Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3179
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skrev noe for en god stund siden som gjorde at jeg ble utestengt fra kvinneguiden på livstid (ubestemt tid). Jeg kan fjerne informasjonskapslene og lage meg en ny bruker, men problemet er bare at nå blir alle de nye brukerne jeg lager utestengt bare timer etter at jeg har postet et innlegg i en tråd (jeg skriver kke noe som bryter mot reglene).

Hvordan kan jeg gjøre sånn at de ikke fortsetter å utestenge meg på livstid?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må ikke bruke samme ip som du er banna på. bruk en vpn for eksempel
Anonym bruker
"Varsom Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tja om du virkelig ikke kan oppføre deg i sosiale settinger så bør du kanskje først og fremst forsøke å ta lærdom av den episoden? Tenke før taste, liksom. Greit nok at folk blir engasjerte og at ting kan eskalere i kampens hete, men om noen blir banned for life så må vel det tilsvare noe skikkelig grovt vel?

Du kan selvsagt bruke TOR men du kan også bare slette cookies og evt. bruke vpn. Men nå er vel ofte lease tid på IP <30 dager så det virker ikke veldig rasjonelt å banne en bestemt IP adresse for den IP adressen er snart hos andre brukere. Men klart om du har spammet ned hele kvinneguiden gjentatte ganger eller vært fullstendig psykopat så har kanskje moderator følt de må bruke alle tenkelige triks for å holde deg ute, inkl IP ban. Ta dette som en mulighet til å gjøre endringer i måten du samhandler med andre mennesker evt slutt å være en kjipe spam jævel. Så slipper du nok stadige banninger i fremtiden.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kvinneguiden er ganske umulige. De har blitt meldt til Datatilsynet av flere, og jo flere jo bedre. De driver en provoserende håndtering av brukere.

Blogg: Datatilsynet har åpnet sak mot Kvinneguiden og Egmont


Anbefaler også disse lenkene fra samme blogg:
En KG brukers bekjennelser om IP og banning


Egmont og kvinneguiden: Sikkerhet, IP adresser og personopplysninger

Det brenner hos Kvinneguiden: GDPR, Datatilsynet, IP adresser og VPN.


Her er en forumpost fra Kvinneguiden som tar for seg emnet i bloggen fra linkene over
Kvinneguiden Forum: Deling av IP adresser og påstander om flere brukere.

I denne tråden fra kvinneguiden diskuteres det IP adresser, regelbrudd og lagring innafor, og utafor GDPR. (Her ser det ut til at forumansvarlig forsvarer deres praksis med brudd på GDPR, ulovlig lagring/utestenging av IP adresse etter man har bedt om å få slettet brukerdataene sine, med en annen personvernslov.)
I den tråden skriver forumansvarlig også at de har 30 dager på seg til å gi innsyn til lagrede opplysninger på egen IP adresse, som betyr at de rekker å slette ulovlig lagret informasjon før det utleveres til brukeren. Det har også vært tatt opp i den grundige researchen bloggen lenket til over har gjort.

GDPR og personvern er kanskje ikke like relevant for deg, men det har jo en sammenheng med lagring av IP og deres bruk og praksis med IP. Men hvis du scroller i denne nylige tråden vil du se at de selv sier at de faktisk ikke har lov til å utestenge noen på IP adresse. De skriver selv at de ikke har lov til, eller ikke driver med å utestenge en ny bruker med samme IP adresse som utestengt bruker, med mindre den nye brukeren også bryter reglene.


Det er ikke sånn de opererer i praksis. Kjenner til flere inkl undertegnede som har blitt utestengt med nye brukere, uten å ha brutt noen regler og uten advarsel om utestengelse (som man skal få ved første regelbrudd). For mitt vedkommende fikk jeg beskjed om at "Det er ikke lov å opprette nye brukere i perioden du er utestengt" som melding på nye brukere da jeg prøvde å logge inn, fair nok, men hva med de som bor i kollektiv? På institusjon med mange personer på samme IP adresse? Og hvorfor skjer det når de selv skriver at de ikke har lov til å banne ny bruker på samme IP? Jeg endret IP adresse og opprettet ny bruker og etter en knapp uke uten regelbrudd fikk jeg ikke logge inn mere og ble møtt med "Du er utestengt fra dette forumet". Da en livstidsban på nye brukeren og de gamle. Jeg har prøvd med VPN også og fortsetter å bli livstidsbannet kort tid ca 1-3 uker etter registrering.

Så kan man lure, utestenger de ulovlig (usikker på om det er brudd på norsk lov men mye tyder på at det er brudd på GDPR og personvernloven, se lenker under)? Har vBulletin/forumscriptet en automatisk scanning og banning av IP adresser? Eller har scriptet en automatisk ban av brukere opprettet med midlertidig epostadresse såkalt one minute mail? Sistnevnte ser jeg på som usannsynlig, siden man ikke får fullført registrering med mange av disse epostleverandørene, som et av forumets tiltak mot spambrukere, så om epostklienten var bannet som spambruker burde man ikke kunne få gjennomføre registrering og så bli bannet i etterkant.

Pr dags dato er det 18 anmeldelser på Kvinneguiden hos Datatilsynet. Flertallet av dem handler om lagring av personopplysninger og IP adresser.
https://einnsyn.no/sok?searchTerm=kvinneguiden&sort=

Jeg har også lest påstander fra tidligere brukere som sier at moderator/admin har truet med å spore opp brukere, inne på Klikk forumet ble det påstått at en av adminsa gikk sport i å true med å doxxe brukere. Både DoktorOnline og Klikk forumet drives også av Egmont som står bak kvinneguiden og det er samme forumansvarlig for alle forumene, -, tidligere brukernavn -, tidligere epost -

Moro å merke seg at alle moderatorene og adminsa endret sine brukernavn etter media skrev om deres ulovlige praksis og fellelse av Datatilsynet i 2019. - er ikke så opptatt av andres personvern men har tydeligvis blitt mere opptatt av eget personvern og kaller seg i dag bare Forumansvarlig. Epostadressen er fjernet fra kvinneguiden og gjør det derfor nesten umulig for ikke-brukere/banna brukere å komme i kontakt med ansvarlig.
Sist endret av nso; 4 uker siden kl. 15:02.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
om noen blir banned for life så må vel det tilsvare noe skikkelig grovt vel?
Vis hele sitatet...
Næh, jeg ble banna for å skrive til en bruker som konstant troller og skriver kvinneundertrykkende ting, rasistiske ting og transfobiske ting der at han burde skaffe seg et liv annet enn å hate og trille. Jeg ble da bannet for personangrep, men den brukeren det gjelder får aldri konsekvens, selvom han daglig bryter faktiske forumregler om diskriminering av kjønn og etnisitet og blir rapportert av mange brukere.

Kjenner bruker som har blitt bannet for å skrive "Du fortjener å oppleve det så du vet hvordan det er" til en idiotbruker som skrev "Du fortjente det sikkert!" i en tråd der en 18 år gammel jente fortalte at hun nettopp hadde blitt voldtatt helgen før og spurte forumet om råd om hva hun skulle gjøre. Her ble også den stygge brukeren som skrev første kommentar ikke bannet, men brukeren som kommenterte tilbake til vedkommende ble bannet.

For litt siden var det et lite opprør mot grisebrukerne der inne. Enkelte brukere er gamle menn fra nakenprat som prøver å komme i kontakt med ungjenter, og en bruker opprettet en tråd om dette problemet uten å nevne navn. En av de mannlige brukerne det gjaldt kommenterte i tråden og sa seg enig med trådstarter , og flere kvinnelige brukere kommenterte da til han at det var akuratt hans egen oppførsel som tråden siktet til og at han manglet selvinnsikt og som 52 åring var nødt til å stoppe med å skrive i tråder til 16 år gamle jenter som spurte etter barberingstips for å unngå nupper, at han ville slikke musa dems osv, og stoppe med å kontakte masse brukere på innboks for å spørre om sexchat. Det at mange kvinnelige brukere skrev om sine opplevelser med den mannlige brukeren som selv deltok i tråden resulterte i minst 4 kvinnelige brukere som ble bannet, mens grisen fikk bli. Her var det ingen angrep eller skjellsord, bare damer som sa fra at vær så snill å slutt å vær så ubehagelig med oss og husk at det er barn her du er på feil forum for griseprat..

Jeg kjenner også til tilfeller der man har blitt bannet fordi man har stilt spørsmålstegn til moderatorene og vært uenig med dem, et tilfelle der en blogger forsvarte seg selv mot hets, der bloggeren ble bannet og ikke hetserne som faktisk brøt forumreglene, og man trenger faktisk ikke å ha gjort noe alvorlig for å bli bannet der inne. Det er det som er så provoserende, spesielt når man observerer at brukere som sprer hat der ikke får bli. Det er spesielt en hetsebruker som var kjent for å ha blitt nettvenn med en av moderatorene for å unngå fremtidige bans.
Jeg er ikke der inne lenger selv, men får litt oppdateringer og screenshots fra kulissene.

Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Er du gutt? Da er dét kanskje en grunn.
Vis hele sitatet...
Nei, etter hva jeg vet er de faktisk snillere med guttene der inne enn med jentene. Hvis du leser linkene til bloggen jeg postet i innlegget over vil du se at alle involverte i postene og kommentarfeltene med samme erfaring med utestengelse er kvinnelige brukere.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Drit da i det da folkens? Han spør om hvorfor og hvordan han kan komme forbi dette med en ny bruker!! og ærlig talt de fleste som har svart her burde henge på kvinneguiden ikke på freakforum hehe
Vis hele sitatet...

Hehe, døh, insinuerer du at vi freakere ikke kan ha moral vi også? Er det for pøssy for deg så alle her som minner folk på å ikke oppføre seg som drit heller burde henge på kvinneguiden?

Njæ, selvom jeg selv er en av de uskyldig utestengte derfra er det helt ok å minne folk på at de kanskje oppfører seg som ræv om de har blitt utestengt. Det er faktisk mye sjuke drittfolk der, som bla den jeg skrev om over som skriver til en stakkars nyvoldtatt jente som spør om råd og forteller noen om voldtekten for første gang, at hun "sikkert fortjente det". Det er også en håndfull høyreekstremister der fra tid til annen, i så urovekkende og hatefull grad og med spredning av "manifest propaganda" at flere har tipset politiet om dem.
Ingen av oss kan vite hva trådstarter her poster der inne så en liten påminnelse er helt ok, er han uskyldig så tar han seg nok ikke støtt av det.
Men enig i at det er mest interessant å holde seg til trådens tema og jeg håper flere leser gjennom linkene og det jeg posta og bidrar med egne drøftelser forhold til dette med IP adresse
Kvinneguiden er et flås av stigma og drømmende idioter på en og samme plass
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er egentlig attraksjonen i å være på det forumet når de ikke ønsker deg der ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva er egentlig attraksjonen i å være på det forumet når de ikke ønsker deg der ?
Vis hele sitatet...
Det er vel akkurat det som er attraksjonen.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Næh, jeg ble banna for å skrive til en bruker som konstant troller og skriver kvinneundertrykkende ting, rasistiske ting og transfobiske ting der at han burde skaffe seg et liv annet enn å hate og trille. Jeg ble da bannet for personangrep, men den brukeren det gjelder får aldri konsekvens, selvom han daglig bryter faktiske forumregler om diskriminering av kjønn og etnisitet og blir rapportert av mange brukere.

Kjenner bruker som har blitt bannet for å skrive "Du fortjener å oppleve det så du vet hvordan det er" til en idiotbruker som skrev "Du fortjente det sikkert!" i en tråd der en 18 år gammel jente fortalte at hun nettopp hadde blitt voldtatt helgen før og spurte forumet om råd om hva hun skulle gjøre. Her ble også den stygge brukeren som skrev første kommentar ikke bannet, men brukeren som kommenterte tilbake til vedkommende ble bannet.

For litt siden var det et lite opprør mot grisebrukerne der inne. Enkelte brukere er gamle menn fra nakenprat som prøver å komme i kontakt med ungjenter, og en bruker opprettet en tråd om dette problemet uten å nevne navn. En av de mannlige brukerne det gjaldt kommenterte i tråden og sa seg enig med trådstarter , og flere kvinnelige brukere kommenterte da til han at det var akuratt hans egen oppførsel som tråden siktet til og at han manglet selvinnsikt og som 52 åring var nødt til å stoppe med å skrive i tråder til 16 år gamle jenter som spurte etter barberingstips for å unngå nupper, at han ville slikke musa dems osv, og stoppe med å kontakte masse brukere på innboks for å spørre om sexchat. Det at mange kvinnelige brukere skrev om sine opplevelser med den mannlige brukeren som selv deltok i tråden resulterte i minst 4 kvinnelige brukere som ble bannet, mens grisen fikk bli. Her var det ingen angrep eller skjellsord, bare damer som sa fra at vær så snill å slutt å vær så ubehagelig med oss og husk at det er barn her du er på feil forum for griseprat..

Jeg kjenner også til tilfeller der man har blitt bannet fordi man har stilt spørsmålstegn til moderatorene og vært uenig med dem, et tilfelle der en blogger forsvarte seg selv mot hets, der bloggeren ble bannet og ikke hetserne som faktisk brøt forumreglene, og man trenger faktisk ikke å ha gjort noe alvorlig for å bli bannet der inne. Det er det som er så provoserende, spesielt når man observerer at brukere som sprer hat der ikke får bli. Det er spesielt en hetsebruker som var kjent for å ha blitt nettvenn med en av moderatorene for å unngå fremtidige bans.
Jeg er ikke der inne lenger selv, men får litt oppdateringer og screenshots fra kulissene.



Nei, etter hva jeg vet er de faktisk snillere med guttene der inne enn med jentene. Hvis du leser linkene til bloggen jeg postet i innlegget over vil du se at alle involverte i postene og kommentarfeltene med samme erfaring med utestengelse er kvinnelige brukere.
Vis hele sitatet...
Jeg har lært mye om hva kvinner må gjennomgå når det kommer til slibrige menn etter å ha lest Kvinneguiden. Helt utrolig hvordan godt voksne menn kan komme med seksuelle tilnærmelser mot kvinner i slutten av tenårene/tyveårene. Jeg har derfor et brukernavn med nøytralt navn og jeg har ikke oppgitt kjønn for jeg vil ikke puttes i samme bås som noen av de mannlige brukerne der.