Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2665
Hei!

Jeg leier for tiden en hybel til 8000 innenfor Oslo kommune, ganske nært marka.

Natur er utrolig viktig for meg og jeg ønsker å bo nært skogen, men vurderer å flytte ut av Oslo.

Jeg har ikke bil, så det må være god kollektivtransport der. F.eks. så vet jeg at strekningen Oslo - Lillestrøm er ideal når det kommer til kollektivt(tog.)

Jeg ønsker også å leie noe rimeligere/større enn det jeg gjør nå.

Så:
- 8000-/+ i leie
- Max 30min transport en vei inn til Oslo
- Nært natur

Ideer?
Ville sagt Kristiansand var verdt å prøve, men da blir det plutselig 5 timer til Oslo en vei
Selv er jeg oppvokst i Oslo, men holder nå til i Eidsvoll og trives med det. Toget inn til Oslo går på hverdager 3 ganger i timen og bruker en drøy halvtime inn til Oslo S, masse natur og rolige omgivelser, kan sterkt anbefales.
Enkelte steder på Nesodden vil også holde seg innenfor reisetiden du ønsker. Da har du skog og sjø på alle kanter
Hvor lang reisevei har du nå? Studier sier generelt at lengre reisevei fort blir et enormt stressmoment, du sparer ikke penger på billigere leie om du også ender opp med bil. Eller planlegger du å også bytte jobb?
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Kanskje Skedsmo, Nittedal eller hakadal? Veldig fin natur iallefall i de 2 siste + ca 50 min men buss eller ca 30 min med tog til sentrum i oslo. Eller kanskje i utkantene av oslo som grorud bankållenga eller noe i den stil.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er ganske håpløse kriterier; 30 min nær oslo, men også i nærheten av naturen

Flytt ut av oslo, syndens pøl
Bodde selv i Nittedal og kan absolutt anbefale stedet mtp kriteriene dine. Nærme Oslo, fantastiske turmuligheter og fin natur.
Drammen. 35 min med tog til Oslo og mye natur på begge sider av elva. Litt usikker på hva leieprisene ligger på.
høye leiepriser ødelegger økonomien. da vil ikke folk ha penger til andre utgifter. norsk mat-stopp, norsk drikke/royk-stopp, bilreparasjoner i norge-stopp.. ny bil-stopp... ))
Sist endret av Oluf77; 30. november 2019 kl. 21:44.
Hva med siggerud eller ytre enebakk? Bussforbindelse til oslo
Trådstarter
Jeg har streifet over de fleste anbefalingene dere har kommet med på finn.no, og det er merkelig nok ikke noe rimeligere. Hvertfall ikke for hybler.

Må man lengre ut i hakkadalen for å finne noe rimelig? Jeg bodde i en isolert hytte i utkanten av Oslo, noe som var perfekt for meg. Det eneste problemet var 3 timer pendling om dagen.

Er det lovlig å leie hytte på åremål og bo der fast?
Sist endret av tadada; 30. november 2019 kl. 22:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har hørt at Telemark er fint .
Sitat av tadada Vis innlegg

Er det lovlig å leie hytte på åremål og bo der fast?
Vis hele sitatet...
Det kan jo lett gjøres litt i gråsone. Det du ikke kan er å få folkeregistrert adresse.

Drammen er fint. Vet ikke hva priser du har sett på, Oslo er adskillig dyrere enn de forslagene som er nevnt her.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det kan jo lett gjøres litt i gråsone. Det du ikke kan er å få folkeregistrert adresse.

Drammen er fint. Vet ikke hva priser du har sett på, Oslo er adskillig dyrere enn de forslagene som er nevnt her.
Vis hele sitatet...
De fleste hybelene på finn basert på forslagene ligger faktisk på rundt 8000.

Gråsone går fint for meg
Har en generell oppfatning av at ting som ligger relativt nærme Oslo priser seg bare litt under. Du må lengre bort for å spare større summer men ds sikkert på bekostning sv kollektivt et par ganger i døgnet.

Hva holder deg igjen i Oslo? Jobb/studier ?
Sitat av tadada Vis innlegg
De fleste hybelene på finn basert på forslagene ligger faktisk på rundt 8000.

Gråsone går fint for meg
Vis hele sitatet...
Da må du se på hva du får for de 8000,-

Hybler på 10kvm med felles bad og kjøkken eksisterer knapt utenfor Oslo.

For den summen bor jeg sentralt i egen bygning, 2 roms 45kvm. Greit jeg har nok vært litt heldig men likevel. Du må se på annonsene hva hybel består av i kvm og hva det inkluderer. Dette er bare svartmaling av dimensjoner.

Utleiemarkedet er jo også sånn at du må følge med å ikke tro at de beste dealene ligger på finn og venter på deg som om ingen andre vil ha de. Lag deg ett bra søk du får varsel på og vis interesse umiddelbart når det dukker opp interessante annonser.

Det er de dårligste leilighetene som ligger på finn over tid. De du vil ha forsvinner gjerne på noen dager og innen en uke.
Sist endret av Dough; 2. desember 2019 kl. 00:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.