Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 12995
Sitat av Spade6179 Vis innlegg
Å nei, jeg er forferdelig for å ha glemt denne tråden! Jeg beklager dypt!

Jeg har ennå ikke flyttet til landet deres, men jeg tror dere når dere sier at det er ganske progressivt. Igjen, jeg takker for dere delte alle innsiktene deres.
Vis hele sitatet...
Kan skrive under på at som homofil i Norge så er det merkverdig hvis noen prøver å utsette deg for noe som helst som skeiv i Norge.

Vi er ganske tolerante, og jeg har selv opplevd noen hendelser her og der. Men det er hendelser som stikker seg ut i mitt minne, fordi det er så fjernt og unaturlig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Innfødt eng-fra
Spade6179's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svarene.

Sitat av LS7 Vis innlegg
Du skriver allerede bra Norsk og slikt trigger vår iboende nasjonalromantiske instinkt - er ikke måte på hva vi Nordmenn kan se gjennom fingrene med når du allerede kan språket og liker Norsk kultur.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror man bør "do as the Romans do", som vi sier på engelsk.

Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
TS - hvorfor valgte dere å stille spørsmålet på freakforum - og hvordan oppdaget dere freak.no?
Vis hele sitatet...
Det husker jeg ikke, men det er sannsynlig at jeg hadde søkt etter steder at nordmenn pleier besøke.

Sitat av Door145 Vis innlegg
Her lærer vi på barneskolen at all politikk i statene er høyre-politikk.

USA har «the American dream», mens vi i Norge har blant verdens høyeste sosiale mobilitet..

Hadde jeg vært dere hadde jeg reist
Vis hele sitatet...
Alt du sa er sant. Jeg vil flytte dit nå, men grensene er fortsatt stengt. Jeg må nok bli et år til. ;(

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Vi er ganske tolerante, og jeg har selv opplevd noen hendelser her og der. Men det er hendelser som stikker seg ut i mitt minne, fordi det er så fjernt og unaturlig.
Vis hele sitatet...
Noen av brukerne her sa at de synes de mindre byene er mer tolerante. Det er motsatt i USA. Mine verste minner var på landet; nå bor jeg i en tolerant by. Ærlig talt, jeg bekymrer meg ikke lenger for toleranse i Norge. Alt vil gå bra, håper jeg.
Sist endret av Spade6179; 28. april 2021 kl. 05:15.
Velkommen skal dere være

Jeg vet ikke hva slags yrker dere ser for dere, og jeg vet det er litt på siden av tråden, men jeg opplever at man også er veldig tolerante på språk her. Jeg kjenner flere Amerikanere og forsåvidt også flere mennesker fra Latin-Amerika, Asia og Øst-Europa som ikke har evnet lære seg Norsk selv om de har bodd her i 10+ år (og er samboere/gift med nordmenn). Dette er rett og slett fordi jobb, venner og alt er så flinke på Engelsk at Norsk-kunnskapen ikke er nødvendig. Og det tenker jeg også er helt greit. Mest en kommentar og betryggelse på at også dette ikke er noe stress. Selv om jeg ser at du kan Norsk bra - så vet jeg ikke om tilfellet er det samme med partnere din . Språk er noe det blir litt ut av hva dere ønsker selv, riktignok avhengig av yrke. Enkelte yrker kan nok kreve Norsk-kunnskaper.
Innfødt eng-fra
Spade6179's Avatar
Trådstarter
Sitat av luttn Vis innlegg
Jeg kjenner flere Amerikanere og forsåvidt også flere mennesker fra Latin-Amerika, Asia og Øst-Europa som ikke har evnet lære seg Norsk selv om de har bodd her i 10+ år (og er samboere/gift med nordmenn). Dette er rett og slett fordi jobb, venner og alt er så flinke på Engelsk at Norsk-kunnskapen ikke er nødvendig.
Vis hele sitatet...
Jeg håper å bli engelsklærer. Jeg hører det finnes en etterspørsel for dem der borte. Jeg tror man bør lære språket til landet hvor de bor, for å være høflig.

Sitat av luttn Vis innlegg
Språk er noe det blir litt ut av hva dere ønsker selv, riktignok avhengig av yrke. Enkelte yrker kan nok kreve Norsk-kunnskaper.
Vis hele sitatet...
Det tror jeg. Takk for at du delte.
Velkommen! Håper du finner deg til rette

Siden jeg kommer fra en giftig liten bygd med ca 1000 innbyggere, vil jeg informere om at innbyggerne her ikke nødvendigvis er like tolerante som på større steder. Av en eller annen grunn er de veldig inspirert av Texas og Tennessee, og kjører rundt med "the Confederate flag" i vinduet på bilene sine.

Større steder burde gå helt fint.
Innfødt eng-fra
Spade6179's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bjarnebekjent Vis innlegg
Velkommen! Håper du finner deg til rette

Siden jeg kommer fra en giftig liten bygd med ca 1000 innbyggere, vil jeg informere om at innbyggerne her ikke nødvendigvis er like tolerante som på større steder. Av en eller annen grunn er de veldig inspirert av Texas og Tennessee, og kjører rundt med "the Confederate flag" i vinduet på bilene sine.

Større steder burde gå helt fint.
Vis hele sitatet...
Å nei! Vi har allerede nok av denne dumheten her. Jeg har hørt om nordmenns kjærlighet for countrymusikk; den plager meg ikke. Jeg bekymrer meg for dum stolthet for et dødt land at startet en krig for å bevare slaveri. Mange leker at det ikke handler om rasisme, men det er sannheten.

Dessverre er uvitende mennesker overalt.