Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  349 58181
Det er helt sant vacant. Men det er fortsatt like jævlig stygt for utenforstående å se signs over alt, uansett hvor vesentlig del av graffkulturen det utgjør. Det spiller rett og slett ingen rolle for folk flest, man er ikke nødt til å godta hele kulturen selv om man respekterer deler av den.
Sist endret av mentalmelt; 5. juli 2009 kl. 22:11.
Jeg hadde gitt totalt faen, litt farge er bare bra.
Hadde ikke gjort noenting trur jeg. jeg er ikke akkurat den største mannen som kan gå bort å snakke til ham^^

Men det er ille å se på om det ikke er pent det dem tagger.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er helt sant vacant. Men det er fortsatt like jævlig stygt for utenforstående å se signs over alt, uansett hvor vesentlig del av graffkulturen det utgjør. Det spiller rett og slett ingen rolle for folk flest, man er ikke nødt til å godta hele kulturen selv om man respekterer deler av den.
Vis hele sitatet...
kvantitet ruler dessverre over kvalitet idag. lite man kan gjøre med det
I Bergen har vi en byråd (Warloe) som ikke har noe til overs for tagging men som verner graffiti kunst, med og borre fast et pleksiglass over kunsten slik at den ikke skal bli skadet.

“Det var på mitt initiativ at vi sikret graffitien. Den er gjort på et kommunalt bygg. Vi syns den er stilig, og vi vil ta vare på den. Det er et morsomt og flott innslag til byen sier Warloe”

“Warloe mener det blandes sammen to fenomen i debatten: tagging og graffiti.

– Taggingen har ingenting med kunst å gjøre. Det er på nivå med hunder som pisser oppetter gatehjørner, og like lite intelligent. Det er hærverk og ulovlig, punktum. Graffiti kan, dersom det er veldig bra, være spennende og god kunst, sier han.”

http://www.ba.no/nyheter/politikk/article4425460.ece
Fett, det hadde jeg ikke hørt om før det der med pleksiglass og verning.
Tror det hadde blitt lok å gjennomført overalt men..

Det der med hunder som pisser er jo også en av "metaforene(?)" taggerne beskriver seg selv også. Hvorfor pisser hunder på hvert gatehjørne? For å markere. Det er også en del i taggekulturen "Her har vi vært".
Sitat av Olje14 Vis innlegg
I Bergen har vi en byråd (Warloe) som ikke har noe til overs for tagging men som verner graffiti kunst, med og borre fast et pleksiglass over kunsten slik at den ikke skal bli skadet.

“Det var på mitt initiativ at vi sikret graffitien. Den er gjort på et kommunalt bygg. Vi syns den er stilig, og vi vil ta vare på den. Det er et morsomt og flott innslag til byen sier Warloe”

“Warloe mener det blandes sammen to fenomen i debatten: tagging og graffiti.

– Taggingen har ingenting med kunst å gjøre. Det er på nivå med hunder som pisser oppetter gatehjørner, og like lite intelligent. Det er hærverk og ulovlig, punktum. Graffiti kan, dersom det er veldig bra, være spennende og god kunst, sier han.”

http://www.ba.no/nyheter/politikk/article4425460.ece
Vis hele sitatet...
Haha, Warloe ja. Artig kar.

Spør om han kan vise deg et trylletriks neste gang du dser han.

Men det med vern av grafitti var jo nokså genialt det da...
Folk får gjøre som de vil, men tagging er ikke pent, grafitti derimot. Vet aldri hva taggeren har på seg av våpen heller....
om det var noe seriøs tagging ikke random profanity så hadde jeg ikke bryd meg (om det var min eiendom så ville jeg fåreslått at de kunne ordna et rom i huse mit istede mot lit betaling : p og om nekt trua med anmeldelse, blackmailing ftw? neida.. : p)
Hadde ikke sagt noe i mot om en skilla grafittikunstner hadde designa et eller flere rom når jeg får meg eget hus
Sitat av Jazzin Vis innlegg
Haha, Warloe ja. Artig kar.

Spør om han kan vise deg et trylletriks neste gang du dser han.

Men det med vern av grafitti var jo nokså genialt det da...
Vis hele sitatet...
hehe, han er en litt spesiell fyr. Liker og støtte saker som han vet han har folket i ryggen på (slikke litt ræv)…. Men er jo slik politikere er antar jeg.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Izidorx Vis innlegg
Folk får gjøre som de vil, men tagging er ikke pent, grafitti derimot. Vet aldri hva taggeren har på seg av våpen heller....
Vis hele sitatet...
Du har åpenbart noe å lære, tagging og graffiti er det samme, det som du ser på graffiti er bare en svær tagg, akkurat det samme.
Sitat av trippy Vis innlegg
Du har åpenbart noe å lære, tagging og graffiti er det samme, det som du ser på graffiti er bare en svær tagg, akkurat det samme.
Vis hele sitatet...
Nåja….. er nok litt uenig med deg her… Tagging er rabbel gjort på et par sekunder mens graffiti er litt mer gjennomtenkt og tar lengre tid.
Graffiti er ofte også lagd med flere farger å gir en større helhet til bilde/teksten man prøver og formidle.
Men ja er noe det samme da begge tingene utføres med spraybokser og er ulovelig.
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Nåja….. er nok litt uenig med deg her… Tagging er rabbel gjort på et par sekunder mens graffiti er litt mer gjennomtenkt og tar lengre tid.
Graffiti er ofte også lagd med flere farger å gir en større helhet til bilde/teksten man prøver og formidle.
Men ja er noe det samme da begge tingene utføres med spraybokser og er ulovelig.
Vis hele sitatet...

Nei det er feil. Graffiti er samlebegrepet for begge deler. "Tagging" er bare et mediaskapt ord.

Altså, grattiti er alt fra små tags(signaturer) til store malerier.
Hvis du er litt intrisert vil jeg anbefale deg og andre å høre radiodokumentaren Fanden på veggen: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/350692/ en ganske bra dokumentar hvor du får høre noen ekte writere forklare.
Hvis jeg hadde sett noen som hadde tagga, hadde jeg sett stygt på vedkommende og rista på hodet. Kanskje til og med ladet en stor spytteklyse og vist min avsky ved å stirre "taggeren" og spytte en feit på bakken!
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Nåja….. er nok litt uenig med deg her… Tagging er rabbel gjort på et par sekunder mens graffiti er litt mer gjennomtenkt og tar lengre tid.
Graffiti er ofte også lagd med flere farger å gir en større helhet til bilde/teksten man prøver og formidle.
Men ja er noe det samme da begge tingene utføres med spraybokser og er ulovelig.
Vis hele sitatet...

du kan rett og slett ikke være uenig i noe du ikke har peiling på, tagging er en form for graffiti, akkurat som piecies og throwies. det du tenker på som graffiti heter piece eller mural. ikke kom og snakk om graffiti når du ikke vet hva det er.
Sitat av Herakles Vis innlegg
du kan rett og slett ikke være uenig i noe du ikke har peiling på, tagging er en form for graffiti, akkurat som piecies og throwies. det du tenker på som graffiti heter piece eller mural. ikke kom og snakk om graffiti når du ikke vet hva det er.
Vis hele sitatet...

Rolig nå..... Stemmer at jeg ikke har peiling på "tagging" (har aldri drevet med "tagging")

så utaler meg bare ut i fra den kunnskapen jeg har på området (altså svært lite, og mye fra media).

Så OK lærte meg noe nytt i dag då (ingen grunn til og bite av meg hodet av den grunn )

Så for og svare på en annen måte da, “små” graffiti vs stor graffiti så er det siste alternativet kulere, å tydeligvis mer akseptert av mannen i gaten.
Ville nokk ikke gjort noe nei. Er glad for at folk har sånne interesser og synes litt synd på dem for at dem blir så utstøtt. Mange av dem er kunstnere og elsker det dem gjør.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Lite spørsmål til dere som ikke driver med graffiti. Du er ute en kveld/natt på vei til/hjem fra fest etc. Og du for øye på en som tagger, hva gjør du? Ville du reagert anerledes om det var en "tagger" eller om de var fler?
Vis hele sitatet...
Velvel.. Jeg missliker at det går så mye på kvantitet der jeg bor. Maaaange tags over alt og alle er like. Mesteparten på privat eiendom. Om jeg ser noen som maler en piece så vil jeg mest sannsynlig synes at det bare er kult (det er INGEN piecer i nærheten av sentrum her). Men uansett så vil jeg ikke gjøre noe spesielt om jeg ser en som "tagger", om jeg ser han har samme tag som var plassert over vindusrutene på leiligheta mi med med fatcap og silver så vet jeg ikke helt hvordan jeg ville reagert. Jeg ville værtfall sett på taggeren for å se om jeg vet hvem han er.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må bare legge til min nye geniale løsning. Jeg kjører med blålys kjøpt fra DX, og om jeg ser noen, skrur jeg dem på og kjører etetr dem ^^
▼ ... noen måneder senere ... ▼
om det er noen kids som tagger krusseduller på en søppelbøtte syns jeg det er unødvendig. om det er en fet piece faller jeg i transe og beundrer verket foran meg
Enig med sh1bby, hvis det er vakkert, kunst, så går jeg gjerne bort å beundrer det, og sier til taggeren at han faktisk har talent.
Kommer ann på situasjonen etter min mening!

Dette er OK:
Folk som har mye kunnskap og er veldig flink og gjør det steder hvor det passer (altså ikke privat hus, biler o.l).

Dette hadde jeg reagert på:
Folk som bare skrived BA, faen, dritt eller diverse trussler på veggen. Eventuelle hakekors og andre symboler folk ikke forstår irriterer meg grenseløst!

Skulle gjerne gitt folkene som tagger tjen-folket.no piss på veggen et fint nakkeskudd (dersom jeg hadde hatt et våpen)
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hva jeg hadde gjort om jeg hadde sett en som graffa?
Viss det var på husveggen til naboen min, eller på en kirkevegg, så hadde jeg ikke gjort mye, for det er bare idiotisk og velge slike lokasjoner.

Viss det var på en mere offentlig vegg i en bakgate:
Hadde stoppet opp, sett hva han lager eventuelt slått av en prat, og spurt om han kjenner noen av mine kjenninger.
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Tagging er en ukultur og oppryddingen koster flere millioner årlig.
Vis hele sitatet...
Hip hop'ere som lager pieces går heller under Hip Hop kulturen.
Folk uten innsikt i hip hop eller grafitti_kunst_ i allefall, er vel heller mere ukultur i mine øyne.

Se på folk som Sean, Pay-Two, og yngre folk som Arctic.
De får faktisk gjort noe konstruktivt med kunsten sin.
Er bare synd at ingen kontakter en som aldri har laga en skikkelig graff før, og ber han male en vegg...
Det trengs flere lovligvegger og øve på.
Eller så burde bare alle skaffe seg en sponplate.

For de som er graffere, det finnes faktisk en Piece av selveste Mr. Wiggles et sted i oslo
Hvis jeg ser en tagger?
Driter i det og går videre.

Hvis det er noe VIRKELIG bra kommenterer jeg kanskje det og går videre. Uansett ikke verdt å ta sjansen på å komme borti feil folk. Noen av dem er helt håpløse og sprayer ned hele deg og gjør deg blind hvis du sier noe imot dem.
Stoppet opp, irritert meg over skrivefeil, og gått videre.
Sist endret av Kalakov; 1. november 2009 kl. 00:09.
Jeg hadde ikke gjort noe.
Jeg hadde vel heller ikke gjort så mye ut av saken, med mindre det var små drittunger på 14 år som tagga nicket dems og tull overalt. Er vel ikke så mange taggere i 20 årene som driver den slags lenger?,
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Glemte og kommentere det i posten min. Hva er det som får så mange her til og annta at de som graffer er meget mulig agressive, farlige folk som er mer uberegnelig enn folk flest ellers?
Jeg kjenner ganske mange graffere, ingen av de er agressive/voldelige personer.
Tagging er stygt og barnslig.
Grafitti er en kunst.

Ser du en tagger? Rufs han i håret, ring onkel og smil.
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Tagging er stygt og barnslig.
Grafitti er en kunst.
Vis hele sitatet...
Alle som driver med dette, eller har drevet med det tidligere vet at dette er bullshit. Slå det opp på engelsk, de skiller ikke på det. Tagging ER grafitti!

Hvis jeg ser en som manler, tenker jeg "kult! Det der er det aaaalt for lenge siden jeg har gjort!", med mindre vedkommende er idiot, og tagger på det man ikke sakl tagge på (ref. den mer eller mindre uskrevne loven om å "holde seg unna biler monumenter og private hus", og ja, jeg vet at "private hus" ofte også kan gjelde bygårder og andre typiske taggearenaer, men det siktes nok til eneboliger, verneverdige trehus etc.)
Sist endret av felix_poker; 1. november 2009 kl. 04:16.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Alle som driver med dette, eller har drevet med det tidligere vet at dette er bullshit. Slå det opp på engelsk, de skiller ikke på det. Tagging ER grafitti!
Vis hele sitatet...
pss, sånn som det er i Norge uansett hva det er skrevet på nettet, så er tagging de stygge små svarte uforståelige tekstene og grafitti de fargerike bildene der en har brukt tid og skills og ikke bare løpt unna etter en liten stygg tekst på veggen.
for å være helt ærlig ville jeg ikke brukt en kalori på å bry meg så lenge det ikke var min egen eller noen jeg kjente sin husvegg som ble tagget... "high fives" for careface generasjonen! Tagging er kult så lenge det gjøres med en hensikt og under kontrollerte forhold... når det er sagt så mener jeg at det meste av tagging i storbyene er skapt av unger med fritidsproblemer, en malingsboks og et dårlig ordforåd... det ser jo bare heeelt jævli ut...
Jeg hadde ringt 02800 og gitt dem en god beskrivelse av taggerne. Så ender de som regel tatt med maling på hendene.
Sist endret av Rodwelt; 1. november 2009 kl. 10:07.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Alle som driver med dette, eller har drevet med det tidligere vet at dette er bullshit. Slå det opp på engelsk, de skiller ikke på det. Tagging ER grafitti!
Vis hele sitatet...
Tagging er graffiti, men graffiti er ikke tagging.
Tagging er å skrive tagen sin (kallenavnet) der du synes det passer seg.
Eksempel: Hvis jeg hadde skrevet "krussedull drittunge" på hver ledige flekk med vegg jeg kom over hadde jeg vært en tagger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hadde gått bort og joina han og vist han hvordan det skulle gjøres
Sitat av Rodwelt Vis innlegg
Jeg hadde ringt 02800 og gitt dem en god beskrivelse av taggerne. Så ender de som regel tatt med maling på hendene.
Vis hele sitatet...
Funker det?

Da er jo det soleklart bare å huske.

Men det hadde vært fint å ferska en tagger på bussholdeplassen elns og tægga han i rassen! Som i bare egil band sangen.

De kan sikkert bare spørre kommunen om å få sette opp noe fint. Fins mye stygge vegger, søyler, klosser, steinvegger, skateboard parker osv. som stort sett blir penere med litt spray på. Slikt kunne jeg tenkt å gjøre selv.

Faktisk så er det greit ulovlig på skateboard ramper siden de stort sett blir for lite malt.

Men det er vel ikke det tøft nok for dissa søpple huene.

Skal du spraymale, øv på spoon plate med airbrush da blir det saker. og så spør du om lov på private vegger eller kommunale områder når du har blitt flink.

hver kreativ se på kunstnere som banksy og dolk. De har satt opp mye lovlig tror jeg.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Lebowski Vis innlegg
pss, sånn som det er i Norge uansett hva det er skrevet på nettet, så er tagging de stygge små svarte uforståelige tekstene og grafitti de fargerike bildene der en har brukt tid og skills og ikke bare løpt unna etter en liten stygg tekst på veggen.
Vis hele sitatet...
har du lagt merke till hva som det "fargerike bilde" sier ? Ofte er det navn, dette er navn som graffiti writers har fått eller funnet på, en "piece" som det heter er det du kaller "fargerikt bilde", og hvis du ser nærme er det ikke noe mere en en stor tagg med outlines,3D og design. Hadde ikke den personen startet med tagging hadde han ikke klart og lage en piece.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ingen seriøse writere jeg kjenner starta med å springe rundt med cans med svartfarge å skrev navnet sitt overalt.
De lærte seg basics, å skissa med tegneblokk og tusj, planla bruk av dyser osv. og så prøvde de å lage piecene de hadde skissa.

Folk som springer rundt å lager slikt prøver ikke enngang: http://media.aftenposten.no/archive/...__1058263a.jpg

Greit at det iblandt er et navn, men det er veldig ofte ikke navn i det hele tatt. Som f.eks. Sean og Pay-Two. De har laga udødelig mye pieces, av udødelig kvalitet, og oftest er det ikke et navn de maler. Men det de gjør er at de slenger på ett bittelite tag i nede i hjørnet på piecen de har laget.

Her er noe kunstverk av Sean: http://www.flickr.com/photos/iammadf...n/photostream/

Og et annet fra samme sted, laget av Pay-Two: http://www.flickr.com/photos/iammadforit/3372116607/
For de som ikke er kjent med miljøet, så er Sean og Pay-two to av de gammle/store gutta for å si det sånn.
Hjemmesida til Pay-Two inneholder mye bra: http://gamlebyengraffiti.blogspot.com/

Anngående Graffiti og begrepet tagging: Det er riktig som noen har nevnt, at ordet Graffiti er en fellesbetegnelse for flere ting. Så forde om du gjør en tag(vil ikke si lager, da jeg forbinner det med å skape noe), så har du bedrevet graffiti. Så du blir feil og si at graffiti er fint og tagging er stygt... Det det handler om er om det er kunst eller hærverk.
Ordet tagging er medieskapt, og det er taktisk komponert med 2 G'er for og gi det et negativt preg, som f.eks piss og dritt. Fjerde statsmakt... Hrmpf!
Spurt om jeg kunne ha fått lov til å være med såklart.
Både tagging og grafitti er vulgært. Grafitti kan være fint det, men det er veldig mye drit også. For det meste drit. Jeg skal ikke si noe om det om de har tillatelse, men jeg misliker å se noen stå å graffe uten tillatelse. Jeg gjør ingenting med det så lenge det ikke går direkte utover meg. Unødvendig bruk av politiets ressurser, det er et veldig lite problem.
Sitat av Hatebreeder Vis innlegg
Lite spørsmål til dere som ikke driver med graffiti. Du er ute en kveld/natt på vei til/hjem fra fest etc. Og du for øye på en som tagger, hva gjør du? Ville du reagert anerledes om det var en "tagger" eller om de var fler?
Vis hele sitatet...
Ville ikke brydd meg at all, avhengig av hva han tagget, ville jeg kanskje beundret verket hans/dems mens det ble laget: )
Sitat av Lebowski Vis innlegg
pss, sånn som det er i Norge uansett hva det er skrevet på nettet, så er tagging de stygge små svarte uforståelige tekstene og grafitti de fargerike bildene der en har brukt tid og skills og ikke bare løpt unna etter en liten stygg tekst på veggen.
Vis hele sitatet...
Nei. Om du ikke kan en dritt om kulturen har du ingen rett til å definere ord og utrykk. Tagging = Graffiti. Bare fordi du ikke liker en del av en kultur betyr ikke at du kan utelukke hele denne delen og kalle det noe annet. Kan du ikke bare innse at saken ikke er så svart-hvitt?

Signs, (som du så fint kaller tagging) er den stor del av graffitikulturen, og står for å få navnet til writeren kjent og "brand'et" etablert, samt fungerer som en signatur under hele piecer (som du kaller graffiti). En writer skriver som oftest sitt eget navn i mange varianter (stavelser og "characters") pluss navnene på evt. crew's writeren er med i. Signs er i den forstand viktig for å få frem alle skrivemåter og "gimmicks" rundt wirter-navnet eller crew-navnet. Writeren driter totalt om mannen i gata forstår eller liker signs'a, da det i utgangspunktet er en intern greie. Laget av og for writere!

Når du lager en piece med en kamerat fra et annet crew, er det selvfølgelig viktig å få med begge crewnavn samt andre signs som indikerer hvem som har laget piecen.

For å få crew's kjent, og graffiti-konsepter etablert, er signs en veldig viktig ingrediens.

Noen signs er dritkule, andre er stygge. Noen throw-ups er fete, andre stygge. Noen piecer er kule mens andre suger. Hva som er pent og hva som ikke er det, ligger i øyet til enkeltindividet. Vi kan ikke ulovliggjøre dårlig smak! Skal dere være for graffiti, må dere tåle "tagging" (signs).
Sist endret av fetter; 12. november 2009 kl. 10:00.
Ville gått forbi, men stoppet opp og sett på vist det han laget var bra.
Jeg er helt på linje med dem som mener at tagging eller grafitti kan være kunst. Men jeg forstår ikke helt greia med at de mener at de har en slags rett til å spre kunsten sin over halve byen. Billedkunstnere bruker aterlier og lerret...

Jeg ville vel gjort veldig lite om jeg så noen som tagget, fordi jeg er en feiging og da jeg ikke vil komme i bråk med noen som for alt jeg vet liker å sloss og kanskje har dopet seg litt i tillegg (NEI jeg mener ikke at alle taggere er voldelige eller at de bruker dop) I tillegg ser jeg ikke på tagging som et samfunnsproblem, og kan tenke meg mange andre som har fortjent en stor bot mye mer enn enn fjortis med cans som kjeder seg litt.
Sitat av Up Vis innlegg
Det det handler om er om det er kunst eller hærverk.
Vis hele sitatet...
Og det bestemmer hvem?

Til trådstarter: Hadde stoppet opp, sett på. Hadde jeg likt det ville jeg sagt det til maleren. Hadde det ikke falt i smak ville jeg gått videre og tenkt på hva jeg skulle ha til middag.

PS:
Kveldsmøte: Grafitti i et kulturminneperspektiv
Det er jo en viss forskjell på kunst og hærverk. Å bare kræsje navnet sitt med tusj/boks, er jo bare et skrikende oppmerksomhetsbehov. Står det en sånn fyr der, da ville jeg nok irritert meg for meg selv. Men ikke gjort noe mer med det.

Hvis jeg hadde møtt på en med kunstens gave, ville jeg stoppet for å se og holde utkikk etter snut. Ikke nødvendig om han/hun holdt på lovlig da
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Jeg hadde gått bort og pratet med personen.
hadde vært en drittunge hadde jeg tatt cannen fra han, hvis det hadde vært en seriøs writer ville jeg gjerne slått an en prat og beundret signinga hans i assosiasjon med andre verk han har laget.
Graffiti er misforstått kunst, egentlig er Graffiti ment mellom writer til writer (som nevnt tidligere i en post), men misforstått av andre og kalt "tagging" og "graffiti" i forskjellig mening selv om tagging/signing er en av undergruppene til graffiti generelt.
Graffiti er samlebegrep for alle typer street-art, ikke bare store piecer fulle av flotte farger som enkelte mener er det eneste som er kunst!
Sist endret av Bangfish; 19. november 2009 kl. 11:07. Grunn: rette skrivefeil
Det er skattebetalerne som må betale dette når det må vaskes vekk, derfor hadde jeg blitt fly forbanna, det er da nok av folk med "sugerøret" i statskassa.
Om dette var ett sted som var lovlig til formålet er det en annen ting. Det er vell en del av ytringsfriheten.
Sitat av Brulte Vis innlegg
Det er skattebetalerne som må betale dette når det må vaskes vekk, derfor hadde jeg blitt fly forbanna, det er da nok av folk med "sugerøret" i statskassa.
Om dette var ett sted som var lovlig til formålet er det en annen ting. Det er vell en del av ytringsfriheten.
Vis hele sitatet...
La oss få frem litt flere lovlige vegger da, syns du ikke? Etter nulltoleransen for graffiti slo inn i oslo er det jo ulovlig å ha offentlige frivegger, noe som mildt sagt virker imot sin hensikt..

Sitat av Bangfish Vis innlegg
Jeg hadde gått bort og pratet med personen.
hadde vært en drittunge hadde jeg tatt cannen fra han
Vis hele sitatet...
Hvordan har du egentlig tenkt at disse "drittungene" skal bli writere, hvis de ikke får lov til å øve? Tror du man bare våkner opp en dag og er dritflink til å male vegger?

Hvor skal man sette grensen for hva som er pent og hva som ikke er det? Skal personlig smak bestemme hvem som skal straffeforfølges, og hve som ikke skal det?