Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1441
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Launchbar er et genialt program av episke proporsjoner. Jeg synes at det burde vært skrevet direkte inn i Finder... Kanskje i 10.4

Anywho:

Med Launchbar kan man trykke en tastekombinasjon (jeg bruker eple-space) og få opp en liten meny øverst i høyre hjørne. Her skriver du inn en kortversjon av programnavnet du vil ha.

1ste gang: Skriv IE og scroll nedover lista, og velg Internet Explorer

2dre gang: Skriv IE og trykk enter - IE starter.

Programmet lærer, og kan settes til å søke i bokmerker osv også. Skriv NFF for forumet, for eksempel, eller skriv #nff for å starte et applescript som starter irc-programmet ditt, åpner kanalen du vil ha, og sier "hallo, SharQ" automatisk. Hva veit jeg.

Det geniale er at man kan slette alle andre programmer fra Dock'en, slik at bare LaunchBar, Finder og Trash bor der - pluss alle programmene du har åpne, selvfølgelig. Det gjør dokken mye mer ryddig og kjekk å bruke.

Programmet (or mer info) er tilgjengelig på programmets website. Det er payware.

LaunchBar Warez:

Vil du ha Launchbar gratis, gjør følgende:

Last ned Limewire, og søk på Launchbar. Last ned en gammel versjon (3.2.11 eller 3.2.12 er den nyeste som det finnes serials til på nettet, såvidt meg er bekjent). Last så ned "Serial Box 12.2003" via Limewire, og du får en database med tusenvis av seriellnummer til payware- og shareware programmer. Registrér programmet med seriellnummeret, og du har fullversjon!

Etter du har brukt programmet noen uker, finner du ut at du ikke klarer å leve uten. Etter at jeg isntallerte Panther på mine to maccer var LaunchBar det første programmet jeg installerte.

Jeg fant ut at siden jeg bruker det hele tiden, var det like greit å kjøpe meg en lisens (det er bare 200 kroner, for det nyttigste programmet du noensinne kommer til å kjøre på en mac), og jeg anbefaler egentlig at du gjør det samme. Programmet er en gullgruve - betal for det!

H
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Kunne trengt et slikt program for Win også.
▼ ... over et år senere ... ▼
Quicksilver gjør samme nytten hos meg.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Etter Tiger har jeg faktisk bare brukt Spotlight til dette. Vet det er litt overkill mtp at den scanner hele disken istedenfor bare Applications-mappen, men jeg vil heller ikke ha QuickSilver liggende og scanne i bakgrunnen.
quicksilver er etter min mening bedre.. Du kan velge hvor den skal komme, forandre mer på utseende, legge til ekstra funksjoner etc. Test begge. Smak og behag, men qs er mye bedre etter min mening