Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 746
I 2013 fikk jeg diagnosen ADD. På den tiden va foreldrene mine og jeg veldig i mot å ta i mot behandling slik som medisiner. Nå legger jeg merke til at jeg er veldig rastløs, og tuner ofte ut av samtaler. Hodet mitt går konstant også. Sliter også en del med konsentrasjon. Noen år etterpå dro jeg til fastlegen og saat jeg trodde de tok feil ang diagnosen. Da kjørte han noen kjappe spørsmål og konkluderte med at jeg enten hadde vokst det av meg eller at jeg aldri hadde det. Jeg er veldig skeptisk nå om dagen, og tror kanskje jeg har adhd, bør jeg snakke med psykologen min eller fastlegen min om det?
Hva er det som får deg til å tro de har tatt feil og at du har ADHD, ikke ADD? Sliter du med hyperaktivitet og impulsivitet utover det du skriver her?

Det du beskriver er jo like gjerne ADD. Dette er vel heller ikke noe fagfelt for fastlege så snakk med psykolog.

http://adhd.oslo.no/add.html
Sitat av Dough Vis innlegg
Hva er det som får deg til å tro de har tatt feil og at du har ADHD, ikke ADD? Sliter du med hyperaktivitet og impulsivitet utover det du skriver her?

Det du beskriver er jo like gjerne ADD. Dette er vel heller ikke noe fagfelt for fastlege så snakk med psykolog.

http://adhd.oslo.no/add.html
Vis hele sitatet...
Vedkommende sliter ikke med skilnaden imellom ADHD og ADD, som forøvrig er utdaterte navn, nå kalles det ADHD alt sammen. TS sliter med at vedkommende fikk diagnosen annullert, og er usikker på om dette var et riktig valg.

Til TS: Det eneste jeg kan anbefale deg å gjøre er å dra til legen din og forklare tankene dine der. Det er det eneste stedet du kan få hjelp og sikre svar.