Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2337
Jeg har prøvd hasj for flere år siden, men har i det siste sliti med å sove. Har selvmedisinert med alkohol det siste året, men tenkte kanskje jeg kunne prøve å gå over på noe annet. Har også prøvd melatonin uten at det hjalp. Fikk tak i noe hasj og tenkte røyke det "rent" tok ca 0,7 i et glass med aluminium folie og varmet klumpen underfra folien mens jeg sugde inn røyken den genererte. Dette var en ny metode for meg, men det virket som en grei måte når man ikke hadde annet utstyr. Etter jeg hadde gjort dette en stund tok jeg det som var igjen og svelget det.... Jeg sovnet og våknet noen få timer senere. Jeg var så utrolig høy! Verden trykket meg ned og jeg kunne nesten ikke røre meg!. Jeg stabret meg til sofaen med hjelp av veggene i gangen som jeg støttet meg til men klarte ikke dra teppet over kroppen min. Lå i sofaen noen timer og håpet jeg snart skulle bli bedre. Jeg skulle på jobb om 10 timer, men skjønte at det utgikk. Etter noen timer kunne jeg røre meg bedre, men det var fremdeles uaktuelt å sette meg bak et ratt. Jeg følte fremdeles at tyngdekraften presset meg ned og jeg var ustabil som f... Jeg vil helst ikke gjennomgå dette igjen og trenger noen tips til hvordan jeg kan bruke denne hasjen bedre.
Ikke spis den. Du har nemlig først varmebehandlet den på aluminiumsfolien, for så å spise den. I tillegg skrev du at du brukte ca 0,7 g. Det er altfor mye. 0,1-0,3 er det som er vanlig å røyke.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje du ikke skulle ta over 10 doser på en gang, spesielt siden du ikke har noe toleranse. I tillegg så spiste du hasj som er noe helt annet enn å røyke da virkestoffene omdannes i kroppen og rusen kan oppleves nærmest psykedelisk.
Trådstarter
3 0
Skjønner nå at jeg tok for stor dose. Vet jo at mange lager brownies og slikt at hasj, så tenkte det var en grei måte å få hele effekten av den på. Dersom jeg tar kun 0.3 neste gang, vil det være greit å svelge det resterende?
går fint an å spise bønna, sunnere det enn å røyke.
det du gjorde feil var som sagt dosering. skal man spise cannabis bør varmebehandles først, en prosess som kalles "decarbing", og gjør cannabisen vanvittig mye mer potent. dette skjer naturlig når du røyker el vaper det.

begynn med å rulle en joint med 0.1 i og ta et par trekk så legg den fra deg i et kvarter og se om du vil ha mer, repeter til ønsket effekt.

skal du bruke det medisinsk i lengden bør du absolutt lage edibles istedenfor å røyke det, anbefaler å lage kapsler.
med edibles kan du også ta nøyaktig den dosen du vil.
..men kan være vanskelig å finne dosen sin til å starte med, en del vanskeligere enn om man røyker det.
Du merker det ikke på samme måten om du lar være å spise det. Det er mange måter å bruke cannabis men som hjelp til å sove ville jeg heller anbefalt å røyke 0.1-0.2 på en effektiv måte, og dermed 8ikke ha noe igjen som kan spises., røyk gjerne til hasjen er svart og grå, da får du utnyttet mest mulig. Denne effekten varer bare noen timer men gjør det mulig å stå opp igjen i motsetning til edibles som varewr en halv dag
Damn det høres ut som du gjorde akkurat riktig. Litt misunnelig lol. Bare litt mindre neste gang, nå har du fått en pekepinn om hvor lenge det funker
Prøv og bruk en herb vaporizer som for eksempel fra Flowermate. Liten dose i kammeret, og du skrur den av og på så du kan stoppe etter ett blås, så skru den på og ta ett blås til, npr du kjenner dosen du fikl i deg. du får i deg mye mindre enn i en joint, så lettere og kontrollere inntaket, og du har ikke svdd av "alt"
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Du merker det ikke på samme måten om du lar være å spise det. Det er mange måter å bruke cannabis men som hjelp til å sove ville jeg heller anbefalt å røyke 0.1-0.2 på en effektiv måte, og dermed 8ikke ha noe igjen som kan spises., røyk gjerne til hasjen er svart og grå, da får du utnyttet mest mulig. Denne effekten varer bare noen timer men gjør det mulig å stå opp igjen i motsetning til edibles som varewr en halv dag
Vis hele sitatet...
man trenger ikke spise en dose som slår deg ut for at det skal hjelpe mot søvn, gjør man det skjønner jeg godt at du mener det varer for lenge mtp det ts spør om.

har spist meg balle, ja da kan jeg lett bli altfor fjern i oppi et døgn.
men når jeg lager edibles nå så er ikke målet å bli så fjern som mulig etc, og da tar det ca 1t før dosen virker, og virker i ca 4t før den dabber av. ca 6t etter inntak kjennes det ut som det er helt ute, men er vel heller nærmere 8t før jeg egentlig når baseline igjen.

med tanke på at søvn bør ligge på ca 6-8t daglig er edibles perfekt imo, bare man doserer "medisinsk" og ikke for å bli så rusa man kan så er jeg ikke det minste tåkete engang 8-10t etter inntak.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du god bruning, mekker du en liten pipe av aluminiumsfolie. Så tar du en klump på størrelse med et fyrstikkhode, og tar et lite trekk om gangen. Det første hittet vil ikke klumpen ta fyr, men noe vil vapes og klumpen vil ese seg opp. Så legger du ned pipa, venter rundt 30 min, og tar et hit til ved behov. Galskap og ta mer om du aldri har prøvd før. Mest sannsynlig har du god bruning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du god bruning, mekker du en liten pipe av aluminiumsfolie. Så tar du en klump på størrelse med et fyrstikkhode, og tar et lite trekk om gangen. Det første hittet vil ikke klumpen ta fyr, men noe vil vapes og klumpen vil ese seg opp. Så legger du ned pipa, venter rundt 30 min, og tar et hit til ved behov. Galskap og ta mer om du aldri har prøvd før. Mest sannsynlig har du god bruning.
Vis hele sitatet...
ikke røyk alu folie, napp heller rista ut av ei offentlig kran el 10..
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Youtube Vis innlegg
Skjønner nå at jeg tok for stor dose. Vet jo at mange lager brownies og slikt at hasj, så tenkte det var en grei måte å få hele effekten av den på. Dersom jeg tar kun 0.3 neste gang, vil det være greit å svelge det resterende?
Vis hele sitatet...
Hvor mye du må ta for en fin effekt er subjektivt, så du vet selv at hvis du tar 0.7 blir du helt ute, klarer ikke å ta på deg et teppe engang. Så da regner jeg med at du blir ute på 0.2+ MAX.

Har selv tatt edibles hvor 0.1 har hvert mer enn for mye, men noen av mine kompiser tar 0.3 og chiller som faen...

Prøv deg frem... men better start too low than too high if you feel me. Kan bli veldig ubehagelig på store doser, varer tross alt i flere timer.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
ikke røyk alu folie, napp heller rista ut av ei offentlig kran el 10..
Vis hele sitatet...
Aluminiumfolie er ikke så farlig som mytene skal ha det til, vi bruker det jo faktisk i matlaging både i ovn og på grill, gjerne i flere timer på høy temperatur.
I bunn og grunn så er det du røyker ved hjelp av alu folie langt mer skadelig enn alu folien i seg selv.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Aluminiumfolie er ikke så farlig som mytene skal ha det til, vi bruker det jo faktisk i matlaging både i ovn og på grill, gjerne i flere timer på høy temperatur.
I bunn og grunn så er det du røyker ved hjelp av alu folie langt mer skadelig enn alu folien i seg selv.
Vis hele sitatet...
mye mulig, men vi vet det ikke er bra og er ikke vanskelig å finne no bedre egnet, det jeg kom med er bare 1 av sikkert 1000 måter å gjøre det tryggere på også, men personlig synes jeg skadereduksjon ved hjelp av informasjon er genialt, og er hovedgrunnen til at jeg fortsatt bruker freak.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Lag en liten joint
Lag en joint ja.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
mye mulig, men vi vet det ikke er bra og er ikke vanskelig å finne no bedre egnet, det jeg kom med er bare 1 av sikkert 1000 måter å gjøre det tryggere på også, men personlig synes jeg skadereduksjon ved hjelp av informasjon er genialt, og er hovedgrunnen til at jeg fortsatt bruker freak.
Vis hele sitatet...
Vi hadde diskusjon om farlig aluminiumsfolie for 14 år siden her på bruket: her.

Som Flaffersen sier: Matstandard er noe som er ganske høy i Europa, de hadde aldri tillatt deg å bruke aluminiumsfolie til matlaging om det var et hint av risiko, og folien er trygg nok til at den kan ha nær kontakt med maten din under høye temperaturer.

Det er mye verre med flaskebonger o.l. der man plasten utsettes for varme så man inhalerer avgasser.
Det er helt sinnsykt uberegnelig å spise så mye hasj, det kommer an på hvor godt den er varmebehandlet, men 0,1g burde holde til å spise etter decarbing. Jeg røyker en hjemmelaget vannpipe, laget av en saft flaske og røret er siden på en ølboks som er klippet ut og rulet sammen og tapet rundt. Funker for meg, og jeg bare røyker litt, legger meg, og gjentar hver gang jeg våkner på natta. En ide er hvertfall å begynne roligere. Du tok altfor mye for en nybegynner definitivt.

s
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Haha! Unnskyld at jeg ler, men sånn går det når du røyker 0,7g alene og ikke har røyket på noen år

Husk også at man blir ganske våken av sativa, også når det gjelder hasj. Håper uansett du får sove bedre fremover.