Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  331 47590
For de som har sett video-opptaket av talen til Plumbo, legg merke til at publikum i salen ler helt til Madcon plutselig slutter å le og står og skaper seg. Da begynner plutselig publikum å bue.

Nordmenn er livredde for å bli stemplet som rasister, og med en gang utlendingene på scenen så ut som om følelsene deres var blitt såret, så fråder resten av salen i reneste lynsje stemning etter vokalisten i Plumbo.

Madcon og publikum overreagerte, og han i Kaizers skulle prøvd å helle øl i håret MITT for å si det slik..!
Harryvokalisten i Plumbo dreit seg loddrett ut og er korrekt kallt fittetryne, fullt fortjent. Man skulle tro at de fleste mennesker var såpass opplyste i 2012, at de holdt seg for gode til å vitse med andres hudfarge, særlig på rikstv, men det kan jo være at det går litt treigere i Indre Enfold.
Sitat av wolf_ek Vis innlegg
Harryvokalisten i Plumbo dreit seg loddrett ut og er korrekt kallt fittetryne, fullt fortjent. Man skulle tro at de fleste mennesker var såpass opplyste i 2012, at de holdt seg for gode til å vitse med andres hudfarge, særlig på rikstv, men det kan jo være at det går litt treigere i Indre Enfold.
Vis hele sitatet...
Jeg mener fullt at det er slike som reagerer hardt på en spontan vits som skaper raismen i verden.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Jeg mener fullt at det er slike som reagerer hardt på en spontan vits som skaper raismen i verden.
Vis hele sitatet...
Jeg mener sånne som deg som reagerer slapt, det er de som skaper og avler rasisme.
Sist endret av SwagSir; 15. januar 2012 kl. 13:31.
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Jeg mener sånne som deg som reagerer slapt, det er de som skaper og avler rasisme.
Vis hele sitatet...
Det er dere som reagerer som skaper rasismen. Det var en morsom spøk helt til folk ropte rasist.
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Og jeg mener sånne som deg, som reagerer slapt som skaper og avler rasisme.
Vis hele sitatet...
Hvordan skaper og avler jeg rasisme?
I vårt flerkulturelle Norge nå i 2012 at slike kommentarer skal tas så hard på for og gjøre det klart at det er rasisme i verden. Alle vet det er rasisme i verden og ved slike store reaksjoner på en ussel liten vits AVLER rasisme.
Da er det altså avklart at det er ingenting galt med å si "mokkamann". - Tore Halvorsen (Ole Ivars).
Sitat av blyanten Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Endelig en som har skjønt det!
Spotify tuller, hmm
KK, da har jeg vært innom spotify og Wimp og gjort min lille skjerv.

Madcon er slettet fra alle mine spillelister, Kaizers likeså, Plumbo var aldri på noen av mine spillelister.
Kan vi ta neste sak nå?
Sitat av blyanten Vis innlegg
Vis hele sitatet...
OK. Så det var en kjendis på festen som mener det ikke er rasisme. Han het Ole Ivars, og var etter utdelingen på Rune Rudberg-konsert. Selvsagt kan slike mennesker støtte et så elendig utsagn. Det gir ikke meg noe særlig i det hele tatt.

Som nevnt før, rasisme og små fleipete kommentarer mot mennesker du ikke kjenner overhode- er ikke noe kult. Rasisme(selv små-morsomme kommentarer) er noe vi kan spare oss for.

Jeg tenkte også litt som Ole Ivars før. Hvorfor må folk være så hårsår, osv. Så har jeg funnet ut at dersom noen blir støtt av rasisme, hvorfor ikke la være da? Når man vet at noe kan skape reaksjoner, så holder du kjeft, eller tåler flamingen som starter etterpå.

Det at mørkhudede mennesker har i flere hundre år blitt utsatt for stigma, tortur og annen plyndring, er mer enn nok grunn til å la vær med slike kommentarer, og man trenger ikke hele tiden minne mennesker på hvilken hudfarge de har eller hvilken etnisk gruppe dem tilhører.
Sist endret av reklame; 15. januar 2012 kl. 13:51.
Sitat av SjokoMelk Vis innlegg
Spotify tuller, hmm
Vis hele sitatet...
Haha! RASISTER!!! TØM ØL PÅ SPOTIFY!!!!

Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Til alle som ikke synes Plumbos kommentar var noen big deal og sammenligner med at det spøkes med mye hardere ord av komikere: Ja selvfølgelig gjør det det. Det er imidlertid en ganske så avgjørende forskjell. En komiker legger premisser til grunn for kommentarene sine. De lager "kontrakter" med publikum hvor komikken ikke ligger i rasismen selv, men hvor langt komikeren går over grensene og gjenkjennelsen til mottaker i egne stereotyper/fordommer. Når man mottar en pris som en ukjent bonde fra vestlandet, er det ikke etablert noen kontrakt, det ligger ingen forklarende premisser til grunn. Uttalelsene står for seg selv, og vitner i beste fall om dårlig smak, nervøsitet og mangel på sosial kompetanse. Ufattelig pinlig var det uansett.
Plumbo gutta er småfulle og nervøse og kommer med en dårlig vits. kan folk slutte å være så jævla politisk korrekte? Er mye mer lavmål sånn folk holder på nå
ja huff så fœl spøk..., Madcon som selv spøker med hvite, alt og alle og håner kvinner når dem kan , tåler dem ikke dette så kan dem pakke sekken og flytte dit dem kommer i fra!...
Lurer på om han i plumbo har fyllenerver i dag he he
Må innrømme at jeg skjønner litt mer hva folk reagerer på etter å ha faktisk sett det aktuelle klippet. Det kom mye mer bardust og var langt mer upassende enn jeg hadde forestilt meg. Egentlig ikke nødvendigvis innholdet i hva han sa, men måten han sa det på..
Sitat av reklame Vis innlegg
Nei, det å ha en mørk hudfarge betyr ikke at det i seg selv er negativt. Men dersom du er litt kjent med verdenshistorien, vet du vel kanskje også at mørkhudete mennesker har blitt stigmatisert, brukt som slaver og drept nettopp fordi dem er mørkhudet.

Derfor er rasisme og "vitsing" av dette ikke noe særlig morsomt.
Vis hele sitatet...
Du burde lese deg opp om verdenshistorien selv!
Lær deg historie, i Afrika ble hvite brukt like mye som slaver som de svarte ble i andre deler av verden.
Det er bare at ingen lærer om det, så derfor er plutselig svart assosiert med slaver.

Les deg opp før du begynner slave debatt.
Link
Link 2
Sist endret av ImsdalFlaske; 15. januar 2012 kl. 14:04.
Lite gjennomtenkt kommentar, men madcon overreagerer.
Madcon spøker jo selv med hudfargen sin.
Synest faktisk at vitsen var litt morsomt, men forsto med en gang at det var dumt sagt.
Hvorfor ler Tshawe og han andre rett etter vitsen??
Men hva faen er dette for noe da?
Jeg hadde ledd av vitsen om jeg var så jævla kullsvart også. Kjenner flere som er så jævla kullsvarteste neger, MEN ingen av de ble på noen måte provosert. Det fins noe som kalles selvironi, Madcon! Stikk av, mokkamann
Sitat av HeiPåDei Vis innlegg
Lite gjennomtenkt kommentar, men madcon overreagerer.
Madcon spøker jo selv med hudfargen sin.
Synest faktisk at vitsen var litt morsomt, men forsto med en gang at det var dumt sagt.
Hvorfor ler Tshawe og han andre rett etter vitsen??
Vis hele sitatet...
De skjønte ikke at vitsen handla om dem før etter 4 sekunder med ekstrem tenking.
Vel han bytter jo tittel fra møkkamann til moccamann, så det blir jo møkkete moccamann! så stygt er det
Jeg blir nesten mer sjokkert over reaksjonen fra alle rundt, enn selve vitsen.
At folk ikke kan ta en spøk, uansett hvor lite gjennomtenkt det var. haha
"Nå må Nårge skjerpe seg og ikke lage så mye oppstyr, la oss heller lage den lengste tråden på kortest tid på freak hvor vi klager over all oppmerksomheten saken får"
Publikum som begynte å bue, noe madcon så muligheten til å lage litt pr. De har vært stille i det siste nå og nå har de klart å få norges oppmerksomhet på madcon Kan si nigga til mørkhudete vennene mine uten at de blir fornærmet, men velger å ikke gjøre det, fordi det er rasisme.

Nå må Norge chillern litt med rasismesaken nå. Husk det gjelder i begge veier, men det har ikke SOS Rasisme forstått og kommer aldri å forstå heller. Antirasister skjerp dåkkar! Jeg er verken rasist eller antirasist.
Hehe, spøken var kankje litt drøy, men dette er jo blitt blåst ut av proporsjoner til de grader da.

En liten fy og en liten ''slikt sier du da ikke på tv'' pluss en aldri så liten unnskyldning burde ha holdt i massevis og vel så det.

Underholdende er det da. Sitter her og humrer for meg selv når jeg leser vg og dagbladet.
"Sprellemannskandalen" skaper bekymringer for elprodusenter som nå frykter at folk skal begynne å rense sin tette moccamaster med plumbo!
Det ble ikke noe oppstyr da Tshawe kalte nordmenn for noen bleikfiser på senkveld.

syns dette rasisme styret tar helt overhånd. Virker som om samfunnet hysjer ned og later som om afrikanere ikke er mørke i hudet. Newsflash, de er mørke i huden..de er ikke hvite. Dette spiller selvfølgelig ingen trille men det må ve kunne gå ann å dra en sleivete spøk om at mocca faktisk er mye nærmere Madcons hudfarge enn f.eks hvitost.
Det jeg syntes er noe å tenke på, er hvor mye rabalder en spøk mot mørke fører med seg. Da Tshawe derimot tidligere har brukt begreper som "bleikfis" den andre veien, så er det ingen som reagerer engang.

Hvis man skal være så jævlig følsom ovenfor rasisme, så får man være det begge veier mener nå jeg.

Vil legge til at jeg syntes det var en teit og unødvendig spøk, men syntes syndt på fyren som omtrent har fått hele verden etter seg.
Sist endret av villmannen; 15. januar 2012 kl. 14:50.
Det var en gang et band som het Kaizers Orchestra......
Kanskje vi alle bare skal slutte å snakke med hverandre? Det meste vi sier kan nok bli tatt ille opp.

Voks opp jævla amatørmokkamenn.