldig så har idioten som fikk fuktig pot, bare oppbevart dette i en pose så det har bynt vokse sopp/muggel på poten(fikk dette en gang)...mmm, smaker Mills!
Så klart er det enkelte som dyrker, men dette blir som regel holdt innen en liten krets & kun solgt utav til noen få "utvalgte" ^^



Hva er det folk mener all denne tjallen her til lands er bøffet ut med/tilsatt egentlig ? Greit at mye tjall rundt omkring i verden kanskje blir tilsatt/blandet med enkelte ting for å øke vekt.. men, "kjemisk bullshit" ?

Uten at jeg er 100% sikker, kom ikke Kripos med en uttalelse/rapport som sa at de ALDRI hadde tatt parti her i Norge som har inneholdt bildekk/kamel bajs å gudene vet hva Ola nordmann tror nattingsen hans inneholder av skumle gifter :/ ?
Vis hele sitatet...
Bor i beste Oslo Øst... jeg har prøvd det meste fra grensa mot lørenskog og til sentrum... weeden som har vært tilgjengelig i det siste (1-2-3 måneder) har vært av mye bedre kvalitet enn det keefen har...

Når jeg sier weed'en er bedre enn keefen, så skyldes det ikke bare det at det er blandet ut med drittsubstanser, kan for alt jeg veit være "renere" og mindre helseskadelig å røyke det blandet med no merkelig stoff... MEN det driter jeg egentlig opp i, når du først røyker, så vil du ha mest mulig naturlig thc i deg... dette får du ikke ved å røyke standard keef når du samtidig har muligheten til å kjøpe weed, som vil komme til å inneholde så mye mer thc...

men siden du lurer på hva noen av tinga er...
mye rart folk bruker for å spraye på kun for å "forbedre" varen... hvis det bobler som vulkanutbrudd på en standard kvalitetskeef så er det som regel pensla (ikke misforstå, jeg hører folk løpe rundt og skrike pensla, og tro alt er heroin) her har selger prøvd å lure folk til å tro det var snakk om no boblings... hva det er pensla med? gudene veit, har møtt på kompiser som har fått prøve det selv...

husk er jo litt "hemmelig" hva du blander med, for alt blandes som regel... konkurranse der ute... men noe dumt, men innimellom brukt av folk er f.eks. å pensle med bensin...
Sitat av Ivar Vis innlegg
husk er jo litt "hemmelig" hva du blander med, for alt blandes som regel... konkurranse der ute... men noe dumt, men innimellom brukt av folk er f.eks. å pensle med bensin...
Vis hele sitatet...
Har litt vondt for å tro at noen sitter å påfører bensin på hasjen, om hasjen har en vag bensinlukt/ smak så vil jeg heller tro det har satt seg under smugling.
Dersom du får en femmer med hasj som er pakket inn og formet som ett egg, så kan du nesten regne med at den smeller!

den skal helst være myk og mørk! (Du finner også mye god hasj som er både lys og hard!

Lukten varierer!
Sitat av Dr Dizzy Vis innlegg
Har litt vondt for å tro at noen sitter å påfører bensin på hasjen, om hasjen har en vag bensinlukt/ smak så vil jeg heller tro det har satt seg under smugling.
Vis hele sitatet...
jaja du får tro akkurat det du vil...
Sitat av Ivar Vis innlegg
jaja du får tro akkurat det du vil...
Vis hele sitatet...

har også hørt noen rykter om at folk har pensla bensin på hasjen. Men er litt usikker på akkurat dette.

gir bensin i tørket form noen ekstra form for rus?
Sitat av Lhem Vis innlegg
har også hørt noen rykter om at folk har pensla bensin på hasjen. Men er litt usikker på akkurat dette.

gir bensin i tørket form noen ekstra form for rus?
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig ikke. Uansett vil det ikke være noe igjen om den tørker. Dessuten, du vet at bensin brenner rimelig bra?

Og at det som da evt. er igjen vil ta fyr og forsvinne med engang man begynner å mekke...
Sist endret av Googæl; 16. mai 2011 kl. 21:57.