Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3679
Vel, jeg har vært på fylla, og kom nettopp hjem. Det som irriterer meg er at jeg ikke kan legge meg til å sove uten å spy opp hele dritten på grunn av den stigende rusen. Dette hender spesielt når jeg er på øl-fylla. Har ikke sjangs til å sovne uten at jeg spyr bort alt alkoholen i fra magen.

Finnes det noen teknikker der jeg kan sove omtrent med en gang uten å bruke tid og krefter på å spy som et helvete? Er på en måte frustrerende, for når jeg lukker øynene, så går alt rundt oppi huet, og jeg blir kvalm.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Denne er kanskje så åpenbar at du ikke kommer til å vurdere det når jeg sier det heller, men hva med å drikke mindre alkohol? En siste shot før du drar hjemmover kan lett byttes ut med et glass vann, og gjør stor nytte.
At du får den reaksjonen du gjør tolker jeg som at kroppen din tydelig sier ifra om hvordan ståa er. Å tvinge deg selv til å sove når kroppen vil kaste opp kan resultere i at du spyr i søvne og kveles på ditt eget oppkast.
Sist endret av Mullah; 13. september 2009 kl. 16:24. Grunn: IPod skriveleif
Jeg kom også nettopp hjem fra fylla, og kan gi deg et tips; drikk såpass mye at du slokner. Funker fjell, sovner hver gang.
Sitat av Pipa Vis innlegg
Jeg kom også nettopp hjem fra fylla, og kan gi deg et tips; drikk såpass mye at du slokner. Funker fjell, sovner hver gang.
Vis hele sitatet...
Din tulling... Ett lite skudd heroin får deg også til og sove i en slik tilstand, men er det ett tips og anbefale?
Denne her er også litt åpenbar, slutt å drikke to timer før du har planer om å legge deg. Det lønner seg også å drikke i underkant av en liter vann før man legger seg for å få litt vann i kroppen etter all den dehydrerende alkoholen.
Sitat av puffman Vis innlegg
Din tulling... Ett lite skudd heroin får deg også til og sove i en slik tilstand, men er det ett tips og anbefale?
Vis hele sitatet...
"Finnes det noen teknikker der jeg kan sove omtrent med en gang uten å bruke tid og krefter på å spy som et helvete?" Jeg svarer vel egentlig bare på spørsmålet han stiller, har vel ikke nevnt heroin.

Men jeg kan jo komme med lame svar som: drikk vann, ikke drikk alkohol rett før du skal legge deg. Men drikker man nok, uten å tåle det, må man regne med å spy. Det er litt av sjarmen med grøftefyll
Sitat av Pipa Vis innlegg
"Finnes det noen teknikker der jeg kan sove omtrent med en gang uten å bruke tid og krefter på å spy som et helvete?" Jeg svarer vel egentlig bare på spørsmålet han stiller, har vel ikke nevnt heroin.

Men jeg kan jo komme med lame svar som: drikk vann, ikke drikk alkohol rett før du skal legge deg. Men drikker man nok, uten å tåle det, må man regne med å spy. Det er litt av sjarmen med grøftefyll
Vis hele sitatet...
sjarm og grøftefyll er vel to ting som ikke henger sammen utenom i fjortisstider.

anyways, back to topic. som alle sier, planlegg drikkinga de bedre. Drikk tidlig på kvelden, men den siste timen på byen/festen tar du heller noe vann og gjerne spis noe mat med salt i. Du vil merke at du båd socer bedre og er i bedre formen dagen etter.
... Ikke drikk så mye, drikk for og ha det gøy, ikke for å bli full, men alle ramler utfor en og annen gang. Tipset er vel å ikke tvinge seg i søvn, når man er temmlig full blir man trøtt omsider. Når man er svimmel er det bare å holde seg opptatt med noe (se på tv, høre musikk, helt ettersom.) så sovner man i løpet av kort tid. Det garanterer jeg.

Ikke oppfatt dette som en skjenne preken, men heller ett godt råd.
Og til dere som sier ''Her lukter det fjortisfylla?'' osv, hvorfor være så ''ovenpå'' og brå kjekk? ALLE som har vært ute en kveld eller to har gått på en og annen smell, vær litt hyggelig. Det er ingen grunn til å ''kalle navn'' eller spre kvaml.
Seriøst, er du mann nok til å bøtte innpå med alkohol, er du vel mann nok til å spy litt?
Veel..
Vist jeg skulle ha kommet med noe sticky, så ville jeg vel sagt noe ala det Sintkar sier lengere opp.

Drikk for å ha det gøy, ikke drikk deg så dritings at du kler tøflene på deg attfram.
Du får en mye artigere kveld, å du slipper å få dagen derpå.
Fyr deg opp en god joint på veien hjem, funker for meg hver gang
når jeg kommer hjem fra byen pleier jeg å lage noe mat, drikke masse vann og se en film. jeg ender som oftest opp med å legge med 2 og en halv time etter at jeg kom hjem og våkner dagen etterpå uten bakrus(som oftest).
Sitat av jommpa Vis innlegg
Fyr deg opp en god joint på veien hjem, funker for meg hver gang
Vis hele sitatet...
Mesteparten som gjør dette blir bare enda dårligere, særlig om de allerede er ekstremt dritings.
Det er ikke nødvendig å se film, men mye vann og litt mat gjør alltid underverker... Kebab på vei hjem, eller noen gode gamle brødskiver før du legger deg fungerer alltid. Mulig du spyr noen av gangene, men det vil også gjøre underverker, bare husk på å drikke vann etter at du eventuelt har kastet opp...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Drikk vann, spis brød. Dekke vil suge opp alkohol slik at rusen ikke stiger til de grader som gir deg søvnløshet, forhåpentligvis. Ikke krever det så mye krefter av deg heller.

Ideelt så drikker du ikke så mye rett før du skal i loppekassen, eventuelt du er litt lengre ute og lar rusen gi seg litt før du bunkrer.
Det jeg gjør, har kanskje blitt nevnt. Men funker fjell.

Jeg sparer maten og drikken til dagen etter på o.l menne ja, jeg vet hvilken tilstand du snakker om. Der du har sinnsvakt lyst og sove, ting bare snurrer, og det er som og være på en båt. Og nei det er ikke det verste. Det verste er at det bare ser ut til og bli verre og verre, rusen stiger skyhøyt. Og du vet ikke når det ender.

Da prøver jeg og ha i bakhodet er at det må gå over, det du har i magen vil tilslutt bli 100% absorbert, det som går opp må komme ned igjen (unngå spytankene når du sier dette til deg selv :P)

Bare vent ut rusen. Ikke beveg på deg vist ikke du må (les. Spy) Vit hva du har gjort mot deg selv, vit at det går over. Og HUSK at du kan drikke mindre.


Eneste gangen disse tankene ikke har hjulpet på meg er den ene gangen, jeg seriøst holdt på og ta overdose, venninder som truet med og ringe ambulanse. Hyperventilering, spy spy spy, og barre masse syke dødstanker. Men i sånne tilfeller er det lite og gjøre, er det ett tilfelle av ett par øl for mye, noen shotter som ikke skulle ned. Funker tankegangen for min del


Så må vi huske at alle prøver og komme seg i gjennom dette på forskjellige måter, dette er vertfall min metode.

Lykke til neste gang
Sist endret av Apeloff; 13. september 2009 kl. 17:34.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Det jeg gjør, har kanskje blitt nevnt. Men funker fjell.

Jeg sparer maten og drikken til dagen etter på o.l menne ja, jeg vet hvilken tilstand du snakker om. Der du har sinnsvakt lyst og sove, ting bare snurrer, og det er som og være på en båt. Og nei det er ikke det verste. Det verste er at det bare ser ut til og bli verre og verre, rusen stiger skyhøyt. Og du vet ikke når det ender.

Da prøver jeg og ha i bakhodet er at det må gå over, det du har i magen vil tilslutt bli 100% absorbert, det som går opp må komme ned igjen (unngå spytankene når du sier dette til deg selv :P)

Bare vent ut rusen. Ikke beveg på deg vist ikke du må (les. Spy) Vit hva du har gjort mot deg selv, vit at det går over. Og HUSK at du kan drikke mindre.


Eneste gangen disse tankene ikke har hjulpet på meg er den ene gangen, jeg seriøst holdt på og ta overdose, venninder som truet med og ringe ambulanse. Hyperventilering, spy spy spy, og barre masse syke dødstanker. Men i sånne tilfeller er det lite og gjøre, er det ett tilfelle av ett par øl for mye, noen shotter som ikke skulle ned. Funker tankegangen for min del


Så må vi huske at alle prøver og komme seg i gjennom dette på forskjellige måter, dette er vertfall min metode.

Lykke til neste gang
Vis hele sitatet...
Det du beskriver virker ikke gøy en gang. Er du mann nok til å drikke er du mann nok til å spy var det noen som sa lengre oppe.
Men er du virkelig mann for drikkingen din bør du ihvertfall ha kontroll over den.
Sitat av Sio Vis innlegg
Det du beskriver virker ikke gøy en gang. Er du mann nok til å drikke er du mann nok til å spy var det noen som sa lengre oppe.
Men er du virkelig mann for drikkingen din bør du ihvertfall ha kontroll over den.
Vis hele sitatet...
Ahh sorry, jeg skal slette den misledende setningen som antyder at det er sånn jeg drikker hver gang jeg er på fylla.


Vent litt, hvilken setning var det?
Sist endret av Apeloff; 13. september 2009 kl. 18:36.
Det meste er vel nevnt, men jeg må tilføye at det aldri er lurt å legge seg i stigende rus.
Særlig ikke om du har for vane å spy hver gang du gjør det. Lær av dine feil, og prøv ut andre metoder som funker for deg, siden vi alle er forskjellige
Når det er for ille stikker jeg bare fingern i halsen og spyr det opp jeg ass. Bedre det enn å føle seg helt jævlig dagen etterpå.
De gangene jeg er så drita at jeg kjører seng så tar jeg det som en bonus!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Ahh sorry, jeg skal slette den misledende setningen som antyder at det er sånn jeg drikker hver gang jeg er på fylla.

Vent litt, hvilken setning var det?
Vis hele sitatet...
Jeg hevder ikke at du drikker slik hver gang du er på fylla, men at du gjør det av og til. Det må du nesten være enig i meg i, at det er slik du har tolket innlegget mitt selv om innlegges innhold og intensjon ikke beskrev noenting om din eventuelle kontinuerlige fyll. Selv om det bare skjer noen få ganger burde du være i stand til også å luke bort disse som setter deg i en så dårlig tilstand som du selv beskriver:
Sitat av Apeloff Vis innlegg
Jeg vet hvilken tilstand du snakker om. Der du har sinnsvakt lyst og sove, ting bare snurrer, og det er som og være på en båt. Og nei det er ikke det verste. Det verste er at det bare ser ut til og bli verre og verre, rusen stiger skyhøyt. Og du vet ikke når det ender.

Jeg seriøst holdt på og ta overdose, venninder som truet med og ringe ambulanse. Hyperventilering, spy spy spy, og barre masse syke dødstanker.
Vis hele sitatet...
Til senere etterretning kan du ikke slette disse settingene da der har gått for lang tid siden du skrev innlegget.
Jeg har aldri opplevd tilstanden han beskriver, jeg har spydd, men jeg har aldri blitt skikkelig syk av alkohol. Greit nok at vi reagerer individuelt, men beskrivelsen din av syken du får etter alkoholinntak sier til meg at du har noen ganger hatt problemer med alkohol inntaket ditt.

Ikke alltid slik som du hevder at jeg sa.
Sist endret av Sio; 13. september 2009 kl. 20:29.
Ta det som en mann, er du dårlig, stikk fingern i halsen, spy det opp, gå å legg deg!
Funker hele tiden!
Sitat av Sio Vis innlegg
Jeg hevder ikke at du drikker slik hver gang du er på fylla, men at du gjør det av og til. Det må du nesten være enig i meg i, at det er slik du har tolket innlegget mitt selv om innlegges innhold og intensjon ikke beskrev noenting om din eventuelle kontinuerlige fyll. Selv om det bare skjer noen få ganger burde du være i stand til også å luke bort disse som setter deg i en så dårlig tilstand som du selv beskriver:


Til senere etterretning kan du ikke slette disse settingene da der har gått for lang tid siden du skrev innlegget.
Jeg har aldri opplevd tilstanden han beskriver, jeg har spydd, men jeg har aldri blitt skikkelig syk av alkohol. Greit nok at vi reagerer individuelt, men beskrivelsen din av syken du får etter alkoholinntak sier til meg at du har noen ganger hatt problemer med alkohol inntaket ditt.

Ikke alltid slik som du hevder at jeg sa.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg gjør det ikke av og til. Det forekommer svært sjeldent, men de gangene det har skjedd har jeg virkelig kjent på følelsen, og notert for meg selv hva jeg skal gjøre om jeg havner i en likens situasjon noensinne igjen. Så nei, det er jeg ikke enig i

Hadde ikke planer om og slette noen setninger. Det var sarkasme.

Og en sånn traumatisk opplevelse (dødsangst) med alkohol var en engangs ting. Det med og drikke for mye, er jo noe som har forekommet oftere, men er ikke noe jeg vil beskrive som av og til. Uansett er ikke mine alkoholvaner noe og pirke på her, jeg ville bare påpeke at i sånne ekstreme situasjoner, hjelper det ikke og roe seg ned særlig mentalt.

Og jeg ser ikke vekk i fra at det skjer igjen. Og for resten av menneskene på forumet som ikke klarer og ta deres fornuftige, sunne og perfekte alkohol OD tips, som å "drikke mindre" eller "vær mann, spy det ut" så kan mitt tips komme hendig inn.

Uansett så er mine alkoholvaner irrelevant til tråden. Men syntes at mine tips var halveis ok. Om det så bare hjelper 0,5% av de som leser tråden, er det jo bedre enn ingenting. Denne debatten her derimot, leder ingen vei.

God kveld
Sist endret av Apeloff; 13. september 2009 kl. 21:00.
Ser det er mange som har misforstått poenget jeg prøver å få frem, men førsteinnlegget var ikke akkurat et velformulert et.

Problemet mitt lyder som følger; Jeg trenger ikke nødvendigvis å være drita full, og jeg var heller ikke drita full i går, jeg var full, greit nok. Men dette kan skje selv med 5-6 halvlitere med øl (Merk dere, denne effekten er verst når jeg drikker øl, aner ikke hvorfor), og når jeg legger meg, så får jeg ikke til å lukke øynene i lengre enn ti sekunder, for alt snurrer rundt oppi huet.

Og til dere som kommer her og antar at jeg driver med fjortisfyll, ikke kom her og si at dere ikke har vært dritings før.
Sitat av jommpa Vis innlegg
Fyr deg opp en god joint på veien hjem, funker for meg hver gang
Vis hele sitatet...
Støtter denne (om man allerede er tung rusmisbruker ), fyr jointen, vent på spyet, spy som du aldri har spydd før, drikk vann (om du klarer å stå) og legg deg i sengen som en murstein. Så våkner du om heldig dagen etterpå med langt mindre fyllasyke enn ellers. Slenger du innpå en multivitamin er du også et steg lengre.

Det kan være du ikke tåler noen av ingrediensene i øl. Jeg kan ikke lengre drikke vin eller øl pga. fuckup i magen. Kanskje du skal gjøre som meg og gå over på tequila og tyrker?
Sist endret av random25880; 13. september 2009 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Støtter denne (om man allerede er tung rusmisbruker ), fyr jointen, vent på spyet, spy som du aldri har spydd før, drikk vann (om du klarer å stå) og legg deg i sengen som en murstein. Så våkner du om heldig dagen etterpå med langt mindre fyllasyke enn ellers. Slenger du innpå en multivitamin er du også et steg lengre.

Det kan være du ikke tåler noen av ingrediensene i øl. Jeg kan ikke lengre drikke vin eller øl pga. fuckup i magen. Kanskje du skal gjøre som meg og gå over på tequila og tyrker?
Vis hele sitatet...
Blir vel litt dumt å spy når man f.eks. har med seg en dame hjem fra fest. (har erfart dette tidligere). Jeg tror neppe at det har noe med ingrediensene, for det foregår oppi huet. Men jeg skal gi øla et nytt forsøk i morra, og se hvordan det går. Det kan vel også ha noe med at jeg drikke forholdsvis sjeldent (en normal ungdom på min alder her hvor jeg bor drikker gjerne en gang i uka eller flere, mens jeg tar det roligere med kanskje 1-2 ganger i måneden. Det kan også ha noe med at jeg ikke er så forferdelig glad i øl? Jeg drikker ikke øla for å nyte den, jeg drikker den heller fordi det er billig alkohol. Ikke vet jeg..
Når man kommer hjem, sett deg foran PCen eller TV en 2 timers tid, drikk vann og spis noe mat. Når du våkner dagen etter, kan du ta deg en jay, hvis du føler for det

Å røyke på veien hjem er en latterlig dårlig ide, hvis man har drukket STORE mengder, med små mengder er det perfekt. Men med store mengder blir det bare kaos! Gjerne fordi man ikke er så nøye på hvor mye man røyker. Blir gjerne slik at man putter det man har i pipa, og da tar det rusen til et helt annet nivå, et nivå med kraftige synsforvirringer, oppkast og svært redusert kontroll over deg selv.
Good ol' fashion fing'r i halsen funker hver gang skal jeg si deg! Take it like a man!